Grib pelnīt vairāk - Jūrmalā varētu atgriezties iebraukšanas maksa visa gada garumā - iAuto

Grib pelnīt vairāk - Jūrmalā varētu atgriezties iebraukšanas maksa visa gada garumā 13

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.novembris 2019 9:06

Jūrmalas dome, iespējams, varētu aktualizēt ieceri atjaunot iebraukšanas maksu Jūrmalas pilsētā uz visu gadu, nevis tikai vasaras sezonā, aģentūrai LETA apgalvoja Jūrmalas domes opozīcijas deputāts Rolands Parasigs-Parasiņš

Deputāts aģentūrai LETA stāstīja, ka šonedēļ apvienotajā domes komitejas sēdē tika skatīts pašvaldības IT nodaļas nākamā gada budžeta projekts, kur atsevišķās sadaļās norādīts, ka nodaļai varētu būt nepieciešams finansējums, ja tiks pagarināta iebraukšanas maksas kontroles sezona.

Pēc opozicionāra teiktā, komitejā domes priekšsēdētāja vietniece Rita Sproģe (ZZS) informējusi, ka par šo jautājumu domē tik tiešām tiek diskutēts, lai gan konkrēti lēmumi atbildīgajās komitejās nav pieņemti.

Pati Sproģe komentēt izskanējušos apgalvojumus uzticēja Jūrmalas domes Sabiedrisko attiecību nodaļai, kurā aģentūrai LETA apgalvoja, ka jautājums par caurlaides ieviešanu uz visu gadu kopš 2014.gada pašvaldībā ticis apspriests vairākkārt, jo vietvara ik pa laikam saņem iedzīvotāju sūdzības par to, ka rudens un ziemas laikā pieaug tranzīta plūsma cauri pilsētai.

"Taču tas nav virzīts tālāk izskatīšanai komitejās. Pašlaik mainīt kārtību nav plānots," apgalvo domē.

Parasigs-Parasiņš gan pauda uzskatu, ja reiz šāda iecere nav aktuāla, tad arī IT nodaļas budžetā nauda tam netiktu lūgta un deputāti liktu to no budžeta projekta izņemt. Taču tas neesot noticis un projekts nodots izskatīšanai pašvaldības Budžeta nodaļai.

Viņš pauda viedokli, ka šāda iecere nav atbalstāma, jo vēsturiski caurlaide Jūrmalā ieviesta, lai atslogotu pilsētu nosatiksmes, taču ziemas sezonā nekādi sastrēgumi nav novērojami. "Gluži pretēji, ziemā tūristu skaits samazinās un šādā veidā mēs vēl vairāk atturēsim cilvēkus no iebraukšanas pilsētā," pauda domnieks, piebilstot, ka viņam "šis vairāk izskatās pēc biznesa projekta", jo caurlaižu sistēmas uzturēšanai ik gadu tiek atvēlēts aizvien vairāk līdzekļu.

To, ka temats par caurlaižu sezonas pagarināšanu domē izskanējis, aģentūrai LETA apstiprināja arī Jūrmalas domes opozīcijas deputāts Mārtiņš Stulpiņš ("Tev, Jūrmalai"). Arī viņš norādīja, ka konkrēti lēmumi šajā jautājumā pašvaldībā nav pieņemti un komitejā par to domnieki ieminējušies "garām ejot".

Vienlaikus viņš bija pretējās domās kā Parasigs-Parasiņš un norādīja, ka caurlaižu sezonas pagarināšana būtu lietderīga, jo ziemas sezonā palielinās sastrēgumi un tranzīta satiksme. "Varētu diskutēt par cenu un, iespējams, motociklistiem vispār tādu maksu nevajadzētu piemērot, bet personīgi šādu ieceri varētu atbalstīt. Par to gan pagaidām ir pāragri runāt," pauda domnieks.

Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā noteikta no 1996.gada. Nodeva par iebraukšanu rudens un ziemas periodā Jūrmalā tika atcelta no 2013.gada rudens, lai sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un veicinātu tūristu skaita pieaugumu aukstajā gada periodā. 

Savukārt vasaras sezonā, kad Jūrmalu apmeklē liels skaits viesu, ar iebraukšanas maksu tiek regulēta tranzīta transporta plūsma pilsētā, lai saudzētu vidi, nodrošinātu dabas un kūrorta resursu aizsardzību un ilgtspējīgu apsaimniekošanu. 

Ieņēmumi, kurus pašvaldība iegūst no samaksātās iebraukšanas nodevas, tiek izlietoti tranzīta satiksmesierobežošanai, tūrisma un kūrorta attīstībai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī citiem pilsētvides uzturēšanas pasākumiem. 

Iebraukšanas maksa ir divi eiro.
 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jūrmalnieks 11.novembris 2019 9:35
6 0 Atbildēt

Es būtu tikai priecīgs, ja arī Rīgā, varētu samskāt 2 euro par iebraukšanu un likt mašīnu kur vien vēlos 24h bez maksas.

wons 10.novembris 2019 10:52
5 11 Atbildēt

Ļoti pareizs lēmums. Nav ko piekūpināt Jūrmalu ar auto izmešiem. Cik saprotu elektro auto iebraukšanas maksas nav.

he 11.novembris 2019 10:24
5 0 Atbildēt

Man esošā kārtība patīk, tā kā uz Jūrmalu patīk aizbraukt pastaigāt un iedzert kafiju, uzēst kūku vai paēst, vai izmantot kādu no aktīvās atpūtas iespējām.

Vasarā tāpat brīvdienās bieži nebraucu, jo jau tagad ar iebraukšnas maksu tur brīvdienās nav, kur apgriezties. Darba dienās, ja pašam ir brīvs, nav problēmu samaksāt.

Sezonas sākumā/beigās, kad vēl ir gana silts, tad ir patīkami aizbraukt, jo nav ļoti daudz cilvēku. Savukārt ziemas sezonā, ja būtu jāmaksā, visticamāk vairs nebrauktu tērēt savu naudu uz Jūrmalu, bet izvēlētos kādu citu alternatīvu.

p.s. dzīvoju netālu no Jūrmalas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti