Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Cupra Leon 2019 tests, atsauksmes un iespaidi 2020

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Jaunais Cupra Leon 2019 / 2020, kāda pieredze?

 
kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Vispirms paldies Mārim par kārtējo testa iespēju Braucu uz Autobrava pēc “karstā” Seat Leon ar 290zs un DSG ātrumkārbu hečbeka versijā. Noformēti dokumenti, paņemtas atslēgas un no sava auto pārlikts autosēdeklītis (novērtēju Isofix stiprinājumus ērtībai) - aiziet! Melns skaistulis.

Vizuāli ļoti glīts auto. Salons gaumīgs, liela līdzība ar VW. Arī digitālais paneļa displejs ar vairākām variācijām - man patīk “analogo ciparnīcu ar bultiņām” izskats. Vienkārši nereāli laba audiosistēma, skaņas kvalitāte nevainojama (dzidrums, basi utt.)

Pirmais iespaids braucot - auto ļoti cietu gaitu (19’diski, par kuriem pārdevējs īpaši brīdināja tos neapskādēt). Ļoti mazs stūres apgrieziena radiuss, teju kā kartingam. Un dinamika Auto liek aiz sajūsmas kliegt! Dzinējam un piekarei iespējami vairāki režīmi. No kuriem Cupra - ar dusmīgu dzinēja skaņu, vēlu ātrumu pārslēgšanos, starpgāzēm, strauji atmetot gāzi utt. Super

Vien stūre jātur stingri ar abām rokām - paātrinājums to rausta nemitīgi. Es sacītu, priekšpiedziņas nebūs šī auto stihija.

Protams, šāds auto nav ekonomēšanai, bet tomēr 13+ litru vidējais patēriņš (arī ārpus pilsētas) šķita paliels.

Otrajā dienā samainījāmies mašīnām. Tiku pie balta universāļa, jau ar 300zs dzinēju un 4Drive pilnpiedziņu un DSG ātrumkārbu. Auto bija ar milzu stikla lūku jumtā, vizuāli glīti un ļoti patīkami braukt ar atvērtu lūku. Arīdzan gaumīgais salons priecēja. Tāpat kā auto uzvedība, pārliecinošs paātrinājums un jauda, nekādu nervozu izslīdēšanu vai tml. Kolosāli! Vietas salonā gana gan priekšā, gan aizmugurē (godīgi - man ģimenei būtu tomēr par mazu).

Kādas manas domas par karstajiem Seat?

- nereāla dinamika, arī pie 100 (gāzes pedāli ieminot grīdā), līdz kādiem 180 ir mirkļa un veselā saprāta jautājums

- gaita ir pacieta, nekomfortabla, toties stabilitāte braucot - super

- ar identisku VW salīdzinot, Seat cena būs ap 10k eur mazāka

- tehniski tas ir gandrīz VW

- izskatās tāds Seat ļoti labi

- pēc testa iesēdos atpakaļ savā Passat B8 un viss likās tik mierīgs, plašs, kluss, patīkams, ka izbrauciens ar Seat bija patīkams piedzīvojums - varbūt piemērots auto brīvdienām

AgnarsJundass Reģ.: 01.02.2018
2 0 Atbildēt

“Leon Cupra” 2.0 TSI benzīns, tiešā iesmidzināšana ar turbopūti 290 ZS, griezes moments 380 Nm, DSG7, priekšpiedziņa, līdz 100 km/h ieskrienas tieši 6 sekundēs, max ātrums 250 km/h ierobežots, vidējais patēriņš - 7.2 l/100km.

Maksā 29 000 EUR, ar papildaprīkojumu cena 31157 EUR.

“VW Golf GTI” tehnika spāņu “iepakojumā” un par lētāku naudu. Dizianā sportiskums gan nav tik agresīvi izcelts kā GTI. Arī “Cupra” panelis izskatās visai parasts, gribētos vairāk drāmas.

Tomēr, šis ir visīstākais “karstais hečbeks”, un gaitā tas jūtams jau no pirmajiem brauciena metriem!

Kā jau īsts autobāņu vāģis, šis Leons nejūt atšķirību starp 90 un 190 km/h, tāpēc Latvijas apstākļos tas augstprātīgi izturās pret ātruma ierobežojumiem. Jo zem pilota labās pēdas vienmēr klātesošais spēks kūsā arī starp 60 un 160 km/h, bet sešu sekunžu paātrinājums līdz simtam – tas gan ir pilnīgi legāls prieciņš. “Cupra” piekare ir sportiski cieta, tamdēļ labi jūtamas sīkas asfalta bedrītes un citi ceļa nelīdzenumi, taču, pasliktinoties ceļa kvalitātei, braukšanas komforts sākuma līmenī saglabājas ilgi. Tāpat, pieaugot ātrumam, stabilitāte paliek gandrīz nemainīga.

Pieejami 4 braukšanas režīmi – comfort, sport, cupra, individual - mainās piekares, stūres, ātrumkārbas režīmi, kā arī salonā dzirdamā dzinēja skaņa (tā netiek mākslīgi sintezēta caur skaļruņiem (kā dažiem citiem konkurentiem), bet tiekot novadīta caur rezonatoru pie vējstikla (laikam tāpēc Cupra režīmā auto brīžiem skan kā tukša bundža, jeb kā īsts sacīkšu vāģis bez salona apšuvuma).

AgnarsJundass Reģ.: 01.02.2018
3 0 Atbildēt

“Leon Cupra Sportourer” 2.0 TSI benzīns, tiešā iesmidzināšana ar turbopūti 300 ZS, griezes moments 400 Nm, DSG7, 4Drive pilnpiedziņa, līdz 100 km/h ieskrienas 4.9 sekundēs, max ātrums 250 km/h ierobežots, vidējais patēriņš 8.3 l/100km.

Maksā 32 570 EUR, ar papildaprīkojumu 35791 EUR.

Papildus visiem “Leon Cupra” hečbeka sniegtajiem labumiem “Sportourer” vēl nāk klāt pilnpiedziņa, 587 litru bagāžnieks un plaši atverams PTC panorāmas stikla jumts.

Lai gan jaudas par 10 zirgspēkiem vairāk, nekā karstajā hečbekā un 100km/h tiek sasniegti par sekundi ātrāk, pēc sajūtām adrenalīna tomēr šeit ir krietni mazāk. Mašīna pati rūpējas par to, lai dzinēja spēks adekvāti transformētos uz ceļa. Automobilis izceļas ar vieglu un precīzu vadāmību. Tas stingri turas uz ceļa un nevairās no enerģiskiem manevriem, ļaujot izbaudīt visus līkumus bez mazākā sasprindzinājuma.

Ideālam ģimenes auto jāspēj ne tikai izvest svētdienas piknikā visus ģimenes locekļus un suni, bet arī sniegt dažus grēcīgus prieciņus brīžos, kad šoferītim vienam pašam sagribas “atvilkt tā pa īstam”. Šāda “Cupra” luksoforu kaujās būs neuzvarama, bet sievasmāte nemaz nepamanīs, ka esat nopircis sev sporta auto, ja vien viņas klātbūtnē brauksiet tikai komforta režīmā un atturēsieties spiest pedāli grīdā.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 7 Atbildēt

"Šāda “Cupra” luksoforu kaujās būs neuzvarama" - līdz brīdim kad blakus pie tā lukša radīsies veca kvatra ar spaiņa lieluma turbīnu...

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Šaubu nav, šitos pie mums nooteikti pirks.Visdrīzāk ka pēc 3 gadiem, no 3.rokām un par 1/3 sākumcenas.Aptuveni tāpat kā rīgas,valmieras un grobiņas ielās masveidā ieraugāmo lielisko stelvio un neatkārtojamo stingeru.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti