Degvielas tirgotāju asociācija lūdz atlikt akcīzes palielināšanu degvielai no nākamā gada - iAuto

Degvielas tirgotāju asociācija lūdz atlikt akcīzes palielināšanu degvielai no nākamā gada

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 14.jūlijs 2019 7:51

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) lūgusi Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), finanšu ministram Jānim Reiram un Saeimas Budžeta un finanšu komisijai atlikt paaugstināto akcīzes nodokļa likmju spēkā stāšanos no 2020.gada 1.janvāra, aģentūru LETA informēja LDTA izpilddirektore Ieva Ligere.

"Līdz ar 2020.gada 1.janvāri nodokļu politikas dēļ degvielas cenu starpība ar Lietuvu vien pieaugs līdz 10 centiem litrā. Jau pašlaik Latvijas degvielas tirdzniecības nozare zaudē konkurētspējā ar Lietuvu. Lietuvā vēsturiski un pašlaik akcīzes nodokļa likmes naftas produktiem vienmēr ir bijušas zemākas nekā Latvijā, no 2020.gada 1.janvāra starpība ievērojami pieaugs," norādīja LDTA izpilddirektore.

Viņa uzsvēra, ka akcīzes nodokļa naftas produktiem politika būtiski negatīvi ietekmē un ietekmēs Latvijas degvielas tirdzniecības realizācijas apjomus, jo samazināsies konkurētspēja ar Igauniju un jo īpaši ar Lietuvu.

Līdz ar akcīzes nodokļa palielināšanu naftas produktiem no 2018.gada 1.janvāra ir ievērojami samazinājies naftas produktu realizācijas apjoma pieauguma temps. Ja 2017.gadā kopējais autodegvielu realizācijas apjoms pieauga par 5,17%, tad 2018.gadā vien par 1,19%. Ligere uzsvēra, ka minētais ir tieši saistīts ar akcīzes nodokļa palielinājumu, jo atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem reģistrēto transportlīdzekļu skaits arvien pieaug un arī ekonomiskā attīstība valstī ir augšupejoša.

LDTA izpilddirektore norādīja, ka degvielas tirgotāji 2018.gadā ļoti izjuta klientu plūsmas pārorientēšanos no Latvijas uz Lietuvu, jo īpaši kravu pārvadājumu segmentā un pierobežā ar Lietuvu. Ja 2017.gadā Lietuvā realizācijai tika nodoti 292 920 kubikmetri benzīna, tad 2018.gadā tie jau bija 310 208 kubikmetri, attiecīgi pieaugums ir par 5,9% benzīnam, iepretim Latvijā benzīna realizācija ir kritusies par 4% salīdzinājumā ar 2017.gadu. Tāpat Lietuvā 2018.gadā dīzeļdegvielas realizācija ir pieaugusi par 6,21% salīdzinājumā ar 2017.gadu, kamēr Latvijā - tikai par 2,49%.

"Ja Latvijā paaugstināsies akcīzes nodokļa likmes naftas produktiem no 2020. gada 1. janvāra, vienlaikus Igaunijā un Lietuvā saglabājot esošās akcīzes nodokļa likmes, mēs zaudēsim daļu Igaunijas klientu un jo īpaši - vietējos klientus par labu Lietuvai, tādējādi veicinot Lietuvas degvielas tirdzniecības augšupeju un Lietuvas valsts budžeta ienākumus," pauda Ligere.

LDTA ir lūgusi Kariņu, Reiru un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju, strādājot pie valsts budžeta 2020 gadam, ņemt vērā minēto un atlikt paaugstināto akcīzes nodokļa likmju spēkā stāšanos no nākamā gada 1.janvāra. Tāpat LDTA lūgusi akcīzes nodokļa naftas produktiem politiku veidot, to sinhronizējot ar Lietuvas un Polijas akcīzes nodokļa likmēm, lai degvielas tirgotāji Latvijā saglabātu savu konkurētspēju starpvalstu līmenī. Pretējā gadījumā paredzams, ka valsts neiekasēs 20-40 miljonus eiro akcīzes nodoklī un 8-16 miljonus eiro pievienotās vērtības nodoklī. Negūtie ieņēmumi ir aprēķināti, pieņemot, ka patēriņa pieauguma samazinājums būs 4-8% robežās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti