2016. gadā visā pasaulē tika pārdoti 4.6 miljoni pikapu. Protams, joprojām stabils pikapu tirgus līderis ir Ziemeļamerika, kur pārdoti 66% no šī segmenta automobiļiem. Eiropa šajā ziņā ir diezgan kūtrs tirgus, jo 2016. gadā Eiropā pārdoti vien 116 170 pikapi. Tomēr kopš 2009. gada šis segments audzis par 59%, kā dēļ arvien vairāk autoražotāji savu modeļu klāstu papildina tieši ar pikapiem.
Viens no tādiem ir arī franču autoražotājs Renault, kas visa septembra garumā Slovēnijas Alpos Eiropas žurnālistiem prezentē savu pikapa modeli – Alaskan. Pirmo reizi šī modeļa konceptu ieraudzījām Parīzes Motoršovā 2015. gadā, gadu vēlāk atklātībā nonāca īstā Alaskan versija.
Šis auto gan nav pārsteidzošs un neredzēts jaunums, jo jau kopš pērnā gada to tirgo Dienvidamerikā, un Kolumbijā tas jau sasniedzis 5.6% tirgus daļu. Nav arī pārsteidzošs jaunums tādēļ, ka jau pagājušajā gadā ar to iepazināmies – Nissan Navara veidolā. Bet Alaskan tomēr ir jaunums Renault modeļu klāstā, un tas ir pēdējais modelis aktuālajā līnijā, tādējādi nākamie jaunumi no Renault drīzāk būs saistīti ar kāda no modeļu feisliftiem.
Baltijas valstīs pēdējo divu gadu laikā pikapi aizņem teju nemainīgus 2% no tirgus – līderis ir Toyota Hilux ar apmēram 600 pārdotām vienībām gadā, bet pārējie konkurenti pārdod katrs 100-200 vienības gadā. Tomēr Renault uz Alaskan Baltijā raugās diezgan cerīgi, ņemot vērā to, ka Renault ir līderis vieglo komercautomobiļu (LCV – Light Commercial Vehicles) jomā. Arī Alaskan uzskatāms par LCV modeļu nevis privātā transporta papildinājumu.
Jaunais Renault Alaskan Foto: iAuto.lv
Testa auto – bagātīgākajā komplektācijā
Uz prezentāciju Renault bija sagādājis Alaskan top versiju ar 2.3 dCi dīzeļdzinēju, kas attīsta 190 Zs un 450 Nm maksimālo griezes momentu, septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu “Intens” komplektācijā. Alaskan Eiropā ražo Barselonā, Spānijā – Nissan rūpnīcā, bet Amerikas tirgum tas tiek ražots Meksikā un Kolumbijā.
TEHNISKIE DATI
Dzinēji
- 2.3 dCi dīzeļdzinējs – 190 Zs pie 3750 apgr./min., 450 Nm pie 1500-2500 apgr./min., ar mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu
- 2.3 dCi dīzeļdzinējs – 160 Zs pie 3750 apgr./min., 403 Nm pie 1500-2500 apgr.min., ar mehānisko pārnesumkārbu
Izmēri
- Garums: 5 330 mm
- Platums: 2085 mm
- Augstums: 1840 mm
- Garenbāze: 3150 mm
- Pašmasa: 1948-1960 kg
- Pilna masa: 3010-3025 kg
- Kravnesība: 1062 kg
- Vilktspēja: 3.5 tonnas
- Kravas kastes garums: 1 578 mm, iekraušanas augstums: 810 mm
2.3 litru dCi dīzeļdzinējs Foto: iAuto.lv
Alaskan priekšdaļa asociējas ar dārgu apvidus auto
Renault Alaskan priekšdaļa nepārprotami norāda uz piederību aktuālajai modeļu saimei, kuras izskatā dominē milzīgs un spīdīgs radiatora režģis un C formā izvilktas dienas gaismu joslas. Raugoties no sāniem un aizmugures, gan ir redzami jau pazīstami vaibsti. Šeit atšķirības no “Nissan Navara” ir vien smalkās detaļās, piemēram, Alaskan ir izteikts virzienrādītāja ietvars sānos, un nedaudz citādāk izlocīts kravas kastes vāks aizmugurē. Tomēr, ciešā līdzība Japānas māsai ir drīzāk pozitīva, jo salīdzinot ar konkurentiem, Navaru daudzi dēvē par ļoti izskatīgu pikapu. Un jāteic, ka arī Alaskan izskatās pievilcīgi – nezinot pat varētu padomāt, ka tas ir kāds dārgs premium apvidus automobilis, nevis darba zirgs. Šis ir arī tas gadījums, kad ražošanā nonācis automobilis būtiski neatšķiras no savulaik prezentētā koncepta, vien nedaudz citādāks lukturu segmentējums.
Alaskan koncepts Foto: Ekrānšāviņš
Salonā gan nav nekādu būtisku atšķirību no Navara – tik vien, cik emblēmas uz stūres. Bagātīgākajā komplektācija izmantota ādas apdare rada augstvērtīgu iespaidu, salona iekārtojums kopumā ir ērts un parocīgs, ja nu multimediju displejs varēja atrasties nedaudz augstāk. Ērtākās vietas ir automobiļa priekšā. Aizmugurē vietas pietiek, taču stāvā atzveltne nebūs pietiekoši ērta gariem braucieniem. Šobrīd Alaskan tiek piedāvāts vien četrdurvju Double Cab versijā, taču vēlāk būšot arī īsākā King Cab versija.
Jaunais Renault Alaskan Foto: iAuto.lv
Alaskan pielāgojams par ātrās palīdzības auto, evakuatoru un kemperi
Viens no biežākajiem žurnālistu jautājumiem bija, kas Alaskan ir unikāls, ņemot vērā to, ka tehniskie dati ir tādi paši, kā Navara. Protams, izskats, lai arī tikai priekšdaļa, taču ir atšķirīgs. Tad Renault pārstāvji minēja, ka piedāvā tikai Alaskan raksturīgus aksesuārus un individuālas pielāgošanas iespējas – tādas gan ir arī Navarai. Tomēr ir viena būtiska lieta – Renault Alaskan iespējams daudz dažādos veidos aprīkot ar specaprīkojumu īpašu uzdevumu veikšanai. Renault autorizēti uzņēmumi Alaskan var pārvērst par ātrās palīdzības, ugunsdzēsības, policijas automašīnām, auto evakuatoru un pat pacēlāju, kā arī kemperi, kas vairāk interesētu privātpersonas.
Uz Alaskan bāzes veidots autoevakuators Foto: Ekrānšāviņš
Stabils arī lielākā ātrumā
Renault Alaskan, protams, nav tik veikli vadāms, cik krosoveri vai vieglās automašīnas, un pārāk smaga – pat pēc ilgstošas braukšanas pa šauriem kalnu serpentīniem diskomforts neiestājās. Uzbraucot uz autostrādes, Alaskan ne vien ļoti veikli spēja turēt līdzi atļautajiem 130-140 km/h, bet arī šādā ātrumā bija pārsteidzoši stabils. Šeit gan jāpiebilst, ka automobiļa kravas kaste nebija pavisam tukša – tā bija noslogota ar pusotru centneru smagu svaru. Bez tā Alaskan gaita būtu ļodzīgāka. Taču ne brīdi neradās bažas par bremžu spējām automobili apturēt. Braukšanu nemitīgi uzrauga dažādas palīgsistēmas – saķeres kontroles sistēmas, ārkārtas bremzēšanas asistents, stabilitātes programma un elektronisks bremžu spēka sadalītājs. Renault pavisam drīz arī sola aktīvo ārkārtas bremzēšanu, kas darbosies ātrumā virs 30 km/h.
Jaunais Renault Alaskan Foto: iAuto.lv
Daudzas no šīm sistēmām tiek atslēgtas, kad tiek saslēgti bezceļu režīmi. Alaskan aprīkots ar elektronisku ierobežotas slīdes diferenciāli, kas uzrauga, lai kāds no riteņiem uz vienas ass negriežas ātrāk par otru, kā arī ar mehānisku pašbloķējošo aizmugures diferenciāli, kuru ieslēdzot, abi aizmugurējie riteņi griežas vienā ātrumā. Ir arī kalnā augšup un lejup braukšanas asistenti. Īpaši sagatavotā bezceļu trasē slēpošanas kalna nogāzē Alaskan, apauts ar ielas riepām, ar lielu pārliecību trasi pieveica. Stāvi kāpumi slapjā zālē, irdenas šķembas, dubļi, akmeņains strauts u.c. neikdienišķi šķēršļi nespēja pikapu pat uz brīdi apturēt. Protams, lielāku bezceļu braukšanai gan būtu nepieciešamas atbilstošas riepas.
Alaskan bezceļu trasi bez pūlēm pieveica ar šādām riepām Foto: iAuto.lv
Lai lielo automobili bez rūpēm varētu iebraukt stāvvietā, vai lai redzētu šķēršļus vadītājam neredzamajā zonā, Alaskan ir 4 videokameru sistēma, kas nodrošina 360 grādu redzamību. Savukārt kravas kastē izveidota C-Channel pārvietojama stiprinājumu sistēma, lai nostiprinātu dažādu izmēru un formu kravas.
Pēc oficiālajiem datiem Alaskan vidējais degvielas patēriņš tiek minēts 6.3-6.9l/100 km. Šie tomēr ir ļoti optimistiski skaitļi, realitātē liels sasniegums būs jaut tas, ja izdosies sasniegt degvielas patēriņu zem 7,5 l/100 km. Savukārt aktīvi braucot Alpu serpentīnos, vidējais degvielas patēriņš turējās 18-24l/100 km robežās.
Cik maksā?
Renault Alaskan Baltijas tirgū būs pieejams no 24 950 EUR (bez PVN) – ar 160 Zs dzinēju pašā vienkāršākajā “Business” komplektācijā. Kopā pieejami četri aprīkojuma varianti – Business, Pack Clim, Zen un Intens. Vājākais dzinējs tiek komplektēts pirmajās trijās, savukārt jaudīgākais Zen un Intens komplektācijās. Pašā dārgākajā versijā Alaskan cena ir 31 600 EUR (bez PVN). Papildus aksesuāru izvēle var vēl pamatīgi sadārdzināt auto cenu.
Jaunais Renault Alaskan Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Ar katru gadu pikapi no robustiem darba zirgiem kļūst arvien izsmalcinātāki un universālāki automobiļi. Salīdzinot ar dažādiem iepriekšējo paaudžu modeļiem, arī komforta līmenis nenoliedzami ir pieaudzis, līdz ar to pikapu kļūšana no parasta darba auto par auto, kas raksturo aktīvu dzīvesveidu, ir radījusi nelielu apjukumu. Priekš kam uz lauka vai mežā nepieciešama augstvērtīga audiosistēma vai ādas beņķi?! Ar kolēģi no cita medija izprātojām, ka ādas beņķiem tomēr ir labas praktiskas īpašības, jo tie ir vieglāk kopjami, ja gadās sasmērēt.
+ Komfortabls dažādu segumu ceļos un bezceļos
+ Pārliecinošs sniegums kalnu bezceļos
+/- Būtiskākās atšķirības no Nissan Navara ir vien izskatā
- Smags motora pārsega vāks paceltā stāvoklī tiek vāji atbalstīts
Diskusija iAuto.lv FORUMĀ: Renault Alaskan tests, atsauksmes un iespaidi 2017
Ja viņš ir tikpat kvalitatīvs kā Megane, tad labāk no ceļa nebraukt nost, kur nu vēl uz Aļasku, evakuators netiks pakaļ...
p.s. sliktāks ir vienīgi RAM.