Lasītāju pieredze par saviem auto

Fiat Multipla 2006 Novērtējums: 6
Sakarā ar nepieciešamību iegādāties jaunu dienesta auto, sāku meklēt sev piemērotu automašīnu. Kritēriji pēc kuriem tā tika meklēta bija šādi:1) pietiekami daudz un, galvenais, pietiekami ērtas vietas visiem pasažieriem;2)dīzelis ;3)klimatkontrole vai vismaz kondicionieris 4) vēlams - kruīzikontrole un automātiskā kārba. Jāpibilst, ka šo pasākuma nedaudz sarežģīja tas, ka mans augums ir 186 cm, kas nozīmēja to, ka aiz manis neviens īpaši ērti nevarētu justies. Apskatījām hondu F- RV, Mitsubishi space wagon, renault scenic, mazda 5... Nu, nekas diži nespīdēja!Pieregulēt vadītāja sēdekli vēl kaut kā varētu, bet teikt, ka jūtos ērti - gan nē... nemaz nerunājot par pasažieriem, kas sēdēja aizmugurē! Protams, ka sākumā vadījos pēc ražotāja firmas, bet, galu galā, nejauši braucot garām Fiat salonam iebridu tajā un ar pārsteigumu konstatēju, ka visiem pamatkritērijiem (ar dažām atlaidēm) atbilst tāds eksotisks brīnums kā Fiat Multipla. Pats esmu no tiem, kas regulāri seko auto jaunumiem un aptuveni zina, kas ir slikts auto būvē un kas labs, bet šoreiz es nolēmu, ka nu i nafig - braucu taču ar automašīnu , nevis ar firmu.... Tā nu nolēmu uzspļaut veselam saprātam ( kas teica, kā jāņem Mazda vai vismaz Renault Scenic) un pakļāvos emocijām, kas visērtāk jutās šajā te dīvainā Fiat Multipla. Pilnīgi neloģisks lēmums, bet ļoti praktisks. Tā nu tika iegādāta dienasta un privātām vajadzībām pilnīgi jauna automašīna no Fiat autosalona G. Astras ielā, ar dīvaino apzīmējumu - Multipla. Lieki teikt, ka visi, kas mani pazina manu izvēli hm, ... neatbalstīja.. (maigi sakot)... Tomēr neko darīt - visi dokumenti jau noformēti un .. viss notika!
Pirmie iespaidi.
Automašīna ir otrā versija šim modelim. Pirmā bija līdzīga delfīnam un izpelnījās visneglītākās mašinas titlulu.. nezinu kurā gadā.. Galīgs kroplis!Bet šī gan ir jau pieņemama pēc ārējā izskata , .... bet ne vairāk.
Izvēlējos automašīnu zaļi perlamutra krāsā. tai ir priekšējie elektriskie logi, elektriskie spoguļi, kurus var pieliekt. ir disku Blaupunkt (saucās Multipla) radio ar 6 skaļruniem un kondicionieris. klimatkontroli, kruīzu un autmāta kārbu es biju ar mieru ziedot plašajām salonam.. kas patiešām ir tā vērts..... Ticiet man!Mana auto krāsa ir ļoti skaista. Perlamutra zaļa. Nekāda vaina!
Līdz šim braucu ar Audi 100 Avant 1993 gada. Nu ko lai saka - vismaz bija ar ko salīdzināt, ja spējat iedomāties!Nu labi!Sākumā par pozitīvām īpasībām:
1) kolosāli ērts un liels salons, kurā ir 6 pilnvērtīgas vietas - 3 priekšā un 3 aizmugurē, nevis tā kā Hondai F- RV kā bērnu sēdeklīši.
Braucām jau uz Poliju trijātā un pārliecinājāmies, ka šī mašīna patiešam ir paredzēta tāliem braucieniem. Ir ļoti ērti gulēt pasažiera krēslā - var izstiept kājas un atlaisties pat 188 garam individam. Aizmugurē var ērti gulēt uz pakaļējiem sēdekļiem. Par brīnumu arī bagāžas atdalījums arī izrādījās pietiekami liels, lai tur ieliktu vismaz ceļa somas 3 cilvēkiem3 dienām. Arī patreiz pārliecinājos, ka bagāžas nodalījumā brīvi ieiet bērnu rati, un no tā neko nezaudē ērtību ziņā aizmugurēji pasažieri. Itālieši tā arī prezentē šo automašīnu , kā ģimenei ar 4 bērniem.... Man ir tikai ir trīs bērni , un varu apstiprināt, ka šī automašīna ir tieši tas, kas atbilst šādas ģimenes prasībām.
Aiz sevis es pats varu apsēsties tā ka man ceļgali nepieskarās pie priekšējās atzveltnes. Tādu mašīnu lētajā segmentā ir ļoti maz!Pie tam aizmugurējiem sēdēkļiem atzveltnes regulejās plašā diapazonā, kas aizmugurā sēdošiem nodrošina normālu komfortu arī tālos braucienos!Vārdu sakot, par salonu šai mašinai man nav ko piebilst - viss ir paredzēts gariem pārbraucieniem. Pozitīvi es vērtēju arī ļoti augsto šofera pozīciju - kas ir kā džipam!Redzi visiem pāri!Super!
2)Braukšana.
Sākumā ir grūti pierast pie neparastās sēdus pozīcijas, un džoistika ātrumkārbas pārslēgšanai, bet kad pēc 5000 km pārsēdos Renault Kangoo, tad man likās, ka esmu nenormāli neērtā mašīnā.. smieklīgi.. šis Kangoo standarta ātruma pārslēgs likās ļoti nēerts, zemā sēdus pozīcija - murgaina... (Kangoo tā nemaz nav tik zema). Pie tam Fiat spidometrs ir vidū - neparasti, bet kad pierod - izrādās ir pat ērti!
Uz ceļa turās ideāli - ne velti itālieši plātās, ka katrā fiatā ir kaut kas no Ferrari - tā ari laikam ir!Plus vēl neatkarīgā piekare visiem riteņiem!iet brīnišķīgi!Motors ir 1,9 l dizelis (citu nemaz nevar ņemt- nedariet tādas glupības) un ar pietiekamu dinamiku, lai varētu normāli apdzīt pie ātruma 110 - 120 km/h uz šosejas. Man pēc Audi ar 2, 6 litru motoru - dinamika likās pārsteidzoši pietiekama! (negaidīsim brīnumus). Vārdu sakot - braukt ir patīkami!
3) Mazs degvielas patēriņš - 6,5 l vidēji
4)Kolosālas gaismas - ļoti spožas!
Tagad par to, kas kaitina.
1)Grēks atzīties, bet man maksimālais ātrums 175 km/h ir par maz.. Fiatam jau pie 130 - 140 km/h parādās stipri izteikts t. saucamais "buru simptoms" - automašinu sāk pat nelielā vējā mētāt, kas it kā ir loģiski, jo Fiats ir augsts. Bet tik un tā nepatīkami.
2) Nenormāli jūtīga stūre - pie ātruma pāri 120 km/h paklepot ir bīstami, kur nu vēl pie stūres kafiju dzert ... protams, pilsētā tas ir pozitīvi...
3)Salona apdare un plastmasas ir nu baigi jau prastas... šķirbas ir lielas. Nevar jau neko gribēt par cenu 11 900 ls tik lielai mašinai...
4)Smieklīgi dīvaina ir rezerves riteņa lietošana - tas tiek nolaists ar improvizētas vinčas palīdzību no mašīnas apakšas. Nu, nav man pārliecības, ka kādā jaukā reizē, tas nenokritīs no turienes uz Vacijas autobāņa pie ātruma 130 - 150 km/h.. Nezinu ar ko tas beigtos... tiem kas brauc aiz manis! Pie tam nopirku automašīnu ar "dokatku"kuru nomainīju uz normāla lieluma riteni (60 Ls).
Tā nu laikam arī patreiz ir viss, ko varu pavēstīt. Esmu tagad nobraucis 5060 km un viss vēl priekšā. Patreiz liekās, ka nekādas problēmas nevarētu būt gaidāmas, bet kas gan to zina!Mēneša maksājums uz trim gadiem operatīvā līzinga ir 255 Ls.


 
kaamic @ 23.aprīlis 2006 0:00
Visi komentāri
 
ZZXX 24.aprīlis 2006 21:42
0 0 Atbildēt

Tev Latvijā 175 ir pa īsu? Un pie 120 kafiju dzert ir normāli?? Ja drīkst zināt,cik aptuveni pie stūres esi nobraucis? Es,pat nobraucis ap ļimonu,tik pārliecināts nejūtos.

Master D 25.aprīlis 2006 10:52
0 0 Atbildēt

ZZXX
Viss atkarīgs no auto. 160 iekš A8 un 160 iekš VW Golf ir divas dažādas lietas.

kaamic 25.aprīlis 2006 11:34
0 0 Atbildēt

Nu, kā lai saka par to maksimālo ātrumu...Es laikam neprecīzi izteicos.Tas nebija domāts, tā, ka regulāri braucu ar 170 km/h.(nekāda gadījumā!)Doma bija tāda, ka katrai mašīnai ir savs komforta ātrums, pie kura var justies droši uz ceļa. Un jo maksimālais ātrums ir lielāks, jo lielāks arī šis komforta ātrums.Braucot ar Audi man tas bija 130 - 140 km.h, bet ar Fiat Multipla ap 120 km/h, pēc tam vairs nav šīs te drošības sajūtas.Noteikti neesmu no tiem kas riskē braucot pie stūres.Ja arī to daru (reizēm iznāk sagrēkot), tad tikai tad, kad esmu pārliecināts, ka citi sapratīs to ko es taisos darīt! Protams, ka varu atzīties, ka pie stūres esmu 12 gadus un mēnesī nobraucu ap 2500 km(kas arī nav daudz), bet, patiesībā uzskatu, ka gadu un km stāžs nav nekāds rādītājs profesionalitātei.Ciest nevaru, kad šoferi plātās ar to, ka "es jau 20 gadus pie stūres..."!Man kā reiz darbā regulāri iznāk braukt ar šiem veciem "profesionāļiem" , kas ir nobraukuši 20 - un vairāk gadus, bet kuriem no profesionalitātes ir palicis tikai nosaukums...brauc vēl sliktāk par jaunajiem "gurķiem"(pat pēc mana - galīga neprofesionāļa - viedokļa)..Bet, lecās uz citiem, kā nez kas!
Tā kā ar nobrauktiem kilometriem nav ko plātīties!Pats esmu paradis braukt ar 100 - 110 km/h ārpus pilsētas, bet pa pilsētu gan tā prātīgi ap 60 - 65 km/h, ka visi.Tikai tad, ja ir jāsteidzās,tad gan pieturos pie minētiem 130 km/h pa šoseju.
Labi, laikam novirzījos no tēmas,sorry!

ripo 25.aprīlis 2006 12:42
0 0 Atbildēt

Tas nu ir fakts, ka lielaka dala no 'profiem' kas savas tiesibas ieguvusi pirms 20 gadiem pie si briza CSDD eksamenu kriterijiem izgaztos pirmajas piecas minutes!

VWfans 25.aprīlis 2006 22:09
0 0 Atbildēt

Laikam jau gaumes lieta, taču man ļoti nepatīk Multiplas instrumentu panelis - tā izskatās, ka tur būtu samētāta mīkla, kas izšķīstot dažādās formās izveidoja to ērmoto paneli.

popo 26.aprīlis 2006 17:21
0 0 Atbildēt

bagaaznieks taads pamazs. tikai vieta ratiem. a kur otra beerna velosipeedam un aabolu/kartupelju maisam no laikiem?

kasinsh 26.aprīlis 2006 21:05
0 0 Atbildēt

Cik glīti autiņš izskatās no ārpuses, tik traģiski - salonā.
Tas panelis ir vienkārši dabas kļūda. Es arī piederu pie tiem cilvēkiem, kuriem tas būtu reāls traucēklis laba braucamā izvēlē.
Un jā - šādu jau citādi kā operatīvajā līzingā nemaz pirkt nedrīkst :) Neticu, ka būs daudz pirkt gribētāju pēc 3 gadiem.
Jebkurā gadījumā - respect par aprakstu :)

Q+ 26.aprīlis 2006 23:09
0 0 Atbildēt

Man šie uz augšu izstaipītie, kompaktklases hibrīdi, pāraugušās taburetes liekas bezgaumīgi, vageni, kuru vienīgais bonus ir iespēja tajā sakraut labi daudz savus vanckarus.

W12 26.aprīlis 2006 23:25
0 0 Atbildēt

Vai jaunā OPEL ZAFIRA tev nešķita gana saistoša?

kaamic 27.aprīlis 2006 12:54
0 0 Atbildēt

Par Opel Zafiru.Tas bija mans sapņu auto, pirms es ar to neizbraucu pie stūres!Tā bija tieši tā mašīna, ko biju paredzējis pirkt.Bet.....Vissliktākais bija tas, ka tajā vispār nemaz nevarēju ērti apsēsties pie stūres tā vienkārša iemelsa dēl, ka sēdeklis nebīdījās pat ne tuvu tam, cik man vajag.Biju nenormāli vīlies, jo pēc visa pārēja man tā ļoti patika.Pēc tam sirdij tuvāka likās Mazda 5, bet tai tas mīnuss, ka tā ir salīdzinoši zema un aizmugurē arī nebija neko daudz vietas.Multipla ir stipri augstāka un plašāka.Mazdā man patika tas, ka tā bija nodrošināta ar elektroniku, kas radīja kolosālu komforta sajūtu.Protam, punktu uz i uzlika cena, kura sanāca manāmi augstāka nekā Fiatam.patreiz mans sapņu auto ir Voyager, kuru esmu nolēmis iegādāties nākšo un priekš sevis.Kad apstaigāju gandrīz visus Eiropas (un citus) populārākos auto salonus un izbraucu, ar dažādām mašīnām, tad iekāpjot Voyager'ī pat palika slikti ar sirdi - tik fucking labi viss ir uztaisīts - normālam cilvēkam! Visu var pieregulēt, normāli apsēsties ir vieta salonā, un visas pārējās labās fīčas.To pašu varu teikt arī par 300 C - tieši tāpat.Galvu reibinošs komforts.Tikai nu, sorry - tā bija pavisam cita cenu kategorija...un pavisam cits degvielas patēriņš, kas pie patreizējiem apstākļiem un noteiktām prasībām neierakstijās nekādos rāmjos (galvenais - jau finansiālos)!
Ak, jā - par priekšējo Multiplas paneli.Nevaru neko sliktu pateikt.Man tā izskats nepavisam neuztrauc - tikai varēja būt ergonomiskāks.Brīžiem ir nēerti aizsnigt regulātorus ventilācijai.Vēl varu pateikt, ka labprāt gribētu vadītāja krēsla augstuma regulatoru (citām versijām ir).Un teleskopisko stūri, bet tagad jau esmu tā pieradis, ka liekās tāpat baigi ērti.Nez kapēc, visu laiku ir sajūta, ka sēdus pozīcija kā kartingā!Braukšana arī līdzīga - nenormāli stabila uz zemes ceļiem, par ko jāpteicās pilnībā neatkarīgai piekarei!Bauda braukt.Protams daudz ko nosaka Pirelli vasaras riepas.Bagažnieks tomēr nesanāk mazs.'Pakaļējos sēdekļus var pārlikt uz priekšu (kā Voyager'ī) un tad tas sanāk pavisam liels.

kaamic 27.jūnijs 2006 12:58
0 0 Atbildēt

Esmu patreiz jau nobraucis 12.000 km un liekās, ka pie mašīnas jau esmu pietiekami pieradis.Ir arī apmēram skaidrs, kas nav tā kā gribētos un kas patiešām ir forši!Pagaidām gan nekādas tehniskas dabas problēmas nav bijušas.(pat rezerves ritenis vēl nav nokritis uz ceļa).Tomēr ir dažas vispārīgas pārdomas;
1) esmu pārliecinajies, ka ģimenei, kurai jāvadā līdzi bērnu rati - mašīnas bagažnieks ir par mazu.Esmu ieplānojis pēc iespējas ātrāk iegādāties jumta bagāžnieku, bet mani nedaudz attur fakts, ka noteikti pieaugs degvielas'patēriņš, un bagāžnieks vēl ir padārgs - rāmis vien maksājot 250 Ls.Plus vēl pats bagāžnieks.Gribetu vēl āķi, bet tas arī , izrādās tādā pat cenā..
3)Degvielas patēriņš patreiz izskatās ļoti fantastiski!.Braucot ar 100 km/h un neraustot mašīnu no Kuldīgas līdz Rīgai pa šoseju un vēl piedomājot pie tā - vidējo patēriņu kompis rādīja 4,8 l/100km!Es biju tik patīkami pārsteigts, ka pat sāku šaubīties, vai Fiats nav "iebarojis" borta datoru....Tas nozīmē, ka ar degvielas bāku es varu nobraukt ap 1100 km!Gribot negribot jāsāk izturēties ar cieņu pret šo 1,9l dīzeļa motoru .Protams, ka ir patīkami, ka kamēr beidzās degviela , esi jau aizmirsis, kur uz paneļa atrodās degvielas rādītājs....tas patiešām patīkams fakts,Vienīgais, ka tik taupīgi es nebraucu, kā to varētu, tāpēc ikdienā patēriņš man sanāk lielāks - ap 6,8 uz 100km jauktā režīmā.
4)nedaudz kaitina tas, ka FIAT centrā nekā par šo mašinu informācijas ir ļoti maz - ne kataloga, ne papildaprīkojuma saraksta - nekā!Tikai paklājiņi. Un vēl jumta bagažnieks ar āķiem.Viss pārējais jāmeklē internetā pašam.Tas mani nedaudz satrauc - ja nu ar remontiem viņiem iet tāpat?
5) mašina ir ļoti stabila, bet teikt, ka tā iet ļoti mīksti - nu nekādi nevar.Iznāk samērā daudz braukt pa grants ceļiem un tad gan no radio disks jāņem ārā - citādi tas nepārtraukti raustās -tiek izsists.Riepās spiediens tiek turēts uz 2.2 , mīkstākas laikam nevajadzētu.
6)joprojām nevaru nopriecāties par lielo salonu un esmu pārliecināts, ka šai ziņā neesmu kļūdījies.Nu baigi man patīk šis plašums!Ir patiešām ļoti ērti, ja priekšējā rindā varam sēdēt mēs ar sievu un mazais krēsliņā vēl pa vidu.Visa aizmugurējā rinda ir izņemama - var arī pa vienam krēslam.Ļoti noderīgi!
7)par brīnumu ir pietiekami jaudīgs kondicionieris tik lielam salonam - karstajā laikā salonu patiešām ātri tiek atdzesēts.

Vārdu sakot, patreiz un uz šo brīdi ar savu pirkumu visumā esmu ļoti apmierināts, ņemot vērā cenas, automašīnas un, protams, degvielas patēriņa attiecību. Laikam to ir pamanījusī arī citi, jo pa Rīgu jau braukā viens taksis - tikai vecais modelis Fiat Multipla. Acīmredzot - atmaksājās.Cerams, ka pēc 100 000 varēšu teikt to pašu....

kaamic 3.decembris 2006 18:02
0 0 Atbildēt

Patreiz jau esmu nobraucis 25 000 km un mani vajā kaut kādas ķibeles, kaut gan paša vainas dēļ.Viss sākās ar to, ka notriecu suni.Uz meža ceļa, tumsā un miglā ..Likās, ka nekāds stiprais sitiens nebija.Suns gan aizvilkās ...izskatījās, ka nomirt....Nu žel jau , bet uz ceļa viņš izskrēja, ka plēsts un pašā mašīnas priekšā..Pie ātruma 100 km/h nebija ne mazākās iespējas, kaut ko darīt.Paskatījos, cik nu varēju redzēt tumsā un lietū, ka pamatīgi ieplīsis bamperis priekšā, kreisā pusē iespiests nedaudz iekšā un tad pazvanīju policijai, kas pastāstīja, ka ja bojājumu summa nepārsniedz 500 Ls, tad neesot jēga viņiem braukt, jo KASKO tāpat to apmaksā.Es par to tikai nopriecājos, ka nav jāgaida 2h policijas (tas notika ap 30 km no Rīgas)un nākošā dienā braucu uz FIAT servisu G.Astras ielā.Tur pirmo reizi tā pavirši apskatīja, ...jā, okey tā arī būs - pasūtīsim bamperi un viss būs kārtībā.Tā nu sagatavojos gaidīt.Pēc apmēram 5 dienām piebraucu pie servisa pārjautāt, vai ir kas mainījies, bet džeks, kurš pāgājušo reizi skatījās, nopriecājās, ka esmu piebraucis un teica, ka esot jāapskata mašīna vēlreiz...(patiešām pareizi izdomāja).Kaut kas tomēr viņam nepatīkot.Vārdu sakot, pacēla mašīnu augšā, noņēma ieplaisājušo bamperi un izrādījās, ka no tā nelielā (kā man likās), trieciena ir sasists kondicioniera radiators, (tas karājās trubās)pamatīgi iebuktēts motora radiators, saliekta virsbūves priekšējā daļa (pie kā stiprinās bamperis)..Nu,summa detaļām un remontam paaugās līdz apm. 2000 Ls....Labi, ka par visu pilnībā maksā KASKO .Cepuri nost- BALTAs apdrošināšana man nekādas problēmas neradīja, kaut biju to gaidījis. Viss tika nokārtots 1 dienas laikā.Patreiz jau detaļas ir sagaidītas un man ir noteikts remonta sākuma datums 14.12.2006.Daļas gaidīju mēnesi, bet nu ja mašīna ir braucama, tad tas nav tik sāpīgi.Cerams, ka remonts iekļausies līdzīgā termiņā, kaut man sola 1 nedēlu. Nu, un lai dzīve būtu interesantāka, vienu dienu ievēroju, ka kreisā pakaļējā sēdekļa atzveltnes plastmasas sānu virsmā ir izsists caurums - tā ap 6 x 8 cm.Kā sapratu, kāds no pasažieriem bija atstājis siksnas spradzi starp sēdekli un aizsitis spēcīgi durvis.Tā nu pēc šī remontiņa man sagaida jauns brauciens pie KASKO par sēdekli.Vārdu sakot, kaut kāds neveiksmīgs sākums.Cerams,ka tad šī neveiksmju sērija beigsies, tad mums laimīgāka kopdzīve... Vienīgais, ko varu teikt, ir tas, ka praktiskā lietošanā mašīna patiešām ir ļoti ērta.Man iznāk samērā bieži ņemt ārā pakaļējos sēdekļus no salona, lai vestu lielāka izmēra bagāžu un tiešām esmu pārliecinājies, ka tas ir viegli izdarāms, un īpaši nepārdzīvoju to, ka man tie ir jāatstāj ,nevis jāvadā līdzi kā 7-flex vai kādā citā sistēmā.Pie tam maniem abiem bērniem ļoti patīk sēdēt priekšā un ir pavisam cita braukšana, kad visi sēž vienā rindā...Par motoru 1.9 D varu teikt, ka pie jaudas esmu jau ieradis un tā man liekās, pilnīgi pietiekama.Kaut gan nesen iznāca 3 dienas nobraukt pa Vāciju ar jauno Opel Zafira, un sākumā biju pilnīgi pārliecināts, ka braucu ar motoru 2.2 dīzeli,..... he..... un tikai pirmās dienas beigās nejauši paskatījos, ka patiesībā tas ir 1.9 ..Nu, ko lai saka esmu spiests atzīt, ka vāciešu 1.9 man likās manāmi jaudīgāks , nekā itāliešu 1.9. Un apdare, visas komforta fīčas man dikti patika.Bet, ko tas dod, ja nevarēju normāli apsēsties vadītāja vietā.Pietrūka regulēšanas garumā.
Bet, ja atgriežamies pie Multiplas, tad esmu sapratis vēl dažas vērtīgas lietas.
Negatīvās.
1) vājas plastmasas, gan ārpusē, gan salonā, kas ātri lūzt,
2) vienmēr jārēķinās, ka visas detaļas būs jāpasūta un jāgaida vismaz 1 mēnesis, kaut gan FIAT centrs solīja, ka tuvākajā laikā tiks veidota noliktava tepat.
3) sakarā ar to, ka šadu mašīnu nav daudz, servisā katram sīkākam remontam ir jāpieskaita laiks, kas tiek patērēts skatīšanai datorā, lai uzzinātu,kā izjaukt, vai salikt konkrētu mezglu (paneļa spuldzītes maiņa - 1,5 h).Bet, gan jau tas nebūs mūžīgi...
4) varēju būt tomēr tā klusāka...salonā ļoti labi visu dzird, kas notiek ar piekari.Un ja vēl skaļas riepas, tad par radio var aizmirst jau pec 90 km/h.
5)Ventilācija bez kondicioniera lietus laikā nespēj pildīt savas funkcijas pietiekamā apjomā .Tāpat arī piefiksēju, ka pie temperatūras -13 grādi, man salst ciet sānu logi pasažieru pusē, kaut salonā ir silts.Ja pagriež siltumu uz salonu, tad neraugoties, uz to, ka salonā ir karsts , sāk aizsalt priekšējais stikls. Citādi, krāsns ir ļoti karsta un salons silst pietiekami ātri.Un tikpat ātri arī atdziest(ir liela stiklotā platība)
Pozitīvās.
1) joprojām nevaru nopriecāties par to, cik forši mašīna turās uz ceļa pie normāla 110 - 120 ātruma.
2) plašums salonā joprojām man liekās vissvērtīgākais.Un arī mana 3 bērnu ģimene par to ir sajūsmā.
3)Patīk šī te augstā vadītāja sēdpozīcija.Tā liekās ļoti ērta un varu braukt bez noguruma garus gabalus.Tālu var redzēt.Ir ļoti plati sānu logi ar zemu durvju līniju, kas ļauj labi redzēt, kas ir blakus.Bagāžnieks ir stipri lielāks, nekā varētu domāt apskatot mašīnu no ārpuses.Te nozīme ir lielajam mašīnas platumam.
4)Ļoti labas priekšējās gaismas.it sevišķi ja ieslēdz miglas lukturus. Tas patiešām tumsā braucot ir ir liels plus!
Pagaidām ir viss.Skatīsimies kā ies tālāk.

kaamic 7.februāris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Uz spidometra 29 800 km.
Palēnām izlien visādi interesanti momenti mašīnas ekspluatācijā, kas ikdienā tomēr rada diskomfortu.Protams, neesmu aizmirsis, ka tas ir FIATs un pieeju tam visam ar smaidu un sapratni..., he,....kaut gan man ir aizdomas, ka FIAT servisā mani jau pazīst sejā un laikam drīz sāks vairīties.Kaut gan - pagaidām nevaru neko sliktu par servisu teikt - mani viņi pacieš tīri labi....un pieeiet arī sapratni...
Nu tā:

I. Esmu atklājis, ka mašinai ir nepilnīga ventilācija.1.Ja ārā temperatūra ir sākot no apm. - 8 grādi un aukstāks, tad braucot pa šoseju, nevar atkausēt vairāk kā pusi no priekšējiem sānu logiem.Nemaz nerunājot par aizmugurējiem sānu stikliem, kur leduspuķes zied bez problēmām.Ar vējstiklu problēmas parasti nav, ja gaiss pūš uz augši.Interesantākais ir tas, ka tajā pašā laikā salonā ir karsts, parasti siltuma regulatoru pie -10 būtu jāatstāj uz robežas starp karsto un auksto, lai neceptos ārā. 2)nav iespejams, pūst gaisu salonā un uz priekšējo stiklu. Vai nu uz stikla un uz kājām vai salonā.Ja pagriež tā, lai pūš silto gaisu salonā, tad ļoti ātri sāk svīst priekšējais vējstikls, kaut tad salons uzsilst ātri.Nevaru saprast, kāpēc nevarēja uztaisīt, tā kā, piem. Renault Kangoo, kur visas ventilācijas atveres var atvērt vai aizvērt pats un ar puļķi regulē tikai līmeņus - uz kājām vai uz augšu.Primitīvi, bet efektīvi.3)kaitina vēl tas, ka dīzelis briesmīgi lēni silst.Tas manā dzīvē ir pirmais dīzelis un esmu pieradis, ka benzīnnieki iesilst jau pirmajos 3 km.Protams, ka šai mašīnai nav dzinēja apsildes (tādas ir uz ātrās palīdzības MB Sprinteriem - nu baigi forša fīča-ātri uzsilda motoru īsos braucienos) un nav arī salona autonomas apsildes.Prakstiski iznāk tā, ka pie -10 aizbraucot no Mežciema uz centru mašina sāk silt tikai centrā....Auksti.Risinājums ir šī autonomā apsilde salonā un motoram.Palasīju, ka tādas modifikācijas nāk arī no rūpnīcas.
II.Nezinu, kapēc, bet mana kondicioniera sūkņa (gultņi) aizgāja pensijā negaidīti agri.Iespējams, ka to veicināja tikšanās ar suni, bet par to neesmu gluži pārliecināts.Slikti ir tas, ka ir kopēja siksna šim sūknim, stūres pastiprinātājam un ģeneratoram, jo nāk modeļi arī ar klimatkontroli.Tas nozīmē, ka nelietot sūkni nav iespējams, jo tas griežas visu laiku, kaut bez slodzes, ja neslēdz kodicionieri.Tā arī nobraucu, kamēr slodzes dēl vairs nevarēju pielaist no rīta motoru.Kaut kas ieķīļējās.Patreiz mašīna stāv servisā un gaida 1,5 nedēlu, kamēr atnāks jaunais kompresors.Labi, ka man ir otra ar ko braukt.
III.Piektās durvis.1.Pie tiem pašiem -10 grādiem sāk salt ciet pakaļējās piektās, lielās (bagāžnieka)durvis.Smieklīgākais ir tas ka pirmo reizi atvērt var, bet pēc tam kad aizver - atkal atvērt nav iespējams.2.Lai būtu vēl interesantāk - aukstumā pārstāj darboties šo durvju amortizatori - tās lēnām gāžas virsū.(labi, ka lēnām).3.Netīrā laikā visu laiku ar dubļiem tiek apmests durvju rokturis, kas gan pats ir gumijā.Tas ir nepatīkami.Risinājuma nav - jāpieņem kā ir - galu galā tas ir FIATs nevis audi.Par to arī mēs maksājam kā par fiatu.
IV.Rokas bremzes.Tikko parādījās aukstais laiks, zem nulles, tā tās sāka ķīlēt.Neatlaida - sākumā uz īsu brīdi, vēlāk jau ilgstoši.Man patīk paraut šad un tad roceni ziemā, lēnos pagriezienos.Tās arī rada vismaz kaut kādu niecīgu iespēju, novērst arī avārijas situācijas uz slidena ceļa pie neliela ātruma.Tāpēc sekoja FIAT centra apmeklējums, kur tikai veikta bremžu profilakse, pēc kuras simptomi veiksmīgi tika izārstēti.Tagad viss okey!

Protams, ir arī patīkami momenti, kas atšķir šo mašinu no manas iepriekšējās mašīnas ar automātu.Viena smieklīga nianse, kas man (slinkajam) ļoti patīk ir vienkārša salona tīrīšana - atver durvis un izslauki ārā visus netīrumus, jo nav sliekšņa.Viemēr tīrs mašīnas salons.Bet, kas ir vēl svarīgāk - tas, protams, ir ziemas braukšanas prieks, par ko man nav kur piesieties.Te nu FIATs ir pilnīgi savos augstumos un dabūjis no šādas mašīnas ārā maksimāli iespējamo! Galvenais - nekādas debilas elektronikas, izņemot ABS, kas jaucās pa vidu, nekādas automātiskās rokas bremzes ar pogām, kas iedarbojās tikko mašina apstājās, ..... ir manuālā kārba, laba vadāmība un Tu pats pie stūres!
Pagaidām arī viss uz doto brīdi.2007.gada 16.martā būs 1 gads.Paskatīsimies, kas būs uz to brīdi mainījies.Interesanti....

kaamic 8.marts 2007 12:52
0 0 Atbildēt

Ir pagājis viens gads un nu jau ir pāri 30 200 km. Palēnām rožainās brilles slīd nost un sāk kaitināt biežie servisa apmeklējumi. Pat kā FIATam šai mašīnai ir par daudz ķibeles....
1)Pirms nedēļas beidzot šagaidīju jaunu kompresoru kondicionierim.(pēc 1 mēn.ilgas gaidīšanas)Nopriecājos, ka nu kādu laiku būs miers...., bet nekā!Vakar pēkšņi nevareēju vairs atvērt bagāžnieka durvis.Azibraucu uz servisu, kur konstatēja, ka problēma nav vis atslēgā, kura strādā, et kaut kāda vadības blokā, un kur tieši - nav zināms.Lai to noteiktu ir jāatstāj mašīna uz vairākām dienām servisā.Kā servisā teica, šī esot jau otrā mašīnai, kurai ir šāda pilnīgi nesaprotama ķibele, un nav zināms, ka to atrisināt.Kā pagaidu risinājums man tika uzlikta poga salonā, kuru nospiežot atverās bagāžas vāks....patiesībā sanāca ļoti ērti.Iznāca tāds kā tjūnings un es pat vairs nezinu, vai šads variants nav izdevīgāks, jo rokas smērējās mazāk.Varbūt tā arī jāpaliek.

2)No salona izņēmu gaisa filtru, bet kura izrādās, logi svīst stipri mazāk, lai neteiktu, ka viss ir pavisam normāli.Protams, filtrs bija piedzīts un ir jāmaina, bet pagaidām nezinu, vai arī ar jaunu filtru būs tik labi, kā bez nekāda.....

3)Nejauši pazaudēju orģinālo FIAT dekoratīvo disku ...arī tas bija jāpasūta - maksā 20 Ls/gab.Dārgi.UN atkal jāgaida būs mēnesis.

4)sāku apdomāt iespēju mašīnu nomainīt....tikai pagaidām neredzu - pret ko.....
Pagaidām vēl braukšu ar šo un paskatīšos, kas būs...vēl tālāk...!

kaamic 3.aprīlis 2007 14:36
0 0 Atbildēt

Patreiz uz spidometra gandrīz 35 tūkstoši km.
Jaunais kondicioniera kompresors ir uzlikts labu laiku atpakaļ, bet tas neko par labu nevērš, jo nekas tik un tā nestrādā...Atkal kārtējais brauciens uz servisu un 3h gaidīšanas, pēc kurām izrādās, ka, kaut kas nav kārtībā ar vadības bloku tam pašam kondicionierim, bet arī par to nav īstas pārliecības.Nekas īsti nav skaidrs un joprojām tīts dziļā miglā.Pēc konsultācijas Valmieras ielas kondicionieru servisā, kur paziņoja , ka ar pašu sistēmu ir viss kārtībā, bet problēmas ir elektrībā , FIAT centrs nosūtīja pieprasījumu uz rūpnīcu ar defekta aprakstu un ar aizdomām par bojātu kondicioniera vadības bloku.Starp citu , ar tādu pašu defekta aprakstu beidzās pasākums ar piektajām durvīm, kuras tikpat neskaidros apstākļos, kā pārstāja strādāt atkal atsāka to darīt tikpat veiksmīgi kā iepriekš.Vienīgais, kas mani mierina, ka tagad man salonā ir uzlikta pogu un vajadzības gadījumā varu atvērt durvis no salona.
Par tiem defektu aprakstiem , kurus kaut kur aizsūta....Man gan ir tāda sajūta ka ar to arī mēģinājumi, kaut ko labot un remontēt - tiks izbeigti, jo atbildi jau var gaidīt bezgalīgi ilgi...- līdz garantijas termiņa beigām , piemēram,...Bet, es ceru, ka tā nebūs.
Lai būtu vēl interesantāk ir sācis klabēt pakaļējais kreisais amortizators.Tas klab tikai tad, kad mašīna ir tukša un brauc viens.Tātad jādomā, ka gluži tukšs tas nav (gāzenieks), bet kaut kas tur nav tā kā vajag.Okey - FIAT servisā pa garantiju pasūtīs jaunu.It kā pat abus pakaļējos.(es ceru).
Vēl tāda interesanta lieta, ka nespēju vien balansēt riepas, kopš ir palicis siltāks laiks.Es to daru, katrus 100 km, jo citādi vairāk par 105 km/h braukt nevaru- sajūta, ka sēdi uz milzīga vibratora....un pie tam - kaifa nekāda.... !Tur gan nevaru vainot FIATu, bet gan drīzāk ziemas riepas DUNLOP GRISPIC, kuras ir ļoti mīkstas un pieļauju - nav paredzētas siltākām laikam.Būs jāliek vasaras riepas, PIRELLI 6000 ,kas stāvēja uz MULTIPLAs , to nopērkot un ir cietas un ļoti skaļas, kaut gan ļoti labi turās uz ceļa.Savērsumam it kā nav ne vainas, jo FIAT centrā mainot priekšējas bukses(tās arī nobeidzās priekšlaicīgi) par garantiju pat uztaisīja par brīvu savērsumu.Tā kā gluži mest viņu dārziņa akmeņus negribētu.Cik nu ir viņu spēkos - viņi nāk man pretī.Ne jau viņi paši taisa mašīnas.
Joprojām fonā ir doma, par citu mašīnu.

kaamic 18.aprīlis 2007 14:21
0 0 Atbildēt

Esmu nomainījis ziemas riepas pret vasaras un problēmas ar balansēšanu ir beigušās.kas nozīmē to, ka vainīgas bija pašas riepas - iespējams, plīsusi korda, ko balansējot var neredzēt.Patreiz aktuāli ir salabot kondicionieri,jo karsto laiku panesu ar grūtībām...!Kā to izdarīt neviens tā īsti FIAT servisā laikam joprojām nezina.
Esmu izlēmis, tomēr paturēt trīs garantijas gadus šo automašīnu, kaut vai tā iemesla dēļ, ka servisā patiešām šai garantijai pieet godīgi un cenšās nomainīt to, kas jāmaina.Braukt ir forši un pārējos piecietīšu.

kaamic 25.aprīlis 2007 0:18
0 0 Atbildēt

Patreiz tehniskās ķibeles ir nedaudz pierimušas, un palēnām sāku adaptēties kopdzīvei ar šo auto.Par garantiju ir nomainīts pakaļējais amortizators, kurš klabēja un pasūtīts jauns vadības bloks kondicionierim, kas dod cerības, ka arī tas beidzot sāks normāli strādāt.Pakaļējās durvis joprojām strādā un citādi no defektiem klāt nekas nav nācis.Auto tiek izmantots pēc pilnas programmas gan darbam, gan ģimenes vajadzībām, un nu jau droši varu apgalvot, ka tas patiešām vienlīdz labi noder abos gadījumos.Darba specifika liek bieži ņemt ārā pakļējos sēdekļus, un esmu secinājis, ka bez tiem mašīnai ir patiešām liela ietilpība.Kā arī to, ka sēdekļu izņemšana un ielikšana pietiekami vienkārša un ātra. Pēdējā laikā ir vēl dažas lietas, kas ir pievērsušas manu uzmanību;
1) dubļainā laikā regulāri braucot pa zemes ceļiem esmu ievērojis, ka mašīna paliek neadekvāti (negaidīti) tīra, salīdzinot ar manām iepriekšējām mašīnām, kuras tajos pat apstākļos bija dubļos līdz logiem.Vienīgās, kas no tā cieš ir pakaļējās durvis, kurām pastāvīgi tiek apmests pakaļējais durvju rokturis.
2)varētu teikt, ka ir ļoti informatīva stūre-pat pārāk, jo viss līdz pēdējam, kas notiek zem riteņiem tiek pārvadīts uz braucēja rokām.Ja tas ikdienā ir zemes ceļš, tad tas varētu būt nepatīkami.Tas nozīmē, ka mašīna pēc savas būtības ir ar sportiski cietu piekari, kas noteikti ir pozitīvi pie lielāka ātruma un uz asfalta....un rada šo stabilitāti, bet uz nelīdzena ceļa tas rada diskomfortu.
3)Braucot ceļu pa grants ceļiem, nekas negrab un elektrība neraustās.Vienīgi, tiem, kas bieži brauc pa granteni būtu jāņem vērā, ka nez vai ir vērts tērēties un likt iekšā labāku CD disku atskaņotāju, nekā nāk no rūpnīcas, jo CD cietās piekares dēl iet normāli tikai uz asfalta.Starp citu, rūpnīcā uzstādītais Blaupunkt (ar nosaukumu - Multipla) skan pietiekami labi, lai varētu klausīties fona mūziku.Cilvēkiem ar augstākām prasībām, iespējams, labāk, būtu sākt ar citas automašīnas iegādi.Pagaidām braucu tālāk....

Lielgabals 6.novembris 2010 23:55
0 0 Atbildēt

Tu tak esi mazohists.
Pirkt JAUNU FIATu??!!
Un "tikai" par nepilniem 12 taukšķiem latos???!!!
Vāks!
Par tādu naudu Tu varētu tikt pie diviem ideāliem 4-5 gadīgiem Town& Country ar visām ekstrām plus 7 vietām un tad Tu paīstam saprastu, ko nozīmē ērts salons un līgana gaita, kā arī iespēja pagulēt aizmugurējos beņķos...
Ja ņemtu vienu, tad nelielo degvielas starpību Tu varētu norakstīt uz sava otrā autiņa rēķina, kuru neņemtu, bet esi gatavs tērēt par atbaidošo FIATu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti