Dažādās valstīs ir dažāda prakse, Latvijā kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t maksimālais atļautais braukšanas ātrums saskaņā ar CSN 101 pantu ir līdz 80 km/h. Igaunijā ir 90 km/h.
Vai tas uzlabo satiksmes drošību uz mūsu ceļiem? Jautājums ir pamatots, jo ar vienu braukšanas joslu vienā virzienā ar šādu noteikumu tiek bojāta vienmērīga satiksmes plūsma, biežākas apdzīšanas ar iebraukšanu pretējā joslā, turklāt jāapdzen garāki sastāvi.
Ak jā, veicot apdzīšanu nedrīkst pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu....
Ja jau CSN adoptējam no Vācijas, kur arī ir šāds kravas auto ierobežojums uz automaģistrālēm, tad arī jāatzīmē, ka tur ir 2 un vairāk braukšanas joslas vienā virzienā, turklāt visā valsts teritorijā. Cik Latvijā ir automaģistrāles(e)? Turklāt kravas automobiļi Vācijā uz autobāņiem vispār nedrīkst iebraukt 3 joslā, bet 2 joslā drīkst iebraukt līdz 45 sekundēm.
PS: Uz grants ceļiem Latvijā visiem transportlīdzekļiem ir noteikts maksimālais ātrums (ja nav speciāla zīme, ierobežojumi utt) 80 km/h - to ņemam vērā, bet šajā diskusijā neapspriežam.
101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:
101.1. motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 90 km/h;
101.2. automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 80 km/h.
Ulmaņa gatve Jūrmalas virzienā, kam bija vajadzīgs saglabāt divu ātrumu ielu!
Kā var pēdējos CSN atstāt šo, 110 km/H? Kompetences trūkums vispārākā pakāpē!
103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 110 km/h, autobusiem – 100 km/h, automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 90 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem minētajiem transportlīdzekļiem – 90 km/h;
Avāriju smagumu diezgan vienkārši var prognozēt, ja ir zināma sadursmes ķermeņu kinētiskā enerģija, formula visiem zināma enerģija ir masa reiz ātruma kvadrāts. Par konkrēto tēmu runājot - palielinot ātrumu par 10kmh no 80 uz 90, iegūstam par 28-35% lielāku kinētisko enerģiju. Tātad - vismaz par trešdaļu bīstamākas sadursmes, iegūstot par 11% lielāku maksimālo ātrumu. Ir tā vērts? Tā būs drošāk?
Sen jau arī pierādīts ka laiku taupa nevis maksimālais, bet pēc iespējas lielāks vidējais ātrums - piemēram, tie paši Ādaži - starpenes ciema tantuku dēļ uzliktais "70" ierobežojums momentā apēd dārgās minūtes, kuras atgūt tikai kurinot ar 100+ vēl tālu aiz Saulkrastiem...
Hm, es kaut ko laikam būšu palaidis garām - man te agrāk ne viens vien centās ieborēt ka uz šosejām esot plūsmas uz 100-110 - tagad piepeši kaut kas ir mainījies, un pilnas šosejas ar faniem kas brauc uz 80-85?
Pieņemot ka tu esi fana radinieks, kas brauc ar baudāmiem 85, un tāpēc problēmu nesaredz, būs jāpaskaidro - ja es braucu uz 93-95, un priekšā ir fūre, man ir dziļi pie vienas vietas, tā fūre brauc uz 80 vai 88 - jāapdzen abos gadījumos.
Kā viņas var braukt "citādi", ja viņas ātrāk pa 89 neiet un ja viņas mierīgi un neviena nesodīti uz saviem 87 velk arī pie šobrīd atļautajiem 80 ? Tad jau jāsoda arī visi vieglie, kuri "neko" nepārkāpj uz 99 braucot.
Nu jā, un kāpēc ātrāk par 89 neiet? Ak pareizi, ierobežotājs, uzlikts jo pie mums ir noteikts fūrēm vmax 80... Vai tik tāpēc autobusiem nav 99 ka tiem ir noteikts 90...
Laika posmā no 01.04.2018. līdz 01.10.2018. uz ceļiem Rīga-Ventspils un Rīga-Bauska, ceļa posmiem Ādaži-Liepupe un Salaspils-Skrīveri nosakām kravas automobiļiem virs 7,5 PMt un to sastāviem maksimālo braukšanas ātrumu 90 km/h patreizējo 80 km/h vietā.
Iepriekšējo gadu statistiku liekam sev priekšā un sekojam līdzi notikumiem šajos ceļu posmos!
Es kaut kā neesmu ievērojis Nevienu autabusu, kurš brauktu uz reāliem 110.Fig viņu sazin, no kurienes šādi mīti rodas.Laikam kādureiz kāds ir ticis ļoti pazemots un piesmiets no kāda a-busa, ja jau šāda pasaka visapkart te cirkulē.
Pa A9 reti braucu, varbūt tur īpaši busi. Citur par busiem (Nordeka, Luxexpress vai dajebkāds cits) - 110 nebūs. Ap 100 gan var būt vienā mierā +/- kāds km.
Veicot elementāru aprēķinu var redzēt, ka auto ātrums atbilst spidometram. Auto no video sākuma pabrauc 3.8sek laikā garām 8 līnijas pārrāvumiem, kas atbilst 100m, tātad 26m/sek jeb 94.7km/h
Autobuss(atrodoties priekšā) 3,9sek pabrauc garām 9 līnijas pārtraukumiem, tas ir līdzvērtīgs attālumam 110m, tātad tas ir 28m/s, jeb 101 km/h
Nekas nemainītos, jo mūslaiku smagajiem tāpat stāv ierobežotaji un tos 80kmh tāpat neviens neievēro.
Sliktāk būtu ja tos 80 sāktu stingri kontrolēt, intensīvas satiksmes apstākļos stipri vairāk veidotos garas, neapdzenamas desas, tieši dēļ tā iemesla ka būtu daudz vairāk jādzen fūres, kas vienai daļai braucēju ir nepaveicams uzdevums.
Derētu vēsturē parakņāties.Kāds diez atceras,kopš kura gada LV ieviesa fūrēm tos 80 ? Pirms ceturtdaļgadsimta pa Liepājas šoseju 24/7 mauca uz 120-130 viena tolaik bagāta mežistrādes kantora mežavedēji- tādi zaļas krāsas, laikam Man markas. Pie kam pilnīgi po..., ar kravu vai bez.Kaut kā ar viņiem saistītus dižus starpgadījumus neatceros.Cisternas un naskos Brocēnu cementadriverus laikam sāka jaat pēc tam , kad Priedainē apgāztā statoila muca sadedzināja viaduktu.Lielupes tilts bij vairāk kā pusgadu ciet,labi ka par pēdējo sagarabināto naudu bij tikko uzbūvēts otrs uz tolaik "jaunā" Jūrmalas apvedceļa (pašu to Ceļu vispār jau krievi mums uzbūvēja/uzdāvināja;).
Vēl diez kāds vairs atceras, ka aptuveni līdz pat tam laikam LV pilsētās bija oficiāli noteikts 60 km/h (70;), kā arī tieši tajā slavenajā 95tajā uzradās radari braucošos cp auto (roveros und bmw;))).Kā arī tika ieviestas obligātās tuvās gaismas- par ko resnie/dzeltenie pizsnessmeņi no aizmāršīgiem Lohiem nekavējoties ievāca pa Ls 5,- ,gluži kā Tagad ;P
Mans viedoklis - pa Latvijas teritoriju lai paliek kā ir. Tas ir optimālais variants. Tagad konkrēti arī tādi laika apstākļi - ne īsti mīnus ta plus gradi, šķīdonis tad atkal piesalst, sāls putra, migla. Nu nav ko trakot. Būs atkal vasara, tad varēs bišķi ātrāk rullēt.
Vakar viens profesionālis smagais aizgāja taisni Granīta ielas un P8 krustā. Sēžot augstu laikam šķiet ka slidens ir tikai vieglajiem nekādi jau neienāk prātā ka pie krustojuma slīd.
650 rakstīja: Es kaut kā neesmu ievērojis Nevienu autabusu, kurš brauktu uz reāliem 110.Fig viņu sazin, no kurienes šādi mīti rodas.Laikam kādureiz kāds ir ticis ļoti pazemots un piesmiets no kāda a-busa, ja jau šāda pasaka visapkart te cirkulē.
Es gan esmu - ap gadsimtu miju stāvot ikarusā priekšā skatījies kā šoferis aizgriež 120 kmph spidometru līdz galam...
Es te augstāk uzdevu jautājumu- vai kāds atceras, no kura gada ieviesa ātruma ierobežotājus.To es neatceros, bet to, kā skolas ekskursijā braucot, Tūrista modifikācijas Laz699 benzīnnieks diži neiespringstot vilka pa pleskavas šoseju uz 120, to gan.Reiz to te klārēju, bet man oponēja, ka tas tik ātri neejot un piesauca kkādus "kardānu garumus";P
Reāli vnk, kā tas bieži gadās, likumu pievelk pie faktiskā - tāpat smagie uz 89 vīlē pa šosejām un aizvien biežāk vagonus veido, kāds kas pirms smagā velkās - lūk kāpēc kāds pabraukt nevar, tas būtu jāskaidro.
GB12 rakstīja: Vācijā uz reģionālajiem ceļiem max atļautais ir 60 km/h. Satiksmi čakarē pamatīgi. Brīnums, kā mūsu progresīvie pajoliņi nav aizdomājušies līdz tam...
Vācija sen vairs nav satiksmes labais piemērs, sačakarēs ātrgaitas ceļus zaļie pajoļi, pārstās būt vispār. Latvijā ir jāņem vērā, ka praktiski visu valsti, izņemot pāris posmus pie Rīgas klāj reģionālie ceļi un pārvietošanās ilgums starp Rīgu un lielākajām Rietumu - Liepāja/Ventspils un Austrumu pilsētām - Rēzekne/Dpils ir nesamērīgi ilgs, pat uz Valmieru sanāk pusotra stunda un tas vēl no Juglas, nevis Imantas izbraucot. Satiksmei ir jābūt saprātīgai un drošībai ari.
Freijers rakstīja: Reāli vnk, kā tas bieži gadās, likumu pievelk pie faktiskā - tāpat smagie uz 89 vīlē pa šosejām un aizvien biežāk vagonus veido, kāds kas pirms smagā velkās - lūk kāpēc kāds pabraukt nevar, tas būtu jāskaidro.
Vai tad mainīsies kravinieku ātruma ierobeźotāji? Kā brauca uz 89, tā brauks - neesmu pamanījis atšķirību starp kravinieku ātrumu lv un ee
Uz viabaltica pašlaik bieži redzami 5-10 fūru vilcieniņi, kas pirms pāris gadiem vēl bija retums. Trešo joslu vai 2+2 sāk vajadzēt daudzkur
Priekš kam būvēt trešo joslu, ja tāpat no lohiem var iekassēt/par! vinjeti un vēl papildus bOnussā iekāst akcīzes un eksplohtācijas nodokli.
Ja reiz vienota europopa, nu tātad ne tikai vieniem "poļiem" būtu jācieš no fūru invāzijas un uzvedības paradumiem.Gan europriekus gan eurociešanas taču ir jādala "pa braccki".
Jautājums joprojām aktuāls! Maucam 90+ un izbirst baļķi, intensīvā satiksmē, kas notiks? Šoreiz lēna satiksme un pie Dreiliņ Sāgas, turpinājums sekos...?
ZZZZ rakstīja: Jautājums joprojām aktuāls! Maucam 90+ un izbirst baļķi, intensīvā satiksmē, kas notiks? Šoreiz lēna satiksme un pie Dreiliņ Sāgas, turpinājums sekos...?
Nostiprināti baļķi neizbirs ne braucot uz 80, ne 90. Pirms padsmit gadiem paziņam uzkrita baļķis no pretim braucoša mežvedēja, ne jau ātrums tur vainīgs.
Par!/ko diez pienāktos Bargāks sods- par baļķu nenostiprināšanu, vai par aizmāršibas dēļ nenopirktu vignetti (kur tas ir "noteikts" vienkārši Kosmisks)?
Nekādi arī neizdodas noskaidrot- KĀ visi šie "jautājumi" tika regulēti tad, kad smagajam transportam vēl nebija ieviesti elektroniskie ātruma ierobežotāji.Kā tad tur ar tālaika vieglajiem varēja izveikt kādus apdzīšanas manevrus un (salīdzinoši) cik bieži sprāga riepas vai izbira kravas.
ZZZZ rakstīja: Jautājums joprojām aktuāls! Maucam 90+ un izbirst baļķi, intensīvā satiksmē, kas notiks? Šoreiz lēna satiksme un pie Dreiliņ Sāgas, turpinājums sekos...?
Nostiprināti baļķi neizbirs ne braucot uz 80, ne 90. Pirms padsmit gadiem paziņam uzkrita baļķis no pretim braucoša mežvedēja, ne jau ātrums tur vainīgs.
Kādu reizi apskaties uz tiem baļķu, p malkas vedējiem. Esi kādu stropi redzējis? Ja kas, tad viss kā sērkociņi no kārbiņas, izbirst uz visām pusēm. Bet pietiek jau ar egles zaru dabūt, kas tur iesprūdis/palicis un kad otras pretvēja fūres gaisa vilnis viņu izraus ārā.
Kravas auto 7,5t atļautais maksimālais ātrums Latvijā ir 80 km/h, vai tas uzlabo drošību?
Dažādās valstīs ir dažāda prakse, Latvijā kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t maksimālais atļautais braukšanas ātrums saskaņā ar CSN 101 pantu ir līdz 80 km/h. Igaunijā ir 90 km/h.
Vai tas uzlabo satiksmes drošību uz mūsu ceļiem? Jautājums ir pamatots, jo ar vienu braukšanas joslu vienā virzienā ar šādu noteikumu tiek bojāta vienmērīga satiksmes plūsma, biežākas apdzīšanas ar iebraukšanu pretējā joslā, turklāt jāapdzen garāki sastāvi.
Ak jā, veicot apdzīšanu nedrīkst pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu....
Ja jau CSN adoptējam no Vācijas, kur arī ir šāds kravas auto ierobežojums uz automaģistrālēm, tad arī jāatzīmē, ka tur ir 2 un vairāk braukšanas joslas vienā virzienā, turklāt visā valsts teritorijā. Cik Latvijā ir automaģistrāles(e)? Turklāt kravas automobiļi Vācijā uz autobāņiem vispār nedrīkst iebraukt 3 joslā, bet 2 joslā drīkst iebraukt līdz 45 sekundēm.
PS: Uz grants ceļiem Latvijā visiem transportlīdzekļiem ir noteikts maksimālais ātrums (ja nav speciāla zīme, ierobežojumi utt) 80 km/h - to ņemam vērā, bet šajā diskusijā neapspriežam.