Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Igaunijā atļauts izmēģināt automātiskas vadības automašīnas 1

 

Tesla autopilots Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.marts 2017 9:51

Igaunijā no šī mēneša sākuma atļauts uz autoceļiem veikt automātiskas vadības automašīnu izmēģinājumus, tomēr automašīnā ir jābūt arī cilvēkam, kurš nepieciešamības gadījumā var pārņemt tās vadību.

Automātiskās vadības automašīnas ir nākotnes transporta risinājums, pie kura cilvēkiem ir pakāpeniski jāpierod un kuram pakāpeniski ir jāpielāgo regulējums, paziņojusi Igaunijas ekonomikas un sakaru ministre Kadri Simsone. "Viena no Igaunijas panākumu atslēgām gadu gaitā ir bijusi inovatīvu risinājumu rašanās un īstenošana. Automātiskas vadības automašīnām kā ikdienas transporta līdzeklim ir jāattīstās, vienlaikus garantējot visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību," norādīja ministre.

Igaunijas Autoceļu administrācija automātiskas vadības automašīnu jautājumā cieši sadarbojas ar līdzīgām institūcijām citās Eiropas valstīs, informēja administrācijas Tehniskās nodaļas vadītājs Jirgo Vahtra. "Situācija ir jauna, un mums ir jābūt drošiem, ka šādu automašīnu mehāniskie, kā arī programmatūras aspekti atbilst visām prasībām. Jebkādas izmēģinājumu darbības notiek Autoceļu administrācijas uzraudzībā, un tām ir jābūt drošām," viņš piebilda.

Igaunijas valdības kancelejas pērn rudenī izveidotās ekspertu grupas automātiskas vadības automašīnu jautājumos vadītājs Pirko Konsa sacīja, ka Igaunijai kā mazai un elastīgai valstij ir iespējas būt pirmajai, kas piemēro jaunus risinājumus, un vietējie uzņēmēji varētu kļūt par pirmajiem, kas eksportē šādas zināšanas starptautiskajā tirgū.

"Tehnoloģija ir attīstības posmā, kad tā var pārņemt no automašīnas vadītāja vairākus uzdevumus un padarīt satiksmi drošāku. Protams, tas viss - gan programmatūra, gan iekārtas, gan uzņēmējdarbības modeļi - ir jāizmēģina. Mēs šodien pavēstam, ka valsts institūcijas un eksperti Igaunijā ir vienojušies un automātiskas vadības automašīnu izmēģinājumi uz Igaunijas sabiedriskajiem ceļiem var sākties," viņš piebilda.

No 2.marta uz Igaunijas sabiedriskajiem ceļiem var izmēģināt automātiskas vadības automašīnas, kas atbilstoši Starptautiskās automātikas inženieru apvienības ("SAE International") standartiem saņēmuši SAE2 un SAE3 līmeni. Šādās automašīnās ir jābūt vadītājam vai arī jābūt iespējai tās vadīt attālināti. Automašīnas vadītājs ir atbildīgs par spēkratu un nepieciešamības gadījumā pārņem tā kontroli. Ekspertu grupa turpina darbu saistībā ar atbildības, apdrošināšanas, privātuma, ētikas un citiem jautājumiem, lai rastu risinājumus, kas pa ielām ļautu pārvietoties automašīnām ar lielāku autonomiju ("SAE International" standarta J3016 4.un 5.līmeņa automašīnām).

 
Visi komentāri
 
anonimikis 5.marts 2017 12:46
0 0 Atbildēt

Kārtējā padirstā iespēja.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 13

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti