Lasītāju pieredze par saviem auto

Mercedes 230 CE 1988 Novērtējums: 8
Ilgi meklēju pieņemamu SAAB 9000, beigās apnika, un atminējos to, ka pirms pēdējās automašīnas, kas tika iznīcināta (ne manas vainas dēļ) - Honda Prelude 3- th gen iegādes vienubrīd metu aci uz šitādiem, bet priekš tā brīža šķita pa dārgu. Tā nu nejauši aplūkoju SS. lv, un te nu bija - tiko no Vācijas, cena bija ap, vai drusku zem 3K eur, precīzi vairs neatceros, jo, protams, tā tika arī nedaudz nokaulēta. Nākamajā dienā izbraucu un nopirku. Tātad tika iegādāts MB 230 CE, respektīvi W124 kupeja, manuālā kārba, aprīkojums nabadzīgs: stūres past., ABS, kondicionieris, spoguļu apsilde, nav elektronikas (logi, galvu balsti). Protams, par cik pirms tam vispār ar MB nebiju braucis ar šo to iegrābos. Nestrādāja kondišen - to ziemā pērkot nevarēja pārbaudīt, lūka, kā arī sajūgs bija jau pamatīgi izdilis. Tādas interesantas lietas - lai sprādzējoties neizmežģītu roku automātiskie drošības jostu padevēji. Nav statnes aiz durvīm, respektīvi logi sakļaujas savā starpā - abus nolaižot interesants skats.

Braucu jau gadu, norullēti apmēram 28-30 tkt. km, pa šo laiku tika saremontēts sajūgs, kā arī priekšējā stūres ķega, ko nočakarēju paša vainas dēļ pļavā uzķeroties uz akmeņiem, kopā izmaksas: nepilni 200 Ls (sajūgs tika mainīts pilnībā: kurvis, disks un visas lietas). Samainīju arī priekšējos amīšus - 120 Ls ar darbu. Nav īsti laika iedot saremontēt pārējo, jo mašīna nepieciešam ikdienā, tā kā pagaidām esmu atlicis, bet cik noskaidroju - kondicioniera radiators (diagnostikā atzina par beigtu) - 115 Ls + darbs + uzpilde, šo līdz vasarai jāsakārto, neredzu nepieciešamību remontēt lūku. Vēl gribētos samainīt dzinēja ķēdi ar ruļļiem - darbs + materiāli tika satāmēts uz 200 Ls, bet par cik tā ir ķēde, nevis zobsiksna, tad īpaši nesaspringstu. Kopumā normāli braucot domāju, ka gadā ar pāris autoservisa apmeklējumiem un 500 Ls (kopā) investīcijām remontos jārēķinās, bet nu - ja stāvoklis labs un seko līdzi, tad jāremontē reti, protams, neņemu vērā neprognozētos izdevumus - avārijas.

Par braukšanu: 134 zs., masa - 1350/1790 kg, nav sportisks, tomēr dinamisks, apdzīšana uz trases nesagādā problēmu, par cik dragreisos nepiedalos un nekad neesmu piedalījies, tad nav nepieciešamības pēc 3.0, vai 3.2 dzinēja, gaita diezgan līgana, bedres jūt minimāli. Par cik pārsvarā mīcos pa pilsētu, tad dažreiz izjūtu nepieciešamību pēc automātiskās kārbas, lai arī pirms tam pilnīgi un galīgi biju pret auto ar automātiem. Jāpaiet laikam, kāmēr pierod pie aizmugures piedziņas, par cik pirms tam man bija tikai priekšpiedziņas auto. Auto tāds - diezgan nomierinošs un neprovecējošs uz agresiju, ja pirms tam stresains iekāpj vecajā širpotrebā un tūlīt pa robiem, atvilkt no katra krusta, tad ar šo brauc kā normāls cilvēks - plūsmā bez "džigitošanas". Vizuāli - klasiski elegants un nopietns auto.

Šodien tika izieta tehniskā apskate, uz pirmo reizi, lai arī drusku raustījos - viens šarnīrs tāds pussprādzis priekšā, līdz ar to neliels stūres brīvgājiens. Rezultātis tehniskajā - 3 vieninieki, divi kā parasti: eļļas un dzesēšanas šķidrumu noplūde un korozija, a trešais, protams, par šarnīru.

Kopumā vērtējot - manuprāt nav ideāla auto, ir jāizvēlas divas opcijas no trijām: ikdienas izmaksas (degviela, tekošie remonti), komforts un trešais - auto izturība un stabilitāte lietošanā. šajā auto ir pēdējie divi.

Degvielas patēriņš pilsētā: vasarā bija ap 14, tagad ziema - domāju savi 15-16 apmēram iet, ārpus pilsētas 9-10L, ar apmēram 1.3 tonnu piekabi uz trases - 16-17.

Plusi un mīnusi:

+Kvalitāte;
+Ērts;
+Izturīgs, pa šo gadu ne reizi nav pievīlis, domāju nekļūdīšos apzīmējot to ar jēdzienu "tanks";
+Vienkāršs un salīdzinoši nedārgs remontos, katrā ziņā šaubos, vai varētu atrast kādu detaļu, kas maksātu vairākus simtus latu;
+Detaļas var dabūt bez problēmām, priekša, dzinēja, ritošās daļas detaļas der no sedaniem/universāliem, manuprāt pat garumi visiem ir vienādi, a tādu kā zināms pa pilno, ar sānu logiem un durvīm varētu būt problēmas, kā arī dzirdēti nostāsti ka padārga logu tīrītāja sistēma (tas ir tikai viens);
+Salonā nekas nav sācis pa šo laiku grabēt;
+ Ietilpīgs, bagāžnieks lielāks kā sedanam, arī aizmugurē ir ērta sēdēšana, ja priekša nesēž >1.8m garkājains šoferis;
+Āķis, nezinu gan vai visiem ir, bet pāris reizes gadā noder.

Tagad par mīnusiem:

- Nav stūres lifta, neieteiktu mazu augumu cilvēkiem, pašam ar 174cm un tā - līdz ar nagiem, savādāk acis būtu knapi virs stūres;
- Diezgan slikts pārskats, pēc mazajām japāņu kupejām kādu mēnesi jāpierod, līdz ar to neieteiktu šo auto nepieredzējušām meitenēm;
- Aprīkojums, bet tas vairāk attiecas uz šīs konkrētās mašīnas aprīkojumu, tomēr - varbūt pat tas ir pluss, jo īpašu sāpi un neērtības dēļ tā neizjūtu, un nestrādājošas ekstras sagādātu tikai galvassāpes.

Vairāk tiešām nezinu kur piekasīties. Lieku 8 balles, tomēr grūti gāja, kāmēr pieradu pie pārredzamības. Zinu tikai vienu - ja pirms tam pamēģināju Audi 80, Opel Vectra un 3 Honda Prelūdes (1x2. th. gen, 2x3th. gen), ar šo pavisam savādāka braukšana, bet man patīk, nākamais noteikti būs MB, tikai droši vien W140, vai CL, bet ne tik drīz, lai arī ne reizi ir bijusi finansiāla iespēja nopirkt ko dārgāku - nav bijusi nepieciešamība, šis auto pilnībā mani apmierina un neredzu nepieciešamību viņu mainīt.
 
GangBoy @ 19.februāris 2008 0:00
Visi komentāri
 
Agaga 19.februāris 2008 17:48
0 0 Atbildēt

Kupeja un ar āķi! :D:D:D LOL

mix-master 19.februāris 2008 17:55
0 0 Atbildēt

Neredzu neko smieklīgu - praktiska lieta uz kādu pasācienu kādā k/n nav jāņem buss, lai aizvestu stroķus, kā arī kādam, kas nerubī parametrus noderētu kā parkinga sensors, man gan nav gadījies "atdurties".

Eksperts 19.februāris 2008 18:47
0 0 Atbildēt

Nu ko tur brīnīties ka šitam 1988.g auto nav stūres lifta, ja pat daudziem 10 gadus jaunākiem MB tāda jorpojām nav.
Autors aizmirsa pieminēt vēl vienu mīnusu-vienk. briesmīgs interjers un panelis.
Eksterjers gan lielisks.

mix-master 19.februāris 2008 19:25
0 0 Atbildēt

Par interjeru - nezinu, man patīk, bet tas tāpat kā ar eksterjeru, domāju, ka ne mazums ir tādu kam nepatīk - vienam meita, otram kleita.

Mix-master aka GangBoy (autors)

msh 20.februāris 2008 2:15
0 0 Atbildēt

Tad nu gan "iegrābšanās" - nestrādājoša kondiška un beigts sajūgs :D Es vēl saprastu, ja būtu šķība bundža vai nokauts motors :D Un par ekstrām - kas tev liedz tās ielikt? :)

Ozz 20.februāris 2008 10:25
0 0 Atbildēt

Šitaadam vecam lielaakaa ekstra ir kad to ekstru naff...nav kam noklaaties, un nedo Dies liegt baudiit brauksanas prieku...:)
Bet taa-Mašina priekš Cilveekiem:)

es 21.februāris 2008 12:41
0 0 Atbildēt

Mašīnai 20 gadi,bet tik un tā uz ceļa ļoti labi izceļās

Dawsons 22.februāris 2008 8:07
0 0 Atbildēt

Gadījuma pēc pāris dienas dabūju parullēt ar līdzīgu kupeju, tikai neatceros, vai bija 230, vai cits motōrīts.
Komfors tomēr ir relatīvs jēdziens, un, šitā braucamā stūresvieta man atstāja nomācošu iespaidu. Pirmkārt jau dizains salīdzinot ar 1982. gadu uzdod mīklu no sērijas "atrodi 3 atšķirības". Otrais- milzīgie gabarīti! Sākot ar stūri, un beidzot ar sēdekli, kas vairāk atgādina dīvānu. Bet nu tie ir gaumes jautājumi!
Pārskatāmība man gan problēmas neradīja. Laikam jau ikdienā pārvietojos ar mašīņiem, kam ir lielākas problēmas šajā aspektā.
Par salōna apdares kvalitāti piekrītu pilnībā- tuvu 20 gadiem, bet negrab!
Vienīgais, pilsētai šis braucamais diez vai ir piemērots. Galvenokārt iespaidīgo gabarītu dēļ.

Richy 22.februāris 2008 9:32
0 0 Atbildēt

Nu, par gabarītiem gan beidziet liet :D
Pats ar tādu braucu tikai pa pilsētu. Izmērs viņam ir tik pat liels kā audi A6. Čota neesmu manijis, ka A6 būtu iespadīgi izmēri :D

Ozz 22.februāris 2008 10:42
0 0 Atbildēt

Pakalpiedzinja manevree labaak kaa priekspiedzinja...
Volvo 940 gabariiti no bampera liidz bamperim ir stipri liidziigi kaa Grand Voyager... nekaadas neērtiibas neizjuutu:P

Mix-master 22.februāris 2008 11:47
0 0 Atbildēt

Pie gabarītiem jāpierod, garums ir kā jau E klasei. Bet esmu papētījis - liekot stāvvietās perpendikulāri brauktuvei, vai teiksim lielveikalu stāvvietās ja blakus gadās citas interesanta mašīnas - pastos no malas kurš garāks, nezinu, kā ar A6, bet 100 Audi (laikam C4, tas, kas pēc 91 gada nāca) par šo ir apmēram 20 cm garāks, riteņu bāze gan laikam bija vienāda. Nav bijušas problēmas ar parkošanos, lien iekšā gandrīz visos caurumos, ja, protams, pirms tam tur nav bijis kāds mini vai smart iespiests.

SZ 25.februāris 2008 15:11
0 0 Atbildēt

sveiciens GangBoy,

Smuks auto, elegants, pats tādu lietoju, tiesa ar 3,2L dzinēju un labu aprīkojumu.

Stūres lifts šamiem nāk, patiesībā MB stūres lifts nāk jau no 1965.gada :) Tikai bija jāpiemaķsā.

tiem, kam liekas briesmīgs salons, labāk jau neonā apgaismotu, grabošu, ne ? :D

GangBoy 25.februāris 2008 16:53
0 0 Atbildēt

SZ, piekrītu par salonu. Pats nekādus tuningus, lai Dievs nogrābstās gar neoniem salonos, spoileriem un citiem puisiskiem izgājieniem. Pašam bišku spidometrs nočakarēts (laikam jau vedējiem kruķījot odometru). Rāda konstanti par 20 km/h vairāk. Nesaspringstu, jo pierasts, man netraucē, bet jebkura paneļa jaukšana dos klāt kādu graboņu.

Agaga 26.februāris 2008 11:30
0 0 Atbildēt

GangBoy -kad raksta kautkādas muļķības, vai zaimošanu Dievs var rakstīt arī ar mazo burtu. Tas tā info. Grāpstīties Tu vari ap savu mazo mantiņu!

GangBoy 28.februāris 2008 13:47
0 0 Atbildēt

Klausies, Tu, anonīmpraideri! Kas tad atkal - skolā informātikas pasniedzējs nav ieradies? Tā vien prien intelekts no Tavas puses. Grābstīties pats vari gar savām mantiņām, un ja gribi ko nopietnāku tad mēs Tev varam samest gumijas vecenei, lai Tevi vairs nemocītu domas par mantiņu apgrābstīšanu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti