Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atpakaļ jau šogad - pareizi izvietotas, vidējā ātruma kontroles iekārtas samazinās negadījumu skaitu 53

 

Foto: iAuto.lv

Oskars Irbītis speciāli iAuto | 11.marts 2021 9:20

Šogad ir paredzēts uz Latvijas ceļiem atgriezt vidējā ātruma kontroles iekārtas. No satiksmes drošības viedokļa tas ir ļoti apsveicams lēmums.

Tiesa gan Latvijā nav pārāk daudz ceļa posmu, kuros šīs iekārtas būtu iespējams uzstādīt un tās strādātu ar augstu efektivitāti – jābūt tādam ceļa posmam, kurā nav būtisku pievadceļu, jābūt tā, lai lielākā daļa automobiļu veiktu attiecīgo ceļa posmu, nevis kaut kur pa vidu nogrieztos. Līdzšinējā vidējā ātruma kontroles iekārtu izmantošanas pieredze Latvijā un citur Eiropā liecina par to, ka attiecīgajos ceļa posmos, kur uzstādītas vidējā ātruma kontroles ierīces, būtiski samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits. Samazinās kustības ātrums (parasti 5km/h zem atļautā kustības ātruma) un būtiski samazinās apdzīšanas manevru skaits, kā arī transportlīdzekļu plūsma kļūst daudz vienmērīgāka. Tas nozīmē, ka negadījuma iespējamība kļūst desmitiem reižu mazāka, kas ari ir jāpanāk.

Visefektīvāk šādas iekārtas darbojas uz ceļiem ar vienu kustības joslu katrā virzienā (tas ir skaidrojams ar apdzīšanas manevru skaita samazināšanos), bet kā plūsmas vienmērīguma radīšanas iekārta tā ir izmantojama uz jebkura veida ceļa. Viens no paredzamajiem ceļa posmiem vidējā kustības ātruma kontroles iekārtas uzstādīšanai ir Jūrmalas šoseja – ceļa posms, kas iepriekš ir izcelies ar ceļa satiksmes negadījumiem, kuru galvenie iemesli ir bijuši nepamatota manevrēšana un pārsniegts atļautais kustības ātrums. Ja tiks samazināts transporta plūsmas ātrums un panākta plūsmas vienmērība, tad automātiski atkritīs ari nepamatota manevrēšana, kas savukārt sekmēs ceļa satiksmes negadījuma skaita samazināšanos.

Viena no vietām, kur noteikti būtu jāizvērtē vidējā ātruma kontroles iekārtu uzstādīšanas iespēja ir Rīgas apvedceļa posmi. Šobrīd Rīgas apvedceļš ir bīstamākais ceļš Latvijā ar vislielāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Līdz brīdim, kad tiks veikta šī ceļa rekonstrukcija (šobrīd projektēšanas stadijā) ir jāveic kādi pasākumi situācijas normalizēšanai un viena no iespējām ir padarīt satiksmes plūsmu vienmērīgāku, bez bīstamiem apdzīšanas manevriem, kas ir viens no būtiskākajiem negadījumu iemesliem uz Rīgas apvedceļa. Rīgas apvedceļam ir salīdzinoši daudz pievedceļu, bet salīdzinot ar kopējo transportlīdzekļu plūsmu, satiksme uz vairuma pievadceļu ir nenozīmīga un pieļauj vidējā ātruma kontroles ierīču uzstādīšanu atsevišķos posmos.

Pašas modernākās šī tipa iekārtas tiek uzstādītas pilsētās pēc matricas tipa izvietojuma, kas ir spējīgas kontrolēt automobiļu kustības ātrumu pilsētā. Šīs sistēmas darbojas vienotā sistēmā ar luksoforu tīklu un, ņemot vērā automobiļu plūsmas blīvumu un pārvietošanās ātrumu, regulē ari luksoforu darbības ciklus. Šobrīd gan šādas iekārtas ir vairāk eksperimentālā stadijā un darbojas izmēģinājumu versijā. Lai šādu sistēmu ieviestu ir nepieciešama ļoti efektīva satiksmes vadības sistēma ar kādu var lepoties tikai dažas Eiropas pilsētas, piemēram, Londona. Rīgā tuvākajā laikā visticamāk šādas sistēmas neieraudzīsim. Rīga šobrīd aizraujas ar dažādiem satiksmes eksperimentiem, nevis nodarbojas ar saprātīga ielu tīkla izveidi, kas ļautu atslogot Rīgas centru no transportlīdzekļu plūsmas.

Bet kopumā vienkārši satiksmes dalībniekiem ir kārtējo reizi jāatgādina, ka ceļu satiksme nav ne sacensības ne spēle, bet veids, kā mēs droši un komfortabli nokļūstam no viena punkta uz otru. Izklaidēm un sevis izrādīšanai ir cita veida pasākumi slēgtās teritorijās.

 
Visi komentāri
 
Sniegputenis 11.marts 2021 9:47
21 8 Atbildēt

Vakar sniegputenī visi brauca uz 30kmh un bija pilna rīga ar avārijām. Tā kā tas ir mīts, ka ātrums vainīgs pie negadījumiem. Ir jāliek stulbuma radarus, nevis ātruma radarus!

Nja 17.marts 2021 16:17
0 0 Atbildēt

Un, būs tukšas ielas, no kā naudu iekasēs? Brīnos ka tur augšā neviens nav sapratis, iedot daļu pārkāpumus fiksēt pašikiem. Rīgā uzreiz nosēdinātu brigādi pie kamerām, visi kreisi, autobusu joslas, sarkanie utt, piķis nāktu ka nezinātu kur likt.

anonimikis 11.marts 2021 9:50
1 10 Atbildēt

Nu lūk, eksperts saka, ka šādi risinājumi palīdz. Pagaidām neviens te nav ielicis datus, kas apgalvotu pretējo.

Freijers 11.marts 2021 10:50
13 1 Atbildēt

Es gan īsti neredzēju eksperta datus, vien apgalvojumus.

Freijers 11.marts 2021 10:25
1 0 Atbildēt

Pareizi, ja čakarē t.s. "apvedceļu", tad līdz galam, kaut gan pabraukt diži un apdzīt tur nevar jau tagad - ''rādītāji vidējie'' būs labi : -10/-15 zem atļautā garākā posmā garantēti.

aizejošais 11.marts 2021 11:56
9 5 Atbildēt

es nesaprotu problēmu uzstādīt tās var pilnīgi jebkur. Un visefektīvākās tās būtu tieši ciematos, kur iet cauri šosejas. Tas nekas, ka tur var nogriezties, lai mēra tos, kas iebrauc un izbrauc. Tad nebūs tikai nomet gāzi pie fororadar, un turpina pēc tam uz 70-80 kmh 50 vietā.

Ciemats 11.marts 2021 23:15
1 1 Atbildēt

Nevajag būvēt ciematus uz šosejām. Būvē kaut kur mežā!

msh 12.marts 2021 2:03
4 1 Atbildēt

Ceļiem kas iet caur tiem mežā uzbūvētajiem ciematiem ir tāds slikts paradums ar laiku izaugt par šosejām. Rīga arī reiz bija tāds ciemats mežā...

Vimpelis 12.marts 2021 9:31
1 9 Atbildēt

Ļoti labi būtu šādas kameras salikt pa visu valsti. Ātruma pārsniegšanas problēma atkristu jau saknē.

ccxgg 13.marts 2021 18:55
4 1 Atbildēt

Jā, tādi sausi apgalvojumi ne par ko, atkal papildus ierobežojumu un kontroles cilvēka tiesībām! nekas apsveicams tas nav ka visu laiku visur nolasa Tava auto numurzīmes..

Nja 17.marts 2021 16:20
0 3 Atbildēt

Ja tev nav nekā slēpjama, tad ir pilnīgi pajāt. Bet vislabāk ir uzlikt īpašu numurzīmi, lai policisti atceras, būs kā Rīgā, vienai dāmītei visa policija zināja, ja blondīne pie stūres tad nav tiesību.

felix65 17.marts 2021 19:36
2 1 Atbildēt

Apstākļi var mainīties. Pat visā valstī. Ko tad dziedāsi?

Nja 17.marts 2021 19:50
0 4 Atbildēt

Kas mainīsies ka jāslēpj savs mašīnas numurs?

Vernons 17.marts 2021 17:08
6 7 Atbildēt

Viena ātruma kamera izbraucot no Liepājas, otra iebraucot Rīgā!

Pļurkt 17.marts 2021 17:10
5 2 Atbildēt

Vismaz līdz šim visas tās kameras ir viens vienīgs naudas iekasēšanas mehānisms!

Jo kā likums kameras saliek taisno posmu galos (faktiski aizliedzot apdzīt lēnākos vai traucējošakos), nevis reāli bīstamās vietās, kurās noteikti būtu jāievēro ātruma limiti!

Ex 17.marts 2021 18:59
7 1 Atbildēt

Šoreiz var tev piekrist!

Stulbākais jau ir tas, ka tie lēnie mīšļi tagad vilksiev vel lēnāk, un paliks vel stulbāki!

Pie vainas ir nevis ātrums, bet cilvēku stulbums un bieži arī ceļu projektēšanā iesaistītie.

Kā tas nākas, ka Vācijā uz bāņiem procentuāli mazāk bojāgājušo nekā pie mums? Un arī tad uz bāņiem teju lielāko daļu avāriju izraisa iebraucēji, tūristi un visi pārējie lohi kuri neprot iemācīties elementāras lietas!

Viktors 17.marts 2021 19:12
6 3 Atbildēt

Ja apdzenot kādu, tavs vidējais ātrums samērā garā posmā ir virs normas, tas nozīmē tikai vienu - tas lēnākais ir braucis ar maksimālo atļauto. Un "kad es braucu ar maksimālo atļauto, nevienam nav jādzenas man garām!" (C) Viktors

Kuldīgas novada šoferis 18.marts 2021 9:11
0 0 Atbildēt

Sagribējās tev braukt pa priekš manam tiko mazgātajam auto! Tu brauksi aiz manis un ēdīsi dubļus!

Viktors 18.marts 2021 11:55
1 1 Atbildēt

tu savu golfu mazgā reizi gadā, ka tā drebi par tā tīrību?

brauc garām un maksā sodu)))

Braucejucis 17.marts 2021 20:11
3 4 Atbildēt

Apdzit tie radari aizliedz tikai tadiem lohiem ka tu, parejie apdzen un brauc mierigi talak nesanemot sodus. Saprotu ka nesaproti ka tas ir iespejams...

Kanibaals 17.marts 2021 23:04
1 4 Atbildēt

Par ko tas Pļurkt tur murgo, kameras vēl nemaz nav uzstādītas. Nekas neliedz kameru posmos apdzīt.

Ex 18.marts 2021 6:56
6 4 Atbildēt

Tu izliecies par stulbu jeb tas no tava dzimtas koka nācis?

Uz Tīnūžu šosejas sen jau bija uzliktas testa režīmā, un tad vismaz 50-60% tur vilkās, un tas nav tā, ka viens auto, tur tajā mazajā posma bija jāapdzen ap 10 auto ik reizi kad braucu pa to posmu.

No tiem 10 auto puse pat nejēdz pamanīt ceļa zīmi ar norādi, ka atķautais braukšanas ātrums ir 100km/h, bet sabijušies domš, ka 90km/h un tādēļ brauc uz 80...

Skaidrs, ka visi augstāk komentējušie dirsēji pa to ceļa posmu nebrauc, vai arī ja brauc, tad paši ir tie bremzētāji tur.

Un tagad iedomājamies, ka visur tā būtu.

Avārijas lielākoties notiek dēļ lohisma un "Viktoriem" bļa....

Nja 18.marts 2021 7:45
3 3 Atbildēt

Nezinu ko tu tur pīpē, ļoti regulāri braucu, kruīzā 100 un nekad nav bijušas problēmas. Bet nu tiem kam pie jebkādiem apstākļiem vajag tos +10, vēlams +15, tā lai līdz sodam ir 1km/h palicis, vajag izpiest maksimumu, nu tad ņem un apdzen, kur problēma? Tik nez kāpēc visi tie ātrie lidotāji tagad man priekšā paši pie radara uz 80 velkas un pēc tam aizlido? Tiek kas tur velkas uz 90, vilkās un vilksies vienmēr, viņiem nekur nav jāsteidzas un braukšana uz 90 pie atļautā 100, jau nu nav nekāds noziegums. Ceļš nav trase, visiem ir tiesības uz tā lietošanu, nepatīk, brauc pa citu ceļu. varu derēt, ka referendumā par šo jautājumu vairākums būtu PAR.

Pļurkt 18.marts 2021 7:50
3 0 Atbildēt

Tieši tā!! Un ja tādu lēno ir 10+?? Apdzenot katru ar +5 km /st, cik km ir jādzen?? A pretīm neviens nebrauc??

+ vesela jūra ir tādu mīzēju kas jebkurā līkumiņā sabremzējas līdz -20 km/st, tur kur apdzīt nevar, bet taisnajos posmos brauc ar vismaz +10!!

traucē? 18.marts 2021 8:50
3 2 Atbildēt

tad apdzen!

mīz ka pārkāp?

tad neapdzen!

Apdzinējs 18.marts 2021 9:17
2 2 Atbildēt

Parasti tādi kā tu, vienmēr spiež gāzi, tad kad viņus apdzen!

Brauc savā kruīzā un nečakarē satiksmi, ja apdzīšanas manevra sākumā tavs ātrums ir 70, bet apdzīšanas manevra beigās ātrums ir 120, bet tu joprojām esi tieši bvlakus, tad kurš ir sliktais, apdzinējs, vai tas kurš neļauj apdzīt un čakarē satiksmi?

Ex 18.marts 2021 8:29
3 3 Atbildēt

Ta dirst mazak vajag!

Ka jau teicu vismaz 50% tur velkās un ja neproti lasīt tad izlasi vēlreiz! Es taču teicu, ka velkās konkrēti tajā posmā, pēc tam sāk braukt normāli, tatad tie ir tie paši cilvēki kuri nenormāli sabremzē pirms parastajiem fotoradariem, par ko tu pats raksti, tagad tev pieleca? Pats te stāsti, ka lidotāji tev pa priekšu velkās pirms radara, es runāju par to pašu, tikai tur velkās gan lifotāji, gan daudzi citi. Un ja tajā posmā kaut trīs citi auto sāk apdzīt tos 10 kuri velkās tad padomā pats kas no tā izriet? Nemaz nerunāsim par kopējo situāciju uz ceļa.

Es nesaku, ka kādam kaut kur jāskrien, es runāju oar to, ka nevajag tur tā bremzēt...

Nja 18.marts 2021 12:35
1 1 Atbildēt

Ja priekš tevis velkas 50-60% tad tev pašam ir problēmas. Tur 20% neadekvāti lido un pēc tam bremzē, bet ja tev traucē pārējie, tad jau laikam pats esi pie lidotājiem, tik pats bremzē līdz 90, ne kā tavi kolēģi, līdz 80.

Ex 18.marts 2021 17:05
1 1 Atbildēt

Ok saprotu, ka tiešām esi atpalicis.

Kā tie 20% tur neadekvāti var palidot, ja reiz tur ir fotoradars?

Īpaši neaptēstiem atkārtošu vēlreiz! Es runāju konkrēti par vidējā ātruma zonām, es neaizstāvu lidotājus, ko tieši tavas šķidrās smadzenes nesaprot?

Kā es pats varu pats bremzēt, ja es tieši veicu apdzīšanu vidējā ātruma kontroles zonā, tu tiešām tik stulbs esi, ka nesaproti?

Pļurkt 18.marts 2021 7:47
0 3 Atbildēt

Kanibaal, izvelc savu resno dirsu kaut reizi ārpus Lielpicānijas, tad paskatīsimies ko tu dirsīsi, protams ja neesi tas lēnais divplāksnis kas visu satiksmi bremzē!

Kanibaals 18.marts 2021 9:44
1 2 Atbildēt

Lielais dirsēj. Tas Tīnūži-Koknese posms ir mans brīvdienu maršruts un nekas no nosauktā tur nav vairs manīts. Nav vairs ne lēno divplākšņu, ne lidotāju. Satiksme ir nomierinājusies. Pāķu bravūra arī man nav un nekur nav jālido, braucu uz saviem 105 km/h un miers. Tos retos uz 85kmh apdzīt nav problēma un pie radariem kā reiz nejēgā sabremzējas lidotāji. Mazāk čili piparus ēd tad pakaļa tā nedegs, ka jāskrien kā sadegušam. Nervus ārstēt vajag, redzam ka ar tiem tev švaki.

Pļurkt 18.marts 2021 10:07
0 1 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!!

... izejamās dienās ....

Pāķu bravūra... - nu tev kā no visdziļākajiem pāķiem izlīdušam labāk zināms!

Kanibaals 18.marts 2021 11:38
1 1 Atbildēt

Darbdienās arī braukts, pāķu tad ar nav diži vairāk, bet ir vairāk smago. Smagie ir smagie, ja tie tevi tracina tad diagnoze skaidra. Bet, ja pirms katra vieglā tirinies kā puņķis uz drāts tad sēdi labāk provincē in ārā nerādies. Vienīgie pa īstam skrējēji tur ir palikuši vien ar RUS numuriem, pārējie ir vien pirksti gaisā pāķi ar galvu reibinošiem 110kmh, lai pēc tam mestu malā turpat uzpīpēt.

Netaisies pus dienu kā govs uz čurāšanu tad arī laicīgi izbrauksi un laicīgi pagūsi.

Pļurkt 18.marts 2021 12:39
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glups!!!

Vai ilgi bija jācer šitādi vēmekļi??

Uz citu tu jau protams ka neesi spējīgs - šmurgulis paliek šmurgulis. Ar šmurguļa prāta spējām nekad nepieaug.

Ej vien pie tamborētājām - IESPĒJAMS tur tu būsi starp "savējiem"!

Kanibaals 18.marts 2021 18:09
0 0 Atbildēt

Nu tā uz pirkstiem cik reizes tur vispār esi braucis vai arī kārtējais grāmatu neesi lasījis, bet viedoklis ir?

Pļurkt 18.marts 2021 19:28
0 0 Atbildēt

Izskatās ka tu tur vispār nekad neesi braucis, bet viedoklis protams ka ir - kā vienmēr!

Kanibaals 19.marts 2021 12:15
0 0 Atbildēt

Nē tā pēc tevis izskatās. Nespēj cita viedokli pieņemt tāpēc jau neviens ar tevi neielaižās nevis tāpēc, ka būtu atzīts neapstrīdama eksperta viedoklis. Ar trakajiem pa labam.

cietsirdis 17.marts 2021 22:23
4 3 Atbildēt

Tehniska nepilnība.Iztrūkst spēcīgs lāzers,kas ļaunprātīgu pārkāpēju sadedzina bez pēdām.

Liepājnieks 18.marts 2021 9:06
2 2 Atbildēt

Vai vidējā ātruma kontroles ierīces pasargās Liepājniekus no policijas škodām, kas pilsētā traucas ar vairāk nekā 100 km/h, un izraisa avārijas? Un ja nonesta nožogojuma vietā būtu ģimene ar bērniem?

Paskaidrojiet 18.marts 2021 10:45
0 0 Atbildēt

Sākot no kāda aprēķinātā vidējā ātruma atnāk soda kvīts? No 91km/h vai lielāka. Kas zin, paskaidrojiet, lūdzu!

Nja 18.marts 2021 12:37
1 1 Atbildēt

Tev no 89!

Braucejucis 18.marts 2021 14:25
0 0 Atbildēt

Parejiem labi ja no 105 spidometra

Pļurkt 18.marts 2021 11:12
0 1 Atbildēt

Kanibaals

18.marts 2021 9:44

Nervus ārstēt vajag, redzam ka ar tiem tev švaki.

================

Eu, glupiņais - slimnīcā par naktssargu sāki strādāt?

Kanibaals 18.marts 2021 11:42
0 1 Atbildēt

Pļurkta loģika

Atslābsti. Jā esmu sertificēts internetdoktors, ārstēju tādus pašpasludinātus pseidoekspertus un ar lielummāniju sirgstošos. Redz pat diagnozi precīzi uzstādiju caur to internet tīklveida struktūru.

Pļurkt 18.marts 2021 12:41
0 0 Atbildēt

Ej pie tamborētājām gupiņais!

Braucejucis 18.marts 2021 14:14
1 1 Atbildēt

Kapec te ir tik daudz lohu? Vienam gravji parak dzili jo kad iebrauc taja tad sasit masinu, otram videja atruma radars trauce apdzit parastas drocitaju varzas. Varu jums pateikt tikai to ka dzive or gruta, bet ja esi lohs tad ta ir vel grutaka...lidzjutibas

Ex 18.marts 2021 17:12
0 0 Atbildēt

Jā un tad papildus visiem lohiem uzrodies tu - superlohs.

Nevienam netraucē apdzīt, ja tu un tavs neaptēstais kolēģis "nja" (vai iespējams jūs esiet viena un tā pati persona), nespēj saprast manis rakstītot, tad par ko šeit vispār diskutēt?

Skaidrs, ka šobrīd kovid laikā ne tur auto tik daudz, ne pašas ātruma kontroles zonas, bet pusotru gadu iepriekš, tur bija sviests! Vasarā daudzi konkēti brauca šķiet pēc spidometra uz 90km/h, lai gan zīme tur ir 100km/h, neviens jau nesaka, ka nevar pabraukt, vienkārši ir ļoti daudz tādu, kas vienkārši raustās no tiem fotoradariem, par to arī diskusija. Lai gan tu superlohs jau to nesaproti, superlohu būtība ir izcelties un būt augstākam par parastajiem lohiem...

Nja 19.marts 2021 8:35
0 0 Atbildēt

Ex, tev ir tik daudz problēmu, varbūt pārsēdies uz sabiedrisko? Ārstu ar tēlo, spēj visiem diagnozi pēc komentāra noteikt. Ja nepatīk kāds konkrēts ceļa posms, NEBRAUC! Pats tu saki ka visi velkas, bet nu vilksies vēl lēnāk, sorry, tad pats tu vien esi lidotājs, kam visi citi traucē.

Kanibaals 18.marts 2021 18:13
0 0 Atbildēt

Kad būs ātruma zonas, tar arī būs sods no 101km, jeb par +1km/h tā kā diez vai brauksi ar 110km/h. Nesanāks atrunāties, ka spidometrs rāda mazāk, jo tas nav.

Pļurkt 18.marts 2021 19:31
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!!

Ej pie tamborētājām, pie reizes lasīt iemācies.

Kanibaals 19.marts 2021 12:16
0 0 Atbildēt

Pie nervu ārsta mudīgi, vernonisms piemeties, kam visi uz ceļa traucē. Varētu būt vēl ārstējams, bet cerība maza.

Autovadītājs 18.marts 2021 22:35
0 0 Atbildēt

Šonedēl sanāca pāris reiz pabraukt Salacgrīvas virzienā pa Via Baltic. Ko, lai saka: Pasarg Dievs no mudakiem! Atļautais 90, brauc 80! Tad, kurš tad tās avārijas situācijas rada?!

Kanibaals 19.marts 2021 12:22
0 0 Atbildēt

Apdzinēji un tiem kam pakaļa deg tās rada. Tev mašīnā sertificēts un verificēts policijas ražots radars ir? Via Baltica ir cits stāsts ar savām traktoristu nomalēm.

Bet tas ka autovadītāji brauv pēc pašu iedomātas kārtības bija labi novērojams remontdarbos uz Siguldas šosejas pirms Vangažiem, līniju vēl nav, bet visi kā viens brauc pa ceļa vidu(kā agrāk) un blisinās, ko es pa ceļa malu braucu, jo tur taču kādreiz nedrīkstēja. Absolūta nespēja pielāgoties ceļa apstākļiem, tas arī izskaidro zīmes 100km/h neredzēšanu, klapes uz acīm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Qashqai un Juke? - eksperti saka, ka Nissan atlicis gads 9

Japānas autobūves uzņēmumam Nissan atlicis vien gads vai nedaudz vairāk, uzskata eksperti. Ja risinājums netiks rasts, Nissan var šos grūtos laikus arī nepārdzīvot. Lasīt vairāk

 

Motociklu ražotājs KTM iesniedz bankrota pieteikumu 18

Sliktas ziņas Austrijas motociklu KTM cienītājiem – uzņēmums ir iesniedzis bankrota pieteikumu un cīnās par savu izdzīvošanu. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 15

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 17

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti