"Pielaiko savu auto" pasākumā bija iespēja vizināties ar elektrisko Fiat 600, un jau tad šis auto pozitīvi pārsteidza gan mani, gan arī pārējos, kuri ar šo auto izbrauca.
Tāpat ir arī ar sešsimto vieglā hibrīda versijā. Tas ir ļoti saprātīgs auto. Turklāt arī cenas ir simpātiskas - 24 790 EUR bāzes versijā, 28 290 EUR bagātīgākajā komplektācijā. Tiesa, par elektrisko Fiat 600 gan būs jāmaksā vairāk - 42 690.
Līdzīgi kā Dacia, arī Fiat 600 savu zemo cenu saglabājis, izmantojot lētākus apdares materiālus, taču itāļi tos prasmīgi sakombinējuši tā, ka pirmajā brīdī liekas, ka esam iekāpuši kādā augstākas klases auto. Vienīgi pieskaroties jūtama cietā plastmasa apdarē.
Ja konkursa ietvaros mēs apbalvotu arī saprotamākos auto modeļus, tad šis būtu viens no favorītiem (līdzās Hondām), jo te visu var paveikt bez liekas domāšanas vai meklēšanas - fiziska klimata kontroles vadība, viegli nolasāms digitālais mērinstrumentu panelis, intuitīva multimediju sistēma, lielas pārnesumkārbas režīmu pogas u.t.t. Tai pat laikā ir arī plašs klāsts ar vadītāja asistentiem.
Lai gan auto ir tikai 100 Zs, tas uz priekšu skrien diezgan raiti. Fiat 600 nenogurdinās ne pilsētas pārbraucienos, ne arī garākos braucienos pa šoseju. Tam ir ērti sēdekļi un laba vadītāja sēdpozīcija. Aizmugurējā rindā vietas gan ir mazāk, bet šis jau arī nav nekāds lielais modelis. Šis modelis ar savu vienkāršību un neuzbāzību māk radīt sajūtu, ka neko citu bezrūpīgai braukšanai ikdienā nemaz nevajag.
Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, Duster ir krietni pilnveidojies - galvenokārt runājot par tehnoloģiju pieejamību un komfortu salonā. Vai tas ir kļuvis ideāls - nebūt nē, bet to atsver auto zemā cena.
Braukšana ir kļuvusi komfortablāka, jo īpaši veicot garāku ceļu - priekšējiem sēdekļiem ir labāks atbalsts gan mugurai, gan kājām. Aizmugures sēdekļos gan nav tik ērti - pastāva atzveltne un nav pārāk daudz vietas kājām. Plašāks pieejamo vadītāja un drošības asistentu klāsts, lai gan tomēr ne viss no aktuālajiem asistentiem ir pieejams, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole. Prieks, ka nu obligāto ātruma brīdinātāju var ātri izslēgt - 2x nospiežot fizisku taustiņu, nevis rokoties dziļās informācijas sistēmas izvēlnēs. Tā tas ir arī citos Renault grupas modeļos. Taču arī neizslēgts šis brīdinājuma signāls nav kaitinošs. Multimediju sistēma ir viegli lietojama un intuitīva, tomēr tā mēdz darboties ar aizturi.
Duster salons ir uzlabojies izskatā. Tas ir pārdomātāks un gaumīgāks. Tomēr dažas lietas ir nesaprotamas, piemēram, plauktiņš priekšējā panelī ir izmantojams vienīgi, ja tajā iespiež kādus mīkstus priekšmetus, piemēram, salvešu paciņu vai cimdus. Jebkas cits pie straujāka manevra vienkārši izlidos ārā. Extreme versijā pieejamā mikrošķiedras sēdekļu apdare ir viegli kopjama un ātri žūst, ja to ir gadījies saslapināt. Gribētos labāku skaņas izolāciju, jo pie lielāka ātruma rites un pretvēja trokšņi kļūst diezgan uzbāzīgi.
Duster gaitas īpašības īpaši daudz neatšķiras no priekšgājēja, ja nu vienīgi jaunajā paaudze piekare ir drusku stingrāk noregulēta. Iespaidīgs ir 209 mm klīrenss priekšpiedziņas versijās un 217 mm pilnpiedziņai. Līdz ar to arī priekšpiedziņas versija sniedz gana plašas izbraukšanas grūtākā apvidū.