“Viada Press Rally” jeb “Žurnālistu rallija” trases apskauž pat rallija meistari 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Paulius Sviklas | 27.maijs 2019 15:39

Autorallija sacīkstes izceļas ar īpaši plašu sacensību ģeogrāfiju. Lietuvas čempionāta posmi notiek nevis speciālās trasēs, bet uz slēgtiem publiskajiem ceļiem.

Visbiežāk uz līkumainiem perifērajiem ceļiem valsts visskaistākajās vietās. Taču neviens pasākums ģeogrāfisko nokrāsu ziņā Lietuvā vēl nav apsteidzis jau gandrīz ceturtdaļgadsimtu katru gadu bez pārtraukuma notiekošo starptautisko “Žurnālistu ralliju”.

Liekušies spoguļi
Šogad 31. maijā – 1. jūnijā “Žurnālistu rallijs” notiks jau 24. reizi. Tā ilggadīgie dalībnieki žurnālisti, kas raksta un veido raidījumus par ar automašīnām saistītām tēmām, uztur labus sakarus ar profesionāliem sacīkšu braucējiem. Kad sākas stāsti par sacīkstēm un atmiņā tiek atsauktas visiespaidīgākās vietas, profesionāļiem nākas piekāpties žurnālistu priekšā.

“Es vēl tagad atceros pirms apmēram desmit gadiem notikušo “Žurnālistu ralliju” Druskininku apkārtnē, kur bija jābrauc pa šaurām divriteņu taciņām mežā. Finišu sasniedzām ar uzlocītiem spoguļiem un pat nesapratām, kur tos uzlocījām. Tiem ātrumposmiem bija nepieciešama pilsoniskā drosme. To nebija iespējams iemācīties, nebija arī, kad pierakstīt stenogrammu, tāpēc braucām uz aklo un tik ātri, cik vien varējām,” – spēcīgos iespaidus atceras TV raidījuma “Autopilots” (lietuviešu val. “Autopilotas”) vadītājs Ramūns Fetingis (Ramūnas Fetingis).

“Žurnālistu rallijs” atbilst Lietuvas rallija C līgai, mini rallija formātam un noteikumiem: tā dalībnieki nav profesionāli sportisti, viņi bieži piedalās ar standarta, sporta braukšanai negatavotām automašīnām, tāpēc arī ātrumposmi ir drošāki un lēnāki nekā augstākās līgas čempionātā, taču katru gadu slalomi tiek atšķaidīti ar ātruma trasēm.

Maksimālā ātruma izmēģinājumi

Lūk, pagājušajā gadā pēc paralēlām 1–2 pārnesuma sacīkstēm Kretingas Tirgus laukumā (tās notiks arī šogad), dalībnieki devās uz speciāli “Žurnālistu rallijam” uz divām stundām slēgto Palangas starptautisko lidostu, kur sacensības notika uz pacelšanās skrejceļa.

“Es vēl nekad sacensībās neesmu braucis ar ātrumu 230 km/h. Tā jau tāds ātrums līgā un taisnā vietā neizskatās diez ko kosmisks, un braukt tādā ātrumā nav ne vainas, kamēr nav jābremzē. Kad esi milzīgā telpā un tev nav nekāda atskaites punkta, kam piesiet skatienu, grūti izvēlēties bremzēšanas punktu. Ja sāksi bremzēt par ātru, zaudēsi sekundes. Ja par vēlu – nu, tas nekad labi nebeidzas,” – piedzīvojumus stāsta Renalds Gabarts (Renaldas Gabartas), kas pērn sacīkstēs piedalījās ar automašīnu “Audi RS3”.

Ne visi spēj pierast pie ātruma un no lēna slaloma iebraukt ātrā trasē. Pirms pieciem gadiem organizatori dalībniekiem noorganizēja pirmo šādu ātrumposmu, lai iesildītos, ko liela daļa vēl joprojām atceras. Tā bija 7 km gara trase Panevēžas Pajostes militārajā poligonā.

“Tas bija mans pirmais “Žurnālistu rallijs”, un, kad starta brīdī akseleratora pedāli nospiedu līdz grīdai, pirmo reizi to atlaidu tikai pēc kāda laba kilometra. Tajā ātrumposmā bija viss un uzreiz: taisnes, kur automašīna attīstīja maksimālo ātrumu, ilgi, gari pagriezieni uz betona seguma, no viena no tiem noslīdēju, sarežģīti un lēni slalomi lidmašīnu parkošanās laukumos un ļoti ātrs, šaurs, līkumains ceļš pa mežiņu finiša virzienā. Vienā ātrumposmā!” – startu joprojām nespēj aizmirst TV raidījuma “Ne viens pats uz ceļa” (lietuviešu val. “Ne vienas kelyje”) vadītājs Egidijus Babelis (Egidijus Babelis).

Sarunu biedriem atmiņā palicis arī pirms trijiem gadiem trijās Baltijas valstīs notikušais “Žurnālistu rallijs”, kas trašu dažādības ziņā pārspēja jebkuru līdzīgu pasākumu. Viņiem nācās sacensties, braucot pa paralēli Siguldas bobsleja trasei ejošo līkumaino, stāvus kalnā vedošo ceļu, bet pasākums vainagojās ar “Iron balls” (latviešu val.: metāla bumbas vai metāla olas) ātrumposmu slēpotāju takās Igaunijā. Šauri, asfaltēti celiņi blīvā mežā, akli pagriezieni pār tramplīniem.

Bet tiem, kuri domā, ka rallijs ir tikai sacīkstes uz laiku, organizatori Igaunijā blakus Pērnavai esošajā “Auto24Ring” trasē sagatavoja vēl vienas lamatas, un katru minūti trasē riņķot palaida arvien vairāk dalībnieku.

“Vienu brīdi trasē bija varbūt 15 automašīnu. Un, kad vienā pagriezienā dažādās trajektorijās un dažādos ātrumos ieradās vismaz četras ekipāžas, tas bija maigi, sakot interesanti,” – atceras R. Gabarts.

Šogad sacentīsies ostā

Šogad notiks jau 24. “Žurnālistu rallijs”, un arī tas būs īpašs. Rallija bāze būs turpat, kur divus iepriekšējos gadus – blakus Palangai esošajā atpūtas kompleksā “Atostogu parkas”, ko dalībnieki ir ļoti iecienījuši. Žurnālisti sacentīsies gan Lietuvas, gan Latvijas teritorijā.

Piektdien viņi sacentīsies Klaipēdas reģiona apvidos, autodromos un Kretingas centrā. Bet sestdien viņus gaida īpaša uzstāšanās Liepājas ostā un sacīkstes pilsētas ielās un Liepājas brīvajā ekonomiskajā zonā. Starp citu “Žurnālistu rallija” dalībniekiem jau ir nācies sacensties blakus kuģiem – Klaipēdas kruīza kuģu terminālī, kur viena kļūda varēja novest pie peldes ar zivīm. Organizatori saka, ka šogad dalībnieku atmiņu arhīvus “Žurnālistu rallijs” papildinās ar ne vienu vien ievērības cienīgu atmiņu mapi.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 27.maijs 2019 17:24
1 0 Atbildēt

Ne velti tajā rallijā piedalās neizceptie profesionāļi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 11

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti