13.-14.decembrī notiks vēl nebijis pasākums Latvijā - pirmās diennakts sacensības trofi reidos. Vīri ar džipiem mals sniegu (ja būs) un dubļus 24 stundas no vietas.
Salīdzinājumā ar pasaules pieredzi (kaut vai Krievijas), pasākumu nevar nosaukt par ekstrēmu, bet Latvijā tik smaga trase būs pirmo reizi. Trofi reidi Latvijā ir viens no jaunākajiem sporta veidiem, tāpēc vairums sacensību ir domātas plašākai publikai un veicamas ar gandrīz standarta automobiļiem. Tomēr dalībnieku meistarība aug un tehnika tiek gatavota, tāpēc ir laiks spēcīgākajiem un drosmīgākajiem ļaut sevi pārbaudīt smagā bezceļā. Ja sacensību pirmās divas trešdaļas būs skatītājiem praktiski neaizsniedzamas, tad pēdējā un izšķirošā trešdaļa būs pa noslēgtu 2 km garu apli, vietā uz kuru kursē pat mikroautobuss. Braucot no Inčukalna apvedceļa pa Allažu ceļu 4 km, ir norāde uz Egļupi pa kreisi, bet pa labi ir šķembu ceļš apmēram 0,5 km līdz sacensību starta vietai. 14.decembrī ap plkst. 1500 tur ies vaļā ne pa jokam. Sīkāku informāciju skatīt: www.mazozoli.lv. Pasākumu kuplinās bufete ar siltiem dzērieniem, un skatītājiem būs iespēja par simbolisku samaksu pavizināties speciāli sagatavotā trofi reidu automobīlī un sajust "kā tas notiek". Īpaša “odziņa” būs smago auto klase, kur pieteicies piedalīties arī izstādē “Auto eksotika 2002” redzētais GAZ 66 un BMW 735 mistrojums. Tas pats, kurš kopā ar Zviedrijas monstru mīcīja vieglo auto vrakus. Dubļos viņam tik viegli neies, bet puišiem ir īsts cīnītāju gars, - skatītājiem būs ko redzēt! Skatītājiem lūgums uzturēties aiz trasi norobežojošām, sarkanbaltajām lentām, jo, diemžēl, autosportā nelaimes gadījumi nav nekāds retums. Trofi reidā ātrumi nav lieli, toties mēdz trūkt vinču troses un lidot pa gaisu tērauda karabīnes. Tāpat reizēm izrādās, ka koks pie kura ir piesieta trose, ir bijis par mazu, un nevis auto dodas pie koka, bet koks gāžas virsū auto. Nav nekādas garantijas, ka sportisti pēc 20 un vairāk stundām bezceļā, visu, stropēšanai nepieciešamo inventāru, būs savienojuši kā paredzēts. Tāpēc, pašu drošības vārdā, iesaku nestāvēt troses nostiepšanās virzienā. Pielikumā ir ekskluzīva fotoreportāža no trases nospraušanas ekspedīcijas. 1. Tiltiņš pirms sniega izskatījās aizdomīgi sapuvis. Varētu vinčoties garām pa labo pusi… 2. Nekādā gadījumā pa kreiso… 3. Riskējam braukt pa tiltu. 4. Laimīgi tikām pāri. 5. Ceļā gadījās grāvis. 6. Pilnā ātrumā uz priekšu! 7. Grāvji ir radīti lai izdaiļotu džipera dzīvi! 8. Atdūrāmies pretējā krastā. 9. Lēnām un negribīgi bobiks lien ārā. 10.Stumjot pa priekšu kaudzīti organikas dodamies pretī uzvarai. 11.Šajā jaukajā vietiņā izbeidzās vinčas gultnis. Priekšplānā es piesmēlu abus zābakus. 12.Nākamajā dienā Mārtiņš ieradās mūs izvilkt no purva. 13.Mēs viņam parādījām taisnāko ceļu… 14.Atklājās vājā vieta hidrauliskajai vinčai - zem dubļiem izslīd sūkņa dzensiksnas. 15.Jaunais Indiana Džons mēģina nirt. 16.Divi noslīcināti bobiki vienā purvā - tas ir par daudz! 17.Risinājums - ar domkratu jāizceļ auto priekšgals no ūdens un vinča darbojas! 18.Tālāk viss iet kā pa diedziņu, ar noteikumu, ka diedziņš ir 10mm tērauda trose. 19.Tīrā bērnu spēle!
Pasaakums tieshaam laps izstaas! Shitaadus vareetu vairaak reklameet, lai kaadu skatiitaaju, piemeeram mani, pivilktu. Khe. Akal es 1. !