DIOŽU LAMPAS

muttabor Reģ.: 26.07.2011

Ieliekot pagriezienam diožu lampu, samazinās pretestība uz releju, un pagrieziens mirgo ātrāk. It kā vajadzētu strāvas vadā ielikt pretestību, bet nezinu cik omi tai jābūt. Cik man zināms, tie omi, apzīmējas ar krāsām. Var būt kāds zina konkrēti, cik omu pretestībai jābūt, (vai ar kādām krāsām tā ir marķēta) lai atrisinātu šo bēdu?

P.S.

Apcirst līkus nagus, ja nav paredzēts, nelien, jau esmu lasījis. Bet nu laikam tāds cirvis vēl nav nokalts......nesanāk.

 
1 2 3 4
Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

ja nav atbildes uz jātājumu "nauhj tur vajag ledu" tad grūti ir ieteukt ko darīt...

ja jau ļautiņš vēlas pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa, tad tomēr vajadzētu parēķināt kāda veida pretestību tur likt spraust pie tā leda

es personīgi esmu redzējis standarta pretestību tikai max 25 vatiem.... jamā nāk iebūvēta radiatorā... normāli 2vatīgās ir veikalā uz sitiena nopērkamais maksimums...

kāpēc tas ir +- svarīgi, tāpēc, ka tā pretestība karsīs

ar vienu maziņo 0.125 (1/ vata pretestību sistēma teorētiski vienkārši izdedzinātu to pretestību

sakarā ar to, ka izmērs nav svarīgs, paņem 10 gabalas 2vatīgās 100omu pretestības (uz lampiņu) un saliec visas jamās paralēli kopā ar lampu

100 omu pretestības krāsu kods ir (brūns melns brūns pouhj_kāds), kur pēdējās stīpas var nebūt vispār, tā var būt sudrabota, zeltīta vai vispār pēdējās strīpas vietā var būt 2 strīpas)

2 vatīga pretestība standartizpildījumā ir ~2 cm gara

p.n.

tikai šajā gadījumā nekāda "degvielas ekonomija" nesanāks.... jo mašīnas elektrosistēmai būs pilnīgi vienalga kas karst lampiņa vai tur saliktās pretestības....

protams megapačots no korišu puses būs auhjennijs - no sērijas "man ir ledi, bet pavarotņiks mirgo normāli"

aizvermuti Reģ.: 07.06.2011
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

aizvermuti rakstīja:

Pirmais rakstīja:

aizvermuti rakstīja:

Tad attiecīgais rezistors jāslēdz paralēli!

nevajag lielīties ar savu fizikas nezināšanu

Nevajag lielīties ar savu spēju drukāt vietā un nevietā.

Iepriekš minētais par rezistora paralēlo pieslēgumu ir pilnīgi atbilstošs risinājums anonimikis minētajam variantam, ja led spuldzites pretestība ir lielāka par parastās spuldzītes kvēldiega pretestību.

kas tev traucē tukštiržanas vietā pateikt kāda pretestība ir jāpieslēdz lai lampiņa mirgotu normāli?

p.n.

Pirmais joprojām nav ieguvis atbildi uz mūzīgo jautājumu - nauhj pavarotņikos ir tie ledi jābāž?

a) kruta skan

b) visiem pacaniem tādi jau ir

c)esmu nolēmis dzīvot "zaļi" un uzskatu, ka led ielikšana pavarotņikā parastās lampiņas vietā samazinās mašīnas vidējo degvielas patēriņu vismaz par 2 litriem uz sotaka....

d) tāpēc, ka izdega lampa un pie rokas bija tikai tas leds

e) cits variants

Ko piepisies? Manuprāt, pietiekams iemesls ir, ka cilvēkam "tā labāk patīk"!

aizvermuti Reģ.: 07.06.2011
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: ja nav atbildes uz jātājumu "nauhj tur vajag ledu" tad grūti ir ieteukt ko darīt...

ja jau ļautiņš vēlas pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa, tad tomēr vajadzētu parēķināt kāda veida pretestību tur likt spraust pie tā leda

es personīgi esmu redzējis standarta pretestību tikai max 25 vatiem.... jamā nāk iebūvēta radiatorā... normāli 2vatīgās ir veikalā uz sitiena nopērkamais maksimums...

kāpēc tas ir +- svarīgi, tāpēc, ka tā pretestība karsīs

ar vienu maziņo 0.125 (1/ vata pretestību sistēma teorētiski vienkārši izdedzinātu to pretestību

sakarā ar to, ka izmērs nav svarīgs, paņem 10 gabalas 2vatīgās 100omu pretestības (uz lampiņu) un saliec visas jamās paralēli kopā ar lampu

100 omu pretestības krāsu kods ir (brūns melns brūns pouhj_kāds), kur pēdējās stīpas var nebūt vispār, tā var būt sudrabota, zeltīta vai vispār pēdējās strīpas vietā var būt 2 strīpas)

2 vatīga pretestība standartizpildījumā ir ~2 cm gara

p.n.

tikai šajā gadījumā nekāda "degvielas ekonomija" nesanāks.... jo mašīnas elektrosistēmai būs pilnīgi vienalga kas karst lampiņa vai tur saliktās pretestības....

protams megapačots no korišu puses būs auhjennijs - no sērijas "man ir ledi, bet pavarotņiks mirgo normāli"

Par to karšanu - tāpēc jau minēju variantu, kad paralēli pieslēdz parastās kvēlspuldzes.

Saprotams, ka normālākais risinājums ir ielikt atpakaļ paredzētās kvēlspuldzes. Nu, vai arī mēģināt mainīt releju.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Domaaju, ka nav, ko mudriit - jaapiemeklee pareizais relejs. Vispaar aizdomaajos - kaadaa veidaa straadaa tas pagriezienu raadiitaaju relejs? Tachu ne laika relejs? Un laikam tachu ne elektromehaaniskais daudz-maz jaunaas mashiinaas, bet kaut kaads elektronisks multivibrators?

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa,

Lampiņai 10 ômu pretestība

Nefilozofē, paņem ômmetru un izmēri.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Pirmais rakstīja: pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa,

Lampiņai 10 ômu pretestība

Nefilozofē, paņem ômmetru un izmēri.

Centis_Nuudele rakstīja:

Pirmais rakstīja: pierubīt tai lampai paralēli to ~10 omu pretestību, lai relejam liktos, ka tur ir normāla lampiņa,

Lampiņai 10 ômu pretestība

Nefilozofē, paņem ômmetru un izmēri.

21vata lampiņai patiesībā ir nedaudz mazāk....

bet domāju, ka ar 10 omiem paralēli tai led lampai pietiks lai apmānītu releju.

p.n.

lampiņa ir dīvains radījums

viņai pretestība mainās atkarībā no kvēldiega temperatūras aukstai lampiņai pretestība ir mazāka, līdz ar to mērīšana ar tavas Ômes metru nebūs pareizākais variants

juha Reģ.: 11.01.2003
0 0 Atbildēt

Ja spriegums ķēdē ir 12V, tad 21W lampai pretestība sanāk 6,(857142) omi.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

vispār jau mašīnā praktiski nekad spriegums nav 12 volti.... normāli uzlādēts pliks aķis jau dod ~12.6, ja strādā ģenerators, tad sistēmā ir > 14 voltiem....

un kur ir bazars par to cik ir lampiņas pretestība?

runa ir par to kāda pretestība ir jāpieliek sistēmā lai strādātu led ar "veco" releju...

p.n.

joprojām gribētu dzirdēt atbildi uz jautājumu - "nakui tam lūznim ir vajadzīgi ledi pavarotņikos"

p.p.n.

lai matemātiski pareizi izrēķinātu "īsto" piespraužamo pretestību būtu jāzina ķīnas leda parametri....

tad varētu piemeklēt pretestību kaut līdz vēvēfanam baudāmajai 10tai zīmei aiz komata

kaut bijušajā padomju savienībā ar zvaigznīti (ķipa tautā sauktās militārās) apzīmēja pretestības, kura reālā pretestība no nominālās (virsū uzrakstītās) atšķīrās mazāk kā par 5%

patreiz pretestībām virsū zīmē stīpas... 4tā (un 5tā) strīpas nozīmē tieši pretestības precizitāti atbilstoši nominālam

ja 4 strīpas nav, tas nozīmē 20%... ja nav 4 strīpas, tad nav arī 5tās, tobiš no malas var izskatīties, ka tur kāda strīpa ir izlaista, bet tā tas nav....

brūns melns brūns pretestība būs kautkur pa vidu no 80 līdz 120 omiem

brūns melns brūns sudrabs pretestība būs 90-110 Yonāsa Ômes

konkrētā gadījumā vajadzīgo pretestību vispār var piemeklēt eksperimentāli.... liekot ledlampai paralēli klāt pa vieni 100omīgās pretestības līdz relejs sāk strādāt pareizi....

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Yetti rakstīja: Pirmais, tu, tā kā hemoroīds, it kā netraucē, bet brīžiem zajapivajet...

P.S. tas nav no personīgās pieredzes...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

vispaar, cilveeki, kjiinietis, kas uzrazhoja to diozhu spildzi, razho arii pagrieziena relejus, ar fikseto intervalu. parasti pardodas tur pat blakus, pa kapejkaam pretestiibu mednieki

EZ Reģ.: 04.03.2004
0 0 Atbildēt

un tomeer, prieksh kam tas viss nepiecieshams? un chakareties uz TA njemt visu un mainiit atpakalj?

Pats arii biju taacpac, ieliku gabariitos, domaadams, nu forshi, ja blondiine aizmirsiis izsleegt, degs visu nakti un pie -25*C shkjilsies ka prieks. Prieksaa LED ok, bet aizmuguree LEDi pavaaji. NedoDies kaadc ietesiisies un expertiizee atziis, ka lampas netaadas-neredzamas. Liidz ar to saakotneejais plaans izgaazaas.! Rezultaataa uz naakosho TA atliku visu, kaa standartapriikojums prasa un vairs neko nemainiiju.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: Domaaju, ka nav, ko mudriit - jaapiemeklee pareizais relejs. Vispaar aizdomaajos - kaadaa veidaa straadaa tas pagriezienu raadiitaaju relejs? Tachu ne laika relejs? Un laikam tachu ne elektromehaaniskais daudz-maz jaunaas mashiinaas, bet kaut kaads elektronisks multivibrators?

Un kas tad esošajam ir nepareizs? Domā ka tāpat prikola pēc atstāts tas pats princips kas žiķeļos un vecākās tačkās? Ieliksi "pareizo", kas domāts bezslodzei, iestāsies, teiksim, labajam kreisajam virzienrādītājam bezkontakts, a "pareizajam" relejam tas būs po un tas turpinās mirgot parastajā ritmā, a tevi kādreiz kāds uz šosejas izdarot kreiso pagriezienu izdupsēs un tu pats vedīsi savu tačku uz šrotu un maksāsi izdupsētāja tačkai remontu...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nu un kā parastais relejs to novērš? Tāpat braukā ar izdegušām pagriezienu lampiņām un ātri mirkšķinošiem pavarotņikiem.

No CSN viedokļa virzienrādītāji nedod nekādas priekšocības ne arī ko maina pie fakta bij/nebij manevrs. Nekas neliedz uz ceļa apstāties un tāpēc jau nav atļauts kādam citam raut uzreiz dibenā pļukš. Protams dzīvē tie pagriezienu nerādītāji ir pelnījuši pa ķobi.

Vienīgais iemesls kāpēc derētu LEDi pavarotņikos ir tas, ka ieslēdzot avareikas nesēdinās tik strauji akumulatoru. Tomēr ja auto tik bieži plīst un vajag avareikas, tad varbūt vispār uz ielas nerādīties.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

plikas avareikas sukz

3stūris, vot tas rulz

3sturis akumulatoru nesēdina

vajag palasīt ceļu satiksmes likumu

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

vispār likumā ir rakstīts, ka ", bet, ja tas nav iespējams, citādā veidā brīdina pārējos ceļu satiksmes dalībniekus par ceļu satiksmes negadījumu"

drīkst publicēt arī latvijas vēstnesī

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: vispār jau mašīnā praktiski nekad spriegums nav 12 volti.... normāli uzlādēts pliks aķis jau dod ~12.6, ja strādā ģenerators, tad sistēmā ir > 14 voltiem....

un kur ir bazars par to cik ir lampiņas pretestība?

runa ir par to kāda pretestība ir jāpieliek sistēmā lai strādātu led ar "veco" releju...

p.n.

joprojām gribētu dzirdēt atbildi uz jautājumu - "nakui tam lūznim ir vajadzīgi ledi pavarotņikos"

p.p.n.

lai matemātiski pareizi izrēķinātu "īsto" piespraužamo pretestību būtu jāzina ķīnas leda parametri....

tad varētu piemeklēt pretestību kaut līdz vēvēfanam baudāmajai 10tai zīmei aiz komata

kaut bijušajā padomju savienībā ar zvaigznīti (ķipa tautā sauktās militārās) apzīmēja pretestības, kura reālā pretestība no nominālās (virsū uzrakstītās) atšķīrās mazāk kā par 5%

patreiz pretestībām virsū zīmē stīpas... 4tā (un 5tā) strīpas nozīmē tieši pretestības precizitāti atbilstoši nominālam

ja 4 strīpas nav, tas nozīmē 20%... ja nav 4 strīpas, tad nav arī 5tās, tobiš no malas var izskatīties, ka tur kāda strīpa ir izlaista, bet tā tas nav....

brūns melns brūns pretestība būs kautkur pa vidu no 80 līdz 120 omiem

brūns melns brūns sudrabs pretestība būs 90-110 Yonāsa Ômes

konkrētā gadījumā vajadzīgo pretestību vispār var piemeklēt eksperimentāli.... liekot ledlampai paralēli klāt pa vieni 100omīgās pretestības līdz relejs sāk strādāt pareizi....

Patiesībā, umņik, elektrosistēmā ir sprieguma stabilizators. Izņem ārā lampiņu, pieliec testeri, iesēdini pie pedāļiem kādu dibendraugu un pamēri, cik V nāks uz lampiņu pilnā gāzē (pie max ģeneratora apgriezieniem).

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja: Patiesībā, umņik, elektrosistēmā ir sprieguma stabilizators.

Ko tu neteiksi...

Sprieguma stabilizators tad būtu tāds verķis, kurš notur uz borta konstantu spriegumu gan tad, ja strāvas avots dod paaugstinātu U, gan tad ja pazeminātu.

Nav dzirdēts, ka kādam būtu izdevies piestartēt auto, ja no aķīša nāk ārā piemēram 7 volti.....pēc tavas umņika teorijas stabilizatoram to būtu jāpaceļ līdz nominālajiem 12.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Centis_Nuudele rakstīja:

Gauss rakstīja: Patiesībā, umņik, elektrosistēmā ir sprieguma stabilizators.

Ko tu neteiksi...

Sprieguma stabilizators tad būtu tāds verķis, kurš notur uz borta konstantu spriegumu gan tad, ja strāvas avots dod paaugstinātu U, gan tad ja pazeminātu.

Nav dzirdēts, ka kādam būtu izdevies piestartēt auto, ja no aķīša nāk ārā piemēram 7 volti.....pēc tavas umņika teorijas stabilizatoram to būtu jāpaceļ līdz nominālajiem 12.

Stabilizators irobeži max spriegumu, jefiņ. Arī tu vari izmēģināt iepriekš aprakstīto procedūru - dabūt 14V uz lampiņu.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Javiņu laikos lampiņas spilgtums bija proporcionāls gāzes ručkas pagriezienam. Pilnā ručkā pat mēdza izdegt. Tagad ir kāds gadsimts?

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja:

Pirmais rakstīja: vispār jau mašīnā praktiski nekad spriegums nav 12 volti.... normāli uzlādēts pliks aķis jau dod ~12.6, ja strādā ģenerators, tad sistēmā ir > 14 voltiem....

un kur ir bazars par to cik ir lampiņas pretestība?

runa ir par to kāda pretestība ir jāpieliek sistēmā lai strādātu led ar "veco" releju...

p.n.

joprojām gribētu dzirdēt atbildi uz jautājumu - "nakui tam lūznim ir vajadzīgi ledi pavarotņikos"

p.p.n.

lai matemātiski pareizi izrēķinātu "īsto" piespraužamo pretestību būtu jāzina ķīnas leda parametri....

tad varētu piemeklēt pretestību kaut līdz vēvēfanam baudāmajai 10tai zīmei aiz komata

kaut bijušajā padomju savienībā ar zvaigznīti (ķipa tautā sauktās militārās) apzīmēja pretestības, kura reālā pretestība no nominālās (virsū uzrakstītās) atšķīrās mazāk kā par 5%

patreiz pretestībām virsū zīmē stīpas... 4tā (un 5tā) strīpas nozīmē tieši pretestības precizitāti atbilstoši nominālam

ja 4 strīpas nav, tas nozīmē 20%... ja nav 4 strīpas, tad nav arī 5tās, tobiš no malas var izskatīties, ka tur kāda strīpa ir izlaista, bet tā tas nav....

brūns melns brūns pretestība būs kautkur pa vidu no 80 līdz 120 omiem

brūns melns brūns sudrabs pretestība būs 90-110 Yonāsa Ômes

konkrētā gadījumā vajadzīgo pretestību vispār var piemeklēt eksperimentāli.... liekot ledlampai paralēli klāt pa vieni 100omīgās pretestības līdz relejs sāk strādāt pareizi....

Patiesībā, umņik, elektrosistēmā ir sprieguma stabilizators. Izņem ārā lampiņu, pieliec testeri, iesēdini pie pedāļiem kādu dibendraugu un pamēri, cik V nāks uz lampiņu pilnā gāzē (pie max ģeneratora apgriezieniem).

kāds tabletei ir sakars ar uz pretestībām sazīmētajām strīpām?????

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja:

Centis_Nuudele rakstīja:

Gauss rakstīja: Patiesībā, umņik, elektrosistēmā ir sprieguma stabilizators.

Ko tu neteiksi...

Sprieguma stabilizators tad būtu tāds verķis, kurš notur uz borta konstantu spriegumu gan tad, ja strāvas avots dod paaugstinātu U, gan tad ja pazeminātu.

Nav dzirdēts, ka kādam būtu izdevies piestartēt auto, ja no aķīša nāk ārā piemēram 7 volti.....pēc tavas umņika teorijas stabilizatoram to būtu jāpaceļ līdz nominālajiem 12.

Stabilizators irobeži max spriegumu, jefiņ. Arī tu vari izmēģināt iepriekš aprakstīto procedūru - dabūt 14V uz lampiņu.

pastāsti vēlreiz elektriķim ko dara un kā strādā stabilizators

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja: Stabilizators irobeži max spriegumu, jefiņ. Arī tu vari izmēģināt iepriekš aprakstīto procedūru - dabūt 14V uz lampiņu.

Nevajag tik klaji demonstrēt savu stulbumu, un vēl citus apsaukāt par jefiņiem

Tas ko tu sauc par stabilizatoru patiesībā ir tikai sprieguma regulators....jefiņ.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: Nu un kā parastais relejs to novērš? Tāpat braukā ar izdegušām pagriezienu lampiņām un ātri mirkšķinošiem pavarotņikiem.

No CSN viedokļa virzienrādītāji nedod nekādas priekšocības ne arī ko maina pie fakta bij/nebij manevrs. Nekas neliedz uz ceļa apstāties un tāpēc jau nav atļauts kādam citam raut uzreiz dibenā pļukš. Protams dzīvē tie pagriezienu nerādītāji ir pelnījuši pa ķobi.

Vienīgais iemesls kāpēc derētu LEDi pavarotņikos ir tas, ka ieslēdzot avareikas nesēdinās tik strauji akumulatoru. Tomēr ja auto tik bieži plīst un vajag avareikas, tad varbūt vispār uz ielas nerādīties.

Tas, ka cilvēkam ir poskuj ka vienā lukturī ūdens dēļ ir iestājies nekontakts ir kas cits. Bet viņš vismaz zina ka tur kaut kas nav kārtībā.

Man savulaik nācās atstāt manu A80 ar ierautām avareikām 9 stundas, pēc tam pielaist varēja.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

NU te savu nezināšanu demonstrē citi!

Laiks jau bija zināt, ka paštaisītās ietaisēs uz gaismas diodēm ir jāizrēķina kādu pretestību likt, kādā slēgumā (diožu) un kādu strāvas (nevis sprieguma) stabilizatoru piemeklēt.

Elektriķi ibio...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: pēc tam pielaist varēja.

Bet akumulators pēc tam bija sprāgonis, vot. Noteikti ka pēc tam nelādēji stacionāri pilnu vai ne

1 2 3 4
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti