Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Hyundai Sonata GLS 2006 Novērtējums: 9
Nu, tad beidzot izlēmu pastāstīt lasītājiem par savu Sonatu 2,4 GLS. Pēc pāris mēnešiem būs jau 5 gadi, kopš "treknajos" gados uz lizinga iegādājos šo auto. Līdz lizinga beigām gan vēl pusgads palicis. Būtībā, šo auto noskatīju 2005. gada Rīgas autoizstādē, kas bija pēdējā sakarīgā autoizstāde Latvijā. Pirms tam gan biju plānojis iegādāties mazlietotu Volvo s-80, bet profesionali autospecialisti mani atrunāja - brīdināja, ka būšot daudz problēmu. Vienu brīdi vēl domāju par jauno Santa Fe , bet atkāpos no šis domas motivācijās dēl - apvidnieka iespējas man nav kur izmantot : ne es makškernieks vai mednieks, ne arī dāčas man dziļos lauku purvos. No Rīgas līdz Jūrmalai varu pārvietototies ar parastu auto. Pie Bensona apskatīju arī tolaik jauno Honda Accord, bet man tas auto nepatika. Tā nu paliku pie Sonatas.
Nu tad PAR AUTO. Uzskatu, ka Sonatas izmēri ir ļoti optimāli (garums 4800), un šis auto pilnībā atbilst Eiropas E- klases prasībām. Salons gaišas ādas apdarē - ļoti ērts un komfortabls. Ar savu augumu (191/130) vadītāja vietā jūtos ērti, daudz brīvas vietas elkoņiem. Galva griestos neatduras. Stūri(lifts) var regulēt visos virzienos, tā ir ļoti viegli grozāma. Panelis un mērinstrumenti labi pārskatāmi, vadības pogas viegli lietojamas. Panelis vizuali nedaudz līdzīgs kā līdzgadniecei Toyotai Camry. Varētu pat teikt, ka tas ir pārāk vienkāršs. Uzlabotajam Sonatas variantam(2008. g. ) salona panelis tika veidots nedaudz inteliģentāks. Auto salons arī kopumā ir ļoti plašs. Arī aizmugurē sēdošajiem 3 cilvēkiem vietas ir pietiekoši, svarīgi, ka griesti šim auto ir pietiekoši augsti. Auto bagāžnieks ir ļoti ietilpīgs un liels. Braucot, auto ir ļoti kluss. Dzinēju vispār iespējams saklausīt tikai pie lieliem apgriezieniem. 2,4 dzinējs ar 161 zs. jaudu ir pietiekoši spēcīgs , automātiskā kārba arī ātri funkcionējoša. Droši varu apgalvot, ka braukšanas funkcionalītāte nav vājāka kā 500- tās sērijas BMW auto. (pirms Sonatas 6 gadus biju BMW-525 , e-34 īpašnieks). Auto aprīkots arī ar efektīvu klimata kontroles sistēmu, ABS, EPS, TCS sistēmām, apsildāmiem krēsliem, kā arī pārējo standarta zināmo elektroaprīkojumu. Riteņi ar lietajiem diskiem, uz 225/16 riepām. Riepas vēl ir labā teh. stāvoklī. Kopumā, teju 5 gadu laikā esmu nobraucis 45 000 km. Auto izmanto arī mana meita. Mazs nobraukums auto ir tāpēc, ka ģimenē mums ir arī otrs auto - ziemas sezonā gan izmantojam tikai vienu.
Kopumā, ar auto esmu apmierināts. Augsti esmu novērtējis pilnīgi JAUNA auto privileģijas, par kurām gan ir dārgi jāmaksā , bet tās sevi tomēr zināmā mērā attaisno. Tā nu tas ir.

BOJĀJUMI. Uzreiz teikšu, ka nekādi bojājumi līdz šim nav bijuši. Izdegušas gan pāris mazās spuldzītes ( pr. gabaritu, numura apg. ), kuras paša spēkiem apmainīt nav izdevies - tās nomainīja servisa speci apkopju laikā. Pirmajā apkopē tika nomainīts arī āra gaisa temparatūras devējs. Nomainīts arī priekšējo bremžu kluču komplekts - tas arī pagaidām viss. Auto joprojām ir kluss, grabēt nekas nekur negrab. Ritošā bez problēmām. "Tauta" diez kāpēc joprojām vāvuļo, ka hundajiem paneļi grabot.... Nu negrab taču.
NEGĀCIJAS. Man ir iebildumi pret auto pārāk cieto piekari. Sākotnēji domāju, ka pēc 15 000km tā kļūs mīkstāka, diemžēl nekas daudz nav uzlabojies. Uzlabotās Sonatas esot mīkstākas.
Arī gaišais auto salons un ādas krēsli prasa daudz laika tā apkopei uz uzturēšanai. Nav praktisks.
Nepatīk arī modernais autodizains, kad autobamperi veidoti bez gumijas/plastmasas maliņas. Katra saskarsme ar vienalga ko - veido švīkas uz bampera krāsojuma. Tas ir liels mīnuss.
Uzskatu, ka arī auto stūre varētu būt jūtīgāka. Arī ši nianse ir uzlabota 2008. gada sonatai.
NOBEIGUMĀ piebildīšu, ka šogad ir pirmā sezona, kad šo auto ziemas apstākļos izmantoju katru dienu. Esmu auto riteņus aprīkojis ar michelin naglenēm - līdz šim problemu uz sniega un ledus nav bijis. Auto labi "turas" gan kupenās, gan uz šosejas. Mūsu apstākļos sāls dēļ ziema priekš auto ir smags pārbaudījums - pavasarī LIELS darbs būs jāiegulda auto sakopšanai un salona tīrīšanai.
KOPVĒRTĒJUMĀ par savu auto Hyundai Sonata GLS varu pateikt tikai to labāko. Viennozīmīgi, ka korejiešu auto būve pēdējā piecgadē ir strauji progresējusi un tur ražotie auto kvalitātē nav sliktāki par japāņu un vācu ražojumiem. Jebkurā gadījumā, tie šobrīd ir izturīgāki par itāļu, franču, zviedru un spāņu ražotajiem auto.
Žēl, ka Latvijā pašlaik netiek tirgoti jaunās paaudzes Hyundai auto - jaunā sonata, elantra un genesis, genesis coupe: par kuriem pasaules auto presē šobrīd ir daudz pozitivu anotaciju.
Absoluti droši varu ieteikt Sonatu citiem autointeresentiem - būs tikai pozitivas emocijas.
IkdienasViesis @ 17.janvāris 2011 0:00
Visi komentāri
 
TDI 18.janvāris 2011 10:20
0 0 Atbildēt

45kkm ,5os gados ;) , un nekādi kreņķi nau izlīduši :)
Nu tad jau arī nākamajos 5os viss būs labi .
Par šā gadsimta Hu_dajiem lielas bēdas nau dzirdētas , tik par eks un interjēru, domas dalās .
lai labi ripo .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti