2021. gada starptautiskajā auto izstādē Vācijā (2021. gada IAA Mobilitātes izstādē) Huawei prezentēja savu jaunāko paplašinātās realitātes vējstikla displeja (AR-HUD) risinājumu.
Izmantojot šo risinājumu, vējstikls tiek pārvērsts par pirmās personas skata (First-Person View — FPV) displeju, kurā iestrādātas novatoriskas tehnoloģijas, lai gan gādātu par drošību, gan nodrošinātu informatīvi izklaidējošas funkcijas, sniedzot vēl nebijušu autovadīšanas pieredzi.
Huawei, liekot lietā vairāk nekā divdesmit gadu ilgo pieredzi IKT optikas nozarē, izmanto vismodernākās optikas tehnoloģijas viedajos transportlīdzekļos un attīsta viedo automobiļu optikas risinājumu, kur svarīga loma ir Huawei AR-HUD risinājumam. Huawei AR-HUD kā maza ierīce ar UHD displeju lielā ietvarā ir viegli pielāgojama dažādu veidu lietojumam. Tajā tiek rādīta informācijas paneļa informācija, paplašinātās realitātes navigācija, tas atbalsta drošas braukšanas funkcijas, sniedz optimālu palīdzību braukšanai naktī/lietū vai miglā, kā arī nodrošina izklaides saturu.
Paplašinātās realitātes navigācija — drošāka braukšana visu ceļu
Vējstikla displeji sākumā tika izmantoti kaujas lidmašīnās, lai uzlabotu lidojumu drošību. Vēlāk tos sāka izmantot arī automobiļu būvniecībā. Novatoriskais Huawei AR-HUD nodrošina 13x5° skata laukumu. Tas nozīmē, ka 70 collu liels virtuālais attēls tiek rādīts 7,5 m priekšā vadītājam. Informācijas paneļa informāciju AR-HUD rāda apakšdaļā, neaizsedzot vadītāja skatu, un iespējo drošas braukšanas palīgfunkcijas. Tas nodrošina arī paplašinātās realitātes navigācijas informāciju atbilstoši ceļa virsmai un aptver vairākas braukšanas joslas, ja nepieciešams. Piemēram, AR-HUD var piedāvāt precīzus navigācijas ieteikumus trīs ceļu krustojumā. AR-HUD var arī precīzi atzīmēt apkārtējos transportlīdzekļus un gājējus nakts redzamības/lietus un miglas apstākļos, uzlabojot braukšanas drošību sliktas redzamības gadījumā.
Izklaides, bagātinātās informācijas displejs
Huawei AR-HUD nodrošina Full HD displeju ar vairāk nekā 100 pikseļu uz leņķi lielu izšķirtspēju un spilgtu, kvalitatīvu attēlu ar lielu kontrastu. Tagad lietotāji var izmantot izcilas video un audio iespējas. Priekšā sēdošais pasažieris (vai vadītājs, kad transportlīdzeklis ir novietots stāvēšanai) var baudīt augstas izšķirtspējas videoklipus, video zvanus un spēles ar paplašinātās realitātes iespējām. Turklāt, apvienojot interešu punktus uz reālistiska skata kartes, AR-HUD rāda reāllaika informāciju par stāvvietām, restorāniem, veikaliem, kinoteātriem un degvielas uzpildes stacijām, ar tehnoloģiju palīdzību piedāvājot lietotājiem ikdienā nepieciešamo.
Liela attiecība starp skata lauku un tilpumu nodrošina vieglu uzstādīšanu
Huawei AR-HUD ir kompakts (tikai 10 l), un tam ir liels skata lauks. Lielā attiecība starp skata lauku un tilpumu ļauj displeju pielāgot vairākiem transportlīdzekļu modeļiem. Parastie vējstikla displeji rada attēlu dubultošanos un reiboni. Lai novērstu šo problēmu, Huawei izmanto unikālas optiskā ceļa dizaina un algoritma tehnoloģijas, kas uzlabo izšķirtspēju un novērš attēla dubultošanās izraisīto reiboni, ievērojami pilnveidojot lietošanas iespējas.
Attēla dubultošanās novēršanas tehnoloģija mazina reiboni un uzlabo lietotāja pieredzi
Huawei vispārīgo optisko lietišķo produktu līnijas prezidents Kevins Huans (Kevin Huang) pastāstīja: “Huawei paplašinātās realitātes vējstikla displejā tiek izmantota novatoriska optiskā displeja ierīce un telpiskās optikas tehnoloģijas, lai pārvarētu tradicionālo līdzekļu ierobežojumus, radot pavisam jaunas drošas braukšanas iespējas. AR-HUD iespējas tiks attīstītas tālāk — lielāks ietvars, augstāka izšķirtspēja un 3D bez palīglīdzekļiem —, lai radītu izcilu, iepriekš nekad vēl nesasniegtu redzamību. Huawei turpinās ieguldīt līdzekļus optikas tehnoloģiju pētniecībā un izstrādē, lai piedāvātu plašu transportlīdzekļos lietojamu optikas produktu klāstu, kas būtu noderīgs arī citās jomās , tādējādi nodrošinot mūsu uzņēmuma piedāvātās optikas iespējas daudzām nozarēm.”
Kamēr šādai tehnoloģijai nebūs iebūvēta infrasarkanās kameras vizualizācija pret dzīvniekiem ceļmalās, tikmēr sū uz kociņa. Jaguar jau labu laiku atpakaļ reklamēja savu dzīvnieku atpazīšanas tehnoloģiju ar visu vizualizāciju, bet tā joprojām arī nav ieviesta.