Biežākie avāriju iemesli Latvijā - neuzmanīga satiksmes dalībnieku attieksme un ceļu infrastruktūra 11

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.februāris 2020 10:42

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki, bet smagi cietuši 463 satiksmes dalībnieki, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Bojāgājušo skaits pērn, salīdzinot ar 2018.gadu, samazinājies par 16 cilvēkiem, savukārt smagi cietušo skaits samazinājies par 119.

Pagājušā gadā satiksmes negadījumos viegli cietis 4071 satiksmes dalībnieks, kas ir par 170 mazāk nekā gadu iepriekš.

Letālo negadījumu raksturojums liecina, ka lielākā daļa traģisku avāriju radušās sadursmes rezultātā, pēc uzbraukšanas gājējam, kā arī spēkratam apgāžoties.

Galvenie riski faktori avārijām ir satiksmes dalībnieku attieksme, transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra, norāda Valsts policija.

Pērn reģistrēti arī 53 satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti skrejriteņi. Tajos cietušas 35 personas un divas gājušas bojā.

Kopumā pērn reģistrēti 20 823 satiksmes negadījumi, kas ir par 257 vairāk nekā gadu iepriekš.

 
Visi komentāri
 
Janka 17.februāris 2020 11:04
3 0 Atbildēt

iAuto, ir publicēti 2 vienādi raksti, bet ar dažādiem virsrakstiem un bildēm...

uupis 17.februāris 2020 12:13
6 2 Atbildēt

Nu satiksmes dalībnieku attieksmi pret noteikumiem var redzēt ikdienas policijas statistikā.

Aizvadītajā diennaktī valstī reģistrēts 61 ceļu satiksmes negadījums, tajos cietuši 11 cilvēki. Kopumā ceļu satiksmes jomā sastādīti 563 administratīvo pārkāpumu protokoli - 287 par ātruma pārsniegšanu, 1 par agresīvo braukšanu, 10/2 par t/l vadīšanu alko/narko reibumā.

300 ātrumpārkāpēji un 12 reibumā – katru dienu.

Statistika 17.februāris 2020 12:33
5 5 Atbildēt

Statistikā var redzēt tikai vienu lietu - policijas vēlmi nopelnīt "radarējot" taisnos ceļu posmos kur noteikts pārāk mazs atļautais ātrums. Parasti šīs vietas nesakrīt ar vietām, kur notiek avārijas.

Apm. 1/3 daļa no smagiem negadījumiem - neredzamie gājēji tumšajā diennakts laikā un poliču statistikā tādi neparādās, jo policijai neinteresē tas, kur nevar viegli nopelnīt...

uupis 17.februāris 2020 21:47
0 3 Atbildēt

Nav pareiza morāle.

Ja tu esi pārkāpējs, tad nav svarīgi, kur tevi noķer. Bet ja tu ievēro CSN, tad tev taisnā posma problēma nav svarīga.

... 18.februāris 2020 9:57
0 0 Atbildēt

Putnam vienīgā doma par peļņu.

- Kamēr pa mūsu ceļiem tumsā vazāsies neredzami idioti, tikmēr arī statistika par nobrauktajiem gājējiem neuzlabosies.

- Kamēr menti radarēs taisnos ceļa posmos, piedzērušies pāķi bez tiesībām sitīsies nost tāpat kā līdz šim.

- Kamēr vismaz maģistrālie ceļi nebūs ar atdalītām braukšanas joslām, frontālo avāriju skaits būtiski nemainīsies...

daudzpunkts 2 18.februāris 2020 10:56
0 1 Atbildēt

A tu pats kā brauc? Ievēro CSN? Jeb tev ir pārkāpumi?

... 18.februāris 2020 13:03
0 0 Atbildēt

Lielākoties ievēroju.

P.S. Stāžs >30gadu un līdz šim neesmu izraisījis nevienu avāriju...

ak 17.februāris 2020 12:18
1 0 Atbildēt

Top 1 šodien. Skatīšanās viedierīcēs. Gan kabatas, gan auto iebūvētajās. Joprojām reāli neviens par to nesoda. Ķer tikai ātruma pārkāpējus, kā mūždien. Pārkāpuma smagumu nosaka naudas iekasēšanas iespējamības. Kādam jābūt auto, lai dēļ tehniskā stāvokļa avarētu? Esmu braucis ar 30 gadīgu pasātu, uz tas bija vadāms absolūti precīzi, ar labām bremzēm utt.

Laaciz 17.februāris 2020 13:40
1 1 Atbildēt

Braukšanas kultūra mums ir pabriesmīga. Dzīt purnā ir norma, mētāties pa joslām un ceļa nogriešana ir norma, braukšana zem sarkanā ir norma (bieži notiek, kad citiem jau ir zaļais), pilsētā nesties +20 līdz +30 ir norma. Tad vēl viedierīču spaidīšana. Pērn redzēju kā viens uzlicis planšeti pie vējstikla skatījās hoķi un brauca, viņam laikam likās, ka tas ir normāli? Par pagriezinu rādīšanu vispār nav ko runāt. Es teiktu kādi 60-70% nerāda pagriezinos, bet izvēlas lēnām spiesties virsū. Visatļautība mums ir liela.

DD 17.februāris 2020 16:56
2 1 Atbildēt

Šoferi, nedzeniet uz ceļiem, jūs neesat pa Ukrainas ceļiem braukuši. Ceļš starp divām lielām pilsētām bija vietām ar izdauzītu, robainu asfaltu, vietām asfalta vairs nebija nemaz. Savulaik robainais Vecpiebalga-Madona bija vēl ļoti labs, salīdzinot ar tām šausmām.

Mūsu problēmas jau citas, vairāk mentālas kā infrastruktūras. Visi skrien, lai pagūtu uz vakara seriālu, mētājas, taurē, bremzē. Nu tak skatieties ierakstu no arhīva, dzīvība ir viena, bet seriālu - daudz.

jocīgi 18.februāris 2020 13:42
2 0 Atbildēt

Dažas dienas iepriekš to pašu zr.ru izlasīju par Krieviju.Vai kāds lasa UK,DE,F,PL?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti