Pirms gada nopirku 99gada V70 2.5 ar VOLVO rūpnīcā uzstādītu gāzes (LPG) iekārtu pagaidām nekādas problēmas. Naudas ziņā ekonomija uz degvielas rēķina ir neapšaubāma. Jāatzīst, ka Latvijā tiešām ir reāla problēma ar speciālistiem kuri spēj veikt apkopi un regulēšanu rūpnīcā uzstādītajām gāzes iekārtām. Jaudas zudums vai kaut kādas citas problēmas braucot ar gāzi nav novērotas.
Neesmu fanātisks gāzes degvielas piekritējs, bet tikpat vienkārši var "aplikt"arī automašīnas ar dīzeļmotoriem u.t.t.
man patīk braukt ar Voyageru ,tam vienīgais normālais motors ar automātu ir 3.3 - nu ir tam liels patēriņš tādeļ ar gāzi tomer psiholoģiski vieglāk pārvarēt tā rijibu !!!
saf rakstīja: Tā vienkārši sanāk - ieliec gāzi un jāj santīmu... bet tā tak nav! Man piemēram besītu ārā bagāžniekā gāzesbalonu vadāt, un vēl uzticēties zābakiem (neticu ka Latvijā ir speci, kas jēdz pārprogrammēt auto kompja aizdedzes algoritmus modernam autiņam), kas regulēs mana auto vadibās sistēmu (noteikti ka neatgriezeniski), lai iesistos santīms + vēl ne sūda iekraut vairs nevar, un jūties kā uz gāzesplīts.
Tās ir subjektīvas sajūtas/viedoklis.
Ja es varētu atļauties auto, kuru pērkot pārmaksāju LIELU naudu par komfortu/nosaukumu, tad kā var ienākt pārāta bāzt iekšā gāzes balonu un jāt santīmu - kur loģika?
Ideots rakstīja: lūk šo es gan nepateikšu, kas gan bija par vainu, neesmu tas, kurš pa vakariem rakājas pa motora bloku.... diemžēl vai par laimi
Bet šiem stāsts sākās ar jaudas zudumu, slāpšanu un ko tik vēl ne..pēc kāda laika paziņoja, esmu iegādājies jaunu motoru lūk...
auto bija 124 MB kupeja ar 3,0 24v motoru, G 320 ar 3,2 L benzīna dzinēju... kaut kāds Audi A6.... visi šo auti īpašnieki par gāzes tēmu šodien runā ļotii nelabprāt un ar palielām dusmām....
senie šumeri teica, gudrais mācās no citu kļūdām, muļķis no savējām
a otra tēma, ka iekš V12 liek gāzi-tā jau ir šīs pusinfantīlās sabiedrības problēma....dzīvo 2istabu Hruščovkā, staigā treniņtērpā, bet brauc ar pajaunu S Class vai Hammeru ...
tas saucaas plaanaa galdinja urbshana, tu pat nezini kas tiem motoriem bija. viena tante teica - tur viens ar gaazi nokaava dzineeju. tas tik ir kronis ne! es zinu vienu gadijumu kad dzheks ZILam nosvilinaja vaarstus. nevienu gadijumu es nezinu vairaak ka gaazes iekaarta butu kautko sachakareejusi. aa nee zinu gan. vienam keksam laikam Atvars vinju sauc te bija ja nemaldos shaize ar pabiraam kas delj spradziena tika ierautas iepludes kolektoraa un talak sastradaja sudus ar motoru. tas arii ir vienigais veids ka sachakaret dzineju ar gaazi, citu iemesli diez vai var buut. un nefig braukaat ar izblieztiem svechvadiem un dahlijaam svaceem
tocj neredzu paarmaksaat,ja man ir auto kam viss ar gaazi straadaa oki-doki.
naakosjo skatiijos no izejas punktiem: vai var uzlikt gaazi(lai necakareetu inzektoru). nu vai arii izveeleesjos diizeliiti... 1.9 vai 2.0 tdi... kaadas auto grupas nebuus gruuti uzmineet
UncleSEM rakstīja: man patīk braukt ar Voyageru ,tam vienīgais normālais motors ar automātu ir 3.3 - nu ir tam liels patēriņš tādeļ ar gāzi tomer psiholoģiski vieglāk pārvarēt tā rijibu !!!
balons ir zem mašīnas !!
Nu šitam es piekrītu, protams, ja vajag tādu auto, tad domai par ekonomiju nav ne vainas.
Ko nozīmē "trūkst gāzes iekārtu regulētāju"? Laikam mašīnas kļūst pārāk sarežģītas un cilvēki par to vergiem Man ir lietuvā reģistrēta 1986. gada muca ar 1,8 karburatormotoru, karbuļa defekta dēļ pabraukt var tikai ar gāzi [to drīzumā būs jānovērš]. Gāzes iekārtai ir divas jaukas skrūves - pirmā uz reduktora - regulē brīvgaitu, otrā uz trubas, kas iet uz karbuli - regulē padevi. Kā gribu, tā regulēju Un par to motoru bojāšanos - šim autiņam gāzes iekārta uzlikta kopš atdzīšanas uz lietuvu 2001. gadā, lielākais remonts motram, cik zināms, galvas nomaiņa dēļ tosola sūkšanās eļļā, pats kopš braucu un ceļu, motoram esmu nomainījis dažus niekus [vārstu kārbas blīvi, pāris temp dačikus, pāris hamutus, vēl pāris niekus, kas saistīti ar dzesi, viena paduška], lielākais, kas plānots - mainīt grabošos kompensatorus, savest kārtībā aizdedzi, mainīt reduktoram membrānu [13l neatkarīgi no braukšanas stila nav normāli - gan pagaidām ir kārba ar 4 robiem, rīt tiks beidzot nomainīta uz normālu piecinieci ], siksnas... Motors eļļu neēd Vakardien sanāca ar karčeru nomazgāt motoru, pārcieta apbrīnojami labi, vēlāk tikai parādījās nenozīmīgi traucējumi aizdedzes [vai varbūt reduktora] darbībā, kas pazuda
līdzīgi man reiz viens CL 500 īpašnieks pajautāja, kā būtu, ja tā benzīna motora vietā ieliktu 300 turbodīzeli ?
mani gandrīz infarkts ķēra...
Droši vien, ja tev pašam būtu izvēle par identisku cenu iegādāties dzīvokli, kas mēbelēts ar cūkādas dīvāniem, vai māju, kurā vienīgās mēbeles būtu taburetes, tu nopirktu dzīvokli, jo taburetes apkaunotu tavu labo slavu un stāvokli sabiedrībā
Mazliet basics par gāzi:
- gāzes degšanas process neatšķiras no benzīna degšanas (un aizmirsti basņas par to, ka benzīns eļļo motoru, - arī benzīns cilindros deg, pie tam, cilindros tas nonāk ne jau ar strūklu , bet gāzveidīgā konsistencē)
- ir vairāku veidu gāzes iekārtas - piem. tiešā iešprice un atmosfēriskās iekārtas.
- atmosfēriskajās iekārtās gāze tiek padota caur gaisa padeves sistēmu (nejaukt ar ventilāciju), tāpēc ir svarīgi sekot sveču un svečvadu stāvoklim. ar benzīnu vari braukt arī ar raustīgu un dzirksteļojošu aizdedzi (lai gan neko labu par lietotāju neliecina), bet gāzes auto tāda dzirkstele var izraisīt būkšķi nevietā.
- no būkšķiem, kas ir 99% lietotāja vaina, pirmie parasti cieš gaisa mērītāji un tad sākās kārtējās basņas, ka "motors vairāk neiet" - starp citu, neiet tieši ar benzīnu un tieši tik ilgi, kamēr nenomainīsi gaisa mērītāju.
- ir mazliet jāiedziļinās (kas daudziem nemaz nepatīk) gāzes sistēmas darbības niansēs - laikus jāmaina filtri, membrānas
- jaudas zudums vai slāpšana parasti tieši ir nenomainīta filtra vai pārkoksnējušos membrānu vaina
- tā kā gāzes reduktors parasti "barojas" no dzesēšanas sistēmas, svarīgi, lai, piemēram, radiators netecētu, savādāk ir pārāk zems dzesēšanas sistēmas šķidruma līmenis -> reduktors nedabū pietiekami daudz siltuma -> gāze sliktāk iztvaiko -> reduktors var aizsalt (gāzi iepilda ap -70 C temperatūrā) -> slāpšana, jaudas zudumi.
īsāk sakot - mašīnai jābūt kārtībā, lai normāli varētu braukt ar gāzīti. benzīnniekam mazliet pazemināts šķidruma līmenis radiatorā neko būtisku neietekmē (labi jau protams nav), ar raustīgu aizdedzi var braukt tik ilgi, kamēr nopūst vadi, utt. gāzei atkal tas ir būtiski.
ieliec gāzi un brauc ar lielāku komfortu bet lētāk (kas protams, liekas nepieņemami tiem, kas iegādājas
benzīna kapsētu nolūkā pastaipīt krānu kaut kā priekšā). ja jāizvēlas starp 15 Ls nedēļā vai 30 Ls nedēļā degvielai, nezin kāpēc tā skaitās santīmdrātēšana? tu savus izdevumus nekontrolē? vai tā ir vājuma pazīme?
es nesen pēc 2 vidējās klases gāzes auto, iegādājos 3.gadus jaunu benzīnauto, bet šoreiz mazās klases, jo manā gadījumā, ar 40-50k gadā, būtiskākais ir patēriņš un izmaksas.
principā jautājums - likt vai nelikt gāzi - ir pilnīgi individuāls un atkarībā no prasībām un varēšanas. ar manu nobraukumu,
piemēram, gāzes iekārtas uztādīšana atmaksātos 1/2 gada laikā. ja tu pats nekad neej tūrisma pārgājienā, liktos taču slimi
smieties par tiem, kas pārgājienos iet un tāpēc iegādājas teltis?
man i pilniigs pockujs uz taam tabulaam . 98ajaa gadaa Lasmanis brauca ar Sklases diizeljkupeju un bij bezgala apmierinaac ar jaudas/santiim3,14shanas perfomanci un nebij vinjsh tur nekaadu 'kjuuningu' veicis , viss origin.-peec vinja atbildes vaardiem uz maniem izbriina ????
98ajaa gadaa KOLLONAs iipashniekam bij CL350(diizels)
98.gadā CL sērijā nebija dīzeļu
www.mbclub.ru/...
attiecīgi tas bija pašdarinājums, kas īsti neiet kopā ar Mercedes stilu....
protams, šodien arī Mercedes kupejās liek CDI motorus, bet pastāv liela atšķirība starp to, kas paredzēts no rūpnīcas un to, ko katrs konkrēts cilvis izdomā
es shaubos, vai pazinjaam pie vainas bija tieshi gaazes lietoshana... nu nav tur nekaa taada, kas pat teoreetiski vareetu nokaut normaalu motoru - iznjemot gadiijumus, ja motors paredzeets A76 degvielai.
Magistrs rakstīja: Bendē, bendē tā gāze motorus. Un kapitāli.
no shiis vietas luudzu konkreetaak . kuri kapitaali -starta kapitaali waj beigu kapitaali , waj varbuut K.Marksa un Fr.Engelsa 'Kapitaals' - ja taa , tad kursh izdevums , kuraa valodaa ??
Veel jau ir vieta paardomaam par teemu, ka gaazes lietosana ir arii sava veida nodeva ekologjijai.Zaljaaks tas pasaaciens sanaak....Normaalaas valstiis gaazei ir mazaaks PVN kaa benziinam, un arii kaut kur bija atvieglojumi tiem autinjiem, kas brauc uz gaazi...
Un veel-LPG ir benziina paarstraades blakusprodukts...
A ko ražotāji defultā netaisa auto ar gāzi, ja tas ir tik pašsaprotami coolīgs un lēts braucamais sanāk? Tika bez tekstiem, ka tas ahūni sadārdzina autiņa cenu, tas nav arguments pret jauna auto cenu. Kapēc nepiedāvā kā paildaprīkojumu..? Es vismaz sneēsmu redzējis tādus. Neēsmu gāzes nīdējs, katram savs ekonomējiens.
Volvo piedaavaa .Tas ir, ljauj diileriem uzstaadiit gaazes iekaartas un veel saglabaa ruupniicas garantiju....Veel kaut kaadi vw un fords arii specifiskajos tirgos(benilukss)u.c. ljauj diileriem uzstaadiit....
taaks....
gaaze tomeer ir karstaaka par 100 graadiem nekaa benziins, attieciigi mazliet aatraak sadeg bikses, un iespeejams, ka katalizators arii laimiigs nejuutas....toties labam motoram ar labu gaazes iekaartu CO un CH buus iespeejams sareguleet daudz mazaaku(attieciigi tiiraaku) izmeshu daudzumu....
Veel probleemas bija automasinaam ar plastmasas iepluudes kolektoriem.Ja ir sliktas sveces un vadi, ir iespeejams bums un sapleests kolektors vai filtra kaste....bet sii probleema jau ir atrisinaata, liekot jaunaas gaazes iekaartas ar sprauslaam.
Jaunai masiinai ir pamats likt iekaartu par 800 ls ar taam sprauslaam (cena varieejas no cilindru skaita)
Masiinai ar prastu elektroniku, vecaaka gadagaajuma un primitiivu dzineeju, cenaa taa liidz 3 eeriki-gan jau ka pietiek ar analogo....bet atkal- vai var uzlikt
sheit nebuus iespeejams kaadam pieraadiit kko, ieteikums vienkaarshi kkur sarunaat un izbraukt ar auto, kas apriikots ar labu gaazes iekaartu, veelams ieshprici, un paveerot savas izjuutas.
uzsprāga auto ar gāzes iekārtu
Vai kāds zin ko tuvāk?
Tāds gadījums uz Liepājas šosejas bijis [pēc "Degpunkta" ziņām]. Interesanti, kas par gāzes iekārtu, kas regulējis, kas uzstādījis utt.
Man arī gāzes iekārta...