Atpakaļ jau šogad - pareizi izvietotas, vidējā ātruma kontroles iekārtas samazinās negadījumu skaitu 53

 

Foto: iAuto.lv

Oskars Irbītis speciāli iAuto | 11.marts 2021 9:20

Šogad ir paredzēts uz Latvijas ceļiem atgriezt vidējā ātruma kontroles iekārtas. No satiksmes drošības viedokļa tas ir ļoti apsveicams lēmums.

Tiesa gan Latvijā nav pārāk daudz ceļa posmu, kuros šīs iekārtas būtu iespējams uzstādīt un tās strādātu ar augstu efektivitāti – jābūt tādam ceļa posmam, kurā nav būtisku pievadceļu, jābūt tā, lai lielākā daļa automobiļu veiktu attiecīgo ceļa posmu, nevis kaut kur pa vidu nogrieztos. Līdzšinējā vidējā ātruma kontroles iekārtu izmantošanas pieredze Latvijā un citur Eiropā liecina par to, ka attiecīgajos ceļa posmos, kur uzstādītas vidējā ātruma kontroles ierīces, būtiski samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits. Samazinās kustības ātrums (parasti 5km/h zem atļautā kustības ātruma) un būtiski samazinās apdzīšanas manevru skaits, kā arī transportlīdzekļu plūsma kļūst daudz vienmērīgāka. Tas nozīmē, ka negadījuma iespējamība kļūst desmitiem reižu mazāka, kas ari ir jāpanāk.

Visefektīvāk šādas iekārtas darbojas uz ceļiem ar vienu kustības joslu katrā virzienā (tas ir skaidrojams ar apdzīšanas manevru skaita samazināšanos), bet kā plūsmas vienmērīguma radīšanas iekārta tā ir izmantojama uz jebkura veida ceļa. Viens no paredzamajiem ceļa posmiem vidējā kustības ātruma kontroles iekārtas uzstādīšanai ir Jūrmalas šoseja – ceļa posms, kas iepriekš ir izcelies ar ceļa satiksmes negadījumiem, kuru galvenie iemesli ir bijuši nepamatota manevrēšana un pārsniegts atļautais kustības ātrums. Ja tiks samazināts transporta plūsmas ātrums un panākta plūsmas vienmērība, tad automātiski atkritīs ari nepamatota manevrēšana, kas savukārt sekmēs ceļa satiksmes negadījuma skaita samazināšanos.

Viena no vietām, kur noteikti būtu jāizvērtē vidējā ātruma kontroles iekārtu uzstādīšanas iespēja ir Rīgas apvedceļa posmi. Šobrīd Rīgas apvedceļš ir bīstamākais ceļš Latvijā ar vislielāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Līdz brīdim, kad tiks veikta šī ceļa rekonstrukcija (šobrīd projektēšanas stadijā) ir jāveic kādi pasākumi situācijas normalizēšanai un viena no iespējām ir padarīt satiksmes plūsmu vienmērīgāku, bez bīstamiem apdzīšanas manevriem, kas ir viens no būtiskākajiem negadījumu iemesliem uz Rīgas apvedceļa. Rīgas apvedceļam ir salīdzinoši daudz pievedceļu, bet salīdzinot ar kopējo transportlīdzekļu plūsmu, satiksme uz vairuma pievadceļu ir nenozīmīga un pieļauj vidējā ātruma kontroles ierīču uzstādīšanu atsevišķos posmos.

Pašas modernākās šī tipa iekārtas tiek uzstādītas pilsētās pēc matricas tipa izvietojuma, kas ir spējīgas kontrolēt automobiļu kustības ātrumu pilsētā. Šīs sistēmas darbojas vienotā sistēmā ar luksoforu tīklu un, ņemot vērā automobiļu plūsmas blīvumu un pārvietošanās ātrumu, regulē ari luksoforu darbības ciklus. Šobrīd gan šādas iekārtas ir vairāk eksperimentālā stadijā un darbojas izmēģinājumu versijā. Lai šādu sistēmu ieviestu ir nepieciešama ļoti efektīva satiksmes vadības sistēma ar kādu var lepoties tikai dažas Eiropas pilsētas, piemēram, Londona. Rīgā tuvākajā laikā visticamāk šādas sistēmas neieraudzīsim. Rīga šobrīd aizraujas ar dažādiem satiksmes eksperimentiem, nevis nodarbojas ar saprātīga ielu tīkla izveidi, kas ļautu atslogot Rīgas centru no transportlīdzekļu plūsmas.

Bet kopumā vienkārši satiksmes dalībniekiem ir kārtējo reizi jāatgādina, ka ceļu satiksme nav ne sacensības ne spēle, bet veids, kā mēs droši un komfortabli nokļūstam no viena punkta uz otru. Izklaidēm un sevis izrādīšanai ir cita veida pasākumi slēgtās teritorijās.

 
53 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sniegputenis 11.marts 2021 9:47
21 8 Atbildēt

Vakar sniegputenī visi brauca uz 30kmh un bija pilna rīga ar avārijām. Tā kā tas ir mīts, ka ātrums vainīgs pie negadījumiem. Ir jāliek stulbuma radarus, nevis ātruma radarus!

Freijers 11.marts 2021 10:50
13 1 Atbildēt

Es gan īsti neredzēju eksperta datus, vien apgalvojumus.

aizejošais 11.marts 2021 11:56
9 5 Atbildēt

es nesaprotu problēmu uzstādīt tās var pilnīgi jebkur. Un visefektīvākās tās būtu tieši ciematos, kur iet cauri šosejas. Tas nekas, ka tur var nogriezties, lai mēra tos, kas iebrauc un izbrauc. Tad nebūs tikai nomet gāzi pie fororadar, un turpina pēc tam uz 70-80 kmh 50 vietā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti