Sviestc rakstīja: Nu ja Tu tam jautājumam pieej tik strikti,nu tad piedod,tad šādi ekskluzīvi Auto ir vispār pasaulē uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi. Vienīgā eksemplārā,un t.t.
Nu tapēc jau saku, ka auto gadījumā varam runāt arī par relatīvi mazajām sērijām - kaut vai tādiem, kā Lambo, Maserati, Bentley u.c., ko praktiski nekad nepērk gatavā komplektācijā, bet gan pielāgo klienta vēlmēm, izmantojot pamata bāzi. Un arī pavisam individuālie - Koenigsegg, Spyker, Dartz u.c., kam ļoti daudz dataļu tiek gatavotas ar rokām vienā unikālā eksemplārā ir krietni vairāk, nekā tev ir pirkstu ne tikai rokām.
Tad ir visādi sērijveida luksusiņi, un tikai pēc tam nāk premium (nezinu, kā latviski šo kategoriju saukt) klases auto, pie kuriem var pieskaitīt arī SAAB. Protams, ka tam ir sava īpaša individualitāte (vai varētu arī teikt, ka bija), bet ne vairāk.
Un tasnība arī par to, ka miljonu norullējis golfs kļūst ekskluzīvs. Jo tā sākotnējai "širpotreba" vērtībai ir pievienots milzīgs individuāls ieguldījums, lai šo miljonu sasniegtu.
Ja Tu neesi pirms ikgadējās T.A. nomainījis savam Saabam ķēdi un komplektējošos......
========================
Man radaas taada doma: vai kaads ir iedziljinaajies, kaapeec taisni SAAB tik biezhi taas kjeedes dzineejam ir jaamaina? Un nah tas tik daargi izmaksaa? Man kaadreiz naacaas vienam 99 dzineeju remonteet, vispaar jau konstrukcija taa neko sev ...Bet pat Mercedes DOHC dzineejiem (vecajiem) vienrindas kjeediiti bija parakstiits mainiit pie 140 kkm, reaali dabaa gaaja stipri ilgaak,kameer spriegotaajam gaajiena pietruuka
Man radaas taada doma: vai kaads ir iedziljinaajies, kaapeec taisni SAAB tik biezhi taas kjeedes dzineejam ir jaamaina? Un nah tas tik daargi izmaksaa? Man kaadreiz naacaas vienam 99 dzineeju remonteet, vispaar jau konstrukcija taa neko sev ...Bet pat Mercedes DOHC dzineejiem (vecajiem) vienrindas kjeediiti bija parakstiits mainiit pie 140 kkm, reaali dabaa gaaja stipri ilgaak,kameer spriegotaajam gaajiena pietruuka
Keede ir konstruktiivi gara un uz to garumu arii veidojas izstiepums (ja buutu divas iisaas ar parazitku pa vidu, tad tas risinaajums buutu veiksmiigaaks)
99-taa motora keedes dalja konstruktiivi ir stipri vienkaarshaaka (nav divu sadalenju mehaanisma un balansieru keedes)
Arii 9-3 un 9-5 motori teoreetiski var noiet 300tk bez kjeedes mainjas (un ir pat taadi redzeeti), bet tad tur viss patieshaam iekshaa ir slikti. (alumiinija un metaala skaidas, luuzushi mierinaataaju fragmenti un tmldz)
Galvenais pamatojums keedes mainjai ir saglabaat preciizus GSM iestaadiijumus, kas pirmkaart atsaucas uz jaudu un degvielas pateerinju. (atskjiriibas degvielas pateerinjaa ir ~ 1-1.5l)
Procesu sadaardzina vieniigi motora aaraa celshanas nepiecieshamiiba un tas, ka jaatiira karteris, uztveereejs, atgaazu ventilaacija un jaamaina visas gumijas bliiviites, svaiga ellja un tmldz. Un komplektaa ietilpst viss shim darbam paredzeetais.
Ja iziet TIKAI uz keedes nomainju (ne pa labi, ne pa kreisi), tad izmaksas ir gandriiz pusi mazaakas, nekaa tad , ja izdara visu un kvalitatiivi.
Man radaas taada doma: vai kaads ir iedziljinaajies, kaapeec taisni SAAB tik biezhi taas kjeedes dzineejam ir jaamaina? Un nah tas tik daargi izmaksaa? Man kaadreiz naacaas vienam 99 dzineeju remonteet, vispaar jau konstrukcija taa neko sev ...Bet pat Mercedes DOHC dzineejiem (vecajiem) vienrindas kjeediiti bija parakstiits mainiit pie 140 kkm, reaali dabaa gaaja stipri ilgaak,kameer spriegotaajam gaajiena pietruuka
Keede ir konstruktiivi gara un uz to garumu arii veidojas izstiepums (ja buutu divas iisaas ar parazitku pa vidu, tad tas risinaajums buutu veiksmiigaaks)
99-taa motora keedes dalja konstruktiivi ir stipri vienkaarshaaka (nav divu sadalenju mehaanisma un balansieru keedes)
Arii 9-3 un 9-5 motori teoreetiski var noiet 300tk bez kjeedes mainjas (un ir pat taadi redzeeti), bet tad tur viss patieshaam iekshaa ir slikti. (alumiinija un metaala skaidas, luuzushi mierinaataaju fragmenti un tmldz)
Galvenais pamatojums keedes mainjai ir saglabaat preciizus GSM iestaadiijumus, kas pirmkaart atsaucas uz jaudu un degvielas pateerinju. (atskjiriibas degvielas pateerinjaa ir ~ 1-1.5l)
Procesu sadaardzina vieniigi motora aaraa celshanas nepiecieshamiiba un tas, ka jaatiira karteris, uztveereejs, atgaazu ventilaacija un jaamaina visas gumijas bliiviites, svaiga ellja un tmldz. Un komplektaa ietilpst viss shim darbam paredzeetais.
Ja iziet TIKAI uz keedes nomainju (ne pa labi, ne pa kreisi), tad izmaksas ir gandriiz pusi mazaakas, nekaa tad , ja izdara visu un kvalitatiivi.
tas tikai apliecina, ka šīs ir nu ļoti ekskluzīvs dzinējs. Vēl ekskluzīvāk būtu, ja eļļas maiņai būtu nepieciešāma motora izcelšana, drošinātāju nomaiņai - paneļa pilnīga izjaukšana ar airbagu obligāto nomaiņu un slotiņas mainītos tikai komplektā ar haubi un priekšējo stiklu.
tas tikai apliecina, ka šīs ir nu ļoti ekskluzīvs dzinējs. Vēl ekskluzīvāk būtu, ja eļļas maiņai būtu nepieciešāma motora izcelšana, drošinātāju nomaiņai - paneļa pilnīga izjaukšana ar airbagu obligāto nomaiņu un slotiņas mainītos tikai komplektā ar haubi un priekšējo stiklu.
cap... Nekaa eskluziiva tur neredzu. Taa ir daudzaam automarkaam (kaut vai Volvo), ka izcelt dzineeju un tad dariit, ir vienkaarshaak un eertaak, nekaa, ja vinjsh buutu iekshaa. Un tas daraas saliidzinoshi vienkaarshi. Un laika ietaupiijuma, neceljot aaraa dzineeju, nav nekaada, bet gemorojs lielaaks.
Tad jau A3 arii ir eskluziivs, jo zobsiksnu mainot, ir jaaatvieno viss purns.
Pirmais... 9-3 kaarbaam dzeses radiatoram bija ruupniicas akcija bliiveejumu mainjai. Ja to neizdariija, dzeses skidrums vareeja piekljuut ATFam (kopiigs radiators ar nodaliijumiem)
Dodu 99%, ka pie vainas bija shis apstaaklis, nevis kaarba kaa taada.
tas tikai apliecina, ka šīs ir nu ļoti ekskluzīvs dzinējs. Vēl ekskluzīvāk būtu, ja eļļas maiņai būtu nepieciešāma motora izcelšana, drošinātāju nomaiņai - paneļa pilnīga izjaukšana ar airbagu obligāto nomaiņu un slotiņas mainītos tikai komplektā ar haubi un priekšējo stiklu.
cap... Nekaa eskluziiva tur neredzu. Taa ir daudzaam automarkaam (kaut vai Volvo), ka izcelt dzineeju un tad dariit, ir vienkaarshaak un eertaak, nekaa, ja vinjsh buutu iekshaa. Un tas daraas saliidzinoshi vienkaarshi. Un laika ietaupiijuma, neceljot aaraa dzineeju, nav nekaada, bet gemorojs lielaaks.
Tad jau A3 arii ir eskluziivs, jo zobsiksnu mainot, ir jaaatvieno viss purns.
Pirmais... 9-3 kaarbaam dzeses radiatoram bija ruupniicas akcija bliiveejumu mainjai. Ja to neizdariija, dzeses skidrums vareeja piekljuut ATFam (kopiigs radiators ar nodaliijumiem)
Dodu 99%, ka pie vainas bija shis apstaaklis, nevis kaarba kaa taada.
rūpnīcas akcija vai ATSAUKUMS?
konkrētajam sābistam rezultāts bija tāds, ka džeks iztērēja kautkādus 1500latus lai dabūtu braucamu to kārbu 2 mēnešus pēc garantijas beigām.... varbūt viņam vajadzēja prasīt lai vikingi maina kārbu ķipa pēc garantijas?
ja pa lielam, tad vairumam musdienu razhoto auto daudzas remonta proceduras ir caur dibenu izdomatas. takaa nevajag klupt saabam par mistisko kjedi un dzineja iscelshanu.
Pirmais... Atsaukums tas toch nebija, bet akcijas ruupniica riiko nepaartraukti, lai izskaustu apzinaatos defektus, kas uzrodas ekspluataacijas laikaa. Garantijas gadiijumi katrs tiek izskatiiti un, ja tie ir sistemaatiski kaada mezgla vai detaljas atteikums, ruupniica straadaa pie uzlabojumiem un izmainjaam. Radiatora bliivju uzlabojums bija to skaitaa. Ja jaasaka par kvalitaates probleemaam, tad SAAB nebuut neizceelaas ar regulaaru kaadu mezglu jukshanu. Katraa zinjaa - citu autorazotaaju liimenii.
Ja kaads uztraucas par gljukojoshu elektroniku, tad driizaak tur jaaprasa atbildiiba no komponenshu piegaadaataajiem, nevis no ruupniicas. Piem. taa pati ABS/TCS sisteema , kur zuud kontakts sheemaa deelj vibraacijas, pilniigi vienaadi gljuko uz visaam automarkaam, kuraam ir shis piegaadaataajs.
Sretsked rakstīja: Nu bet bankrots taču pierāda,kāda ir sāba 'kvalitāte' .
Bankrots pieraada tikai to, ka, jo lielaaks koncerns, jo lielaakas probleemas visu paarvaldiit un sakaartot, kaa arii izveeleeties veiksmiigu tirgus taktiku. Ja GM piedereetu Ferrari, tad tas buutu pirmais, kas shobriid aizietu pa burbuli. Par cik Opel/SAAB razosanaa ir izmantota kopeeja platforma, bet SAAB tika pozicioneets kaa |"daargais gals" , tad akcents tiek likts uz to, ko var nopaardot tautai, un tas shobriid ir Opelis. Savukaart 9-3SS modelis ir "leetais gals" prieksh Cadillac BLS (tehniski 1:1, atskjiras tikai virsbuuves), bet cenu starpiiba ir 2x un ljoti slikti paardoshanas raadiitaaji.
Un ne jau konkreeti SAAB ir vainojams pie daudzziimolu koncerna bankrota, bet gan pasha koncerna nespeeja attiistiit un turpinaat SAAB 90-to gadu iestraades.
Nekad neesmu SAAB uzskatiijis par eskluziivu brendu. Tas taads arii nekad nebuus. Cita lieta ir eskluziivi SAAB modelji, kaa Sonett, UrSAAB, koncepti Aero-X, EV-1... Bet taa - parasts swe brends, kura meerkjis nekad nav bijis paardot peec iespeejas vairaak.
Iestraades? Jau 49 gadaa aerodinamiskais koef. kuzovam 0,3 (tas gan pavisam vecajam 92)
Jaa - taa pati atsleega viduskonsolee. Dzineejs ar zem taa novietotu kaarbu. Viena no pirmajaam priekshpiedzinjaam. Pionieris turbomotoru ievieshanaa. Ieliektais taalu novietotais veejstikls. Seedeklju ergonomika.... Dafiga kas bija vieniem no pirmajiem. Slinkums tagad rakaaties veesturee.
Man jau liekas , ka visi shie miiti par pliistoshiem SAAB ir pashu lietotaaju pieredze, kad tiek iehavots pepelacs par zemu cenu ar virkni probleemaam un defektiem un neveeleeshanaas saprast, ka vajadziigs otrs taads pats cipars, lai to visu savestu kaartiibaa.
Tikko cilveeks pie manis bija atdzinis peec kaartas 4 vai 5 SAAB (vizuaali sameeraa OK) un neviens no vinjiem nebija no kategorijas - seedies un brauc. Tikai ar peedeejo piegaajienu (aizbraucot liidz un paliidzot izveeleeties), tika atrasts pienjemams variants (nebuut ne ideaalaa staavoklii, bet ar izdariitaam pamatlietaam un prognozeejamaam naakotnes izmaksaam) par ljoti adekvaatu ciparu. Ja apm. 3 nedeelju intensiiva auto mekleeshana nedod rezultaatu, tad apmeeram vari iedomaaties to auto staavokli autoplachos.
Arii par abiem saveejiem (peleecim 2gadi, melnajam pusotra) nu galiigi nevaru suudzeeties, jo viss, kas bija vajadziigs, tika sataisiits uzreiz peec iegaades un vairaak par bremzu kluchiem un ellju neko neesmu mainiijis. Ak jaa - melnajam nobeidzu kaarbu, bet tas bija sitiena rezultaataa pret akmeni, nevis , ka kaut kas tur saluuztu. Un tikko nomainiiju ritenja gultni.
Taa, ka - ja peerkot vari reekjinaaties, ka taadu pashu summu esi gatavs arii ieguldiit remontaa, tad, visticamaakais, sanjemsi pretiim vismaz 2-3 gadus bezprobleemu braukshanu.
Ar Astru pat negribu saliidzinaat. Astra ir vnk labs paarvietoshanaas liidzeklis (Fanam droshi vien pat baudaams), bet tas pats 9-3 tomeer staav klasi augstaak
Arnijs rakstīja: Man jau liekas , ka visi shie miiti par pliistoshiem SAAB ir pashu lietotaaju pieredze,
Tikko cilveeks pie manis bija atdzinis peec kaartas 4 vai 5 SAAB (vizuaali sameeraa OK) un neviens no vinjiem nebija no kategorijas - seedies un brauc. Tikai ar peedeejo piegaajienu (aizbraucot liidz un paliidzot izveeleeties), tika atrasts pienjemams variants (nebuut ne ideaalaa staavoklii, bet ar izdariitaam pamatlietaam un prognozeejamaam naakotnes izmaksaam) par ljoti adekvaatu ciparu. Ja apm. 3 nedeelju intensiiva auto mekleeshana nedod rezultaatu, tad apmeeram vari iedomaaties to auto staavokli autoplachos.
Tātad, mīts par plīstošiem SAABiem ir radies no lietotāju pieredzes un meklējot normālu mazlietotu auto sameklēt tādu nevar, jo visi nojāti.
Tātad, mīts par plīstošiem SAABiem ir radies no lietotāju pieredzes un meklējot normālu mazlietotu auto sameklēt tādu nevar, jo visi nojāti.
...kas tur bija par to kvalitāti un pārākumu???
Sākās viss ar nenormāli dārgo uzturēšanu un rezerves daļām, kad SAAB laboja tikai Kalngalē. Tā rezultātā lietoto SAAB cenas plačos bija līdzvērtīgas zenākas klases auto, un tos sapirkās cilvēki, kas nepadomāja soli uz priekšu, bet sapriecājās, ka nu varēs braukt ar "biezu" auto pa lēto. Bet uzzinot, cik maksā detaļas, saprata, ka var atļauties tikai nojāt dārgo auto līdz galam. Tas arī ir mīts par SAAB dārgo uzturēšanu, kas, tāpat kā BMW urliskums, ir izdzīvojis kopš 90tajiem, lai gan laiki ir mainījušies.
Pats nu jau daudz gadus varu teikt, ka SAAB ir droša un uzticama mašīna ar ļoti normālām uzturēšanas izmaksām. Un visu šo gadu laikā nevienam no maniem SAABiem nav noticis nekas tāds, kas nevarētu notikt jebkuram auto.
Nu bet bankrots taču pierāda,kāda ir sāba ''kvalitāte'' .
========================
Jaadomaa gan, ka ar kvalitaati bankrotam nekaada sakara nav vis. Muusdienaas ir taada autotirgus konjunktuura, ka nelielam autorazhotaajam , kaads neapshaubaami ir SAAB, ir ljoti gruuti notureeties virs uudens, ja nerazho kaut ko patiesi "ekskluziivu" (kaa man riebj shis vaards, pareizaak sakot tas, ka vinju sprauzh priekshaa un pakaljaa!) un attieciigi daargu.SAAB, taapat, kaa VOLVO galvenie eksporta tirgi allazh bija USA "aukstie" shtati un Kanaada. Ja vecos modeljus (Volvo 240, SAAB 900) tur pirka aizguutneem, tad jaunie kaut kaa neiedziivojaas. Aura pazudusi, vai? Pieljauju, ka varbuut SAAB vajadzeeja radiit sava ziimola iekshienee veel vienu "leetaa" apakshbrenda liiniju. Jo, ja publika pieradusi, ka SAAB nav leets, tad taa vienkaarshi nolaist cenu nedriikst - nesapratiis. Kaut ko liidziigu , kaa VW/Audi koncernaa. Ar visiem savaa riiciibaa esoshajiem ziimoliem tas noklaaj ljoti plashu sektoru starptautiskajaa autotirguu, izmantojot vienas un taas pashas platformas, agregaatus utt..Nevari pavilkt Audi? Meklee VW, SEAT vai Skoda, viss buus OK. Vieniigi kremtiis varbuut, ka kaiminjsh brauc ar taadu pat auto, bet vinjam uz radiatora ir 4 gredzeni, a man uzrakstiits Skoda
Spilgts piemeers ir no ellotaaju frontes, kuru es bik paziistu Ir taada vaacu firma "J.B.German oil". Paraadiijaas 1990. pashaa saakumaa, izveidojaas uz DDR kantora MINOL uznjeemuma baazes. Reaali dabaa shiis firmas "razhojumi" ir tas pats paziistamais CASTROL. Kad atveeraas Austrumeiropas un bijushaas PSRS jaunvalstu tirgi, kastrolji saberzeeja rokas, sak nu tik buus! Bet! CASTROL produkti izraadiijaas paaraak daargi jaunajiem tirgiem, iespeejamo klientu pirktspeeja - nepietiekama. Nu tad, lai tiktu klaat "nabagiem'kastrolji noorganizeeja (nopirka) jaunu firmu uz iegaadaataa MINOL baazes , izgudroja tai nosaukumu, un palaida paraleelu pashu produktu liiniju ar citiem nosaukumiem. Citiem vaardiem tagad vaareeja paardot kvalitatiivus produktus par "Dosjas" cenu, jo CASTROL imidzhs neljaava un neljauj paardot produktus ar sho ziimolu leeti. Publika zin, ka CASTROL ir labs , bet nebuut ne leet, un taa tam buus palikt, citaadi tauta samulsiis A pikji mees pelniisim uz apjomiem, paardodot tos pashus produktus ar citaam etikjeteem par pieejamaaku cenu. Taa arii visa dziesmu graamata, turklaat taa visdazhaadaako produktu jomaas dara ljoti daudzas firmas...
Nu bet bankrots taču pierāda,kāda ir sāba ''kvalitāte'' .
========================
Jaadomaa gan, ka ar kvalitaati bankrotam nekaada sakara nav vis. Muusdienaas ir taada autotirgus konjunktuura, ka nelielam autorazhotaajam , kaads neapshaubaami ir SAAB, ir ljoti gruuti notureeties virs uudens, ja nerazho kaut ko patiesi "ekskluziivu" (kaa man riebj shis vaards, pareizaak sakot tas, ka vinju sprauzh priekshaa un pakaljaa!) un attieciigi daargu.SAAB, taapat, kaa VOLVO galvenie eksporta tirgi allazh bija USA "aukstie" shtati un Kanaada. Ja vecos modeljus (Volvo 240, SAAB 900) tur pirka aizguutneem, tad jaunie kaut kaa neiedziivojaas. Aura pazudusi, vai? Pieljauju, ka varbuut SAAB vajadzeeja radiit sava ziimola iekshienee veel vienu "leetaa" apakshbrenda liiniju. Jo, ja publika pieradusi, ka SAAB nav leets, tad taa vienkaarshi nolaist cenu nedriikst - nesapratiis. Kaut ko liidziigu , kaa VW/Audi koncernaa. Ar visiem savaa riiciibaa esoshajiem ziimoliem tas noklaaj ljoti plashu sektoru starptautiskajaa autotirguu, izmantojot vienas un taas pashas platformas, agregaatus utt..Nevari pavilkt Audi? Meklee VW, SEAT vai Skoda, viss buus OK. Vieniigi kremtiis varbuut, ka kaiminjsh brauc ar taadu pat auto, bet vinjam uz radiatora ir 4 gredzeni, a man uzrakstiits Skoda
Spilgts piemeers ir no ellotaaju frontes, kuru es bik paziistu Ir taada vaacu firma "J.B.German oil". Paraadiijaas 1990. pashaa saakumaa, izveidojaas uz DDR kantora MINOL uznjeemuma baazes. Reaali dabaa shiis firmas "razhojumi" ir tas pats paziistamais CASTROL. Kad atveeraas Austrumeiropas un bijushaas PSRS jaunvalstu tirgi, kastrolji saberzeeja rokas, sak nu tik buus! Bet! CASTROL produkti izraadiijaas paaraak daargi jaunajiem tirgiem, iespeejamo klientu pirktspeeja - nepietiekama. Nu tad, lai tiktu klaat "nabagiem'kastrolji noorganizeeja (nopirka) jaunu firmu uz iegaadaataa MINOL baazes , izgudroja tai nosaukumu, un palaida paraleelu pashu produktu liiniju ar citiem nosaukumiem. Citiem vaardiem tagad vaareeja paardot kvalitatiivus produktus par "Dosjas" cenu, jo CASTROL imidzhs neljaava un neljauj paardot produktus ar sho ziimolu leeti. Publika zin, ka CASTROL ir labs , bet nebuut ne leet, un taa tam buus palikt, citaadi tauta samulsiis A pikji mees pelniisim uz apjomiem, paardodot tos pashus produktus ar citaam etikjeteem par pieejamaaku cenu. Taa arii visa dziesmu graamata, turklaat taa visdazhaadaako produktu jomaas dara ljoti daudzas firmas...
Vai Saab var būt ekskluzīvs?