Degvielas cenas Latvijā ar 1. janvāri kļūs mazāk konkurējošas 20

Foto: Ilustratīvs attēls

Virši | 28.decembris 2017 11:08

Īstenojot jauno nodokļu reformu, no nākamā gada 1. janvāra 95E markas benzīna akcīzes nodoklis pieaugs par 4 eiro centiem litrā, savukārt dīzeļdegvielai – par 3,1 eiro centu litrā.

Taču tas nebūt nav viss – tā kā akcīzes nodoklis tiek aplikts ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), tad gala patērētājam benzīna cenas pieaugums sagaidāms 4,8 eiro centu apmērā par 1 litru un dīzeļdegvielai par 3,8 eiro centiem litrā.

Arī kaimiņvalsts Igaunija no 1. janvāra atkārtoti paaugstinās akcīzes nodokli benzīnam, kas kopā ar PVN sastādīs plus 6,2 eiro centus litrā, savukārt dīzeļdegvielai akcīzes nodoklis mainīts netiks. Turklāt jāņem vērā, ka no 1. janvāra iebraucot Igaunijā būs jāiegādājas vinjete jeb autoceļu lietošanas nodeva tam autotransportam, kā svars pārsniegs 3,5 tonnas. Lietuvā gaidāms tikai neliels akcīzes nodokļa pieaugums dīzeļdegvielai, kas sastādīs 2 eiro centus litrā.

Šādas nevienmērīgas degvielas akcīzes nodokļa celšanas rezultātā, Baltijas valstu vidū sagaidāmas ievērojamas degvielas cenu starpības, kā rezultātā mēs nonāksim mazāk konkurējošā pozīcijā kā līdz šim.

Igaunijā gan sagaidāma krasākā cenu starpība, kur, salīdzinot ar Latviju, benzīna cena kļūs līdz pat 8 eiro centiem dārgāka par litru, savukārt dīzeļdegviela – par vairāk nekā 10 eiro centiem dārgāka par vienu degvielas litru. Tā kā Lietuvā akcīzes nodoklis tiks celts minimāli, tad degvielas cena kaimiņvalstī, atkarībā no degvielas uzpildes staciju ģeogrāfiskā izvietojuma, būs par aptuveni 4 eiro centiem lētāka nekā Latvijā.

Ir tikai likumsakarīgi, ka līdz ar akcīzes nodokļa kāpumu pieaugs loģistikas izmaksas, kā rezultātā gala patērētājam būs jāsamierinās ar cenu kāpumu arī citās preču un pakalpojumu kategorijās.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 28.decembris 2017 13:00
16 3 Atbildēt

Lies degvielu tāpat kā līdz šim

viencexperc 28.decembris 2017 13:30
13 18 Atbildēt

Es aizliegtu visas nabagu mašīnas. Tās tikai rada sastrēgumus un slodzes uz ceļiem. Kā arī nes maz naudas valsts budžetam.

Nav naudas, tad brauc ar sabiedrisko, vai taksi, vai velosipēdu.

Būtu labi, ja auto skaits samazinātos uz pusi.

viencexperc 29.decembris 2017 11:04
11 2 Atbildēt

Kāda jega no tiem jauniem auto? Tas ir izdevīgi, jo var atbalstīt ražotājus. Bet mums, Latvijā, auto neražo. Atbalstīt citu valstu ekonomiku? Ir daudz jauni sūdi, kuri maksā tik pat, pat lētak, kā daudzi lietoti. Tad cilvēki pāries uz jaunām dacijām, škodām, ladām, geely, lifan, u.c. bet no ta labums nebūs nekāds. Pilnas ielas ar sūdiem, nodokļu ieņēmumi - mazi.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Piezemējās kupenās (+ VIDEO) 1

Izbraucot uz galvenā ceļa Hyundai Santa Fe vadītājs kļūdās ar ātruma izvēli, tādēļ šāds iznākums laikam ir labākais itin visiem epizodē iesaistītajiem. Lasīt vairāk

 

Elektrisko automobiļu ražotājs Fisker parāda Tesla Model Y konkurentu 3

Elektromobiļu ražotājs Fisker parādījis nesen prezentētā Tesla Model Y krosovera potenciālā konkurenta pirmo attēlu. Ražotājs sola, ka tirgū tas nonāks nākamgad un ASV tirgū maksās aptuveni 40 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

iAuto KARSTĀ reportāža no Ženēvas: baltiešu debija ar igauņu elektrisko Nobe (+ VIDEO) 10

Šī gada Ženēvas autoizstāde bija zīmīga ar to, ka tajā pirmoreiz piedalījās arī kāds ražotājs no Baltijas valstīm. Tā bija igauņu kompānija Nobe, kas izrādīja elektrisko trīsriteņu transportlīdzekli Nobe 100. Lasīt vairāk

 

F1 sezonas atklāšanas sacīkstē uzvar Valteri Botass no "Mercedes"

Somu pilots Valteri Botass no "Mercedes" komandas svētdien triumfēja Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta pirmajā posmā - Austrālijas "Grand Prix". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti