EM un "Latvenergo" aicina dabasgāzi pašreizējos apstākļos tērēt piesardzīgāk - iAuto

EM un "Latvenergo" aicina dabasgāzi pašreizējos apstākļos tērēt piesardzīgāk 4

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 22.jūlijs 2022 10:04

Ņemot vērā dabasgāzes pieejamības problēmas Eiropā, šo resursu vajag tērēt piesardzīgāk, aģentūrai LETA norādīja AS "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste un ekonomikas ministres Ilzes Indriksones (NA) biroja vadītājs Artūrs Butāns (NA).

Butāns uzsvēra, ka vislabākā enerģija ir tā, kas netiek izmantota, un Latvijā šī gada pirmajos divos ceturkšņos dabasgāzes patēriņš ir mazinājies.

Viņš atzīmēja, ka mājsaimniecības ir piesardzīgākas, tāpat arī uzņēmumi pāriet uz alternatīviem enerģijas resursiem, tostarp iesaistoties programmā siltuma katlu nomaiņai uz granulām vai šķeldu.

"Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Čakste skaidroja, ka, lai gan "Latvenergo" ir iegādājies dabasgāzi pēc valdības uzdevuma, ir svarīgi iemācīties gāzi taupīt jau patlaban, jo resurss būs gan dārgs, gan arī ir zināmas problēmas ar tā pieejamību. 

"Tā ir cena par karu un neatkarību, un, teiksim tā, tas ir daudz mazāks ļaunums par to, kas notiek Ukrainā. Tas laikam ir tāds neliels katra ieguldījums šajā vienotībā un cīņā pret agresoru. Ir jābūt gudriem - tērēsim piesardzīgi, domāsim par energoefektivāti jau šobrīd, vasarā, un par iespējām, kā mēs varam šo patēriņu samazināt, pat nemazinot komfortu, bet vienkārši vairāk piedomājot, ka nevajag tik daudz lieki tērēt enerģiju," skaidroja Čakste.

Viņš sacīja, ka ar "Latvenergo" iegādātajām dabasgāzes rezervēm pietiks iedzīvotāju vajadzībām, tomēr saspringums ir par juridisko sektoru, tādēļ kompānijām ir laicīgi jādomā par to, kā sevi apgādātā un domāt par iespējamiem rezerves variantiem.

Vienlaikus Čakste atzīmēja, ka, ja darbosies arī iecerētais Paldisku sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālis, tas līdzās Klaipēdas LNG terminālim reģionā radīs drošību dabasgāzes sektorā.

Jau vēstīts, ka Eiropas Komisija (EK) trešdien, 20.jūlijā, ierosināja visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm noteikt obligātus dabasgāzes taupīšanas mērķus, ja piegādes nokristos līdz krīzes līmenim.

Gadījumā, ja ES piedzīvotu dabasgāzes piegāžu ārkārtas situāciju, EK vēlas noteikt obligātus mērķus, lai liktu ES dalībvalstīm taupīt dabasgāzi, ja brīvprātīgie pasākumi izrādītos nepietiekami.

Vienlaikus EK aicina bloka dalībvalstis laika periodā no 1.augusta līdz 2023.gada 31.martam brīvprātīgi samazināt dabasgāzes patēriņu par vismaz 15% salīdzinājumā ar vidējo patēriņu iepriekšējā piecu gadu periodā.

ES dalībvalstis tagad izskatīs šo EK ierosinājumu. Lai to apstiprinātu, nepieciešams saņemt atbalstu no 15 dalībvalstīm vai ES valstīm, kuru iedzīvotāju kopskaits veido vismaz 65% no ES iedzīvotāju skaita.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 23.jūlijs 2022 15:17
1 0 Atbildēt

Cik atceros, tad vēl kopš Godmaņa laikiem tautai ieteica savilkt jostas!!!

Tā nu mēs katru 2. gadu velkam!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti