Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas 27

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.septembris 2020 10:49

Satiksmes drošības uzlabošanai 13 kilometrus garā Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" informācija.

Tallinas šosejas posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram katru gadu notiek vairāki ceļu satiksmes negadījumi, tai skaitā ar bojāgājušajiem, šajā posmā ir vairāki tā saucamie "melnie punkti". Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem šajā posmā notiek frontālu sadursmju dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ir izstrādāts satiksmes organizācijas izmaiņu projekts, ko plānots realizēt līdz šī gada beigām.

LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka šajos 13 kilometros ir seši tā dēvētie melnie punkti. Salīdzinājumam kopā uz 1650 kilometriem valsts galveno autoceļu ir 48 melnie punkti. Pēdējos gados satiksmes intensitāte šajā posmā pieaugusi līdz vairāk nekā 27 000 automašīnām diennaktī, lai gan ceļš projektēts ar caurlaidību līdz 20 000 automašīnām diennaktī.

Zaļaiskalns norādīja, ka pērn šajā posmā notikuši 42 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijuši pieci bojāgājušie, no tiem četri - frontālās sadursmēs. "Galvenais satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir novērst frontālo sadursmju iespēju apdzīšanas manevra laikā, vai veicot kreisos pagriezienus," uzsvēra Zaļaiskalns.

Satiksmes organizācijas izmaiņu projekta autoru SIA "Projekts 3" projektētājs Ilmārs Gorda informēja, ka šajā posmā caurlaides spējas ir izsmeltas, tāpēc būtu nepieciešams četru joslu ceļš un divlīmeņu satiksmes pārvadi, īpaši krustojumā ar pagriezienu uz Carnikavu.

Gorda norādīja, ka līdz šī gada beigām projekts satiksmes drošības uzlabošanai visā posmā paredz sadalošās joslas izveidi ar ribjoslām un norobežojošajiem stabiņiem, lielas daļas patlaban atļauto kreiso pagriezienu likvidāciju vietās ar mazāku satiksmes intensitāti, kā arī kreisā pagrieziena iekļaušanās joslu veidošanu vietās ar lielāku satiksmes intensitāti.

Tallinas šosejas pirmajā posmā no Siguldas šosejas līdz Baltezeram paredzēts izveidot 1,7 metrus platu sadalošo joslu ar horizontālajiem apzīmējumiem un ribjoslām, kā arī norobežojošo stabiņu uzstādīšanu ik pēc 20 metriem, lai novērstu apdzīšanas iespējas. Krustojumos tiks veidotas pretvirzienu drošības saliņas ar norobežojošiem stabiņiem ik pēc 2,5 metriem. Tāpat šajā posmā tiks aizliegti divi kreisie pagriezieni, braucot Ainažu virzienā.

Otrajā šosejas posmā - Baltezera zonā - paredzēts pārveidot Alderu ceļa pieslēgumu, izveidojot kreiso uzbraukšanas joslu brauktuves vidū. Tāpat Baltezera zonā paredzēta divus metrus plata sadalošā josla ar ribjoslām. Tas ļaus saglabāt kreisos pagriezienus uz īpašumiem Baltezerā, ļaujot automašīnai ceļa vidū nogaidīt, palaižot garām pretimbraucošos. Baltezera zonā ar 3,5 metrus platām sadalošajām saliņām tiks uzlabota arī gājēju pāreju drošība.

Trešajā Tallinas šosejas posmā no Baltezera Ainažu puses līdz Muižas ielai Ādažos tiks slēgti kreisie pagriezieni septiņās vietās, paredzot izmantot satiksmes pārvadu Draudzības ielā vai citas apgriešanās iespējas. Muižas ielas krustojumā tiks slēgts kreisais pagrieziens Rīgas virzienā, paredzot izmantot satiksmes pārvadu Draudzības ielā un nokļūšanu līdz tam pa Rīgas ielu.

Ceturtajā posmā no Muižas ielas līdz Pulksteņezeram būtiskākās izmaiņas paredzētas autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži pieslēguma zonā. Paredzēta ieskrējien josla Rīgas virzienā esošās autobusu pieturas vietā, iekļaušanās josla virzienā uz Ainažiem un kreisā nobraukšanas josla virzienā uz Carnikavu tikai kravas automašīnām. Vieglās automašīnas tiks virzītas uz Carnikavas pagriezienu pie Gaujas tilta, kur tām būs atļauts veikt kreiso pagriezienu.

Sākot no pagrieziena uz Carnikavu 1,5 kilometru garumā virzienā uz Ainažiem ieplānotas divas braukšanas joslas Ainažu virzienā un viena josla Rīgas virzienā. Tāpat tiks slēgts kreisais pagrieziens virzienā uz Ainažiem pieslēgumā pirms Gaujas tilta. Tiks ierīkota arī kreisās nobraukšanas josla virzienā uz Kadagu (Iļķenes ceļš).

"Šī nav ceļa pārbūve, tas ir ceļa marķējuma projekts. Caurlaides spēju tas nepalielinās, bet uzlabos satiksmes drošību, samazinot konflikta punktus. Caurlaides spēju varēs uzlabot tikai četru joslu ceļš ar divlīmeņu pārvadiem," skaidroja Gorda.

Viņš piebilda, ka šajā 13 kilometrus garajā Tallinas šosejas posmā paredzētas arī ātruma režīma izmaiņas. Pamatā ārpus apdzīvotām vietām būs atļauts ātrums 70 kilometri stundā, bet dažās vietās - 80 kilometri stundā.

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bils 10.septembris 2020 11:06
6 0 Atbildēt

Ko lai saka, nepareizs projekts jau sākotnēji un ātrgaitas šoseja tagad pārvēršas par lēngaitas šosi, kur kāds ja vilksies uz 70, būs aiz viņa n-to km rinda...

Volx 10.septembris 2020 13:19
5 1 Atbildēt

Nespeciālistam nav saprotams par kādiem ceļiem šeit ir runa. OK var izdomāt, kā Tallinas šoseja būs Via Baltic virziens no Rīgas uz ziemeļiem, bet kas ir Vidzemes šoseja un kur tā varētu saskarties ar Via Baltic pie Ādažiem? Pēc tam vēl parādās Siguldas šoseja.......... katram ceļam ir savi apzīmējumi(A1, B3 utml.) nevajag dzejot un pīties. Leitis, piemēram, kas mēģina šādā rakstā iebraukt ir vispār pazudis tulkojumā.

Apvedceļš 10.septembris 2020 12:42
4 1 Atbildēt

Ir jātaisa apvedceļš, lai šoseja neiet cauri Baltezeram un Ādažiem, pretējā gadījumā tā nav šoseja, bet parasta pilsēta siela! Un pa ielām tranzītu nedzen!

Kļūdas jau ir pieļautas projektējot tirdzniecības centrus un benzīntankus, nu nevar katrai būdai taisīt pieslēgumu šosejai.Vācijā būtu viena vieta pa kuru no šosejas iebrauc ādažos un viena vieta kur izbrauc uz šoseju no ādažiem un pa vidu viaduksts, lai tiek uz pretējo pusi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti