Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lielākais lielizmēra 1/5 radiovadāmo modeļu notikums – Turaida Cup! (+ FOTO) 2

 

Foto: Vilmārs Vidiņš

Andris Žīgurs | 30.jūlijs 2024 11:59

Saulainā nedēļas nogalē no12. līdz 14. jūlijam Turaidā norisinājās šī gada gaidītākoais notikums, kas pulcē vislielāko dalībnieku skaitu lielizmēra radio vadāmo entuziastu un sportistu vidū. Šajās sacīkstēs jau bija izkristalizējušies līderi katrā grupā kopvērtējumā un cīņa solījās būt aizraujoša līdz pēdējai sekundei.

Šīs bija pirmā šīs sezonas grants seguma sacensības, kas nozīmēja gan atšķirīgu modeļu regulējumu, gan arī riepu izvēli. Kā atzina viens no Turaida Cup rīkotājiem un protams arī dalībnieks Mārcis Tilners: “Sezonas ceturtajam posmam gan organizatori, gan dalībnieki gatavojās nopietnāk, jo ņemot vērā to, ka sacensību grafiks bija ar lielākām pauzēm – attiecīgi arī dalībnieki vairāk riskēja un kvalifikācijas rezultāti bija ļoti tuvi, kas solīja aizraujošas sacīkstes visās grupās – sākot no 2WD Baja, 2WD un 4WD.”

Aizraujošā cīņa 2WD Baja grupā

Īpaša uzmanība tika pievērsta 2WD Baja grupai, kur Jānis Krūtainis vēlējās atspēlēties Raitim Amatniekam par iepriekšējā posma neveiksmi. Pēc kvalifikācijām šķita, ka tas arī izdosies, jo Jānis ieņēma pirmo vietu un Raitis trešo. Tomēr motoru sports ir neparedzams, un fināla braucienā Jānis nenosargāja pārsvaru, finišējot ceturtajā vietā, piekāpjoties ne tikai uzvarētājam Raitim Amatniekam, bet arī igauņu sportistam Maiko Tealma un savam brālim Oskaram Krūtainim. Šo posmu varētu arī nodēvēt par spraigāko, jo pirmās piecas vietas iebrauca 36 sekundēs.

Spraigie notikumi 2WD grupā

Ne mazāk spraigi notikumi risinājās 2WD grupā. Lai arī kopvērtējuma līderis Māris Kazāks kvalifikāciju noslēdza ceturtajā vietā, viņam izdevās finišu sasniegt pirmajam. Šoreiz cīņa par pjedestālu bija daudz asāka un spraigāka, jo uz pirmo vietu fināla pirmajā pusē pretendēja arī Dainius Mikelenas, kurš startēja no pirmās pozīcijas, un Vytautas Aglinskis, kas viņam mina uz papēžiem. Tehniskas problēmas Dainiusam liedza pilnvērtīgi izbaudīt savas mašīnas jaudu, un finišā Jānis Zariņš apsteidza Dainiusu, iegūstot trešo vietu. Kā atzina Jānis: "Sacensības Turaidā vienmēr ir pārsteigumiem pilnas, jo tehnikai ir liela slodze un viens nepareizs lēciens uz tramplīna var maksāt ne tikai vietu uz pjedestāla, bet pat izstāšanos. Attiecīgi ļoti liela nozīme bija pareizu trajektoriju izvēlei un pareizam ātrumam uz katra no tramplīniem."

4WD grupas pārsteigumi

4WD grupa solījās būt pārsteigumu bagāta, jo pirmo reizi piedalījās igauņu braucējs Juku Kaalma, kurš uzvarēja kvalifikācijā, bet šoreiz posmu izlaida Māris Kazāks. Konkurenci par pirmo vietu pieteica vēl viens igauņu braucējs Urmas Tšekenjuk, kurš finālā izstājās no cīņas 24. aplī. Par pārsteigumu parūpējās Vytautas Juška, kurš, kvalifikācijā uzrādot tikai devīto rezultātu, finālā aizcīnījās līdz otrajai vietai, bet trešajā vietā ierindojās Jevgēnijs Kuhalskis.

Jauna tradīcija - Mapon lēciens

Turaida Cup sacensības izcēlās ar vēl vienu notikumu – Mapon lēciens, kas notika pirmo reizi čempionāta vēsturē. Lai arī sākumā dalībnieki to vērtēja piesardzīgi, sacensību mērķis bija noskaidrot tālākā lēciena īpašnieku katrā no grupām. Tai pat laikā tālākais lēciens nozīmē lielāku risku mašīnām. Tomēr, kā jau organizatori pirms sacensībām prognozēja, adrenalīns ņēma virsroku! Dalībnieki ar katru apli uzlaboja savu rezultātu, un visspraigākā cīņa risinājās 4WD grupā, kur Urmas Tšekenjuk līdz pat beidzamajiem apļiem uzrādīja labāko rezultātu. Galu galā Juku Kaalma uzvarēja ar 15.8 metru tālu lēcienu. 2WD grupā uzvarēja Jānis Zariņš ar 13.5 metru tālu lēcienu. 2WD Baja klasē Raitis Amatnieks, lai arī pirms sacensībām neprognozēja, ka lēks uz visiem 100%, tomēr ar katru apli uzlaboja savu lēcienu un sasniedza 12.6 metru atzīmi, kas bija pietiekami, lai iegūtu pirmo vietu un Transportlīdzekļa GPS izsekošanas risinājumu no Mapon.

Paldies atbalstītājiem un skatītājiem

Izsakām pateicību mūsu atbalstītājam Mapon, kas ar Mapon lēcienu ir uzsācis jaunu tradīciju. Dalībnieki atzina šo papildus sacīksti par jautru un aizraujošu, jo tika piedzīvoti arī daudzi kūleņi un kritieni, kas padarīja sacīksti vēl dinamiskāku. Organizatori izsaka pateicību arī Lataako, kas kopā ar Giti bija sarūpējuši balvas uzvarētājiem!

Emocijas un profesionālais sniegums ar katrām sacensībām tikai pieaug, radot vēl neaizmirstamāku gaisotni gan dalībniekiem, gan sacīkšu vērotājiem. Vairāk informācijas par lielizmēra radio vadāmajām mašīnām un sacīkšu kalendāru varat atrast mūsu mājaslapā www.baja5b.lv.

Tiekamies jau 3. augustā Rokiškos, Lietuvā, kur norisināsies LSCrc 4. posms. Neaizmirstiet atzīmēt šo datumu savā kalendārā! Un atgādinām – šis ir hobijs, kurš ir nekaitīgs, bet izraisa atkarību!

 
Visi komentāri
 
Nelabojams 30.jūlijs 2024 14:32
1 0 Atbildēt

"4WD grupa solījās būt pārsteigumu bagāta, jo pirmo reizi piedalījās igauņu braucējs Juku Kaalma, kurš uzvarēja kvalifikācijā, bet šoreiz posmu izlaida Māris Kazāks. Konkurenci par pirmo vietu pieteica vēl viens igauņu braucējs Urmas Tšekenjuk, kurš finālā izstājās no cīņas 24. aplī. Par pārsteigumu parūpējās Vytautas Juška, kurš, kvalifikācijā uzrādot tikai devīto rezultātu, finālā aizcīnījās līdz otrajai vietai, bet trešajā vietā ierindojās Jevgēnijs Kuhalskis."

Bet kurš tad uzvarēja???

Tas man atgādina lielo tenisa fanu, žurnālistu Rīmeni, kurš reiz par vienām sacensībām gari un plaši stāstīja, kādi favorīti esot zaudējuši, bet kam - to viņš pat nepieminēja.

ZZZZ 31.jūlijs 2024 7:43
1 0 Atbildēt

Viss labi, bet iAuto, varētu šādus pasākumus reklamēt pirms notikuma! Pēc jau ir neinteresanti...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 7

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 4

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 2

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti