Populārākie mīti par elektrības tirgotāja maiņu 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Lattelecom | 27.oktobris 2017 13:26

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs nav apmierināts ar savu elektroenerģijas tirgotāju, taču turpina izmantot tā pakalpojumus*. Tiek uzskatīts, ka biežākie iemesli, kāpēc cilvēki samierinās ar neatbilstošu pakalpojumu sniedzēju, ir sabiedrībā iesakņojušies mīti par elektrības tirgotāju maiņu.

Populārākos aizspriedumus atspēko Lattelecom tet enerģijas tirgus eksperts Reinis Āboltiņš.

#Mīts Nr1: Elektrību piedāvā tikai viens uzņēmums
Pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas 2015. gadā elektrību Latvijā piedāvā vairāki uzņēmumi. Tas nozīmē, ka jau vairāk nekā divus gadus Latvijas iedzīvotājiem ir priekšrocība pašiem izvēlēties elektrības tirgotāju, kas, piemēram, piedāvā zemāku cenu vai nodrošina labāku servisu. Taču, aizbildinoties ar aizņemtību, joprojām šī iespēja bieži netiek izmantota – liela daļa iedzīvotāju (42%) joprojām turpina izmantot esošā elektrības tirgotāja pakalpojumus tikai tāpēc, ka nav bijis laika iedziļināties citu tirgotāju piedāvājumos, liecina Norstat un tet pētījums.

#Mīts Nr2: Elektrības kvalitāte ir atšķirīga
Cilvēkiem Latvijā joprojām šķiet, ka dažādi elektrības tirgotāji piegādā dažādas kvalitātes elektrību. Tas ir aplams uzskats, jo visas mājsaimniecības Latvijā saņemam vienu un to pašu elektrību. To piegādā akciju sabiedrība Sadales tīkls, tāpēc tirgotāji nevar ietekmēt elektrības kvalitāti. Būtiskākā atšķirība starp dažādiem elektrības pakalpojumu sniedzējiem ir atšķirīgas elektrības cenas un klientu serviss, piemēram, veids kā klientam jāiesniedz skaitītāju rādījumi, kuros datumos jāapmaksā elektrības rēķins, īpašie piedāvājumi, papildu bonusi, tostarp pakalpojuma sniedzēja padomi un izglītošana par efektīvāku elektroenerģijas patēriņu.

#Mīts Nr3: Būs jāmaina elektrības vadi
Viens no spēcīgākajiem sabiedrībā valdošajiem mītiem – mainot tirgotāju, mājoklī būs jāmaina arī elektrības vadi, notiks elektrības pārrāvumi un citas neērtības. Uztraukumam nav pamata – elektrība tiek piegādāta pa esošajiem elektrības vadiem, un to jebkurā gadījumā piegādā AS Sadales tīkls. Tāpat AS Sadales tīkls rūpējas par citiem saistītiem jautājumiem. Piemēram, ja pazūd elektrība, joprojām būs jāzvana uz to pašu Sadales tīkls bojājumu pieteikšanas tālruni.

#Mīts Nr4: Elektrības tirgotāja maiņa ir sarežģīta
Maldīgi var šķist, ka elektrības tirgotāja maiņa ir laikietilpīga un sarežģīta. Patiesībā tā būtiski neatšķiras no citu pakalpojumu sniedzēju maiņas un ir paveicama ļoti vienkārši. Kā norāda R. Āboltiņš, elektrības tirgotāja maiņa notiek nemanāmi. Praktiski tie ir tikai daži klikšķi internetā.

Plašāka informācija par 2017. gadā veiktās pētījumu kompānijas Norstat Latvijas interneta lietotāju aptauja atrodama pielikumā.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 27.oktobris 2017 22:38
9 0 Atbildēt

Es nemainu, jo man pofig.

Kāpēc lai ieekonomētu kaut kādus centus, vajag vazāties pa kaut kādiem kantoriem?

Es maksāju 80 eiro. Es zinu, ka no summas bez pvn ( manā gadījumā ap 60 eiro) 40% ir elektrības cena, 40% ir sadales tīkla cena, 20% oik.

Sanāk, ka ja citam operātoram cena būs 10, pat 20 procenti lētāka, tad oik un sadales tīkla tarifi tik un tā paliks savā līmenī. Sanāks ieekonomēt aptuveni 5 eiro mēnesī. Turklāt, bieži lētie tarifi ir naktī, kad reāli to nemaz neizmanto ( lohatrons).

Es varu samaksāt liekus 5 eiro , bet pirst dīvānā un rakstīt komentārus iauto, nekā ar kalkulatoru skraidīt pa elektrības tirgoņu kantoriem.

ES 28.oktobris 2017 2:45
6 6 Atbildēt

tas brīvais tirgus Latvijā ir fuflo, bija viens kas piegādā elektrību, tagad pēkšņi parādījās vairāki. EU komisija savā vājprātā nesaprot ka tas viens lielais ir sadalījies vairākos mazākos elektrības "devējos" mums no ta labuma nav, cena palika tikai dārgāka! FUFLO!!!!

Kanibaals 28.oktobris 2017 23:00
1 0 Atbildēt

Nez ar Lattelecom esmu apmierināts, vismaz viss vienā rēķinā un var kaut vai uz to ietaupīt. Arī uzskaite vienkāršāka un pārskatāmāka nekā Latvenergo. Elektroauto īpašniekiem nakts tarifs ir pievilcīgāks nekā LE fiksētais 55% diena-nakts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti