Četras luksus klases mašīnas, kas pārtop amizantos superauto 1

 

Audi R8

Public ID Group | 15.jūnijs 2017 11:16

Kas ir jādara, lai luksus klases auto pārtaptu vēl izcilākos superauto? Protams, labiem mehāniķiem jāļauj iztērēt lielu naudu, lai rezultātā iegūtu vēl vairāk.

Realitātes šovā “Superauto megabūve”, kas “National Geographic” skatāms ceturtdienās, britu mehāniķi Šeins Linčs un Dens Baruffo kopā ar Londonas superauto guru Aleksu Prindvilu paveic vērienīgas misijas, pārveidojot “vienkāršas” luksus klases mašīnas par ātrumsacīkstēm piemērotiem superauto.

Jā, patiešām, bijušajam grupas “Boyzone” dalībniekam piemīt pārliecinošas mehāniķa prasmes, jo Linčs ir uzaudzis starp sacīkšu mašīnām. Rallijos ir braucis gan Šeina tēvs, gan vectēvs. Tēvam piederēja autodarbnīca, kurā Šeins kā mehāniķis bija strādājis pirms pievienošanās “Boyzone” un pie šīs nodarbes viņš atgriezās pēc grupas izjukšanas. Šovā viņš strādā kopā ar Denu Baruffo, kas ir seno auto restaurators un luksus mašīnu būvnieks, spēj pastāstīt par teju jebkuras automašīnas vismazāko skrūvīti un uzgriezni.

Lūk, ar kādu auto pārbūvi vīri nodarbosies šova “Superauto megabūve” jaunajās sērijās.

“Audi R8” spēj labi izbraukt figūras
“Audi R8” ir izslavēts kā visdaudzpusīgākais superauto, kur, pēc paša ražotāja teiktā, esot vieta arī diviem golfa nūju komplektiem. “Audi” patiešām ir uzņēmums ar misijas izjūtu, kas padarīja “Quattro” piemērotu autosacīkstēm un pārvērta Lemānas sacensības par sava zīmola pikniku. Protams, tam nebūtu nekas iebilstams pret iespēju “pagrūstīt” “Ferrari” un “Porshe” arī luksus klases sedanu tirgū. “Audi R8” mantojumā no “Quattro” nākusi arī pilnā piedziņa. Lai pārvērstu piparmētru sudrabaino “Audi R8 V8 Coupe” par monstru, kas spēj piedalīties auto veiklības un figūrbraukšanas sacīkstes “Gymnkhana”, mehāniķiem nācās krietni papūlēties, tostarp pārveidot pilnpiedziņu par aizmugurējo piedziņu. Labākai manevrēšanai tika nomainīta stāvbremzes hidraulika, modernizēts bloķēšanas diferenciālis, noņemti klusinātāji un pievienoti lieli spārni. Divvietīgā kupeja arī ieguva izskatu.

“Maserati Ghibli”, kas spēj sasniegt ātrumu 300 kilometri stundā
Ar “Ghibli” saprot trīs dažādu paaudžu sporta auto, kas tapušas “Maserati” rūpnīcā Itālijā. Pirmā sērija laista klajā vēl XX gs. 60.gados; divdurvju kupejas bija slavenas sava dizaina un aizveramo priekšējo lukturu dēļ. Šis bija pēdējais no “Maserati” superauto modeļiem, kuram motors atrodas priekšā. 1992.gadā “Ghibli” atgriezās kā četrvietīga divdurvju kupeja ar twin V6 dzinēju. Jaunāko “Ghibli” paaudzi uzskata par itāļu luksus klases auto dizaina labāko sasniegumu, kas apvieno plūdenas, sportiskas līnijas un inženierzinātņu sasniegumus. Par “ghibli”, starp citu, dēvē vētru Dienvidamerikā. Par godu “Maserati” simtgadei 2014.gadā tika izlaistas 100 īpašas mašīnas.

Parasta “Maserati Ghibli” ātrums var sasniegt 240 kilometrus stundā, taču vai to var pārbūvēt par retro stila superauto, kas spēj traukties ar ātrumu 300 kilometru stundā un piedalīties Lemānas autosacīkstēs? Bijusī modele Džodija Kida ir pilnīgi pārliecināta, ka tas ir padarāms, kaut arī mehāniķiem nāktos krietni pasvīst.

Ar “Porsche 914” var braukt arī pa ledu
Šis modelis ir “Porshe” un “Volkswagen” kopdarbs, kas tika ražots viens dažus gadus laikā no 1970. līdz 1972.gadam. Divvietīgais sporta auto ar ļoti garu bāzi, noņemamu jumtu un izbīdāmiem lukturiem tiek uzskatīts par neveiksmi, kaut arī realitātē zemā piekare nodrošināja ļoti labu vadāmību. “Porshe 914” bija jākalpo par pamatu turpmākai sadarbībai starp abiem autoražotājiem, proti, katrs zīmols vienotu bāzes modeli piemērotu katrs savām vajadzībām, taču tas neizdevās.

“Porshe” juta, ka konkrētais auto mazina zīmola ekskluzivitāti. Eiropā to uztvēra kā “tautas” “Porshe”, turklāt īpatnējā dizaina dēļ to neasociēja ar luksus auto zīmolu. Savukārt “Volkswagen” nevēlējās aizdot savus risinājumus augstākas klases konkurētspējīgākam modelim. Iespējams, projektu izjauca Hainca Nordhofa nāve, jo jaunais “Volkswagen” vadītājs Kurts Locs nespēja rast kopīgu valodu ar Poršē ģimeni. Pavisam tika saražoti vien 3360 eksemplāri.

ASV “Porshe 914” kļuva par vienu no labāk pārdotajiem modeļiem. Tiesa, tas neattiecas uz sacīkšu versiju “Porshe 914-6”, šim modelim pirmās ugunskristības bija Lemānas autosacīkstes, Tagad superauto tirgotājs Alekss Prindvils ir gatavs derēt, ka “poršu” var padarīt piemērotu rallijam uz ledus.

“Delorean DMC” – 12, kas vēlreiz pārtop nākotnes mašīnā
“Delorean DMC – 12” nav pati labākā mašīna pasaulē, taču sajūtu un teatrālisma ziņā to ir grūti pārspēt. Bijušā “General Motors” izpilddirektora, autoinženiera Džona Z. Deloreana “bērnam” bija visas izredzes iegūt pasaules slavu, taču tās netika piepildītas. DMC dizainu veidoja itāļu auto dizaineris Džordžeto Džudžiaro, bet tehnisko pusi “Lotus Cars of England”. Mašīnas ražoja pilnīgi jaunā rūpnīcā Danmarījā, Ziemeļīrijā. Tām bija nerūsējošā tērauda virsbūve, 2,85 litru V6 dzinējs, piecu pakāpju manuālā vai trīs pakāpju automātiskā ātrumkārba. Slavu un atpazīstamību auto ieguva pēc filmas “Atpakaļ nākotnē”, kurā “Delorean DMC – 12” bija pārbūvēta par laika mašīnu. Pateicoties nerūsējošā tērauda detaļām, DMC – 12 bija drošs transports cauri kosmiskajām laika cilpām. Tagad “DeLorean Motor Company” īpašnieks vēlas, lai Šeins un Dens uzbūvē viņam jaunu auto, izmantojot vien DMC – 12 šasiju.

Skaties jaunās seriāla “Superauto megabūve” sērijas “National Geographic” ceturtdienās plkst. 21:00!

Maserati Ghibli

Maserati Ghibli

Porsche 914

Porsche 914

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 15.jūnijs 2017 12:03
2 2 Atbildēt

Vai man vienigajam liekas, ka tā ir reklāma raidījumam?

Tikai realitātē sanāca - antireklāma. Nevienam citam , izņemot tos n tos tūkstošus Latvijas strādnieku, kuri sapņo par audi, tas neliksies interesants. Pa Discovery ir daudz interesantāki auto raidījumi. Vai youtube kanāli.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti