iAuto.lv iepazīstas ar jauno "Toyota Corolla" (+ FOTO) 6

 

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 19.decembris 2018 16:10

Auris ir miris, lai dzīvo Corolla! Tā varētu teikt par pasaulē visvairāk pārdotā modeļa atgriešanos pie sava iepriekšējā nosaukuma – jā, Toyota kompaktklases modeli nu atkal sauc Corolla. Taisnības labad gan jāsaka, ka vienā pasaules valstī, proti, Taivānā arī 12. paaudzes Corolla joprojām tiek saukta par Auris (bet Ķīnā par Levin).

Pirmo reizi jaunā Corolla aprises hečbeka variantā bija ieraugāmas šī gada martā Ženēvas auto izstādē, taču Toyota ar gandrīz gatavu modeli hečbeka un universāla versijās Eiropas žurnālistus iepazīstināja oktobra un novembra mijā Spānijā. Gandrīz gatavu tāpēc, ka tā ražošana sāksies nākamā gada sākumā un pirmie klienti to iegūs februārī. Līdz tam laikam Corolla modelī vēl tiks pilnveidoti apdares materiāli un dažādi risinājumi info sistēmā u.tml.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Lielāks par priekšgājēju

Jaunā Corolla būvēta uz TNGA (Toyota New Global Architecture) platformas, uz kuras kopš 2015. gada veidoti arī citi Toyota un Lexus modeļi. Corolla ir izstrādāts Eiropā un tiks ražots Lielbritānijā. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunajam modelim būtiski mainījušies izmēri:

Corolla Touring Sports

  • Garums: 4653 mm (+58 mm)
  • Platums: 1790 (+30 mm)
  • Augstums: 1435 mm (-25 mm)
  • Riteņu bāze: 2700 mm (+100 mm)
  • Priekšējā pārkare: 935 mm (-20 mm)
  • Aizmugurējā pārkare: 1018 (-22 mm)
  • Klīrenss: 135 mm
  • Bagāžas tilpums: 581 l (+31 l)
  • Pašmasa: 1370-1560 kg

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Jaunajā Corolla Touring Sports aizmugurē sēdošie iegūs par nepilniem 6 centimetriem vairāk vietas kājām, tādējādi – komfortablāku sēdēšanu. Liela loma Corolla izmēru pieaugumam ir Toyotas lēmumam neturpināt Avensis ražošanu, līdz ar to Corolla kļūs par lielāko Eiropā pieejamo šīs markas universāli. Līdz Avensis izmēriem gan nedaudz pietrūkst. Savukārt hečbeka versijā Corolla ir 4370 mm (+40 mm) gara, ar 2640 mm (+40 mm) riteņu bāzi un 313 litru (-47 l) bagāžnieka tilpumu.

Ceturtā hibrīdu paaudze

Corolla modelis būs pieejams galvenokārt divās hibrīdversijās – ar 1.8 un 2 litru benzīna dzinējiem, vēlāk automobilis tiks piedāvāts arī ar 1.2 litru benzīna turbodzinēju bez hibrīda sistēmas. 4. paaudzes hibrīds jau pazīstams citos Toyota modeļos, piemēram, Prius, C-HR, Camry, taču Corolla modelī tā uzlabota ar jaunu niķeļa bateriju (216 V) un no jauna izstrādātiem dzinējiem, kā arī labāku dinamiku.

  • 1.8 litru benzīna hibrīds - 122 Zs, 142 Nm, CO2: 76 g/km, 0-100 km/h: 10,9 s, 6 pakāpju “Shiftmatic” CVT pārnesumkārba;
  • 2.0 litru benzīna hibrīds – 180 Zs, 191 Nm, CO2: 84 g/km, 0-100 km/h: 7,9 s, 6 pakāpju “Shiftmatic” CVT pārnesumkārba;

Versijā ar mazāko dzinēju pircēji iegūs klusas gaitas īpašības, zemu izmešu daudzumu un ekonomisku degvielas patēriņu - līdz ar to arī zemas lietošanas izmaksas. Savukārt versijā ar jaudīgāko dzinēju papildus iepriekšminētajam klāt nāk straujāks paātrinājums, jaudas pieejamība jebkurā brīdi un azartiskas gaitas īpašības.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Plašs drošības sistēmu klāsts jau standartā

Automobiļa prezentācijā Toyota sacīja, ka Corolla standartaprīkojumā būs iekļauts vispilnīgākais drošības sistēmu klāsts C segmentā. Tajā būs sadursmju novēršanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, adaptīvā kruīza kontrole, joslas saglabāšanas asistents ar piestūrēšanas funkciju (Corolla hečbeka versijā arī ar ceļa malas noteikšanas funkciju – šī sistēma skenē robežu starp asfaltu un ceļa nomali), kā arī joslas sekošanas funkcija (Lane Tracing Assist) – nolasot marķējumus joslas abās pusēs, sistēma palīdz noturēt automobili joslai tieši pa vidu. Tā darbojas reizē ar adaptīvo kruīza kontroli, bet sistēma ir atsevišķi atslēdzama. Drošības pamataprīkojumā iekļautas arī automātiskās tālās gaismas un ceļa zīmju atpazīšanas funkcija.

Papildus pieejamas tādas drošību veicinošas funkcijas, kā aklās zonas asistents, LED adaptīvās gaismas, HUD displeja projekcija vējstiklā, parkošanās sensori ar automātisku bremzēšanas funkciju, kad automobilis tuvojas kādam šķērslim, ‘Rear Cross Traffic Alert’ sistēma, kas, braucot atpakaļgaitā, brīdina par citiem satiksmes dalībniekiem.  

Patīkams dizains un augstvērtīgi materiāli

Lai arī jaunā Corolla ir izstrādāta Eiropā, tās dizainā joprojām ir redzami tālo austrumu vaibsti un Toyota dizaina valodai raksturīgie elementi, kā, piemēram, Prius un C-HR modeļos. Raugoties uz Corolla universāli, pirmajā brīdī šķiet, ka tas ir Avensis nevis Auris turpinājums gan dizaina, gan izmēru dēļ. Savukārt Corolla hečbeks profilā atgādina pirmās paaudzes Auris modeli, turklāt ar divu toņu krāsojumu tas izskatās īpaši sportisks. Ja vien Toyota sagatavotu vēl kādu spēcīgāku Corolla versiju, to pavisam droši varētu pieskaitīt ‘hot hatch’ klubiņam. Lai gan jau 7.9 sekundes līdz simtam ir visai iespaidīgs rādītājs.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Interjera dizaina motīvi arīdzan atgādina C-HR modelī redzēto – horizontāls priekšējais panelis, kura centrā kompakti izvietotas ventilācijas atveres, klimata kontroles vadības slēdži un uz augšu izvirzīts centrālais panelis. No vadītāja vietas viss ir ērti sasniedzams un lietojams. Arī multimediju sistēmas izvēlnes kļuvušas saprotamākas un ērtāk lietojamas nekā iepriekšējos modeļos, tomēr konkurentiem ir izskatīgāki un vieglāk lietojami risinājumi, un navigācijas sistēmas attēlojums varēja būt modernāks, un joprojām jāsadzīvo ar zilo salona apgaismojumu. Kopumā interjera uzbūve un izmantotie materiāli rada augstvērtīgu gaisotni salonā.

Universālī daudz vietas pasažieriem un bagāžai

Corolla vadītāja vietā ērti spēs iekārtoties dažāda auguma cilvēki, un automobilis piemērots arī ilgstošākai braukšanai – universāla gadījumā arī aizmugurē, kur gan galvai gan kājām atvēlēts ļoti daudz vietas. Automobili iespējams aprīkot ar stikla jumtu, tā iegūstot plašuma sajūtu. Iespaidīgs ir arī Corolla TS (Touring Sport) bagāžnieks ar 581 litra tilpumu. Citādāk ir hečbekā, kur ērtāk jutīsies priekšā sēdošie, bet aizmugurē kājām būs salīdzinoši mazāk vietas, tāpēc garāki pasažieri var piedzīvot nelielas neērtības.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Corolla ir azartiski vadāms automobilis ar precīzu stūri un stabilām gaitas īpašībām. Kopumā inženieri ir atraduši līdzsvaru starp komfortu un sportisku vadāmību, bet 18” collu diski un salīdzinoši stingra piekare būtiskākus ceļa nelīdzenumus visai jūtami novadīs līdz automobiļa salonam. Priekšā tiek izmantota Makfersona (McPherson) tipa piekare, bet aizmugurē daudzsviru piekare. Pēc izvēles Corolla būs iespējams aprīkot ar adaptīvo balstiekārtu – ‘Adaptive Variable Suspension’, ar kuru regulēt amortizatoru stingrību.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

2 litru hibrīdsistēma piedāvā pārliecinošu jaudu plašā diapazonā – vai uzsākot braukt, vai pilsētas ātruma, vai arī, ja uz šosejas ir nepieciešams veikt apdzīšanas manevru. CVT pārnesumkārbu iespējams lietot sekvenciālo pārnesumu (6 pārnesumi) režīmā, kurus iespējams pārslēgt ar lāpstiņām pie stūres. Tomēr arī automātiskā režīmā pārnesumkārba darbojas neuzbāzīgi. Protams, straujāk paātrinoties, dzinējs darbosies ar visai augstiem apgriezieniem, kas salonā būs dzirdams, taču jaunajā Corolla ir izmantots par 50% vairāk skaņas izolācijas materiāla, tādējādi dzinēja skaņa salonā tiek labi apslāpēta un salonā ir nodrošināts patīkams akustiskais komforts.

SECINĀJUMS

Atgriežoties pie Corolla nosaukuma, Toyota ir radījuši izskatīgu un daudzpusīgu automobili trīs virsbūves versijās. Jaunā hibrīdsistēma orientēta ne vien uz ekonomiju, bet arī uz aizraujošu vadāmību, līdz ar to šis modelis varētu būt iekārojams ne vien uzņēmumu autoparkos, bet arī privātai lietošanai. Gaidīsim, kad tiks izziņota tā cena.

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
torkjis 20.decembris 2018 16:21
3 1 Atbildēt

Aizmugures lukturi vedina domāt, ka Mazdas dizaineris pa kluso Toyotā pehaltūrē.

Bet šis: 1.8 litru benzīna hibrīds - 122 Zs - daļa no tiem zirgiem aizņemti smagā motora vilkšanā. Atlikušie velk būri

Rallists 20.decembris 2018 11:24
2 2 Atbildēt

Ir pienācis 2019 gads un beidzot Toyota ir tikusi vaļā no kalkulatora pulksteņa panelī! Bravo! Tā turpināt!

Digitālu instrumentu paneli un audio sistēmu bez 15 pogām top versijās sagaidīsim 2022 un 2025 attiecīgi.

GTD2 20.decembris 2018 13:18
1 1 Atbildēt

pa lielam tas auris tapatas asocejas ar corollu jo palielam tik bagazniks ar ko sie atskiras, tapat ka golpam jetta, tas tik marketings lai liktos krutaks tas kas ar bagaznjiku

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Vorsprung durch Technik - jaunais Audi Q6 e-tron kļūs pieejams arī Latvijā (+ FOTO)

Audi Q6 e-tron ir pirmais sērijveida modelis, kas izstrādāts uz PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, un tas ir nākamais solis premium elektriskās mobilitātes attīstībā. Jaunais elektriskais SUV simbolizē Audi saukli Vorsprung durch Technik. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektroauto par 20 000 eiro (+VIDEO) 6

Ķīniešu elektromobilis Ora neilgi pēc ierašanās Latvijā sacēlis pamatīgu ažiotāžu, turklāt vismaz ducis drosmīgo jau izvēlējušies to kā savu. Šajā video skaidrosim, kā Ora 03 uzvedas gaitā, un cik praktisks un ietilpīgs ir tās salons reālā braucienā. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto 2024” TOP 3 modeļi. Kādi tie ir? (+ FOTO)

20.martā sāksies jaunāko automobiļu pieteikšana konkursam "Latvijas Gada auto 2025", kas ilgs līdz 31.oktobrim. Kad visi konkursam pieteiktie auto tiksies vienuviet Lielajā Testa braucienā, kas iepriekš notika Mežaparka Lielajā estrādē Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti