Pirmoreiz 14 gadu laikā Eiropā pieaudzis CSN bojā gājušo skaits 15

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 29.marts 2016 7:28

Kā liecina nesen publicētie statistikas dati, 2015.gadā kopumā Eiropas autoceļos satiksmes negadījumos gājuši bojā aptuveni 26 tūkstoši cilvēku, t.i., par 300 vairāk nekā 2014.gadā.

Bez tam 35 000 pērn CSN guvuši smagas traumas. Lielākā daļa no tiem ir gājēji un riteņbraucēji. Kā teikts ziņojumā, visbīstamākie un no infrastruktūras viedokļa nesakārtotākie ceļi ir Bulgārijā un Rumānijā. Šajās valstīs 2015.gadā uzskaitīti 95 bojā gājušie uz miljons iedzīvotājiem.

Uzmanību! Godpilnā trešajā vietā šajā melnās statistikas sarakstā atrodas Latvija ar 94 bojā gājušajiem (uz miljonu).

Vismazāk CSN ar letālu iznākumu pērn bijis Maltā (26/1milj.), Zviedrijā (27), Nīderlandē (28) un Lielbritānijā (29).

Lielākā daļa, t.i., 55% nāvējošo CSN Eiropā notiek uz lauku ceļiem. Attiecīgi 38% negadījumu ar bojā gājušajiem fiksēti pilsētās, bet relatīvi maz – tikai 7% – uz autostrādēm. 

 
Visi komentāri
 
Vernons 29.marts 2016 9:34
1 22 Atbildēt

Neredzēt progresu uz ceļiem, jo ātrumi pieaug bet informācija starp braucējiem par savu rīcību uz ceļa katastrofāli atpaliek!

"Priekšā esošais satiksmes dalībnieks" vai "priekšā braucošais bremzējot" nevēlas ar savu rīcību garantēt drošību!

"Priekšā esošam gājējam" jāatturas no brauktuves šķērsošanas, ja tuvojas transports!!!

Bet "priekšā braucošam bremzējot" savlaicīgi jābrīdina aizmugurē esošie par savu nodomu nākotnē. Tātad izšķiroša ir komunikācija uz ceļa, bet virziena rādītājus neslēdzam, joslas mainām, strauji bremzējot un spoguļos neskatāmies.

Ar vienu "pliku distances vērošanu" esam "iebraukuši auzās"!

Katram uz ceļa ir jārīkojas "TĀ", bet nevēlamies saprast "KĀ"!

Kanibaals 30.marts 2016 10:49
0 0 Atbildēt

>Ar vienu "pliku distances vērošanu" esam "iebraukuši auzās"!

Ar šo nekādi nevar iebraukt auzās, jo ievērojot distanci atkrīt ļoti daudzi citi faktori.

Vernons 30.marts 2016 10:55
1 14 Atbildēt

Galvenais faktors, var nepildīt ceļu satiksmes Noteikumu prasības! Viss kas rakstīts CSN grāmatiņā ir pilnīgi lieks!

Tādēļ nevajag brīnīties ka Latvija ir viena no bīstamākām Valstīm pasaulē. Mēs no 124. vietas esam pacēlušies uz 97., ja nemaldos! Nav ar ko lepoties!

Konuss 29.marts 2016 10:41
11 0 Atbildēt

Tas Tavs pātars "priekšā braucošajam jāgarantē drošība" ir stipri vienpusīgs. Piedaloties satiksmē IKVIENAM ir jāgarantē drošībā, neatkarīgi no tā, kurā pozīcijā tu satiksmē atrodies. Ne velti ir teiciens - sargi sevi pats un Dievs tevi sargās.

Vernons 29.marts 2016 11:21
0 8 Atbildēt

Ko piedāvā?

Konuss 29.marts 2016 12:03
15 1 Atbildēt

Būtībā rīkoties saskaņā ar CSN, kā arī ārkārtas situācijā pieļaut atkāpes no tās, ja tās ir saistītas ar drošības veicināšanu un smagu seku novēršanu.

Taču pats svarīgākais, būt savas situācijas noteicējam un nevienā brīdī 100% nepaļauties uz citiem satiksmes dalībniekiem, jo es nevadu citu dalībnieku transporta līdzekli, nepārzinu to stāvokli, kā arī nevaru paredzēt, kas katram indivīdam darās galvā.

Par savu rīcību atrodoties kādam priekšā:

1.) šajā stāvoklī vēlos izpildīt man atļautos manevrus saskaņā ar CSN, tai skaitā uz šosejas nogriezties pa kreisi, ieņemot kreiso malējo stāvokli u.c.

2.) Protams, savai drošībai ir jāvēro, kas notiek aizmugurē - vai kāds tur nepārkāpj manas tiesības veikt legālu manevru. 3.) ja kāds tomēr pārkāpj iepriekšējā punktā minēto, tad rēķināties ar to un rīkoties tā, lai pēc iespējas mazāk negatīvi tiktu ietekmēta satiksmes drošība.

Par savu rīcību atrodoties kādam aizmugurē:

1.) Ņemt vērā priekšā esošā tiesības veikt CSN atbilstošu manevru un ļaut viņam to izdarīt.

2.) Ņemt vērā to, ka nevaru 100% paredzēt priekšā braucošā rīcību, tādēļ ievērot papildu piesardzību.

3.) Atrodoties aizmugurē, man ir apgrūtināta redzamība, kas arī liek ievērot piesardzību.

4.) Ņemt vērā to, ka es ar savu rīcību garantēju drošas distances ievērošanu. Samazinot to, pārkāpju priekšā braucošā tiesības veikt CSN atbilstošu manevru - tādēļ kļūstu līdzatbildīgs par priekšā braucošā veiktā manevra drošību.

Vernons 29.marts 2016 12:18
1 40 Atbildēt

Visas Tavas darbības saskaņā ar CSN punktiem tiek atceltas ar viena vienīga punkta, 105., pirmo trešdaļu - "Ievēro distanci"! Un tas daudzu gadu gaitā ir kļuvis par pašsaprotamu lietu, kas priekšā tas nav vainīgs!

Konflikts pastāv starp ātri un lēni braucošiem! Lēnais priekšā, ātrais aizmugurē! Lēnais aizšķērso ceļu, ātrajam nav kur palikt. Ne vienmēr ir sadursme, bet no ceļa nobrauc pēc lēnā iniciatīvas.

Ārpus apdzīvotām vietām 100% vainīgs "priekšā braucošais bremzējot"! Pie nosacījuma, ja aizmugurē braucošais nav pārsniedzis braukšanas ātrumu konkrēta ceļu posmā. Pilsētā tas ir vēl diskutējams jautājums.

Pēdējais laiks publiski izvērtēt katra braucēja atbildību, kā aviācijā!

Konuss 29.marts 2016 12:21
22 1 Atbildēt

Manuprāt, Tu pārāk pieķeries burtiem, nevis būtībai. Protams, ja ir radušās sekas, tad vērtēs pēc CSN un citiem normatīvajiem aktiem, kurš no iesaistītajiem ir atbildīgāks. Taču primāri, lai šīs sekas nepieļautu, cenšos ievērot iepriekš aprakstīto, un uzņemos atbildību par potenciālajām sekām, kādas var iestāties gadījumā, ja rīkojos ārpus aprakstītā.

Vernons 29.marts 2016 12:28
1 11 Atbildēt

Virzienrādītāju masveidīga neslēgšana ir realitāte! "STOP" signāls no trieciena pa auto aizmuguri tāpat.

Mani priecē ka Tu esi situācijas saimnieks, ne viss upuris!

Konuss 29.marts 2016 12:38
8 1 Atbildēt

Jā, virzienrādītāju masveidīga neslēgšana ir realitāte, tomēr pēdējos gados situācija šajā ziņā ir krietni uzlabojusies. Bet es to pieņemu, ka daļa joprojām veic šādus manevrus un pielāgoju savu rīcību atbilstoši šai situācijai. Protams, šāda realitāte ir nosodāma, taču, ja es tikai nosodīšu, bet nerīkošos atbilstoši situācijai, kaut vai tās ir atkāpes no CSN, tam būs vieglākas vai smagākas sekas.

Trieciens pa aizmuguri ir sekas neuzmanībai un tam, ka viens satiksmes dalībnieks pārāk paļāvās uz otru. Šajos gadījumos šķetinot sekas un vērtējot to, kuram bija lielākas tiesības paļauties uz to, ka viens rēķināsies ar otra manevru, ir jāskatās pēc attiecīgās situācijas - vai priekšā braucošais pārkāpjot CSN neievēroja aizmugurējā tiesības, vai arī otrādi - aizmugurē braucošais pārkāpa priekšā braucošā tiesības veikt legālu manevru.

Vernons 29.marts 2016 12:48
1 12 Atbildēt

No joslas joslā, "legāli" Tev priekšā bez legālas Tevis sagatavošanas un strauji nobremzējot!

Priekšā braucošam pienākums palūkoties spoguļos arī pirms legāla manevra, legāli tam sagatavoties un palaist apdzinēju un tikai tad veikt manevru! Tā kā nevajag sevi mānīt!

Kanibaals 30.marts 2016 10:55
1 1 Atbildēt

Šis ir izņēmuma gadījums un tam nav nekāda sakara ar distances ievērošanu, ne arī CSN šādu manevru pieļauj. Ko visu laiku vari malt vienu un to pašu. Tas nekādi neatceļ distances ievērošanu, ja tev priekšā kāds šādi izpildās tad atjauno distanci un brauc tālāk. Protams ja ir videoreģistrators tad vari arī juridiski pareizi sabraukt.

Vernons 30.marts 2016 10:58
0 7 Atbildēt

Šis ir tieši saistīts ar "Tavu distanci"! Drīkst nodarboties ar teroru!

Un kur tad paliek, "Katram jārīkojas TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju"? "Auzas" totālas!

Konuss 30.marts 2016 13:59
0 0 Atbildēt

Distances ievērošana (un ne tikai) arī ietilpst darbību kompleksā, lai neveidotu bīstamu situāciju. Jo mazāka distance, jo situācija kļūst bīstamāka.

Kanibaals 30.marts 2016 12:45
1 0 Atbildēt

Cik tādi gadījumi ir? Retais tā izpildās. Apdrošināšanas izkrāpšanas ir cits gadījums un tur lieti noder videreģistrators vai liecinieki. Pie tam ceļa nogriešana pilsētā nebeidzas ar smagām avārijām, lai būtu auzas totālas.

Galvenais neatkārtot šādus trikus - www.facebook.com/luize.gedusa/...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO) 4

Bērniem, kas pārvietojas ar velosipēdu, nepieciešams nokārtot velosipēda vadītāja apliecību. Šāda apliecība vai augstākas kategorijas apliecība, piemēram, autovadītāja tiesības, nepieciešama arī pilngadīgām personām, kas pārvietojas ar elektroskrejriteni. Kā iegūt velosipēdista apliecību, un kā sagatavoties eksāmenam? Lasīt vairāk

 

Vidzemes šosejas un Ķekavas apvedceļa posmos palielinās maksimālo atļauto ātrumu 8

No šodienas atsevišķos Vidzemes šosejas (A2) un Bauskas šosejas Ķekavas apvedceļa (A7) posmos tiks palielināts maksimālais atļautais ātrums, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Ķīnas autotirgus – 2024. gada marta rezultāti un ražīgāko zīmolu TOP-10 2

2024.gada martā Ķīnā pārdoti 1,690 miljoni automobiļu, ar lielu atrāvienu dominējot vienam pašmāju zīmolam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti