Ķekavas apvedceļa būvdarbu būvuzraudzību par 1,1 miljonu eiro plāno īstenot "Firma L4" 10

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 16.februāris 2021 11:29

Ir noslēdzies iepirkums par valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga - Bauska - Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7.8 - 25.0 km (Ķekavas apvedceļa) būvdarbu uzraudzību.

Tiesības slēgt līgumu par šiem darbiem ir ieguvusi SIA Firma L4, kuras piedāvājums bija saimnieciski visizdevīgākais, kā arī ar zemāko piedāvāto cenu, kas ir 1 106 592 eiro (bez PVN).

"Firma L4"atzīta par uzvarētāju starp trim pretendentiem. LVC iepirkumā piedāvājumus iesniedza arī apvienība SIA "Ceļu inženieri", SIA "Izliena V" un SIA "Teede insenerid", piedāvājot līgumcenu 1,649 miljoni eiro bez PVN, un piegādātāju apvienība BPI, piedāvājot līgumcenu 1,386 miljonu eiro apmērā bez PVN.

LVC pārstāvji norādīja, ka "Firma L4" būvuzraudzības procesā būs jāiesaista būvspeciālistu komanda - būvinženieris, atbildīgais ceļu būvuzraugs, ceļu būvuzraugs, divi tiltu būvuzraugi, elektroietaišu izbūves darbu būvuzraugu, elektronisko sakaru sistēmu un tīklu būvuzraugu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu būvuzraugu, sadales un lietotāju gāzes apgādes sistēmu būvuzraugu, četri būvuzraugu palīgi, kā arī jāveic testi neatkarīgās akreditētās laboratorijās.

Jau ziņots, ka tiesības slēgt publiskās un privātās partnerības (PPP) līgumu par Ķekavas apvedceļa projektēšanu, būvēšanu un uzturēšanu piešķirtas personu apvienībai "Kekava ABT", kuras sastāvā ir Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "Transport Infrastructure Investment Company 2 S.C.A., SICAR" ("TIIC 2 S.C.A., SICAR"), kā arī AS "A.C.B." un SIA "Binders".

No diviem pretendentiem, kuri iesniedza galīgos piedāvājumus, "Kekava ABT" tika izvēlēts kā saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "TIIC 2 S.C.A., SICAR", kamēr pa 10% no ieguldījumiem personu apvienībā ir "A.C.B." un "Binders".

Pieejamības maksājums privātajam partnerim būs līdz 13,5 miljoniem eiro bez PVN gadā. Atkarībā no dažādiem apstākļiem, summa var būt arī mazāka, bet noteikti ne lielāka. Pēc aģentūras LETA aprēķiniem, maksimālā summa 20 gadu laikā var sasniegt 270 miljonus eiro bez PVN.

Ķekavas apvedceļš būs valsts galvenā autoceļa Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) (A7) posms no 7,78. līdz 25.kilometram. Tā joslas kilometru garums būs aptuveni 100 kilometru, tostarp četru joslu ceļš (pa divām joslām katrā braukšanas virzienā) - 12,22 kilometri, divu joslu ceļš ar vienu brauktuvi un vienu joslu katrā braukšanas virzienā - 5,36 kilometri, paralēlie ceļi un satiksmes pārvadi - 20,7 kilometri. Projektā paredzēti divi tuneļi, seši tilti un pārvadi, 10 apļveida krustojumi, divi gājēju tilti un tuneļi un 6,5 kilometri prettrokšņu risinājumu.

Ķekavas apvedceļš būs pirmais projekts Baltijā, kas tiks realizēts pēc principa "projektē-būvē-uzturi-finansē". Privātais partneris nodrošinās gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu publiskās un privātās partnerības līguma darbības laiku pilnā apmērā atbildēs par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, tostarp brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu un citiem darbiem.

Tāpat privātais partneris garantēs, ka vēl piecus gadus pēc publiskās un privātās partnerības līguma darbības beigām Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kompānija "Firma L4" reģistrēta 1994.gada beigās, un tās pamatkapitāls ir 140 000 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas īpašnieki ir Gunārs Valinks (40%), Jānis Māsēns (35%), Jānis Briedis (21%), Gints Freibergs (2%) un Gvido Nordens (2%). 2019.gadā "Firma L4" apgrozījums bija 5,23 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa bija 901 014 eiro.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Motorolers 16.februāris 2021 12:21
5 1 Atbildēt

Viss jau labi, tik kad viņu sāks būvēt? Es jau no bērnības dzirdu par šo projektu, tik tagad man jau ir pār 40...

Chalenger 16.februāris 2021 13:27
2 1 Atbildēt

gan jau mazbērni ies brīnīties, mēs diez vai

Andis 17.februāris 2021 14:22
1 0 Atbildēt

Uzbūvēsim apvedceļu, ļausim atkal blakus sabūvēt jaunus ciematus un tirgotāju angārus,lai atkal var būvēt jaunu apvedceļu

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Futbola aģenta nogalināšana var būt pasūtījuma slepkavība un saistīta ar cietušā profesionālo darbību, pieļauj policija 3

Futbola aģenta Romāna Bezzubova nogalināšana varētu būt pasūtījuma slepkavība, kas saistīta ar cietušā profesionālo darbību, pieļauj izmeklētāji, vienlaikus uzsverot, ka Valsts policija (VP) izmeklē arī citas versijas. Lasīt vairāk

 

Valsts policija sāk administratīvo procesu par viltus izsaukumu uz it kā notikušu smagu avāriju

Valsts policijā (VP) ir sākts administratīvo pārkāpumu process par viltus izsaukumu, apgalvojot, ka Pāvilostas novadā notikusi smaga autoavārija, aģentūru LETA informēja VP Kurzemes reģiona pārvaldes Vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību un sadarbības jautājumos Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Kravas auto bez bremzēm "izslauka" krustojumu (+ VIDEO) 3

Bez bremzēm palicis kravas auto izdrāžas cauri krustojumam noslaukt visu, ko sastop savā ceļā. Lasīt vairāk

 

Latvijā pirmajā ceturksnī reģistrēja par 7,6% mazāk lietotu vieglo automašīnu 1

Latvijā šogad pirmajā ceturksnī reģistrētas 9456 vieglās automašīnas, kas ir par 7,6% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti