2019.gadā satiksmes intensitāte uz valsts ceļiem sasniedza visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā 7

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.janvāris 2020 12:59

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019. gadā pieaugusi par 5 %, salīdzinot ar 2018. gadu, un bija 6 525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru.

Kopš 2011. gada satiksmes intensitāte ik gadu turpina pastāvīgi augt un pērn tā sasniedza visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā.

Viss blīvākā satiksme koncentrējas uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) – 12 222 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) – 14246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Kā arī par 16% pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja - Lietuvas rob.(Rucava) (A11), kur vidēji diennaktī uz ceļa kilometru 2019. gadā bija 3249 autotransporta vienības.

2019. gadā uz Rīgas apvedceļa visvairāk jeb par 23.9% satiksmes intensitāte ir palielinājusies autoceļa Baltezers – Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga – Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka – Ogre (P5).

Intensīvākie šoseju posmi pēc automašīnu skaita 2019. gadā diennaktī:

•      Jūrmalas šosejas (A10) posms no Rīgas robežas līdz pagriezienam uz Rožu ielu. (13.45.km – 15.37. km) – 48540 transportlīdzekļu vidēji diennaktī gada griezumā.

•      Jūrmalas šosejas (A10) posms no pagrieziena uz Rožu ielu līdz kontroles punktam iebraukšanai Jūrmalas pilsētā. (15.37. km – 19.49. km) – 41316 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā.

•      Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posms no Rīgas robežas līdz satiksmes mezglam krustojumā ar Tallinas šoseju (A1) un Rīgas apvedceļu (A4) (12.41.km – 14.13. km) 40 994 transportlīdzekļu diennaktī gada griezumā.

Līdz ar pieaugošo satiksmes intensitāti uz valsts autoceļiem, aktuālāks kļūst jautājums par autoceļu tīkla attīstību. Vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Šogad plānots pabeigt partnerības iepirkumu un uzsākt projektēšanu.  Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 29.janvāris 2020 14:02
3 0 Atbildēt

nevar saprast, vai tas grafiks pa gadiem nav pareizs, vai tas cipars grafikā, kas norāda, ka 2007. gadā bija 6830 vidējais auto skaits.

Vizuāli izskatās, ka sen jau pārsniegts 2007. gada līmenis (augstākais Latvijas vēsturē), bet pēc cipara it kā vēl ir jāpagaida.

9 mm 30.janvāris 2020 19:50
1 0 Atbildēt

Nebūtu P4 luksoforu,Tu no Rigas nemaz neizbrauktu.Sponsorē divu līmeņu krustojumu!iAuto- Nepareizs drošības kods klikšķu biznesa centu .isējs.

manskomentārs 30.janvāris 2020 20:53
1 0 Atbildēt

Mēs esam malači.Dzīvojam slikti,mūsu auto ir veci,degviela dārga un ne visai,ceļi slikti.Mobilo pie stūres lietot aizliegts.Bet-braucam arvien vairāk,un komentējam.Ik nedēļu viens beigts vidēji,bet mūsu daudz!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar velosipēdu ir visātrāk (+ VIDEO) 8

No sērijas "Nemēģiniet atkārtot" - velosipēdists parāda, kā viņam ar šādu transportlīdzekli vairāku kilometru garumā izdodas būt ātrākam par mašīnām. Lasīt vairāk

 

Pie Japānas krastiem deg kuģis ar 570 mašīnām 9

25.jūnijā, netālu no Japānas ostas Tojami aizdedzies kravas kuģis Angara ar 570 automašīnām, ko bija plānots nogādāt Vladivostokā. Lasīt vairāk

 

Problēmas ar bateriju: Volkswagen pārtrauc elektriskā ID Buzz ražošanu 2

Volkswgen uz laiku pārtraucis elektrisko modeļu ID Buzz un ID Buzz Cargo ražošanu Hanoveres komerctransportlīdzekļu ražotnē. Tas noticis tādēļ, ka atklājušās problēmas ar bateriju, kas var ietekmēt abu modeļu kvalitāti. Lasīt vairāk

 

Kā nezaudēt naudu, pārdodot automašīnu? 2

Neatkarīgi no tā, kādu budžetu autovadītāji atvēl savam nākotnes auto, transportlīdzekļa iegāde gandrīz vienmēr nozīmē kompromisa rašanu starp vēlmēm un pirktspēju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti