Sēnes un grants - iAuto

Sēnes un grants 9

 
27.jūlijs 2013 11:54

Sēņu laiks ir klāt. Un tās, izņemot pavisam necilus un tikai bada laikos ēdamus eksemplārus, pie asfalta ceļiem neaug. Pilsētnieks nobrauc uz grants un nonāk pasaulē ar pavisam citiem likumiem. Par tiem ir rakstīts pērn un vēl senāk, taču šajā jūlijā redzētais un dzirdētais liek atgādināt vēlreiz - te modrību zaudēt nedrīkst!

Atis Jansons, „Latvijas Avīze”

Šķietamā vientulība

Idile. Tikai tu un skuju un sūnu smarža. Pa kādai lapsai un zaķim, lielīgs, pēc riesta pavisam piesardzību zaudējis medņu gailis. Jau stundām tu esi viens un trīs metrus platais celiņš gluži pamests un tikai tavs. Maldi! Maldi un lamatas!

 

Viens no labākajiem „Auto akadēmijas” instruktoriem, kuram iemaņu trūkumu nu nekādi nevar pārmest, šādā klusumā pretimbraucošo "kokmašīnu" ieraudzīja kādu 40 metru attālumā. Un, paldies ralliju skolai, zibenīgi saprata, ka apstāties šādā telpā var tikai viņš viens. Ko jādara? Jātinas! Kaut caur krūmiem, tikai ne purnā!

Šo smago kuģu mežos pašlaik daudz. Viņiem jāpelna, viņi steidzas. Kaut viņu ātrumi absolūtos skaitļos nemaz nav tik lieli un ir it kā pilnīgi lojāli (40 - 70 km/h), taču ar 30 tonnu kravu šāds lādiņš spēs apstāties tikai tad, kad būs pārbraucis tev pāri.

Ja arī šajā reģionā "kokmašīnas" nebrauc, tev vienalga jābūt trīskārt piesardzīgam un divreiz lēnākam par savām spējām, jo, pēkšņi parādījies līkumā  tu vari pretimnākošo sabaidīt. Ja viņš ir iekšmalā (kreisais līkums), izbīlis var likt šim bremzēt un aizšļūkt pa pieskari (tev virsū!). Ja viņa mala ir ārējā, pat tava cieša piekļaušanās pie iekšējā grāvja var neglābt viņu no sānslīdes, kuru radīs instinktīva gāzes pedāļa atlaišana, un kura beigsies krūmos...

Tātad pirmais likums - neļaujies idilei, kad esi pie stūres. Par dabu varēsi jūsmot, kad staigāsi kājām. Starp citu - arī mežā kulturāls cilvēks auto ceļa vidū nepamet. 

Iemaņu trūkums

Ja esi pilsētnieks un ikdienā brauc tikai pa asfaltu, nekādās īpašās auto augstskolās neesi gājis, tad jau laikus atzīsti - tu grants ceļiem neesi gatavs. Te tavs it kā pazīstamais un allaž tik paklausīgais braucamrīks sāk uzvesties pavisam citādi. Tas nestājas - pat no nieka 70 km/h, ABS vārstiņiem tik nepierasti tirkšķot, paies vai metri 100, kamēr pie miera tiksi. Tas pēkšņi sāk demonstrēt, ka ne jau stūres rata pagrieziens vien spējīgs mainīt kustības virzienu. Pietiek līkumiņā atlaist gāzi, un deguns metas uz līkuma iekšpusi. Pietiek neuzmanīgi "uzbērt", un, par spīti pa kreisi sagrieztiem riteņiem, purns šļūc taisni. Pietiek šķietami viegli piebremzēt, un visi četri rati slīd šķērsām. Grāvī... Te jāstūrē nevis ar rokām vien, bet ar kājām arī. Un galvu, protams.

Grants ir brīnišķīga, kad esi tās un sava auto noslēpumus un kopsakarības atklājis un apguvis. Baltie lielceļi Latvijā faktiski ir vienīgā vieta, kur, nepārkāpjot likumu (un nemaksājot lielu naudu par slēgtajām sporta trasēm) iespējams savas autovadītāja iemaņas kopt un spodrināt visaugstākajā līmenī. Iegūto prasmi baudīt.  Taču avantūras tā nepiedod. Ja neesi gatavs - nekādus "atļautos" 90 km/h! Jau 70 iesākumam būs ļoti daudz. Saku - brauc lēni, kaut saprotu, ka tādēļ bez kāda kaifa daudzviet nāksies vilkties arī man un citiem, kuri lielākiem ātrumiem gatavi. Apdzīt putekļos bez nopietna riska taču nav iespējams. 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 27.jūlijs 2013 12:47
2 0 Atbildēt

Mani auto grants ceļos parasti sāk braukt ātrāk. It sevišķi, kad jāapbrauc kāds ikrīta iebraukšanas Rīgā korķis.

quattro 29.jūlijs 2013 17:31
2 0 Atbildēt

Ja uz grants seguma ir viļņveida bedres (tā saucamā trepīte) ir div izvēles braukt uz 30 vai arī uz 100 ....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 3

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 7

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 

100 īpaši 3. sērijas BMW Kanādas tirgum (+ FOTO) 1

BMW Canada saviem klientiem sagatavojis īpašu pārsteigumu – ierobežotā izdevuma BMW M340i xDrive 50 Years Edition, kas veltīts BMW 3. sērijas piecdesmitgadei. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti