papildināts: Šodien sākas parakstu vākšanu pret akcīzes nodokļa palielināšanu autogāzei, vietu saraksts 10

 
Latvijas Gāzes Asociācija | 2.septembris 2013 13:30

Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības dalībvalstu kopējā tendence ir pēc iespējas plašāk izmantot videi draudzīgus un atjaunojamus energoresursus, rūpējoties gan par apkārtējo vidi, gan palielinot energoresursu neatkarību, arī Latvijā ir nepieciešams valsts atbalsts autogāzes plašākai izmantošanai, uzskata Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

“Lai gan autogāzi šobrīd izmanto jau vairāk nekā četrdesmit tūkstoši autobraucēju Latvijā, joprojām tie ir tikai 6,2% no transportlīdzekļiem, kas piedalās kopējā satiksmē. Viens no galvenajiem iemesliem salīdzinoši lēnai nozares attīstībai ir investīcijas, kas nepieciešamas, lai aprīkotu automašīnas ar autogāzes iekārtām. Vidēji tas maksā ap 500 latiem, līdz ar to patērētāji ir ļoti jūtīgi un uzmanīgi pret jebkurām politiķu runām par akcīzes nodokļa likmes palielināšanu, kas var ietekmēt kopējās izmaksas,” norāda asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Latvijas Gāzes asociācijas biedri uzskata, ka palielinot akcīzes nodokli vai ceļot to līdz dīzeļdegvielas līmenim, pilnībā tiks iznīcināta autogāzes nozare, jo pakalpojums saistīto izmaksu dēļ nebūs konkurētspējīgs. “Ja skatāmies datus par pēdējo pusotru pusgadu, tad autogāzes iekārtas ir uzstādījuši gandrīz deviņpadsmit tūkstoši autobraucēju, veicot ieguldījumu 10 miljonu latu apmērā. Tās ir ļoti lielas investīcijas,” uzskata Valdis Bergs.

Autogāze ir videi draudzīga degviela, kuru izmantojot būtiski samazinās metālu koncentrācija izplūdes gāzēs.

Virzot priekšlikumu par akcīzes nodokļa likmes paaugstinājumu autogāzei, Ekonomikas ministrija nav veikusi nopietnu analīzi par priekšlikuma ietekmi uz autogāzes nozares attīstību. “Uz kopējā fona ieņēmumi valsts budžetā no šī priekšlikuma būs relatīvi niecīgi, tomēr nozarei tas nozīmē tālākas attīstības iesaldēšanu. Ja mēs gribam dzīvot zaļākā Latvijā un elpot tīrāku gaisu, tad tā ir valsts izšķiršanās par savu nostāju šajā jautājumā,” skaidro Valdis Bergs.

Lai nodrošinātu nozares tālāku attīstību, kā arī domājot par autobraucējiem, kurus vistiešāk ietekmēs Ekonomikas ministrijas piedāvātais priekšlikums, ar pirmdienu, 2. septembri, Latvijas Gāzes asociācija uzsāks parakstu vākšanu pret akcīzes nodokļa likmes palielinājumu. Savāktie paraksti tiks nogādāti Saeimas deputātiem, prasot apturēt priekšlikuma tālāku virzību.

Ja 2011. gada sākumā Latvijā bija reģistrētas 26 234 automašīnas, kas darbināmas ar autogāzi, tad šā gada jūlijā šis skaits bija palielinājies par 68%, sasniedzot jau 44 241 transportlīdzekli. Tomēr joprojām ar autogāzi darbināmu transportlīdzekļu skaits kopējā satiksmē ir ļoti zems – 6,2% no kopējā transportlīdzekļu skaita.

Analizējot datus par autogāzes patēriņu, situācija līdzīga. Pērn autogāzes patēriņš veidoja 5,6% no kopēja degvielas mazumtirdzniecības apjoma, sasniedzot 38 miljonus tonnu.

Arī biznesa vide pamazām pāriet uz autogāzi kā dabai draudzīgu un ekonomisku degvielas patēriņa veidu. Autogāzi izvēlējušies tādi uzņēmumi kā Preiļu siers, Hanzas maiznīca, NP Foods, Latvijas Finieris, Smile Taxi, Rīgas Taksometru parks, Latvijas Balzams un citi.

Jau iepriekš ziņots, ka iebildumus pret Ekonomikas ministrijas priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli autogāzei ir paudusi ne tikai Latvijas Gāzes asociācija, bet arī Latvijas degvielas tirgotāju asociācija un Degvielas tirgotāju un ražotāju savienība.

Latvijas gāzes asociācijā apvienojušies astoņi nozīmīgākie autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas. Pērn sašķidrinātās naftas gāzes nozares kopējais apgrozījums bija vairāk nekā 70 miljoni latu, tai skaitā autogāzei - 24,8 miljoni latu, savukārt nodokļos tika veikti maksājumi vairāk nekā 10 miljonu latu apmērā.

 

Papildināts: Parakstīties pret akcīzes nodokļa likmes palielinājumu var:

Pilsēta Adrese

 

“Eko Gāze” auto gāzes uzpildes stacijas

 
Rīga Ciema iela 3 (K.Ulmaņa gatve) 
Rīga Daugavgrīvas iela 31G
Rīga Mūkusalas ielā 59 (Pārdaugava)
Rīga Vienības gatve 117 (Pārdaugava)
Rīga Krasta iela 85
Rīga Salaspils iela 4a (Ķengarags)
Rīga Dārciema iela 72
Rīga Brīvības gatve 438E
Rīga Platones iela 13a (iebraukšana no K.Ulmaņa gatves aiz DUS “Trest”)
Dreiliņi Dreiliņi, Stopiņu pagasts

 

"Latvijas Propāna gāze" uzpildes stacijas

 
Rīga Dārzciema iela 69, DUS "Viada"
Rīga Ganību dambis 29a
Rīga Kurzemes pr. 15a, DUS "Viada"
Rīga Skanstes iela 6
Aizkraukle Jaunceltnes iela 1
Baldone Jaunvoitāni, DUS "Oktāns A"
Baloži "Cerības", DUS "Virši A"
Bauska Upmalas iela 6
Berģi Rīgas-Siguldas šoseja 7
Cēsis Valmieras iela 4, DUS "Neste"
Daugavpils Cietokšņa iela 82, DUS "Dinaz"
Daugavpils Dostojevska iela 6, DUS "Neste"
Daugavpils Jelgavas iela 2
Gulbene Brīvības iela 19
Jelgava Dobeles šoseja 61
Jūrmala Slokas iela 46
Jūrmala Viestura iela 21, DUS "Neste"
Krāslava Sporta iela 14
Liepāja Grīzupes iela 3
Limbaži Cēsu iela 36
Madona Saules iela 46, DUS "Latvijas Nafta"
Preiļi Rīgas iela 5
Rēzekne Stacijas iela 2
Salaspils "Jaunskābarži"
Saldus Kuldīgas iela 84a
Talsi Stendes 8, DUS "Talsu autotransports"
Tukums Kandavas iela 17
Valka Vienības gatve 2
Valmiera Cempu iela 12
Ventspils Kustes dambis 33
 
Visi komentāri
 
MZ 2.septembris 2013 14:17
2 2 Atbildēt

Kur jāparakstās?

iAuto 3.septembris 2013 9:58
0 0 Atbildēt

Parakstīšanās vietu saraksts pievienots rakstam

autopilots 2.septembris 2013 15:00
0 2 Atbildēt

KUR VARAM PARAKSTĪTIES???

Paraksts 2.septembris 2013 15:31
2 1 Atbildēt

Un kur var parakstīties, lai autogāzes akcīzi pielīdzina benzīna un dīzeļdegvielas akcīzei?

Vislabāk - samazinot otro...

J 2.septembris 2013 20:40
0 0 Atbildēt

Neuzliks gāzei, uzliks kam citam... neparakstīšu...

Jānis 2.septembris 2013 22:06
4 2 Atbildēt

Gaisā jūtama tipiskā latvieša skaudība. Štrunts kā pašam, ka tikai otram sliktāk. Ja es maksāju un neko negribu darīt lietas labā, tad jāmaksā arī citiem un visi, kas kaut ko ir izdarījši lai maksātu mazāk, ir finansiāli jāsoda. Kurš liedz pašam uzlikt gāzi un katru gadu ietaupīt vairākus simtus latu? Logus taču mēs nomainam un māju nosiltinam, lai būtu mazāki izdevumi par apkuri. Vienmēr ir vieglāk vainot un nopelt citu izdarīto nekā paša bezdarbību un kūtrumu.

Paraksts 4.septembris 2013 16:07
0 0 Atbildēt

Nav jau problēma, ka Tu maksā par gāzi mazāk nekā cits par benzīnu vai dīzeli.

Problēma, ka lielā starpība rodas nevis uz pašas degvielas vai tehnoloģiju rēķina, bet gan dēļ akcīzes.

Kāpēc "gāzētāji" neprotestēja (drīzāk gan priecājās), kad cēla akcīzi benzīnam un dīzelim. Šķiet ka pieminēt skaudību te ir nevietā...

Čerčils 2.septembris 2013 22:28
0 0 Atbildēt

Es vienmēr cīnos par nevis pret, tāpēc man veicās.

es 3.septembris 2013 8:24
1 1 Atbildēt

kapeikniekiem kapeiknieku problēmas...

Kanibaals 15.septembris 2013 20:26
0 0 Atbildēt

Pat ja paceltu akcīzi līdz benzīna līmenim cenas pieaugums nepārsniegtu 13sant/l, un gāze joprojām būtu gandrīz uz pusi lētāka nekā benzīns, pie tam nu jau ir pieejamas daudz labākas gāzes iekārtas, ka cenas pieaugumu arī neizjustu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 4

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti