Viļņas-Kauņas automaģistrāles modernizācijas gaitā šis satiksmes posms tiks aprīkots ar maināmām informācijas ceļa zīmēm.
Gatavojoties modernizēt automaģistrāli Viļņa-Kauņa, Lietuva plāno tajā ierīkot maināmas informācijas ceļa zīmju sistēmu, kas ziņos autovadītājiem par sastrēgumiem, laika apstākļiem un drošu braukšanas ātrumu.
Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstījis Ceļu satiksmes direkcijas vadītājs Vitālijs Andrejevs, Lietuva sliecas attīstīt viedos autoceļus, tādēļ tiek meklēti uzņēmēji, kas aprīkotu maģistrāli ar šādām zīmēm un to vadības iekārtu.
"Izpētījām, ko izmanto Eiropas valstis, un nolēmām iegādāties programmatūru, platformu, kurā bez sarežģījumiem varētu pieslēgt jaunieviestās mainīgās informācijas zīmes," viņš norādījis.
Autoceļu direkcija jau bija izsludinājusi attiecīgu konkursu, taču potenciālie piegādātāji ierosināja izziņot divus atsevišķus konkursus par šādu zīmju uzstādīšanu un to uzturēšanas programmnodrošinājuma izstrādi, tādēļ konkursi tiek izsludināti no jauna.
Ar maināmas informācijas ceļa zīmēm līdz 2030.gadam paredzēts aprīkot arī autoceļus Viļņa-Panevēža un Viļņa-Klaipēda, kā arī autoceļa posmu no Kauņas līdz Polijas robežai.
Četrās no sešām konkursa daļām jau uzvarējusi kompānija "Kauno tiltai", ar kuru augustā parakstīti līgumi kopsummā par gandrīz 21 miljonu eiro.
Modernizējot autoceļu Viļņa-Kauņa, divu gadu laikā paredzēts tur izbūvēt divlīmeņu krustojumus, ceļus lauksaimniecības tehnikai, nožogojumu meža dzīvniekiem, gājēju celiņus un veloceliņus. Modernizācijas projekts pavērs iespēju maksimālo pieļaujamo ātrumu šai ceļā palielināt no 110 līdz 130 kilometriem stundā.
Lietuvā situācija tomēr ir bik savādāka - pēc kara vajadzēja savienot savu tradicionālo galvaspilsētu kauņu ar jauno, poļiem atņemto wilno, un vāciešiem atņemto ostas pilsētu mēmeli - tā nu tika uzbūvēts A1 lielceļš. Latviešiem tikmēr tādas rūpes nebija, ne liepāja, ne daugavpils nebija jāapgūst no jauna, tāpēc ar ceļu būvi mūsējajiem nebija sevišķi jāaizraujas. Arī šobrīd leišiem ir trīs lielās pilsētas, tāpēc autostrāde ir vajadzīga, un tāpēc šie ir pacentušies uzlabot A1 lielceļu starp kauņu un klaipēdu par autostrādi, neskaitot vienu krustu - kur man tāpat bija pārsteigums ka atļautais tur ir 110; mums gan jau būtu 70 - tikmēr mūsējie izlaupa un iztukšo laukus, rūpējoties par to lai pie mums nekādas autostrādes nekad nebūtu vajadzīgas, tranzītam varbūt vienīgi...