Vāc parakstus par atteikšanos līdz 100 km/h celt maksimālo braukšanas ātrumu uz Jūrmalas šosejas - iAuto

Vāc parakstus par atteikšanos līdz 100 km/h celt maksimālo braukšanas ātrumu uz Jūrmalas šosejas 70

 

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 22.augusts 2020 15:51

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par atteikšanos līdz 100 kilometriem stundā (km/h) celt maksimālo braukšanas ātrumu uz Jūrmalas šosejas.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīs Ansis Mežulis. Iniciatīvu plānots iesniegt Satiksmes ministrijā.

Iniciatīvā skaidrots, ka Jūrmalas šosejas posms no pēdējā Babītes pārvada pieslēguma līdz Jūrmalas robežai ir tikai trīs kilometrus garš un maksimālais braukšanas ātrums 100 km/h ļautu iegūt tikai 12 sekundes, salīdzinot ar patlaban atļauto ātrumu 90 km/h.

Mežulis norādīja, ka, mašīnām iebraucot Jūrmalā, notiek bremzēšana un pārkārtošanās, jo daļai "ātro braucēju" no trešās joslas ir jābrauc tālāk pa Ventspils šoseju vai jāpērk Jūrmalas caurlaide, tāpēc ir jāieņem labā josla.

"Jau tagad šo manevru dēļ gada laikā notiek vairākas avārijas. Maksimālā ātruma paaugstināšana paredzami palielinās avāriju skaitu," uzskata idejas autors, piebilstot, ka lielāku avāriju skaitu Ceļu satiksmes drošības direkcija "droši vien centīsies novērst pēc standarta metodes: ātrāk uzlikt zīmi "70 km/h" vai stacionāro fotoradaru".

Mežulis uzskata, ka atļautā maksimālā ātruma palielināšana palielinās braukšanas riskus, tāpēc viņš rosina nepaaugstināt braukšanas ātrumu šajā ceļa posmā.

Papildināts ar iAuto redaktora Māra Ozoliņa komentārs: "Vācijā braucot pa mazām ieliņām starp pilsētām uz 100 km/h, es domāju tieši mazas līkumainas 2 joslu ieliņas (ceļus) starp mazajām pilsētām, kur ir zīme 100 km/h, aizdomājos, kāpēc mums gandrīz visur ir 90 km/h zīmes. Izlasot šo iniciatīvu, vērtēju to kā ļoti pozitīvu, lai uzsāktu plašāku diskusiju sabiedrībā, lai palielinātu atļauto braukšanas ātrumu uz Latvijas ceļiem, kur ir 2 un vairāk joslas vienā virzienā. Kā arī, lai uz ziemu neņemtu nost tās dažas 100 km/h zīmes".

No "Ceļu satiksmes noteikumiem":

99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).

102. Ceļa posmos, kur uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes, transportlīdzekļi, ievērojot šo noteikumu 99. punktā minētos nosacījumus, drīkst braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz ceļa zīmē norādīto ātrumu.

 
70 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 22.augusts 2020 18:31
32 8 Atbildēt

Jūrmaleni projektēja, lai pa to var braukt uz 130 km/st, ar Žiguliem, Moskvičiem un Volgām!

Šīsdienas tehnika ir sliktāka pat šo iepriekš uzskaitīto???

Idioti - ka tik pabaurot par kaut ko!

Janeks90 22.augusts 2020 18:09
21 6 Atbildēt

Laikam Mežulim pārāk daudz brīvais laiks.

Freijers 22.augusts 2020 20:59
20 4 Atbildēt

Kad tā par modi visādiem āmuriem čakarēt satiksmi - nesen kādi pajoliņi vērsās pret 4 joslu šoseju plāniem, tagad vienam losim 100 par daudz esot. Tak, ja bail un nemāk /nevar pastūrēt, lai sēž mājas un nekad neradās uz tā ceļa. Bet nē viena [cenzēts] visiem vajag lēnāk braukt !

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti