Mūsu KASKO lētāks nekā igauņu - iAuto

Mūsu KASKO lētāks nekā igauņu 12

 
Balta | 3.jūlijs 2013 8:58

Nereti šoferīši Latvijā transporta apdrošināšanu uzskata par vienu no sāpīgākajiem izdevumiem, ar ko nākas rēķināties. Tāpēc Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) transporta apdrošināšanas eksperti kopā ar kolēģiem no Lielbritānijas, Lietuvas un Igaunijas nolēma salīdzināt KASKO apdrošināšanas izmaksas, secinot, ka Igaunijā tās vidēji ir par 41% augstākas, bet Anglijā tās var būt pat četrreiz lielākas, nekā tas ierasts Latvijā.

Lai salīdzinātu KASKO izmaksas, BALTA transporta apdrošināšanas eksperti kopā ar ārvalstu kolēģiem modelēja vidējos transporta apdrošināšanas parametrus: rēķināja polises cenu vieglajai automašīnai, ja vadītāja stāžs ir astoņi gadi, polises termiņš - viens gads un piemēroja standarta pašriska nosacījumus. Ekspertu veiktās aplēses liecina, ka Baltijā vislielākās KASKO izmaksas ir Igaunijā, kur tās ir par 41% augstākas nekā Latvijā. Savukārt Lietuvā tās ir par 28% augstākas nekā Latvijā.

Foto: iAuto

BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune skaidro: „Izvērtējot vidējo KASKO apdrošināšanas izmaksu attiecību pret Lietuvu un Igauniju, jāteic, ka lielāko ietekmi uz Latvijas cenām atstāj spēcīgā konkurence apdrošinātāju vidū. Igaunijā un Lietuvā līdzīgu apdrošinātāju skaita apstākļos tirgus ir ievērojami lielāks, tāpēc Latvijā konkurence vēl joprojām darbojas autobraucēju labā, ikvienam apdrošinātājam cenšoties piedāvāt klientam pieņemamāko cenu. Turklāt bieži vien Latvijas patērētājs, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, ir mazāk prasīgs, vairāk orientējoties tikai uz cenu, nevis produktu, tā segumu vai apdrošinātāja servisu, kas citkārt var sadārdzināt polises cenu.”

Tāpat eksperti pieļauj, ka Latvijā zemo polišu cenu var būt veicinājusi ēnu ekonomikas naudas plūsma, kas pie mums ir lielāka nekā kaimiņvalstīs. Arī Rīgas Ekonomikas augstskolas pētījumā šī gada maijā Latvija no visām Baltijas valstīm „Ēnu ekonomikas indeksā” uzrādīja augstāko aplokšņu algu līmeni. Šādā situācijā aplokšņu algas transporta nozarē, piemēram, auto remonta uzņēmumos nosaka lētākas pakalpojumu sniegšanas izmaksas.

Lielbritānijā, salīdzinot ar Baltijas valstīm, KASKO apdrošināšanas izmaksas ir pat vairākas reizes lielākas. Atšķirīga ir arī politika. Piemēram, Latvijā šoferīši tradicionāli iegādājas tikai to apdrošināšanu, kas ir obligāta. Tā ir OCTA, apdrošinot spēkrata īpašnieka civiltiesisko atbildību pret trešajām personām. Savukārt Lielbritānijā ir obligāta prasība no neparedzētiem izdevumiem pasargāt arī sevi, tāpēc gan OCTA, gan KASKO ir apvienota vienā polisē.

Krišjānis Caune skaidro, ka šajā gadījumā jāņem vērā, ka Lielbritānijā polišu cenu diapazons ir ļoti plašs, kur galvenais cenas ietekmējošais faktors ir reģions, kurā transportlīdzeklis pārvietojas jeb ir reģistrēts. Arī jaunajiem autovadītājiem polišu cenas ir daudz augstākas nekā vidēja vecuma un pieredzējušiem vadītājiem - tās var būt vismaz par 50% dārgākas. Tāpat svarīgs faktors ir algu apmēru atšķirības. Lielbritānijā vidējā alga sasniedz 1893 latus*, bet Latvijā tā ir 494 lati**, tāpēc apdrošināšanas cenas ir proporcionāli piemērojušās katras valsts iedzīvotāju ienākumu līmenim.

Avoti:
*http://career-advice.monster.co.uk/salary-benefits/pay-salary-advice/uk-average-salary-graphs/article.aspx
** http://www.csb.gov.lv/dati/stradajoso-menesa-videja-darba-samaksa-latvijas-regionos-pa-menesiem-30200.html

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nortel 3.jūlijs 2013 9:36
1 0 Atbildēt

Vai visās pētītajās valstīs ir vienādi KASKO līguma nosacījumi? Cik zintu, tad Igaunijā KASKO sedz arī tjūninga bojājumus, kā arī ir iespējams ne tikai piereģistrēt, bet arī noKASKOt custom made transportlīdzekļus. Tāpat var bez problēmām piereģistrēt un apdrošināt auto, kuru sertifikācija Latvijā ir praktiski neiespējama.

muadris 3.jūlijs 2013 11:41
1 0 Atbildēt

Latvijā KASKO cenas varētu būt vēl zemākas, ja apdrošinātāji nemaksātu uzpūstas tāmes saviem auto remontētājiem. Par to liecina fakts, ka pēc remonta ļoti grūti uzzināt, cik tad īsti apdrošinātājs pārskaitījis servisam vai ieraudzīt tāmi. Abi izbildinās ar visādiem komercnoslēpumiem.

Var pat labi nopelnīt, ja izdodas uzzināt saskaņotās tāmes lielumu un izdabūt atlīdzību naudā. Vienojoties par reālām cenām ar paša izvēlēto servisu, var salabot auto par pavisam citiem cipariem. Dažiem paziņām tas ir izdevies.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 15

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 1

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti