Soda degvielas tirgotājus "LUKoil Baltija R" un "Akselss" ar 104 397 eiro 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.marts 2015 11:18

Konkurences padome (KP) par apvienošanās savlaicīgu nepaziņošanu degvielas tirgotājiem SIA "LUKoil Baltija R" un SIA "Akselss" piemērojusi sodu 104 397 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja KP.

Abi degvielas tirgotāji slēptā veidā darbojās kā viens uzņēmums jau kopš 2010.gada decembra, un KP atļauju lūdza tikai 2015.gada sākumā.

Saskaņā ar Konkurences likumu lieliem apvienošanās darījumiem ir nepieciešama KP atļauja. Tādējādi valsts var nepieļaut būtisku konkurences samazināšanos un novērst patērētājiem un citiem uzņēmumiem nelabvēlīgas izmaiņas tirgū. Ja uzņēmumi apvienojas bez KP atļaujas, valsts nevar īstenot savu pienākumu aizsargāt konkurenci tirgū un tirgus struktūrai var tikt nodarīts neatgriezenisks kaitējums. Tāpēc par apvienošanās savlaicīgu nepaziņošanu uzņēmumiem paredzēts naudas sods.

"LUKoil Baltija R" un "Akselss" sadarbība attīstījās franšīzes līguma ietvaros, un, sākot ar 2010.gada decembri, abi uzņēmumi slēptā veidā sāka darboties kā viens uzņēmums - "LUKoil Baltija R" īstenoja faktisku vienpersonisku izšķirošu ietekmi uzņēmumā "Akselss". Savukārt ziņojumu par apvienošanos uzņēmumi KP iesniedza vien 2015.gada sākumā - pēc tam, kad KP pievērsa pastiprinātu uzmanību uzņēmumu darbībai.

Uzņēmumiem piemērotais naudas sods - 104 397 eiro - ir lielākais, kādu KP līdz šim piemērojusi par šāda veida pārkāpumu. Vienlaikus, nosakot naudas soda apmēru, KP ņēma vērā, ka uzņēmumi sniedza KP nepieciešamo informāciju par notikušo apvienošanos, kā arī noslēdza ar iestādi administratīvo līgumu, saskaņā ar kuru uzņēmums piemēroto naudas sodu jau ir iemaksājis valsts budžetā.

Izvērtējot jau notikušo uzņēmumu apvienošanos, KP secināja, ka tā nerada kaitējumu konkurencei un attiecīgi ir atļaujama. Pirms apvienošanās abi uzņēmumi vienlaikus darbojās un konkurēja tikai Rīgā un Valmierā, bet pēc apvienošanās - arī Jēkabpilī, Jelgavā un Liepājā. Tomēr nevienā no šīm teritorijām apvienošanās dalībnieku tirgus daļu nepalielinājās būtiski, kā arī tajās darbojas citi konkurējoši degvielas mazumtirgotāji.

Apvienošanās nav radījusi būtiskas izmaiņas arī degvielas vairumtirdzniecības tirgū, jo "Akselsa" tirgus daļa tajā ir neliela - uzņēmums nav starp 40 lielākajiem tirgus dalībniekiem.

KP atļauja apvienošanās veikšanai nepieciešama, ja apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā Latvijas teritorijā ir bijis ne mazāks par 35 572 000 eiro vai apvienošanās dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40%.

Jau ziņots, SIA "LUKoil Baltija R" tika izveidota 1993.gada 21.jūnijā. Uzņēmumam pieder viena naftas bāze un 39 degvielas uzpildes stacijas, no kurām 33 stacijas ir aprīkotas ar moduļiem auto gāzes tirdzniecībai. Kompānijā strādā vairāk nekā 450 darbinieku.

"LUKoil Baltija R" 2013.gadā noturēja apgrozījumu 2012.gada līmenī - 325,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Savukārt peļņa nedaudz saruka - no četriem miljoniem eiro 2012.gadā līdz 3,52 miljoniem pērn.

SIA "Akselss" tika dibināta 1994.gadā, un iepriekš uzņēmums piederēja Dānijas kompānijai "Hydro Texaco", vēlāk Igaunijas uzņēmumam "Alexela Oil", bet kopš 2013.gada Lietuvas uzņēmumiem - "Luktarna" (74%), "Frater" (10%), "Joruna" (10%) un Remigijam Grigaļunam (6%). "Akselss" pamatkapitāls ir 1 422 871 eiro.

2013.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 167 653 724 eiro, bet pelņa - 5 135 541 eiro.

 
Visi komentāri
 
LMT 23.marts 2015 15:50
0 0 Atbildēt

Kāpēc bildē tas grausts? Vai tad šīs kompānijas tik švakas!

iAuto 23.marts 2015 16:23
0 0 Atbildēt

Augšā Lukoil reklāma!

Pēteris 23.marts 2015 17:32
0 2 Atbildēt

Skaisti. Ierauj nāsīs 100 tūkstošus un vēl atļaujas teikt, ka rīkojas patērētāju interesēs. LUKOILS jau pēc tam šīs 100 paciņas atgūs, pieliekot pie degvielas litra pāris eirocentus. Ja gribētu sodīt vajadzēja to "Akselss" nacionalizēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti