Kārtot: Augošā secībā
1 2
imzz 13.11.2019 18:48

Kā tad , kā tad. Kalifornijas un vēl 22 citu štatu likumdevēju vēlme iedarbināt birokrātiju lai saņemtu kukuļus no konkrētiem autoražotājiem ir pilnīgi saprotama ;)

imzz 13.11.2019 18:25

Tam, ko es uzrakstīju iepriekš, nebija saistība ar taviem komentāriem, bet gan ar padullo R.Eiropas zaļo jauniešu dīvainajiem uzskatiem.

imzz 13.11.2019 0:50

Tikai jāņem vērā, ka tām putām ir derīguma termiņš laikam max. 5 gadi pēc kura tās vairs neskaitās lietojamas.

imzz 13.11.2019 0:15

Nu, Latvija nav pasaules etalons, bet gan izņēmums. Un Amerikas indiāņi nemaz tā neizmirst. Nerunājot nemaz par to, ka daudzi no meksikāņiem u.c. Centrāl un Dienvidamerikas ASV imigranti ir indiāņu pēcteči vai pat paši indiāņi kā tādi.

imzz 12.11.2019 23:50

Ja ekstrapolē "zaļās domāšanas" idejas, tad iezīmējas ne pārāk patīkama nākotnes pasaules aina. Vispirms jau vajadzība pēc šīm idejām rodas tāpēc, ka pasaules iedzīvotāju skaits sen pārsniedz optimālo.

Izskatās, ka gatavojamies pārapdzīvotai pasaulei. Ir tāda kulta filma "Soylent Green". Tajā attēlota pārapdzīvota pasaule, cilvēkiem nav ko ēst, bet tad kāda firma izdomā risinājumu: proteīna cepumus Soylent Green, pēc kuriem liels pieprasījums.

Izrādās, tos cepumus taisa no nomirušo līķiem. Tajā filmā tas bija šoks, bet man šķiet, ka viens otrs zaļais mūsdienās būtu sajūsmā par šādu slēgtā cikla risinājumu.

Visekoloģiskāk būtu dzīvot mazās kastītēs cits citam uz galvas, izklaidēties tikai virtuāli, dzert attīrītu urīnu kā kosmosa stacijās, un kā transporta līdzekli lietot tikai divriteni. Jebkurš motorizēts transporta līdzeklis, arī sabiedrisks un elektrisks, ir kaitīgs dabai.

imzz 12.11.2019 9:35

Vispār, idejas samazināt auto ātrumu, lai samazinātu izmešus, sen jau pastāv. Piem., aprēķināts, ka nosakot ātruma limitu uz ātrgaitas šosejām 80 km/st , izmešus varētu samazināt par 30%.

Pieaugot klimata ažiotāžai, likumdevējiem , pakļaujoties "zaļo" spiedienam, patiešām varētu ienākt prātā salikt visur zīmes "80" , jo tas taču ir tik vienkārši.

www.ce.nl/publicatie/why_slower_is_better/948

imzz 12.11.2019 9:17

BBC bija raksts par ierosinājumu samazināt kravas kuģu ātrumu par 20%, kas nozīmīgi samazināšot izmešus, bez tam kuģu dzenskrūvju darbība ar mazāku ātrumu būšot labvēlīga vaļiem.

Ideja ir pietiekami nopietna , jo tiek apspriesta ar ANO "sarunu vedējiem" konkrētu noteikumu izstrādei .( Tikai , ja kuģu ātrumu samazinās, tad, lai saglabātu piegādājamo kravu apjomu, var tikt palielināts kuģu skaits (?))

Ja tas nostrādās uz kuģiem, var taču gadīties, ka kādam ienāks prātā samazināt arī auto ātrumu, lai samazinātu izmešus.

www.bbc.com/news/science-environment-50348321

imzz 31.10.2019 9:00

"Realitātē nekas tāds nenotiks - jo uztraucas ne jau par enerģijas patēriņu, bet gan par nodokļu iekasēšanu un tamlīdzīgiem fufeļiem."

Nu Norvēģijā valsts pat sponsorē elektromobīļus, jo valstij ir papildus ienākumi no naftas eksporta. Bez tam Eiropā ir liela brēka izmešu sakarā, un katrs tak saprot - 3x mazāka masa 3x mazāk izmešu. Un jaunie, atvieglotie auto būs no dārgiem materiāliem, tātad, tos pērkot, nodokļi ienāks vēl vairāk.

"Pareizi, jo tas viss ir pie kājas - ja tev ir nauda kabatā, brauc kaut ar tanku"

Tas ir pie mums, jo mēs, no nabadzīgas sabiedrības nākuši, respektējam "bagātības reprezentāciju" jebkādā veidā. Ja Rietumos visi brauks ar kaut kādiem elektromini, un viens ar Mercedes G-klasi, tad mersists riskēs ar huligānisku attieksmi pret sevi uz katra soļa.

kāpēc tad neviens nav aizliedzis ražot "krosoverus"

Krosovers ir vairāk mārketinga nosaukums, nekā SUV.

imzz 30.10.2019 22:59

Nu, protams, ar riepu tehnoloģijām var izdarīt daudz. Arī viegliem auto, formulām, ir platas riepas, bet tās mēdz būt ļoti mīkstas un ātri nolietojas, un lietus apstākļiem vajag uzreiz citas. Lai realizētu "zaļās idejas" riepai jābūt ilgmūžīgai, tātad, diezgan cietai. Jebkurā gadījumā, jo mazāks atbalsta laukums, jo kvalitatīvāks ceļa segums vajadzīgs.

imzz 30.10.2019 22:20

Iespējams, ja ne nākamajai, tad aiznākamajai paaudzei auto prieki tiks totāli izcūkoti. Kas ir galvenā problēma ? Ja auto brauc pat 4 100kg veči un 100 kg bagāžas , tas būs tikai pustonna. Auto pašmasa ir apm 3 x lielāka. Līdz ar to jebkāda enerģija auto pārvietošanai aiziet 3x vairāk paša auto pārvietošanai, nekā derīgās kravas pārvietošanai.

Inženiertehniskā doma tiks virzīta uz auto masas samazināšanu. Auto drīkstēs svērt tikai ap 400 vai pat 200 kg. Līdz ar to nevarēs lietot platas riepas, jo piespiediena spēks nebūs pietiekams, riepas būs daudz šaurākas. Un ātrumu arī, saprotams, nāksies samazināt, tā līdz max. 60 km/st apm. jo citādi ar šaurajām riepām pārvietošanās nebūs droša.

Tas, saprotams , attiecas uz vieglajiem pasažieru auto - kravas auto klāsies nedaudz labāk.

imzz 30.10.2019 21:45

Tas, ka CO2 domā glabāt uz planētas Zeme , vispār nekam neder, jo gāze var atkal pasprukt un būs dirsā viss darbs un kapitāls.

3 varianti: Uz Mēness, stabilajā gravitācijas punktā kosmosā netālu no Zemes( pagaidām ), bet vislabāk - atmosfēras veidošanai uz Marsa vai uz citas kolonizācijai paredzētas planētas.

imzz 30.10.2019 21:01

Vai kāds ir mēģinājis lietot iepūšamās remontputas ? Piem. tos aerosolus, ko pārdod lielveikalos auto sekcijās.

imzz 25.10.2019 10:06

Tas ir diezgan interesanti, biju domājis, ka dabasgāze auto dzinējā sadeg tikpat pilnīgi kā gāzes plītī, bet, saprotams, ka iekšdedzes dzinēja degmaisījumu nedrīkst liesināt pārmērīgi lai nenobeigtu dzinēju un nezustu jauda.

imzz 24.10.2019 18:05

Vernons rakstīja: Logi mēdz aizsvīst dāmām, kuras nejauši ieslēdz salona gaisa recirkulāciju. Aizsvīst visi logi. Tādā gadījumā vajag pateikt priekšā, kas par vainu vai izslēgt šo lietu.

Recirkulāciju ieslēdz ne tikai dāmas, to ieteicams darīt jebkuram, ja pa priekšu brauc pamatīgi kūpošs dīzeļa kravinieks.

imzz 15.10.2019 10:37

Nu, aķis, kam palikuši kādi 20% kapacitātes, vēl spēj griezt starteri gluži normāli. Tas ir, runa par starta strāvu, kapacitātei vajag vēl daudz mazāk. Cik tad vajag startam ? Nu, teiksim 400 A 5 sek. būs 2000 Asek jeb 0.55 Ah. To var atgūt kādu 15 min brauciena laikā.

Resp. ja ir problēmas, startējot kārtībā esošu dzinēju, tad aķis ir jau sprādzis un jāmet laukā.

Nav jēgas no lielāka aķa, ja ir paredzētas kempinga vajadzības vai taml. tad labāk iegādāties atsevišķu bateriju tieši šādiem nolūkiem.

imzz 08.10.2019 15:08

Un, kas attiecas uz VW 122 ZS TSI dzinējiem, tie pat var nedaudz rīstīties pie šiem paaugstinātajiem apgriezieniem. Tas ir "nekaitīgi un normāli":

Betroffen sind nur 1.4 TSI mit 122 PS. Grund ist die Kat-Vorheizung, die mit erhöhter Leerlaufdrehzahl und Zündverstellung erreicht wird. Die Ursache für das Abgasgeräusch ist die Zündverstellung. Das Verhalten ist normal und unbedenklich.

www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-probleme.htm

imzz 08.10.2019 14:31

Pilnīgi iespējams. Man ir auto ar VW TSI motoru, kurš ražots 2011. gadā. Arī ir šāda tukšgaitas apgriezienu īpatnība. Es palasīju forumos, tāds efekts ir zināms, un šāds bija izskaidrojums.

imzz 06.10.2019 13:17

Dažiem auto ir dzinēju vadības programma , kura karstā laikā uzsilda katalītisko konvertoru. Aukstā laikā ar īslaicīgu sildīšanu nepietiktu, tāpēc programma nemaz neieslēdzas.

Ja tas ir iemesls, tad, ja ir paaugstinātie apgriezieni pēc starta, izslēdzot motoru un startējot to pēc brīža otrreiz, paaugstinātie apgriezieni neieslēdzas.

Īsumā - tā ir ekoloģiska fīča un tas ir normāli.

imzz 05.10.2019 9:06

Troksnis ? Jebkurš huligāniska "cilvēka faktors" trokšņošanā ir daudz kaitīgāks, nekā jebkurš industriāls troksnis.Ielās tie ir dullie motoristi, kuri pulcējas veikalu stāvlaukumos un nēsājas pa pieguļošajām ielām pēc pusnakts, daudzdzīvokļu namos tie ir psihopāti, kuriem 24/7 vajag bum-bum-bum-bum-ļer-ļer-ļer-ļer t.s. "mūziku". p.s. Ausu aizbāžņi ir kaitīgi, jo ar tiem sastumj ausu sēru dziļāk ausīs, pēc kam jāiet pie LOR to atkal skalot laukā.

imzz 02.10.2019 9:42

Jautājums par navarkām ( jo neesmu tādas izmantojis ) - riepas ražošanas datums paliek vecais, jeb tiek izlabots uz datumu, kurā riepa tika atjaunota ?

imzz 29.09.2019 19:09

Kāpēc tev tie indiāņi pārmēram iepatikušies ? Fenimora Kūpera un Maina Rīda romānu iespaidā , vai no filmām Drošā roka -indiāņu draugs un taml ? ;) Indiāņi ir idealizēti, par to jau Marks Tvens rakstīja. Kā piemēram, baltie cilvēki tika pie indiāņu skvo, kad bija balto sieviešu trūkums ? Nopirka no tiem pašiem indiāņiem par segām, tabaku un viskiju.

Un ko tad Ziemeļamerikas indiāņi darītu, ja Amerika nebūtu atklāta: joprojām medītu bizoņus ar krama bultām, un tas vēl būtu labākajā gadījumā.

imzz 28.09.2019 12:03

Ir lietas, ko uz aci neredz un nevar ievērtēt, piem. piekares detaļu izturības rezerve.

imzz 27.09.2019 18:49

Viena no parastākām Latvijā lietotām eļļām. Te galvenais jautājums vai vajag pussintētisku vai sintētisku.

5W40 ir t intervālam -30 +40 C, 5W30 -35 +30C

imzz 24.09.2019 18:39

Kāpēc vispār jāmazgā motors? --

Nu, to mēdz darīt pirms auto pārdošanas, lai atstātu labāku iespaidu uz pircēju.

imzz 24.09.2019 9:44

Aha. Devējiem, kuri atrodas motora tuvumā, ar laiku no sasilšanas un atdzišanas nenovēršami uzrodas mikroplaisas. Ja tur tiek iekšā mitrums, devējs var uzvesties nepareizi vai ar laiku nobeigties. Trakākā ideja ir mazgāt motorus daudzlietotiem auto.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti