Toyota Avensis
1998
Novērtējums: 8
Nu ko par masiinu neko sliktu teikt nevaru: ) Normaali ripo, salonaa klusa kmforta pietiek!!! Bet mani interesee, vai kaads nav saskaaries ar taadu lietu kaa grabeesanu aizmuguree, it kaa amartizaators vai stabilizaatora stieni, amartizaatoru auksas grab un viss, nevar tikt skaidriibaa???
garinsh
@ 29.janvāris 2003 0:00
Varbūt vienkārši jāaizbrauc uz jebkuru servi, kur prot diagnosicēt piekari un uzzināt. Pie vainas mierīgi varētu būt, piemēram, stabilizatora bukses.
Par grabēšanu - man šāda pati problēma ir 87 gada prelūdei ideja ir sekojoša - ir sačakarēti aizmugurējie amīšu gumijas spilveni. Man šrotā viņš'izmaksāja 5L/gab, servisā uzlika par 7Ls/gab, rīgā tiesa gan uzlikšana būs dārgāka, ja iesi neitrālā servisā, kā arī šaubos, vai tos gumijas spilvenus ir jēga meklēt šrotos, jo tomēr mašīna ir salīdzinoši jauna, tā kā esmu pārliecināts, ka Tev tas prieks izmaksās krietni dārgāk.
P.S. Tie gumijas spilveni nav piestiprināti pie amīšiem, tā ir atsevišķa detaļa (vismaz man tā bija).
bukses veciit,,paskaties vai bukses negrab..he
Man par Avensi iespaids palika taads, ka jamam ir suudiiga pechka. Pagaajshgad braucaam no Veepils, laukaa bija ap -25, un visi logi aizsalushi, uz priekshaajaa stikla viducii mazs caurums pa kuru luureet. Pechka, protams, uz max. straadaaja. A ar pielekshanu probleemu nebija.
Man arii taa bija vasaraa. Aizbraucu uz Amserv - uzlika uz stenda, bet viss normaa. It kaa pakaleejie amartinji uz 75% pretestiibas, bet tas esot pieljaujams. Ziemaa klusa kaa peliite....:) Vispaar auto labs, bet reizeem kaitina japaanju taupiiba uz ekstraaam....:)
Šāda grabēšana varētu būt novērojama gadījumā, ja aizmugurējā amortizatorā ir iekļuvis mitrums.Man bija tāda probza. Kamēr dzeki čeko bukses amītis servisā sasilst un nav nekādas graboņas vienigais veltīgi nomainīju augšējo atbalsta buksi, jo tā likās aizdomīga. Bet vaina bija amortizatorā.
Pizdataja tachka Avensis no Corolla 1993 goda prosta ne sravnitsja s nej ni v kakuju.
Tev varētu grabēt stabilizatora stieņa atsaites.
iepirku taatad Avensi ar 4 A-FE 1,6 litru motoriiti - forshs auto, pirms tam bija Carina E ar taadu pat motoru. SAliidzinoshi Avesnis ir krietni naskaaks, liekas labaak izveeleeti paarnesumi un iespeejams labaaka motora vadiibas programma.
te dazjas cenas orig. rez. daljaam. peec ieprieksheejo saimnieku AMSERV servisa kviitiim:
Detalja = Cena , Ls ( gads kuraa sastaadiita taame)
------------------------------------------------------------
Elljas filtrs = 5.58 - 6.04 (2002 - 2005)
Bliiviite: = 0.63 - 0.76 (2002-2005)
MOBIl SYNT. 5W40 1/208L = 4.59 - 5.31 ( 2002-2005)
Lampa 12V/5W = 0.21-0.69 (2002-2005)
Apkope (elljas mainjas) = 12.10 - 15.00 (2002-2005)
Stab. sviras bukse = 7.69 (2005)
Stuures stienji (2.gab.)=105.59 (2003)
Stuures stienju mainja= 21.78 (2003)
Priek. rit. geometrijas regulesh = 9.90 (2003)
gaisa filtrs=14.24 (2004)
bremzju kluchi = 39.41 (2004)
br. disku virposhana=16.95 (2004)
br. remonts=21.06 (2004)
taatad principiaali nekas breismiigs redzees veel mazliet japabrauka un pie 150'000 jaabrauc pasham buus 1 x uz Amservu izveikt serviss.
UHhh, uzliku shodien beidzot jaunas vasarenes ar jauniem smukiem AEZ Wave 16" diskiem. Nu baigi patiik, tikai protams ar shitaadiem 205/55 R16 ripuljiem sture juutami gruutaak griezjas. Redzees kas ripos pa muus "bez" celjiem. :)
16 " ripulji rulle nemeeraa, arii bedres nav shkjeerslis pie 205/55 R16 es teiktu iistais izmeers pirmaa modelja Avensim.
Smiekliigi, bet pie 150 tuukst nobraukuma savam Avensim esam uzraavushies uz nelaimi, ka pie 2800-3200 apg./min saak autinsh raustiities, taa kaa arii gaaju pie reizes 150 tuukst servisoshanu, tad AMSERV apstiijas ka met aaaraa detoneeshana kljuudas + sadales vaarpstas grieshanas kljudas, nodzeesa lika meegjinaat veelreiz.
Jox atkaartojaas, bet taa kaa sho 7dien lija lietus tika noveerotas ari izmainjas uzvediibaa, gljuks vairs neraadas pie ~3000 bet jau pie ~4000 apg/min. ljoti slapjaa laikaa.
3dien jabrauc uz advanceetaaku diagu pie AMSERV, redzees ko teiks.
Pasham subjektiivi liekas ka nelaime ir svecees vai arii aizdedzes reguleejumaa ( vai mosh zobsisksna gljukaini uzlikta), bet nu redzees ko "labu" AMSERV spees nodiagnosticeet.
Ak jaa nomeeriju arii cik eed benziinu uz 100 km celja. brauciens bija marshrutaa Siguldas 123 DUS - Beerzkrogs - Madona - Dzelzava - Madona - Beerzkrogs - Riiga ( Neste 24h DUS Zirnju vai Peernavas ielaa - ej sazin kaa vinja shai vieta iisti saucas).
Nobraukums 330,8 km, papildinaat baaaka par 23,07 litriem. Reekjinaaju 23/330*100=~6,97
Lielos vilcienos 7 litri uz 100 km, pie kam taa kaa te jau raxtiju ir probleemas ar dzineeja darbiibu mashina tika testeeta atrumos no 50km/h liidz 130+ km/h - un briizjiem vilkts liidz 4000 apg/min. ar 4 robu lai redzeetu ko dara motors. Taa ka nebija tas ekonomiskaakais rezjijums.
Taatad iestaajas konkreets pii ar auto elektroniku kanpi no saviem laukiem uz Riigu tku, kaa uzsilst taa pie maziem apgreizieniem noslaapst un nav iedarbinaams liidz daudzmaz atdziest. Nobeidzies bija klokjvaarpstas apgriezienu sensors. Nomainiiju to ~ 120 Ls, tad sanjeemos un atradu sev sadalaitaaju. Tas gan nebija viegli jo lielaakaa dalja tie 4A-FE kas LV staav uz tirgoshanu bija versija ar Denso sadaliitaaju, un tie atshkjiras visai buutiski saakot jau ar sensoru( sadales vaarpstas) vadu skaitu utt.. Biju jau gandriiz gatavs no UK pasuutiit lietotu pa 80 poundiem + ~80 shipings, bet nu kaut aa netishaam piezvaniiiju uz ROLI -BOSCH servisu un shie piedaavaaja BOSCH ruupnicaa atjaunotu pa ~ 212 Ls, veel dabuuju galus pie jamiem un iegvu to savaa iipashumaa pa 160 Ls, veco gan ir jaatgriezj, un tam ir jaabuut nesadauziitam( teiksim kaadam lamerim megjinot labot, tiesa konstrukcija vienkaarshs kaa pirksts). Droshi vien ka eksistee arii variants ar sadalenes sensora nomainju atsevishkji pasham, bet nu tad ir jaazin shiis detaljas kods. Liidz ar to tagad braucam bez jebkaadiem gljukiem - vobschem bija verts mazliet ieguldiit.
Veel panjeemu un AMSERVaa ieliku lietotaas neapruusejushas durvis, visu "lorinjus" paarlika + kraasoshana ~ 200 Ls, tagad tikai jaagada vasara kad atkal varees uzlikt smukos AEZ Wave lietos atpakalj un priecaaties par izskatu. :D
Tā vēl mazliet palabots mans Avensis.
Piekšas bremžu diski - 49 Ls/gab.
Naomainītas aizmugures stabilizatora bukses, un izpūtēja blīvgredzens pie "biksēm". Kopā ar maiņu vis ~250 Ls pie Amserv.
Bremžu diskus mierīgi var pirkt jebkurā citā kantori, bukses - nu nezinu, atkarībā cik ilgi kalpo, ja šīs kalpos savus 50+ kkm, tad TOYo orģinālās tomēr atmaksājas.
(Bremžu diskus mainīju jo sāka parādīties rievas, un virpojot būtu zem pieļaujamā min. biezuma.)
Vāģim 190 kkm uz pulksteņa.
Tātad esmu norpojis 210 tkm - nācās nomainīt rocenes troses un aizmugures bremžu lokus. Precīži tagad nepateikšu bet AMSERV pilnā tāme ~ 160 Ls par šo joku ( 2 troses, 4 bremžu loki + darbs). Kā par bŗīnumu nekas cits no trumuļa daļām nebija jāmaina, bet kādam varētu arī tāš būt jāmaina, ja nepaveicas. Un vēl es ar tādu pusčakarētu roceni gribēju novilkt kādus 3000 km līdz nākamjai eļļas maiņai- nedavilku, jo sencis nelaikā atstāja ar norautu roceni, un protams loki vairs nomāļi neatlaidās. "Cepu, cpeu" tos diskus kamēr atlec viena no bremžu loka uzlikām ( tās kādreiz bija no azbesta), noķīlēja rats pavisam, nācās Siguldā iegriezties Auto Īle un problēmu risināt radikāli - nācās tam ratam aizbloķēt bremžu cauruli, lia tā puse vispār nebremzējas -ziemā nav forša ideja, bet nu savus 300 km ar tādu nobraukāju pa ledu un sniegu - nenositos ar visu paris reižu ekstrēmu bremžēšanu. BET labāk līdz šim ir nekad NENONĀKT - mainiet bremžu troses un lokus laicīgi !!!!
Nu tad esmu nobraucis 217'000 km, iznīka priekšas amortiņš. WESS ar visām atlaidēm man piesolīja ap 300 Ls par komplektu amortiņi + stabilizatora bukses + stabilizatora atsiates ( jeb zaldātīņi, ka nu kurš jamos saukā). NU uz tā variantu gluži enbiju gatavs. Tad nu ar čoma palīdzību un vina atlaidēm (ap 30%) iekš Gross Auto iegādāju Bilstein priekšas amīšus + atdures gumijas + putekļu gumijas + stabilziatora bukses un atsaites. Kopā ar darbu tas man izmaksāja ~150 Ls + savirze WESS motors. Rezultāts IMO ļoti labs. Redzēs cik tas viss ilgi kalpos, bet patreiz šķiet ka eksperiments nomainīt visas piekares lietas reizē (kaut ar neorģinālajām daļām) ir tā vērts, vai varbūt pat labāk nekā mainīt orģinālās, bet pa "vienai".
NU tad esmu ticis līdz 224'000+ km, ir parādījušās problēmas ar stūres pastiprinātāja sūkni. Pirmās pazīmes šādam jokam ir palielināts troksnis. Ta principā nekur eļļa netek un nekādu citu probzu patreiz nav. Bet nu kā teica vien Amserv cilvēks, kas ar līdzīgu auto brauc, tad ar laiku vienkārši pārstāš stūres pastūzis strādāt un diemžēl vienīgās zāles ir jauna sūkņa likšana, jo šim verķim pie TOYOTAS nav paredzētas rezerves daļas, kā tas ir dažiem citiem motoriem ( uz šī paša Avneša). Jā izmaksas šādam jaunam mezglam no TOYOTA solījās būt ~ 400 Ls.
Līdz ar to šādas pasāķums atceļas, bet tā kā man ir divas Celicas uz rezerves daļām kas tiek jauktas, tad paeksperimentēsim ar sūkni no 7A-FE motora no Gen6 Celicas. Tad jau ziņošu kādi rezultāti. (Protams ir dažas butiskas atšķirības šō sūkņu konstrukcijā, bet nepamēģinot neuzzināsi, vai tās ir tikai "vizuālas" problēmas).
NU tad tā iekš servisa Carsound.lv džeki izveica 6 Gen Celicas 7A-FE stures pastiprinātāja implantēšanu uz mana 4A-FE.
Diemžēl vienkārši tas nav - jo orģinālais elektroniskais pastiprinātāja vārsts neder pēc diametra ieksa un ir faktiski jāpārnes visa 7A-FE sūkņa regulātora vakuumsistēma. Protams labi ir tas ka 4A-FE motoram ar DENSO elektroniku (kaut vai uz Gen 5 Celicas) ir ar šādu vakuuma sistēmu šim mehānismam, un līdz ar to vajadzīgie "caurumi" tur jau ir.
NU tad garāki testi priekšā, un paldies Carsound, kas bija gatavi pamēģināt. ;)
NU tad jau ir krietni vien pabraukts ar šo stūres pastūža sūkni no 7A-FE Celicas motora kopā ~6000 km - šķiet kas viss notiek tā kā tam jānotiek nekadu gļuku nav utml. Vienīgi vēļ neesmu to vakuma sistēmas pievadu novedis līdz rezultātam kāds pašam patiktu.
NU tad mani šoreiz "iznesa" TA par nepatīkamu lietu - aizmugures bremžu trubiņas aprūsējušas. Pārējais gan bija sīkumi - izdegusi bremžu lampa un stabilizatora atsaite - tā divas ir kapeiku detaļas, šķiet lampiņa līdz 1 Ls, atsaite k-kādi 12 Ls/gab.
Bet lūk bremžu trubas lai nomainītu - jamās jāmaina visā garumā, un otra lieta - jamās bez bākas noņemšanas nevar nomainīt !!! Pie dīlera abas trubiņas ar atlaidēm man būtu bijušas ~ 60 Ls, bet bākas noņemšanas norma ir 7 stundas (???), kas pie dīlera nieka 12 Ls /h (veciem Koyotiem) tāpat ir laba nauda !!!
Tad nu izvēlējos lai taisa čoms un trubiņas uzvalcē no izejmateriāliem. Pa ceļam -tā kā bāka jāņem tāpat nost, teicu lai stabilizatora bukses panem ( sķiet 8 Ls par abām), jo aŗī tās maina noņemot bāku ( RU forumos gan tauta raksta, ka ja ir pareizei darbarīki, tad var to izveikt arī bez bākas noņemšanas, taču orģinālā servisa specifikācija esot noņemot). Tad nu samainīja man abas stabilizatora atsaites un abas bremžu trubas pilnā garumā (ar bakas noņemšanu) - izmaksāja tas viss ~ 120 Ls ( stabilizatora bukses palika rezervei, jo esošās bija pilnīgi OK)
Uh, nu tad kārtīgā ziema manu auto arī ir sasniegusi - šorīt pie -27 vairs nepieleca. 3 x apgriež starteris un pateica, ka varu meklēt "palīdzību no zāles". Pa savam būtu palīdzējušas 2 lietas - sezonai vairāk atbilstoša eļļa un jauns akumlators ( jo šīm man nav ne jausmas kāds ir noskrējiens, bet autos pie manis jau ir savus gadus 3+ ( turpat 4 ) un akumlators nav mainīts !!! NU redzēs kā uzvedīsies šodien pa dienu, ja nevilks - tad maiņa !!!
NU tad to akumlatoru nācās gan nomainīt - uzliku no SPS auto BOSCH, nekādu problēmu vairs nebija.
Bet tas ieprikšējais DETA- bija labo nokalpojis, un škiet tajā naktī pie -30 bij elktrolīts sasalis, vai arī kas cits nelāgs noticis ( ar domu "īsais") - piepīpējot tikai dzirksteles pa gaisu un nekas cits - pat savienot vienkārši nevarēja. Un pcāk pat ņemot vrā to ka jams bija salīdzinoši silts - knapi piestartēja. īsumā pamatotas aizdomas ka viena "banka" vai nu sasalusi, vai arī plates uz īsu kādā citā veidā sagājušas un man tur vairs nav vajadzīgais špans.
Tā nu tad iznīka man aizmugures stabilizatora bukses ( nobraukums ~265 kkm) - tīri labi kalpo Toyotas bukses !!! Tagad uzlika aftermarketu pa ~ 12 Ls/gab. redzēs kā ar tām būs.
Tad nu pienākusi kārtējam "lielākajam" remontam uz Avneša - 270'000 km - izbeidzās ūdens sūknis.
Sūknis (jauns !!!) - 40 Ls ( ar pasūtīšanu varēja arī pa 28 Ls dabūt).
Vēl jānomaina dzeses radiators - tam augšadaļa prādījusies plaisa.
Radiators (jauns !!!) ~ 51 Ls
Tad nu pa lielam Avensis tagad stāv, un tiek darbināta Honda FR-V dīzelis.
Avensim 270+km, aptuvenās izmaksas bez degvielas ir 0,04 Ls/km, ieskaitot auto pirkšanas vērtību, un pieņemot ka auto netiktu pārdots bet tiktu kādam uzdāvināts. Principā būtu tagad normāli jāpalabo piekares bukses - izklausās ka sāk klabēt, ja turpinātu pats ekspluatēt - pārjauktu motoru un pārbaudītu kas ar virzuļiem un vārstiem darās. Citādi - grēks sūdzēties, uzticams auto, pat tad kad bija elektronikas gļuki/ "pussprāgšanas" stadija.
Žēl pa savam sķirties, bet nu turēt 4 auto uz 2 cilvēkiem - ar nav nekādas globālas jēgas. Stāvēšana autosam par labu ar nenāk.
Auto ticis bračkam - viena aizmugurējā arka rūsē jāpārmetina. Vadītāja durvis nosēdušās - jāmaina eņģes. Sāci gļučīt stūres pastipirnātāja sūknis ( uzlikts no Gen6 - orģinālais jau pirms laiciņa nosprāga), tiesa varbūt eļlas par maz - pielēju tad jau manīs vai līdzēs.
Bija šaize ar aizmugures bremzēm - neticēju ka tā var būt ( jo bremžu loku biezums jauniem ir ~ 3mm), bet acīmredzot bija norbaukti pliki loki, un acīmredzot izspieda cilindrīšus ... Bija tas viss jāremontē. Sajūgs jau ir jūtami nodilis ( tiesa pusčakrēts man jams jau bija no pašas pirkšanas, bet reāli braukšanu nekādi tas viss neietekmēja), dorši vien būtu vērts nomainīt, bet nu redzēs.
Avensis joprojām ripo par apmēram 46 Ls iegādāta aizmugures arkas/spārna daļa kas pārmetināta, sajūgs joprojām vecais. Nomain;iti riteņu gultņi vienam aizmugures un vienam priekšas ratam (otrs priekšā jau pirms kāda laika mainīts). Ripojam tālāk
P.S. bija k-kāds gļuks ka stūres pastūzis (tas ko no Celicas biju uzmontējis sāka taisīt ziepes - stūri ķīlēt). Pārbaudīju eļļas līmeni - varēja būt arī labāks, tā kā benzīntankā nekas pēc markas piemērots neatradās, tad sāku domāt ka principā ši jau tāda pati hidrauliskā sistēma kā traktoriem. SKatos plauktos ir traktoru hidraulikai piemērots škidrums - ņēmu un pielēju. Vēl kādu brīdi gan gļuki bračkam bija, bet nu jau vairāk kā pusgadu (gandrīz gadu) vispār nav vairs problēmu ar stūri.