Grib pelnīt vairāk - Jūrmalā varētu atgriezties iebraukšanas maksa visa gada garumā 13

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.novembris 2019 9:06

Jūrmalas dome, iespējams, varētu aktualizēt ieceri atjaunot iebraukšanas maksu Jūrmalas pilsētā uz visu gadu, nevis tikai vasaras sezonā, aģentūrai LETA apgalvoja Jūrmalas domes opozīcijas deputāts Rolands Parasigs-Parasiņš

Deputāts aģentūrai LETA stāstīja, ka šonedēļ apvienotajā domes komitejas sēdē tika skatīts pašvaldības IT nodaļas nākamā gada budžeta projekts, kur atsevišķās sadaļās norādīts, ka nodaļai varētu būt nepieciešams finansējums, ja tiks pagarināta iebraukšanas maksas kontroles sezona.

Pēc opozicionāra teiktā, komitejā domes priekšsēdētāja vietniece Rita Sproģe (ZZS) informējusi, ka par šo jautājumu domē tik tiešām tiek diskutēts, lai gan konkrēti lēmumi atbildīgajās komitejās nav pieņemti.

Pati Sproģe komentēt izskanējušos apgalvojumus uzticēja Jūrmalas domes Sabiedrisko attiecību nodaļai, kurā aģentūrai LETA apgalvoja, ka jautājums par caurlaides ieviešanu uz visu gadu kopš 2014.gada pašvaldībā ticis apspriests vairākkārt, jo vietvara ik pa laikam saņem iedzīvotāju sūdzības par to, ka rudens un ziemas laikā pieaug tranzīta plūsma cauri pilsētai.

"Taču tas nav virzīts tālāk izskatīšanai komitejās. Pašlaik mainīt kārtību nav plānots," apgalvo domē.

Parasigs-Parasiņš gan pauda uzskatu, ja reiz šāda iecere nav aktuāla, tad arī IT nodaļas budžetā nauda tam netiktu lūgta un deputāti liktu to no budžeta projekta izņemt. Taču tas neesot noticis un projekts nodots izskatīšanai pašvaldības Budžeta nodaļai.

Viņš pauda viedokli, ka šāda iecere nav atbalstāma, jo vēsturiski caurlaide Jūrmalā ieviesta, lai atslogotu pilsētu nosatiksmes, taču ziemas sezonā nekādi sastrēgumi nav novērojami. "Gluži pretēji, ziemā tūristu skaits samazinās un šādā veidā mēs vēl vairāk atturēsim cilvēkus no iebraukšanas pilsētā," pauda domnieks, piebilstot, ka viņam "šis vairāk izskatās pēc biznesa projekta", jo caurlaižu sistēmas uzturēšanai ik gadu tiek atvēlēts aizvien vairāk līdzekļu.

To, ka temats par caurlaižu sezonas pagarināšanu domē izskanējis, aģentūrai LETA apstiprināja arī Jūrmalas domes opozīcijas deputāts Mārtiņš Stulpiņš ("Tev, Jūrmalai"). Arī viņš norādīja, ka konkrēti lēmumi šajā jautājumā pašvaldībā nav pieņemti un komitejā par to domnieki ieminējušies "garām ejot".

Vienlaikus viņš bija pretējās domās kā Parasigs-Parasiņš un norādīja, ka caurlaižu sezonas pagarināšana būtu lietderīga, jo ziemas sezonā palielinās sastrēgumi un tranzīta satiksme. "Varētu diskutēt par cenu un, iespējams, motociklistiem vispār tādu maksu nevajadzētu piemērot, bet personīgi šādu ieceri varētu atbalstīt. Par to gan pagaidām ir pāragri runāt," pauda domnieks.

Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā noteikta no 1996.gada. Nodeva par iebraukšanu rudens un ziemas periodā Jūrmalā tika atcelta no 2013.gada rudens, lai sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un veicinātu tūristu skaita pieaugumu aukstajā gada periodā. 

Savukārt vasaras sezonā, kad Jūrmalu apmeklē liels skaits viesu, ar iebraukšanas maksu tiek regulēta tranzīta transporta plūsma pilsētā, lai saudzētu vidi, nodrošinātu dabas un kūrorta resursu aizsardzību un ilgtspējīgu apsaimniekošanu. 

Ieņēmumi, kurus pašvaldība iegūst no samaksātās iebraukšanas nodevas, tiek izlietoti tranzīta satiksmesierobežošanai, tūrisma un kūrorta attīstībai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī citiem pilsētvides uzturēšanas pasākumiem. 

Iebraukšanas maksa ir divi eiro.
 

 
Visi komentāri
 
wons 10.novembris 2019 10:52
5 11 Atbildēt

Ļoti pareizs lēmums. Nav ko piekūpināt Jūrmalu ar auto izmešiem. Cik saprotu elektro auto iebraukšanas maksas nav.

darklight 10.novembris 2019 16:01
0 1 Atbildēt

Pofig. Divas reizes vasarā es tur aizvizinos ar vilcienu. Ziemā tur vispār nav nekas darāms.

spriidiic 10.novembris 2019 19:33
2 0 Atbildēt

Saskaitīja , ka eksperiments ienes mazāk . Citāts : ,,Nodeva par iebraukšanu rudens un ziemas periodā Jūrmalā tika atcelta no 2013.gada rudens, lai sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un veicinātu tūristu skaita pieaugumu aukstajā gada periodā. ,, No šī brīža , katrs miests ar apvedceļu drīkst pielemt iebraukšanas ciparu .

Migla 10.novembris 2019 21:45
2 0 Atbildēt

Kāpēc Rīga var būt gājēju pārejas četrām joslām bez luksoforiem, bet Jūrmalā ceļ trauksmi?

Tallinas ielā arī Jūrmalā ir tāda pāreja, bet to arī neaiztiek, bet Lienes ielā tagad pēc jūsu pretenzijas izveidots liels haoss.

Vajadzētu sākumā domāt, kā, kur un tad.

650 11.novembris 2019 8:28
0 0 Atbildēt

Haoss ir izveidots nevis pēc pretenzijas,bet steidzīgi pēc beidzamā negadījuma.Par ko tā arī nav nekādas info,kas tur īsti notika.

Haoss veselu pusotru nedēļu tur gulēja laiskā mierā,par "darbu" liecināja vien haotiski saspraustais barjeru jūklis.Kurš tur būs līdz februārim,kamēr domes noalgotie slīmesti triju personu sastāvā tur nesteidzīgi to visu "apgūs".

Beidzamajos pāris gados tā "pretenzija" šeit tika izteikta reizes desmit.Jo skaidrs bija,ka negadījums neizbēgami tur reiz notiks.Tāpat ir "skaidrs",ka arī pašlaik tā pāreja nav likumīgi noformēta,jo līniju tai vairs nav vispār.

Tad,kad/ja "tas" notiks uz Tallinas ielas,arī tur jums kaut ko uzkrāsos. Ātrāk diez vai.

650 10.novembris 2019 23:06
1 0 Atbildēt

Vienkārši bezmaksas iebraukuma iespējas ienestais "pienesums" nav ne dokumentāli ne pat īsti teorētiski pierādāms.Jautājums ir, kurš Demagogs kurā brīdi ir pie "šprices"- kura versiju pieņem par to Pareizo.Nožēlojami.

Es "domāju", ka vēl vajadzēt uzlikt papild Nodokli par debil/kretiiniskā 30m no domes ieejas esošā "krustojuma" šķērsošanu- neparvelti tur 25/8/386 augu diennakti deg pilns luksofora cikls- kaut gan 600m rādiusā ap minēto vietu pēc plkst.18 dzīvas perpendikulāri kustošas radības gluži vienkārši NAV.

kasinsh79 11.novembris 2019 9:12
4 2 Atbildēt

Tā kā stāvvietas bezmaksas, ir ok.

Jūrmalnieks 11.novembris 2019 9:35
6 0 Atbildēt

Es būtu tikai priecīgs, ja arī Rīgā, varētu samskāt 2 euro par iebraukšanu un likt mašīnu kur vien vēlos 24h bez maksas.

Vasilijspetrovichs 13.novembris 2019 9:38
1 0 Atbildēt

arī tad, ja tu brac uz vietu, kur nav maksas stāvvietas, un tā katru dienu uz darbu?

WALA 11.novembris 2019 10:16
0 0 Atbildēt

Katrā gadijumā man tas nebūs izšķiroši lai tur brauktu vai nē, jo vajadzība tur braukt principā nav nekāda , un tautas burzma man ar besī, tad kad tā tur vasarā sarodas (ja baigi vajag tad droši ar velo sanāks ātrāk).

he 11.novembris 2019 10:24
5 0 Atbildēt

Man esošā kārtība patīk, tā kā uz Jūrmalu patīk aizbraukt pastaigāt un iedzert kafiju, uzēst kūku vai paēst, vai izmantot kādu no aktīvās atpūtas iespējām.

Vasarā tāpat brīvdienās bieži nebraucu, jo jau tagad ar iebraukšnas maksu tur brīvdienās nav, kur apgriezties. Darba dienās, ja pašam ir brīvs, nav problēmu samaksāt.

Sezonas sākumā/beigās, kad vēl ir gana silts, tad ir patīkami aizbraukt, jo nav ļoti daudz cilvēku. Savukārt ziemas sezonā, ja būtu jāmaksā, visticamāk vairs nebrauktu tērēt savu naudu uz Jūrmalu, bet izvēlētos kādu citu alternatīvu.

p.s. dzīvoju netālu no Jūrmalas.

Freijers 11.novembris 2019 15:42
3 0 Atbildēt

Aptaisīsies noteikti....nesezonā tas ir papildus stimuls tur aizbraukt (ir pāris vietas, kur tāpat to var izdarīt ar visu maksu), ne auto, ne cilvēku daudz...vienkārši atkal exceļa kasētāji ir izdomājuši, kad nu nu toč atkal kādu ļimonu no pilsoņu kabatām, kam kā vienmēr pāris lieki eiro mētājās...Vispār šis ir ļoti slikts precedents tam, lai citi miesti arī sāktu siekalainām acīm uz saviem caurejošajiem ceļiem lūrēt (Ogrē jau vēlējās, Sigulda arī ir par to runājusi, utt.) un tad diez vai kādam patiks, kad brīva pārvietošanās LV teritorijā būs pagātnē, jo katrs mazķeizars ceļu redzēs kā savas kases trūkstošo posmu...

Vasilijspetrovichs 13.novembris 2019 9:45
0 0 Atbildēt

manabalss.lv/i/1193 te ir iniciatīva lai šo murgu izbeigtu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti