Uzsāks publiskās un privātās partnerības procedūru Ķekavas apvedceļa izbūves projekta īstenošanai 6

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 1.marts 2016 12:57

Otrdien, 1.martā, valdībā apstiprināts Ministru kabineta (MK) rīkojuma projekts par publiskās un privātās partnerības procedūras uzsākšanu Ķekavas apvedceļa izbūves projektam.

Valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posms Rīga – Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Rīgas pieejās ar satiksmes intensitāti ap 17 000 automašīnām diennaktī, kurš šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavu. Autoceļš E67/A7 ietilpst TEN-T tīklā, turklāt pēc Rīgas pilsētas Dienvidu tilta 3. būvdarbu kārtas pabeigšanas 2013. gadā satiksmes intensitāte uz attiecīgā ceļa posma ir palielinājusies. Esošā satiksmes intensitāte ir ne tikai sasniegusi esošā ceļa kritisko robežu, bet arī trīskārši pārsniedz esošajam ceļam atbilstošo smagā transporta optimālo skaitu, tādējādi būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

Projekta mērķis ir izbūvēt Ķekavas apvedceļu autoceļa E67/A7 posmā vairāk nekā 14 km garumā, padarot šo ceļa posmu par divbrauktuvju ātrgaitas ceļu.

Lai nodrošinātu sabiedrībai augstākas kvalitātes pakalpojumu ilgtermiņā par līdzīgu vai zemāku samaksu salīdzinājumā ar tradicionālo iepirkumu, Satiksmes ministrijā (SM) ir pieņemts lēmums Ķekavas apvedceļa būvniecībā piemērot publiskās un privātās partnerības modeli, investīciju periodā piesaistot valsts budžetam alternatīvu finansējumu.

SM uzskata, ka lēmums par publiskās un privātās partnerības modeļa izmantošanu nodrošinās projekta pilnīgu caurspīdīgumu un atskaitīšanos par visu ieguldījumu atbilstību valsts interesēm.

Pēc rīkojuma projekta pieņemšanas SM iesniegs jauno politikas iniciatīvu, kurā tiks pieprasīts finansējums no valsts pamatbudžeta attīstības izdevumiem E67/A7 Ķekavas apvedceļa izbūves projekta finansējuma nodrošinājumam.

Lai nodrošinātu projektam iespējamu atbalstu no Eiropas Stratēģisko investīciju fonda, Eiropas Investīciju bankai (EIB) tika nosūtīti finanšu un ekonomiskie aprēķini. Pēc informācijas saņemšanas un analīzes 2015. gada beigās EIB ir informējusi, ka projekts ir detalizēti izvērtēts un tas ir atbilstošs noteiktajiem kritērijiem, lai uzsāktu sarunas par EIB līdzdalību projekta finansēšanā.  EIB ir izteikusi gatavību finansēt 50% no projekta izmaksām aizdevuma veidā.

Partnerības līguma termiņš ir 23 gadi, kas ietver projektēšanas un būvniecības darbiem – 3 gadus un apsaimniekošanai – 20 gadus. Plānotā partnerības iepirkuma līguma kopējā līgumcena ir 160,6 milj. eiro.

Pašlaik tiek prognozēts projekta ieviešanu uzsākt 2018.gadā.

 
Visi komentāri
 
GB12 1.marts 2016 14:31
0 1 Atbildēt

Sen jau vajadzēja...

iAuto 1.marts 2016 14:52
0 0 Atbildēt

Ko tieši? Šo ceļa posmu vai attiecīgu sadarbības modeli?

LMT 1.marts 2016 17:20
0 0 Atbildēt

Tukša runa - ja nu vienīgi zem Daugavas plāno laist šo ceļu.

Bils 1.marts 2016 18:11
5 0 Atbildēt

Derētu vismaz kādu shēmu, jo man nav skaidrs, kur var ierīkot apvedceļu?

Tad jau arī riņķi Baložiem vajag, jo "pudeles kakls" pie TC "A7" šo problēmu neatrisina nekādi. Korķis ir un būs, pēc tam jau tālāk līdz Ķekavas aplim iet raiti.

Protams korķis no rīta, otrā virzienā, pirms Baložu pagrieziena ir smags.

Kā noprotu apvedceļam jābūt kā turpinājumam no Dienvidu tilta taisni, Vienības gatves virzienā un mežā pa kreisi prom caur kūdras purviem...

Medems 2.marts 2016 9:07
2 0 Atbildēt

Pēc kartes izskatās, ka varētu būt pa Ezīšu ielu, Bebru ielu un tad ārā uz apvedceļu, bet tur ir tikai 5,5 km. Lai dabūtu 14 km sanāk arī apkārt Baložiem, bet ne līdz Medemciemam, jo visur figurē tikai Ķekavas novads, tātad ne Rīgas, ne Olaines teritorijā tas nebūs. Reāli- pa purviem. Kāds ļoti labi uzvārīsies tik sarežģītu projektu virzot.

AN 18.oktobris 2016 10:15
0 0 Atbildēt

Pēc shēmām izskatās ka apvedceļš sāksies pie Lapmežu ielas..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti