Rosina paaugstināt obligāto piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai jau no 2014.gada 13

 
Nozare.lv | 2.novembris 2013 18:32

Foto: shell.com

Ekonomikas ministrija (EM) rosina ar 2014.gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts EM sagatavotajos grozījumos noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu, ko plānots skatīt nākamnedēļ valdības komitejas sēdē.

Noteikumu projekts paredz, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā būs atļauts realizēt fosilo dīzeļdegvielu tikai ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

EM skaidro, ka, lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, 2009.gada 1.oktobrī tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.

Patlaban saskaņā ar Ministru kabineta "Noteikumi par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību" Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (tai skaitā mērenā klimata apstākļos izmantojamu A, B, C, D, E, F kategorijas dīzeļdegvielu), kura satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban nenotiek šādas degvielas tirdzniecība.

EM secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets ir atbalstījis normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.

Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transportlīdzekļu dzinējos.

 
Visi komentāri
 
Nauda 2.novembris 2013 20:33
4 4 Atbildēt

Patiesībā būtu jāveic neatkarīgi pētījumi, lai pārliecinātos, ka patiesībā tā saucamais biodīzelis ir ļoti kaitīgs produkts, daudz, daudz kaitīgāks nekā parastā dīzeļdegviela. Tam par iemeslu ir biodīzeļa ražošanas tehnoloģija, kuras pamatā ir rapšu eļlas un metanola jeb metilspirta sajaukšana noteiktās proporcijās ar sekojošu ķīmisku reakciju. Nezinu precīzi metilspirta daļu šajā proporcijā, taču tā nav mazāka par trešdaļu no biodīzeļa masas. Metilspirts ir tas pats, ar ko nupat Jelgavā saindējās un noindējās daudzi "točku" klienti. 35 mililitri metilspirta cilvēkam ir nāvējoši. Tā ir ļoti indīga viela, kura biodīzelī saglabājas arī neizreaģējušā un neattīrītā veidā. Jebkurš, kuram ir priekšstats par ķīmisko rūpniecību, lieliski saprot, ka nav iespējams neizreaģējušo metilspirtu no biodīzeļa attīrīt pilnībā, vienlaikus saglabājot konkurētspējīgu biodīzeļa cenu. Neattīrītais metilspirts ir gaistošākā biodīzeļa sastāvdaļa, kura pirmā tiek ieelpota pēc nonākšanas pie atvērtas degvielas tvertnes, degvielas uzpildes pistoles vai degvielas nopilējuma vietā, nemaz nerunājot par gadījumiem, kad biodīzelis vai parastais dīzelis ar biodīzeļa piejaukumu nonāk uz ādas. Raksturīgākās lēnas indēšanās ar metilspirtu pazīmes ir neizskaidrojama redzes pasliktināsanās, galvas sāpes un reiboņi, ar lielu ticamību iegūt aknu saslimšanas, kuras parasti izpaužas tikai tad, kad aknas jau nopietni bojātas, kā arī tas ir ļoti ticams dažādu vēža formu katalizators.

Aicinu visus protestēt pret biodīzeļa piejaukšanu jebkurai citai degvielai, nemaz nerunājot par šī piejaukuma palielināšanu.

Kanibaals 2.novembris 2013 23:33
4 0 Atbildēt

Tad ko tu necīnies pret logu šķidrumu izmantošanu ziemā, tur arī ir metilspirts. Metilspirts ir inde, taču mazās devās uztraukumam nav nekāda pamata, pie tam no tvaikiem. Arī dabiski gremošanas procesā cilvēka zarnās rodas metilspirts un organisms ar to tiek galā bez sekām.

Kanibaals 2.novembris 2013 23:35
1 2 Atbildēt

Uzskatu, ka būtu piejaukums jāpalielina līdz 10%, gan dīzelim, gan benzīnam, jo visas automašīnas, kas ražotas pēc 1990. gada ir jau tam piemērotas. Jo vairāk lietosim biodegvielu, jo mazāk būsim atkarīgi no Krievijas.

Apēd sevi! 3.novembris 2013 0:39
2 1 Atbildēt

Jo vairāk biodegvielas, jo vairāk tiek sačakarēti mūsu lauki...

scope 3.novembris 2013 9:12
3 1 Atbildēt

Pseio zaļums, uz kura rēķina palielināt degvielas gala patērētāja izmaksas par kilometru.

rt 3.novembris 2013 9:53
1 0 Atbildēt

Biodegvielai beidzot ir jāpasaka skaidrs NĒ!!! Nekādu valsts atbalstu!

Paņemat piemēru no Vācijas, tā jau padsmit gadus atpakaļ pateica NĒ lauksaimniecības zemju čakarēšanai.

kains 3.novembris 2013 14:25
0 1 Atbildēt

Vai kāds ir papētījis biodegvielas ietekmi uz motoru? Man mašīnā stāv uzlīme, ka bio nekādā gadījumā!!!

Tikai un tā 3.novembris 2013 16:10
0 0 Atbildēt

Ar likumu jāaizliedz Latvijas zemju bojāšana,audzējot rapsi.

Un esmu savā pasātā lējis un nobraucis daudzus tūkstošus ar tīru biodīzeli.Kaut manam zirdziņam jau 20 gadu,bet ripo vēl arvien.Bet tas bija tad,kad viņu varēju dabūt gandrīz par velti.

Ja cena būs 30 santīmu litrā,dodiet tik šurp.Braukšu arī ziemā,kad būs -30.

Crankshaft 3.novembris 2013 18:55
1 1 Atbildēt

> Nauda

Ak Kungs, kādas muļķības tu tur esi sadzejojis ...Nu palasies kaut par biodīzeļa (metilestera0 ražošanas tehnoloģiju un vielām, kuras tajā paliek pēc reaktora!

kains

Vai kāds ir papētījis biodegvielas ietekmi uz motoru? Man mašīnā stāv uzlīme, ka bio nekādā gadījumā!!!

-------------------------------

Lielākajai daļai auto, kuri ražoti pēc 1990. gada, nekādas kaitīgas ietekmes nav! Brīdinošās uzlīmes attiecas uz TĪRA

biodīzeļa izmantošanu, ne jau uz piejaukumiem fosilajai DD līdz 10%!

rt

Biodegvielai beidzot ir jāpasaka skaidrs NĒ!!! Nekādu valsts atbalstu!

Paņemat piemēru no Vācijas, tā jau padsmit gadus atpakaļ pateica NĒ lauksaimniecības zemju čakarēšanai.

-----------------------------

:-)))))))))) Pirms raksti muļķības, iepazīsties ar biodīzeļa ražošanas pieaugumu Vācijā un Francijā, kā arī ar to, kā

vācieši mainīja izejvielu bāzi! :-)))))))

Nauda 3.novembris 2013 22:58
0 1 Atbildēt

Ja kāds lieto logu šķidrumu, kura sastāvā ir metilspirts, tad viņš ir "uzrāvies" uz "krutku", vai viņš vispār nesaprot, ko pērk, vai arī viņam pilnīgi viss ir vienalga, un arī alkoholiskos dzērienus viņš pērk točkā. Kvalitatīvā logu šķidrumā nav un nedrīkst būt metilspirts, kurš pilnīgi noteikti nerodas ne gremošanas procesā, ne zarnās, un pat ne komentāra autoram, kurš to apgalvo. Pierādījumus tam var atrast vidusskolas līmeņa organiskajā ķīmijā un bioloģijā.

ne par velti 4.novembris 2013 9:09
0 1 Atbildēt

pēc 10% piejaukuma 95-jam vācijā uzreiz ļoti daudzi pārgāja uz 5% 98-to, jo starpība patēriņā ap 1 l/100km

KillerMiller 29.novembris 2013 9:43
1 0 Atbildēt

Metilspirtam ir stipra smaka. Neesmu nekad jutis tādu pat tīram biodīzelim, kur nu vēl niecīgam 5% maisījumam.

Ja jau valdības politika ir veicināt biodegvielu patēriņu, tas būtu panākams daudz efektīvāk un pat brīvprātīgi.

Pieņemam likumu, ka degvielām ar 10% biodegvielas piemaisījuma un augstāk tiek pilnībā atcelts akcīzes un arī PVN nodoklis. Maisītā degviela būs uz pusi lētāka par fosilo un daudzi pirks to ar lielāko prieku brīvprātīgi.

KillerMiller 29.novembris 2013 9:47
0 0 Atbildēt

Starp citu, no kurienes Jūs rāvāt, ka 98 benzīnam nav biodegvielas piedevas? Aizliegts vai?

Tieši otrādi, etilspirta piemaisījumi līdz 5% nav nekur jāuzrāda tirgojot.

Kaut kā taču 98 benzīnam oktānskaitlis ir celts. Viens variants, lai celtu oktānskaitli, ir piemaisīt etilspirtu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti