Sacīkšu trasē sacensties nolēmuši vēsturisko automašīnu vadītāji 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Paulius Sviklas | 15.maijs 2019 9:58

Kamēr žurnālisti no visas Lietuvas gatavojas maija beigās notiekošajam “Viada Press Rally” jeb “Viada Žurnālistu rallijam”, kas citādi tiek saukts vienkārši par žurnālistu ralliju, savu tehniku spodrina arī trešo reizi kopā ar šo pasākumu notiekošā vēsturisko automašīnu rallija dalībnieki.

Organizatori saka, ka vēsturisko automašīnu rallija dalībniekiem varbūt arī nevajadzēs raut “roceni” sacīkšu trasē, taču sacensties noteikti būs, par ko.

Divu dienu laikā – 31. maijā un 1. jūnijā – apmēram 30 “Continental vēsturisko automašīnu rallija” dalībnieku pagūs apmeklēt divus reģionus: pabraukāties Lietuvas jūras piekrastē un aizbraukt līdz Latvijai, Liepājas apkārtnei.

“Lietuvā sagaida iepazīšanās ar Mazo Lietuvu. Apmeklēsim prūšu, vācu un lietuviešu ciematus, iepazīsim to vēsturi. Taču rallija dalībniekiem nāksies ne tikai tikt galā ar dažādiem uzdevumiem, kur vērīgas acis un ass prāts lieti noderēs, bet būs arī jāizmēģina skrejriteņi vai divriteņi, sacenšoties sporta disciplīnās,” – skaidro Valds Jozs Vilūns (Valdas Juozas Vilūnas), vēsturisko automašīnu rallija organizators un trašu veidotājs.

Rallija dalībniekiem piemērotu uzdevumu sagatavošanā piedalījās arī valsts uzņēmums “Regitra”, kas pārvalda valsts automašīnu reģistru. Izmantojot uzņēmuma aizdotu automašīnu, sacensību dalībniekiem tā būs precīzi jānovieto norādītajā vietā.  V. J. Vilūns pastāsta, ka galvu nāksies palauzīt vēl vairāk: vēsturisko automašīnu rallija dalībniekiem būs jāveic konkrēts ātrumposms noteiktā laikā. Citiem vārdiem, viņiem būs jāaprēķina, kādā ātrumā braukt, un šis ātrums precīzi jāievēro.

Izaicinājums – grants ceļi

Rallija otrajā dienā visi tā dalībnieki dosies uz Latviju, uz Liepājas pusi. Šeit gaida gan sacīkstes kartodromā, gan slaloma trase, gan muzejs un uzdevumi piejūrā – atklāts ir “Continental vēsturisko automašīnu rallija” organizators.

“Vislielākais izaicinājums, sagatavojot maršrutu un sacensības Latvijā, bija piemērotu ceļu atrašana. Šajā reģionā ir daudz skaistu vietu un interesantu objektu, kur mēs vēlētos aizbraukt, taču uz šīm vietām ved grants ceļi. Tāpēc par daudzām interesantām vietām nācās aizmirst,” – neslēpj sarunas biedrs.

Pēc viņa sacītā, ja standarta automašīnas no grants ceļiem nebaidās un atsevišķi “Viada Žurnālistu rallija” dalībnieki, kas uz sacīkstēm dodas ar speciāli rallijam sagatavotu tehniku, šādus ceļus pat gaida, grezno vēsturisko automašīnu īpašnieki pa putekļainiem ceļiem nevēlas braukt – viņiem šī tehnika ir pārāk dārga.

“Neraugoties uz to, mums izdevās atrast interesantas vietas. Piemēram, Liepājā iegriezīsimies pat bijušajā cietumā un tur ieturēsim pusdienas. Varbūt, ja kāds slikti uzvedīsies, ņemsim un atstāsim tur,” – jokojas V. J. Vilūns.

Brauc un ved līdzi draugus

Lai arī vēsturisko automašīnu rallija organizators stāsta, ka katru gadu cenšas ralliju organizēt tā, lai neatkārtotos ne uzdevumi, ne apmeklējamās vietas, to pašu grūti pateikt par rallija dalībniekiem. Daļa no viņiem ir uzticami rallija cienītāji, un paši, ļoti alkdami piedalīties, arī draugus pierunā sacensties kopā ar viņiem.

“Starp pastāvīgajiem rallija dalībniekiem ir večuka “Volvo P1800” īpašnieki, kā arī vecā “Jaguar” un vēsturiskā BMW vadītāji. Kopā rallijā piedalīsies apmēram 30 dažādu automašīnu īpašnieku,” – teica sarunas biedrs.

Viņš akcentēja, ka vēsturisko automašīnu rallija dalībniekiem vēsturiskā valsts numura zīme nav obligāta. Svarīgi, lai automašīna būtu oriģināla, lai tai būtu visas nepieciešamās detaļas un derīga tehniskā apskate un civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

Nepieciešamības gadījumā būs arī tehniskā palīdzība

Pēc V. J. Vilūna teiktā, neraugoties uz to, ka visi sacenšas par godalgotām vietām, rallija dalībnieki viens otram bez mazākajām šaubām sniedz palīdzīgu roku, ja tā ir nepieciešama.

“Neviens nebrauc garām, ja kādam ir notikusi nelaime – tūliņ apstājas un palīdz. Kā saka paši rallija dalībnieki, viņi uz šo pasākumu brauc ne tikai sacensties, bet arī, lai satiktu draugus un apmeklētu interesantas vietas,” – skaidro rallija organizators.

V. J. Vilūns mierina tos, kuri baidās, ka viņiem piederošā vēsturiskā tehnika nav radīta sacīkstēm. Izrādās, akseleratora pedāli spiest līdz grīdai var tikai tie, kuri ir pilnīgi pārliecināti, ka viņu automašīna ir piemērota sportam un spēs izturēt ātrāku tempu. Pārējiem pietiek neurbināt degunu un spēt uzdevumus izpildīt norādītajā laikā – uzsver organizators.

“Šeit patiešām nevajag bojāt automašīnas, arī mēs paši cenšamies, lai dalībnieku tehnika tiktu saudzēta. Protams, no pārsteigumiem neviens nav pasargāts, tāpēc, ja nu tomēr pa ceļam kaut kas sabojāsies, konkrētajā vietā ieradīsies tehniskā palīdzība. Ja speciālisti nespēs salabot automašīnu, tad vismaz varēs to aizvest, kur nepieciešams,” – akcentēja sarunas biedrs.

Par “Viada Žurnālistu ralliju 2019”

“Žurnālistu rallijs” ir pasākums, ko Lietuvas žurnālistu autoklubs organizē kopš 1996. gada. Tas paredzēts visātrākajiem žurnālistiem, kā arī amatieriem un profesionāliem sacīkšu braucējiem, kas vēlas sacensties ar žurnālistiem. “Viada Žurnālistu rallijā 2019” tiks organizēta sporta, tūrisma un vēsturisko automašīnu ieskaite, kopā rallijā tiek gaidītas apmēram 80 ekipāžas. Viņi visi būs redzami Klaipēdā, Palangā, Kretingā, Liepājā un citās Lietuvas un Latvijas piejūras zonas pilsētās.

 
Visi komentāri
 
as 16.maijs 2019 11:13
0 0 Atbildēt

No samudžinātā raksta nesapratu - ir divi pasākumi vienā vai ir divi atsevišķi pasākumi???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti