Normunds brauc: Toyota C-HR Hybrid 2.0 (+ FOTO) 9

 

Toyota C-HR Hybrid 2.0 2020

Normunds Avotiņš speciāli iAuto | 28.februāris 2020 20:04

Japāņu indeve dēvēt automašīnu modeļus dažādās trīsburtu kombinācijās vai nu liecina par iztēles vai drosmes trūkumu, vai vismaz ir nedaudz kaitinoša, jo saīsinājumā iekodētais vārdu salikums parasti kaut ko izsaka tikai pašam ražotājam.

Vai varat tā uzreiz, neieskatoties "vikipēdijā", atbildēt, ko nozīmē Honda CR-V? Vai Mitsubishi ASX? Nu, lūk... Dažkārt saīsinājums gan atspoguļo izstrādājuma būtību. Toyota C-HR (un kāpēc viņi tur vēl ielikuši strīpiņu?!) sākumā vairāk "velk" uz apreibinošu organiskās ķīmijas savienojumu. Izrādās, tas ir Coupe High Rider jeb drīzāk jau Coupe - High Rider.

Toyota C-HR Hybrid 2.0 2020

Kupejas sadaļu pārstāv slīpā aizmugure ar spoileru kaskādi. Tā lieliski harmonē ar ērmīgiem rokturiem, kas padara šaurās aizmugures durvis līdzīgas lūkai. Pret High Rider iebildumiem arī nevajadzētu būt, jo klīrenss tomēr ir divus centimetrus lielāks nekā Yarim vai Corollai - 15 cm. Šai nosaukuma daļai savā ziņā ir pat simboliska nozīme, jo viens no "riding high" tulkojumiem ir "gūt panākumus", un tie C-HR arī nav gājuši secen - 130 000 automašīnu gadā Eiropā vien. Ja nu gadījumā ar pirmo nosaukuma versiju kas noiet greizi, Toyota nodrošinājusies ar rezerves skaidrojumiem, piemēram, Compact High Rider un Cross Hatch Run–about. Atjautīgi, vai ne?

Līdz šim jaudīgākais

Turpinot simbolisma tēmu, nonākam līdz numeroloģijai, proti, cipariem. "2.0" saistās ar programmatūru atjauninājumiem jeb uzlabojumiem, - un iedomājieties, arī tā ir taisnība! Pērnā gada izskaņā Toyota CH-R saņēma tik delikātu "feisliftu", ka ārēji to spēj identificēt tikai pieredzējuši Toyota tirgotāji.

Toties "2.0" nekavējoties pamanīs ikviens, kas nospiedīs modernizētā kompakthairaidera gāzes pedāli. Krosovers saņēmis jaudīgāko benzīna hibrīddzinēju no Toyota Corolla, kur 2 litru benzīna motors savienojumā ar elektromotoru attīsta 184 ZS summāro jaudu. Uzreiz jāatvēsina tie, kas gara acīm skata kaut ko līdzīgu Eiropas ražojuma krosoveriem ar rakstītai jaudai atbilstošu temperamentu. Hibrīdiekārtas summārā jauda ir hipotētisks rādītājs, kas nosacīti atspoguļo spēkrata reālās iespējas, piemēram, disciplīnā 0 - 100 km/h. Varbūt tāpēc Toyota cenu lapā pie C-HR 2.0 kautrīgi norādīta tikai benzīna komponentes jauda - 152 zirgspēki? Ņemot vērā, ka 1,8 litru HSD nav pat simts, arī tas ir liels progress.

Sporta kokpits

Jaunajā oranžajā krāsā ar melnu jumtu Toyota C-HR nevainojami pilda "urbānais automobilis - aksesuārs" lomu. Dārgākajās versijās salona apdare, materiālu izvēle un krāsa arī centīgi piespēlē spilgtajai ārienei. Pirmo reizi iekāpjot C-HR, daudzi jūtas patīkami pārsteigti, jo mazais krosovers ieskauj ziņkārīgo personu ciešos sporta auto apskāvienos.

Kreisajā pusē ārpasauli atdala centimetrus piecus plats durvju apšuvums, labajā pie ceļgala glaužas viduskonsole ar parocīgu pārnesumkārbas sviru, kuras rokturis īstenā gran turismo stilā šķiet izvirpots no alumīnija. Pārlieku bieži gan tam pieskarties nenākas, jo hibrīda C-HR ir kaut kāds elektrificēts variatora paveids jeb e-CVT. Reizumis pārnesumkārbas darbība rada aizdomas, ka tajā vispār ir tikai viens ātrums kā elektromobilim, citkārt transmisija tomēr pārbīda kaut kādus griezes momenta viļņus. Pārbaudīt to īsti nevar, jo lāpstiņas zem stūres C-HR neatzīst, tāpēc atliek tikai viens: spiest pedāli un izbaudīt procesu. Paātrinājums un atsaucība pilsētā ir daudz spējāka nekā 1,8 litru modelim, tāpēc jaunais C-HR bez pūlēm iekļaujas plūsmā un manevrē atbilstoši atlētiskajam Star Trek dizainam.

Sevišķi straujus paātrinājumus gan pavada nesimpātiski skaļš rūciens, toties līdz šim jaudīgākais C-HR beidzot ir līdzvērtīgs satiksmes dalībnieks arī uz transportlīdzekļiem piesātinātajām Pierīgas šosejām. To visu pavada samērīga degvielas apetīte: 6 - 7 litri uz 100 km.

Astrokapsula par iepazīšanās cenu

Jau no C-HR pirmizrādes brīža iegājies, ka dekoratīvais krosovers ir sieviešu automašīna. Tā ir taisnība tikai tiktāl, ka C-HR sēdvietu formula faktiski ir 2 + 2, kā jau daždien kupejai. Aizmugurē vietas ir maz, tāpēc krosovers vairāk piemērots individuāliem braucieniem.

Arī priekšā braucēji sēž viens otram tik tuvu, ka agri vai vēlu vispār vairs negribas ne ar vienu dalīt kokpitam līdzīgo kabīnes telpu. Toyota neko daudz nav mainījusi tās pamatuzbūvē, taču modernizācija atnesusi multivides pilnveidojumus un Apple Car Play saskarni.

Rakājoties pa borta datora sadaļām, tikai otrajā dienā atklāju, ka C-HR ir arī maināmi braukšanas režīmi. Tos ieslēdz nevis ar atsevišķu pogu kā Corollā, bet gan caur borta datoru. Sporta režīms gan ir nevajadzīgi nervozs, tāpēc to labāk vienkārši aizmirst. Labāk vienkārši izbaudīt drošo monokapsulas sajūtu, par ko Toyota prasa pieticīgu cenu - 26 600 eiro jeb tikai 1600 eiro vairāk nekā par slābano 1.8 hibrīdu. Konkurenti gan griež zobus un sunī Toyotu par dempingu, bet, ja stūrgalvīgie japāņi atļāvuši dīleriem tirgot pseidokosmisku pilsētas džipu pilnā ekipējumā par mazāk kā 30 tūkstošiem eiro, nekādi klingoni viņus no tā neattturēs.

Toyota C-HR Hybrid 2.0

Toyota C-HR Hybrid 2.0

 
Visi komentāri
 
ezis71 28.februāris 2020 21:28
9 15 Atbildēt

Šitais kroplis,tur tak jābūt pasistam lai tādu auto pirktu.

GB12 2.marts 2020 10:05
5 0 Atbildēt

Un šo saka indivīds, kurš brauc ar C3 Picasso

ezis71 3.marts 2020 21:35
0 0 Atbildēt

Tu tak tiešām muļķītis puļķītis.

iAuto 28.februāris 2020 23:16
5 2 Atbildēt

Vieniem patīk, citiem nē. Man CHR dizains patīk, taču pirmās paaudzes Nissan Juke gan nepatika. Tās tādā sajūtu līmenī.

VWfans 29.februāris 2020 14:11
2 2 Atbildēt

Mani šis dizains sajūsmina. Arī braucis esmu vairākkārt. Patīkams auto.

Laaciz 2.marts 2020 8:20
1 1 Atbildēt

Tā jau smuks, bet tie, kuri ir CarGuru... Jeebogu tas motors kauc kā uz miršanu, kad uzspied bišķit niknāk. Ikdienā tādu? Nē paldies.

JoJo 29.februāris 2020 21:11
3 0 Atbildēt

Tie bij iespaidi no braukšanas?

Haltura 1.marts 2020 8:30
1 0 Atbildēt

Normund, Tu vari labāk !

kasinsh79 3.marts 2020 9:51
0 0 Atbildēt

Sveiciens Normundam Cool džeks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti