Iecere: transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likmi saistīt ar CO2 izmešiem

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015

Sveiki, iAuto.lv foruma dalībnieki. Pēdējās dienas ļoti aktīvi tiek apspriesta tēma par to, ka valdības atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz, ka turpmāk transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes lielumu saistīs ar automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu.

Ko par šo tēmu domājat Jūs? Paldies!

 
1 2
Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt
Damn Reģ.: 07.12.2003
0 0 Atbildēt

Tas ko jau rakstīju (ka dažiem kāps, bet dažiem kritīs likme), bet daži man nepiekrita

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Ne jau par to ir šajā gadījumā stāsts - stāsts ir par pavisam ko citu. Nu nav normāli, ka premium lielbobikam paliek mazāks nodoklis, bet reāli ekonomiskai un "piepirst" mazspējigai kompaktklasei viss paliek dārgāk!

Lūk ko vēstī šis kāpums, jo proporcionāli to parametriem un cenai uzturēšana būs lētāka...

Un jā - no kurienes pēkšņi vidēji statistiskajam auto īpašniekam radīsies nauda 10-15 gadus vecu, kaut kā ne būt koptu un rūpētu lamatiņu, vienā dienā nomainīt pret "nullīti" no salona? Vēlams Premium klases pusbobiku?

Damn Reģ.: 07.12.2003
1 2 Atbildēt

Bet ko darīt ja jaunākiem liel-litrāžas auto ir labāki CO2 rādītāji nekā vecākiem maz-litrāžas.

Jau jau pasaules un Latvijas politiķi spiež (šobrīd) uz CO2 samazināšanu, tad tāds ir likums. Vēlāk izdomās citus parametrus, kuriem piesieties.

Risinājums varētu būt tāds, ka CO2 nodoklis paliek, bet papildus tiek uzlikts nodoklis auto, kas pārsniedz noteiktu vērtību. Tā teikt, ja vari atļauties dārgu, eksluzīvu auto, tad vari atļauties arī papildus nodokli. Lai gan kāpēc man būtu jāmaksā lielāks nodoklis tikai tāpēc, ka varu atļauties nopirkt labāku auto. Nepatīkamā solidaritāte

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Tu gan esi optimists! Kurā valstī Tu īsti dzīvo? Neraksti no Britu salām?

Kur Tu būtu redzējis, ka Latvijā vara būtu pieņēmusi kaut vienu likumu, kas arī viņu maciņos nosūktu kādu centu? Paraugi ar ko viņi brauc, un sapratīsi, ka pazeminājums skar tikai viņus un turīgo eliti, kam arī citus nodokļus ir grūti maksāt, tāpēc visur atlaides - NĪN, IIN, soc. Nu arī auto būs lētāks, jo tak citādi grūti sakrāt kārtējo "citronu"!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
7 0 Atbildēt

Piedod - "resnajam" galam nepievērsu tik daudz uzmanības, bet tas tikai apstiprina likumsakarības - mūsu politiķi zina kur paņemt un uz kā rēķina lāpīt valsts "slimo" budžetu! Un katrā ziņā ne jau uz savējā - viņiem tāpat dzīve grūta...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Šajā situācijā ir interesanti ka palielina tām mašīnām, no kuru īpašniekiem ir ko paņemt.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

msh rakstīja: Elektromobīļu lobijs nav rūpe par vidi, bet nodokļu celšana ir elektromobīļu lobijs, nākošs no rietumeiropas. Akcīze ta piesieta mistiskajam oglekļa dioksīdam, elektromobīlis to neizdala.

Izdala un kā vēl izdala, tikai izdala to citā vietā - kārtējā ogļu/gāzes/mazuta/šķeldas TEC/koģenerācijas stacijā...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ja tu lasītu manus postus un atcerētos ko es esmu rakstījis agrāk, tu saprastu ka es to saprotu - bet sistēma jau ir piesieta tam, kas notiek šobrīd, un mašīnas apkārtnē, nevis vispār Ja kādam rūpētu ekoloģiskums, varētu vispār rēķināt nevis kustināšanai patērēto oglekļa dikosīdu, bet arī vēl piešaut koeficientu par uzražošanā patērēto

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Vienmēr esmu teicis, ka elektromobīļi kopumā ir reizes divas neekoloģiskāki par parastiem auto!

Vienīgais ieguvums ir izmešu neesamība tajā vietā, kur tas štrunts grozās - piem., Rīgas centrā!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Tās nu ir muļķības, jo baterijas ir pārstrādājamas un ārā neviens nemetīs, kā arī nav eļļas ko regulāri jāmaina. Bet no ekoloģijas viedokļa domājams ir līdzvērtīgi parastam auto, ja kā elektrību izmanto no fosilā kurināmā iegūto.

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
2 0 Atbildēt

" Lielākie ieguvēji ir ekskluzīvās S600 klases Mercedes īpašnieki, kuriem nodoklis no 633 eiro samazināsies līdz 360 eiro. Range Rover Sport tas saruks no 580 līdz 360 eiro. Līdzīga situācija ir Porche Cayenne turbo. Tāpat mazāk vajadzēs maksāt populāro BMW X6 un Toyota Land Cruiser saimniekiem."

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Nu vienkārši super!!!

Nortel Reģ.: 16.03.2007
3 1 Atbildēt

Šo auto īpašnieki par pienesumu valstij ir pelnījuši 100% nodokļa atlaidi. Skaitiet paši cik naudas viņi gadā atstāj PVN, nekustamā, sociālo u.c. nodokļu un maksājumu izskatā. Vairāk kā opel corsa īpašnieks, iespējams, visā dzīves laikā.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
3 0 Atbildēt

Tikai tie lepnie auto tiek pirki uz uzņēmumu,ne jau viņš maksā par to auto bet tie kas strādā tanī uzņēmumā.

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
4 0 Atbildēt

Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nolēmusi atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
5 0 Atbildēt

777Gotfather rakstīja: Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) nolēmusi atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

Neticu saviem lukturiem! (C) Zibens Makvīns

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
0 0 Atbildēt

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar ekspertiem izstrādājusi alternatīvu variantu attiecībā uz transportlīdzekļu nodevas apmēra izmaiņām, paredzot būtiskāk celt nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu. Šogad transportlīdzekļa nodevā iekasē 93 miljonus eiro, tādu pašu apjomu plānots iekasēt 2017.gada.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti