Reakcija pret pieredzi

16.augusts 2012 7:44

Risks izraisīt satiksmes negadījumu autovadītājiem, kuri ir vecāki par 65 gadiem, ir par 16% lielāks kā autovadītājiem vecuma grupā no 25 – 64 gadiem. No otras puses, salīdzinot ar iepriekš minēto grupu, autovadītājiem, kuri ir jaunāki par 25 gadiem, šis risks ir par 188% lielāks.*

Drošāki autovadītāji ir cilvēki darbaspējas vecumā. Savukārt bīstamākie braucēji ir gados jauni autovadītāji, kuriem trūkst pieredzes un kuri nereto demonstrē pārgalvīgu uzvedību vai pārvērtē savas spējas. „Gados vecākiem autovadītājiem ir lēnāka reakcija. Pasliktinājusies arī viņu redze un dzirde, tomēr šādi autovadītāji parasti ir uzmanīgāki un apdomīgāki, pielāgojot savu braukšanas stilu savām spējām,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Vecums, kurā vajadzētu aizliegt vadīt automašīnu, nav stingri nosakāms – dažiem tie varētu būt 65 gadi, kamēr citi var droši vadīt auto daudz ilgāk. Tomēr tiem autovadītājiem, kuri nepiedzīvo strauju redzes vai dzirdes pasliktināšanos, ir diezgan grūti noteikt, kad ir labākais laiks pārtraukt vadīt auto. Tieši tāpēc vairākās valstīs gados vecākiem autovadītājiem obligāti jāveic medicīniskā apskate. Latvijā likums nosaka, ka auto drīkst vadīt tikai tad, ja ir derīga gan autovadītāja apliecība, gan medicīniskā izziņa visiem autovadītājiem neatkarīgi no vecuma. Jums noteikti nevajadzētu sagaidīt savu pirmo negadījumu.

Vajag ievērot signālus, kas var brīdināt jau iepriekš. Gados vecākiem vadītājiem vajadzētu pievērst uzmanību pārpratumiem uz ceļa, kuros viņi tiek iesaistīti, grūtībām laikus pamanīt gājējus un citus satiksmes dalībniekus, kā arī nervozitātei un stresam, esot pie stūres. Stīvi un sāpīgi kakla muskuļi var apgrūtināt galvas pagriešanu. Tas var būt bīstami, mainot braukšanas joslas. Sāpīgas un smagas kājas var palielināt kājas noņemšanas no pedāļa laiku vienlaikus palielinot reakcijas laiku. Kā būtiski brīdinājumi jāuztver arī citu satiksmes dalībnieku reakcija, kā arī tuvinieku viedoklis. „Ja neesat pārliecināts, ka spējat droši vadīt auto, ieteicams konsultēties ar savu ārstu vai arī ar kādu pieredzējušu instruktoru. Laba ideja ir pārbaudīt savas braukšanas prasmes arī kādā drošas braukšanas skolā,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Arī medikamentu lietošana var ietekmēt autovadīšanas spējas. Tieši tāpēc pacientiem vienmēr vajadzētu pajautāt savam ārstam par iespējamajiem blakusefektiem, jo atsevišķi medikamenti neietekmē autovadīšanas spēju, ja tiek lietoti vieni paši, tomēr situācija mainās, tos kombinējot ar citiem. „Gados vecākiem autovadītājiem, kuri vairāk nejūtas par sevi tik droši, ieteicams izvairīties no automašīnas vadīšanas sastrēgumu stundās, kā arī nevajadzētu izvēlēties pārslogotus ceļus. Vajadzētu izslēgt arī jebkuras citas traucējošas darbības, piemēram, runāšanu pa telefonu. Reakcijas laikam kļūstot ilgākam, vajadzētu ievērot lielāku distanci ar priekšā braucošo automašīnu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

*Avots: www.rand.org
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW sarauj gabalos (+ VIDEO) 5

Ukrainas pilsētā Odesā BMW vadītājs zaudē kontroli pār savu spēkratu, mašīna saslīd un ietriecas stabā. Bojā iet divi cilvēki. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Peugeot 3008 pieslēdzas elektrībai un nebaidās no bezceļa (+VIDEO) 3

Peugeot izdomājis viltīgu gājienu - viena Peugeot 3008 PHEV jeb lādējamā hibrīda vietā piedāvāt divus. Lasīt vairāk

 

Kā pareizi šeit braukt? Ostas celtnieks pārkāpj virkni MK noteikumus Nr:421 bīvdarbu laikā Dāvja ielā 12.06.2021 (+ VIDEO) 11

Veicot remontus Jūrmalā, Dāvja ielā, būvnieki no "Ostas celtnieks" pārkāpj virkni MK Nr:421 noteikumu, tostarp nepareizi novietojot vadstatnes, piemirstot par dzeltenoranžajam signālgaismām u.tt. Lasīt vairāk

 

Elektroauto – nākotne, kam gatavoties jāsāk šodien 43

Nupat publiskajā telpā izskanējusi ziņa, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros plāno sniegt atbalstu 4500 eiro apmērā jaunu elektroauto iegādei, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti