Igaunijā no šī mēneša sākuma atļauts uz autoceļiem veikt automātiskas vadības automašīnu izmēģinājumus, tomēr automašīnā ir jābūt arī cilvēkam, kurš nepieciešamības gadījumā var pārņemt tās vadību.
Automātiskās vadības automašīnas ir nākotnes transporta risinājums, pie kura cilvēkiem ir pakāpeniski jāpierod un kuram pakāpeniski ir jāpielāgo regulējums, paziņojusi Igaunijas ekonomikas un sakaru ministre Kadri Simsone. "Viena no Igaunijas panākumu atslēgām gadu gaitā ir bijusi inovatīvu risinājumu rašanās un īstenošana. Automātiskas vadības automašīnām kā ikdienas transporta līdzeklim ir jāattīstās, vienlaikus garantējot visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību," norādīja ministre.
Igaunijas Autoceļu administrācija automātiskas vadības automašīnu jautājumā cieši sadarbojas ar līdzīgām institūcijām citās Eiropas valstīs, informēja administrācijas Tehniskās nodaļas vadītājs Jirgo Vahtra. "Situācija ir jauna, un mums ir jābūt drošiem, ka šādu automašīnu mehāniskie, kā arī programmatūras aspekti atbilst visām prasībām. Jebkādas izmēģinājumu darbības notiek Autoceļu administrācijas uzraudzībā, un tām ir jābūt drošām," viņš piebilda.
Igaunijas valdības kancelejas pērn rudenī izveidotās ekspertu grupas automātiskas vadības automašīnu jautājumos vadītājs Pirko Konsa sacīja, ka Igaunijai kā mazai un elastīgai valstij ir iespējas būt pirmajai, kas piemēro jaunus risinājumus, un vietējie uzņēmēji varētu kļūt par pirmajiem, kas eksportē šādas zināšanas starptautiskajā tirgū.
"Tehnoloģija ir attīstības posmā, kad tā var pārņemt no automašīnas vadītāja vairākus uzdevumus un padarīt satiksmi drošāku. Protams, tas viss - gan programmatūra, gan iekārtas, gan uzņēmējdarbības modeļi - ir jāizmēģina. Mēs šodien pavēstam, ka valsts institūcijas un eksperti Igaunijā ir vienojušies un automātiskas vadības automašīnu izmēģinājumi uz Igaunijas sabiedriskajiem ceļiem var sākties," viņš piebilda.
No 2.marta uz Igaunijas sabiedriskajiem ceļiem var izmēģināt automātiskas vadības automašīnas, kas atbilstoši Starptautiskās automātikas inženieru apvienības ("SAE International") standartiem saņēmuši SAE2 un SAE3 līmeni. Šādās automašīnās ir jābūt vadītājam vai arī jābūt iespējai tās vadīt attālināti. Automašīnas vadītājs ir atbildīgs par spēkratu un nepieciešamības gadījumā pārņem tā kontroli. Ekspertu grupa turpina darbu saistībā ar atbildības, apdrošināšanas, privātuma, ētikas un citiem jautājumiem, lai rastu risinājumus, kas pa ielām ļautu pārvietoties automašīnām ar lielāku autonomiju ("SAE International" standarta J3016 4.un 5.līmeņa automašīnām).
Kārtējā padirstā iespēja.