Reakcija pret pieredzi

16.augusts 2012 7:44

Risks izraisīt satiksmes negadījumu autovadītājiem, kuri ir vecāki par 65 gadiem, ir par 16% lielāks kā autovadītājiem vecuma grupā no 25 – 64 gadiem. No otras puses, salīdzinot ar iepriekš minēto grupu, autovadītājiem, kuri ir jaunāki par 25 gadiem, šis risks ir par 188% lielāks.*

Drošāki autovadītāji ir cilvēki darbaspējas vecumā. Savukārt bīstamākie braucēji ir gados jauni autovadītāji, kuriem trūkst pieredzes un kuri nereto demonstrē pārgalvīgu uzvedību vai pārvērtē savas spējas. „Gados vecākiem autovadītājiem ir lēnāka reakcija. Pasliktinājusies arī viņu redze un dzirde, tomēr šādi autovadītāji parasti ir uzmanīgāki un apdomīgāki, pielāgojot savu braukšanas stilu savām spējām,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors.

Vecums, kurā vajadzētu aizliegt vadīt automašīnu, nav stingri nosakāms – dažiem tie varētu būt 65 gadi, kamēr citi var droši vadīt auto daudz ilgāk. Tomēr tiem autovadītājiem, kuri nepiedzīvo strauju redzes vai dzirdes pasliktināšanos, ir diezgan grūti noteikt, kad ir labākais laiks pārtraukt vadīt auto. Tieši tāpēc vairākās valstīs gados vecākiem autovadītājiem obligāti jāveic medicīniskā apskate. Latvijā likums nosaka, ka auto drīkst vadīt tikai tad, ja ir derīga gan autovadītāja apliecība, gan medicīniskā izziņa visiem autovadītājiem neatkarīgi no vecuma. Jums noteikti nevajadzētu sagaidīt savu pirmo negadījumu.

Vajag ievērot signālus, kas var brīdināt jau iepriekš. Gados vecākiem vadītājiem vajadzētu pievērst uzmanību pārpratumiem uz ceļa, kuros viņi tiek iesaistīti, grūtībām laikus pamanīt gājējus un citus satiksmes dalībniekus, kā arī nervozitātei un stresam, esot pie stūres. Stīvi un sāpīgi kakla muskuļi var apgrūtināt galvas pagriešanu. Tas var būt bīstami, mainot braukšanas joslas. Sāpīgas un smagas kājas var palielināt kājas noņemšanas no pedāļa laiku vienlaikus palielinot reakcijas laiku. Kā būtiski brīdinājumi jāuztver arī citu satiksmes dalībnieku reakcija, kā arī tuvinieku viedoklis. „Ja neesat pārliecināts, ka spējat droši vadīt auto, ieteicams konsultēties ar savu ārstu vai arī ar kādu pieredzējušu instruktoru. Laba ideja ir pārbaudīt savas braukšanas prasmes arī kādā drošas braukšanas skolā,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Arī medikamentu lietošana var ietekmēt autovadīšanas spējas. Tieši tāpēc pacientiem vienmēr vajadzētu pajautāt savam ārstam par iespējamajiem blakusefektiem, jo atsevišķi medikamenti neietekmē autovadīšanas spēju, ja tiek lietoti vieni paši, tomēr situācija mainās, tos kombinējot ar citiem. „Gados vecākiem autovadītājiem, kuri vairāk nejūtas par sevi tik droši, ieteicams izvairīties no automašīnas vadīšanas sastrēgumu stundās, kā arī nevajadzētu izvēlēties pārslogotus ceļus. Vajadzētu izslēgt arī jebkuras citas traucējošas darbības, piemēram, runāšanu pa telefonu. Reakcijas laikam kļūstot ilgākam, vajadzētu ievērot lielāku distanci ar priekšā braucošo automašīnu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

*Avots: www.rand.org
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā VID izturas pret Latvijas uzņēmējiem, jo uzskata, ka BMW maksā dārgāk ( + VIDEO) 29

Vai VID atkal mēģina aizbiedēt nodokļu maksātājus no Latvijas, kā tas bija ar ss.lv? Notikumi risinājās aprīļa sākumā, bet par gala lēmumiem ziņu mums nav. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar autobusu (+ VIDEO) 13

Video autors raksta, ka autobuss parādījies burtiski "no nekurienes" Lasīt vairāk

 

Nāvējošās izklaides uz dzelzceļa (+ VIDEO) 1

Arī 14 gadus vecā pusaudža nāve uz elektrovilciena jumta gūtā strāvas trieciena dēļ neattur citus zēnus no nāvējošās izklaides – vizināšanās, pieķeroties vilcienam no ārpuses. Lasīt vairāk

 

Vācijā aizliedz vidējā ātruma kontroles kameras, bet Latvijā uzstāda pirmo un būs vēl 134

Dažās Eiropas Savienības valstīs tās darbojas, Vācijā pastāv bažas par ietekmi uz privātumu. Lasīt vairāk