Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Rosina veikt izmaiņas CSDD pakalpojumu cenrādī 40

 
Satiksmes Ministrija | 30.augusts 2015 10:27

27.augustā, Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināti grozījumi normatīvajos aktos, kas paredz veikt vairākas izmaiņas VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) pakalpojumu cenrādī.

To paredz VSS izsludinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2013.gada 24.septembra noteikumos Nr.1000 „Valsts akciju sabiedrības „Ceļu satiksmes drošības direkcija” publisko maksas pakalpojumu cenrādis”.

Foto: iAuto.lv

Lai veicinātu Elektromobilitātēs attīstības plānā 2014. - 2016.gadam noteikto - elektromobilitātes attīstību Latvijā - elektrotransportlīdzekļu lietotājus rosina atbrīvot no maksas par reģistrācijas pakalpojumiem pirmreizējā reģistrācijā.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu CSDD veic komercpārvadājumus veicošo transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem, par kuras veikšanu netiek iekasēta maksa par pakalpojumu, tomēr šāds atbrīvojums nebija paredzēts CSDD sniegto pakalpojumu izcenojumos. Noteikumu projektā noteikts, ka tehnisko kontroli uz ceļa veic bez maksas.

Tāpat noteikumu projekts paredz palielināt izcenojumu kuģošanas līdzekļu reģistrācijai. To nosaka ieviestās stingrākās prasības attiecībā uz pašizgatavotu motorlaivu un kuteru reģistrācijas kārtību, nepieciešamība reģistrācijā pārbaudīt CE marķējumu, kas noteikts ar grozījumiem kuģošanas līdzekļu reģistrācijas nosacījumos.

Savukārt, lai mazinātu administratīvo slogu komersantiem, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu mazumtirdzniecību, ir paredzēts atteikties no tirdzniecības numura zīmju kartes izsniegšanas, to aizstājot ar tirdzniecības numura zīmes kartes noformēšanu Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Tāpat vairs nebūs paredzēta rēķinu-uzziņu veidlapu izsniegšana komersantiem, kuras plāno aizstāt atzīmes izdarīšana Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā.

Noteikumu projekts paredz palielināt izcenojumu valsts reģistrācijas numura izvēlei. Šī CSDD pakalpojuma izmantošana ir katra klienta brīvprātīga, individuāla izvēle, lai iegūtu atšķirīgu vai personai nozīmīgu ciparu salikuma numura zīmi. Šobrīd ir novērojama liela klientu interese par šo pakalpojumu, kā arī ir novērojami centieni iegādāties jau izsniegtas numura zīmes.

Agregātu numuru salīdzināšanas pakalpojuma izcenojuma paaugstināšana nepieciešama, jo augušas vairākas CSDD sniegto pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar šī pakalpojuma sniegšanu klientiem.

Tehniskās apskates izcenojuma paaugstināšana vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5t nepieciešama, jo palielinājies laiks tehniskās apskates veikšanai, ņemot vērā normatīvajā aktā par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati noteikto nepieciešamību kontrolēt automobiļu elektroniskās vadības un drošības sistēmas, kā arī veikt papildus pasākumus ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai.

Jautājums par jauno autovadītāju apmācības un eksaminācijas sistēmas pilnveidošanu kā viens no pasākumiem satiksmes drošības stāvokļa uzlabošanai ir skatīts praktiski visās pēdējā laika Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs un cita starpā tika pieņemts lēmums par nepieciešamību pagarināt vadīšanas eksāmena ilgumu līdz 40 minūtēm. Taču vadīšanas eksāmena laika pagarināšana ir saistīta ar lielākām darbaspēka izmaksām un nepieciešamību iegādāties papildus eksāmenu transportlīdzekļus, tāpēc rosināts palielināt šī pakalpojuma izcenojumu.

Lai šīs un citas CSDD pakalpojumu cenrāža izmaiņas stātos spēkā, par MK noteikumu projektu būs jālemj valdībai.

 
Visi komentāri
 
msh 29.augusts 2015 18:47
7 0 Atbildēt

Tehniskās apskates izcenojuma paaugstināšana vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5t nepieciešama, jo palielinājies laiks tehniskās apskates veikšanai, ņemot vērā normatīvajā aktā par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati noteikto nepieciešamību kontrolēt automobiļu elektroniskās vadības un drošības sistēmas, kā arī veikt papildus pasākumus ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai.

Nu tad davai, lai tie, kam tur ir kaut kas jākontrolē, lai maksā vairāk, bet nevis visi.

Johoho 29.augusts 2015 22:35
4 10 Atbildēt

Tieši tā lai jauno auto ar ABS, citām fīčām maksā vairāk. Opim ar veco golfu bez ABS cena lai paliek nemainīga!

msh 29.augusts 2015 22:49
6 0 Atbildēt

Kāds sakars te ar ABS? Pieņemu ka jaunākām mašīnām slēdzas klāt ar kompi un lasa kļūdas vai ko tādu - bet tas ka 20+ gadus vecākām lielākā daļa elektronikas nav ar šādu funkciju nenozīmē ka tās nevar būt :)

LMT 29.augusts 2015 18:48
0 3 Atbildēt

Slepkavas!

rt 29.augusts 2015 19:00
4 32 Atbildēt

Tad jau vajadzētu celt maksu par atkārtotu TA veikšanu. Atkārtotie rada nevajadzīgas rindas un laika patēriņu gan normālajiem braucējiem, gan pašiem TA inspektoriem. Maksai par atkārtotu TA vajadzētu būt tik lielai, lai auto īpašnieki nākošreiz jau pirms ikgadējās TA novērstu visus defektus. TA pēc būtības ir jābūt pārbaudei, nevis samazinātas maksas diagnostikai.

msh 29.augusts 2015 20:21
7 3 Atbildēt

Tikai pie noteikuma ka tā "pārbaude" tiek veikta objektīvi un kvalitatīvi.

Pļurkt 30.augusts 2015 9:38
1 0 Atbildēt

Ja to TA veiks stingri pēc papīriem, tad 99,X % auto būs jāiet ne tikai atkārtotās pārbaudes vien!

Bet par lietu. Pietiekoši daudzās vecās Eiropas valstīs jau pēc šodienas izcenojumiem tehniskā pārbaude ir lētāka!!

msh 30.augusts 2015 10:23
4 0 Atbildēt

Tieši tā, pēc papīriem, un ar to attieksmi un aprīkojumu, kāds ir dažā labā apskates punktā. Man, piemēram, ir patikuši stāsti par to ka kādā apskates punktā masveidā drāž par to ka pareizi noregulēti lukturi ir par augstu. Vai arī par to, ka kādu speciāli izdrāž, par kādu neeksistējošu sīkumu. Labi, paldies dievam pašam nekas tāds nav bijis :)

Pļurkt 30.augusts 2015 11:02
6 0 Atbildēt

Aha - un ja apskates laikā šmurguļinspektors PATS SALAUŽ kaut ko tehnikai, un tad SVINĪGI paziņo ka "tu" apskati nevari iziet???

p.s. personiskā pieredze!

Kanibaals 30.augusts 2015 14:03
2 1 Atbildēt

Par piečakarēšanos pie lukturiem tas ir aburds, ja jau CSDD tā rūp drošība, tad uzliek par pienākumu apskatē tos lukturus arī noregulēt un tikai ja neizdodas tad sūtīt uz servisu. Noregulēt lukturi ir pusminūtes darbs un ne jau visiem tas vajadzīgs.

tr 29.augusts 2015 21:21
20 1 Atbildēt

Kad nākošajā TA Tevi izjās par stulbu sīkumu, tad domas mainīsies

Bobs 29.augusts 2015 22:07
5 16 Atbildēt

Situācija iz dzīves. Sametināju visu kas metināms, nomainīju stiklu, visu izdarīju. Nevajadzēja būt problēmām pie skates. Bet izrādās, ka bremžu šļauciņai ārējais apvalks nedaudz ieplaisājis, redz tā nevar būt. Līdz ar to iedeva slimības lapu. Pēc tava piedāvātā modeļa, sanāk ka 20EUR remonta dēļ, un tā ka redz gumijai patīk plaisāt, man būtu jāmaksā vairāk nekā standarta tehniskajā?

Pļurkt 30.augusts 2015 9:42
12 3 Atbildēt

1. Tu esi tik aprobežots, ka nespēj saskatīt plaisas gumijā??

2. Gumija sāk plaisāt pēc 10 gadiem pat ja to nelieto!

3. Plaisas bremžu sistēmā Tev ir sīkums??

;) 30.augusts 2015 21:34
16 0 Atbildēt

Daži spējīgi inspektori ļoooooti labi māk saskatīt plaisas, un ne jau 10 gadus vecās gumijās...... ;)

lomiks 29.augusts 2015 22:36
0 0 Atbildēt

Stulbs viedoklis

xxx 30.augusts 2015 11:50
0 0 Atbildēt

Idiot,padomā pirms runā!!!

Pēteris 29.augusts 2015 21:34
1 0 Atbildēt

Tagad normālais braucējs brauc jaunā auto , bet es pensionārs ar 50 gadu vadītāja stāžu un bez avāriju braucu ar vecu auto , tāpēc iesaku " normālajiem " lielāku nodokli , lai arī pensionārs varētu turēt auto un aizbraukt līdz veikalam .

Aģents x 29.augusts 2015 23:21
1 5 Atbildēt

Es gan rekomendētu csdd izmaksas noteikt, vadoties pēc soda punktiem, kas ir uz vadītāju. Bez tam būtu tikai adekvāti, ja šie paši punkti būtu arī uz konkrēto auto redzami. (Lai nesanāk, ka man redz, ir 7punkti, mašīnu uz TA aizdzen kaimiņš, kam ir 0 un viss bumbās.) Tiesa, skati būs spiesti iet tie, kas pārvietojas katru dienu... Tie, kas ir brīvdienu braucēji, pie normāla cenu pacēluma visdrīzāk atteiksies no auto...

GB12 30.augusts 2015 22:30
3 0 Atbildēt

Paldies Dievam, tu vari tikai internetā anonīmi rekomendēt. Lai kaut ko tik murgainu iedomātos...

Bils 30.augusts 2015 2:37
13 0 Atbildēt

Liekam TA reizi 2 gados, kā piemēram LT, un maksājam +50% no pašreizējās summas, es PAR! Un lai visa summa aiziet ceļu uzturēšanai, nevis Valsts budžeta lāpīšanai!

Bet ir liels BET, LT ceļos nenojāsi piekari pa 2 gadiem tā, kā to var izdarīt LV pa pusgadu!!! Un tad jau auto paliek bīstams i sev, i apkārtejiem...

msh 30.augusts 2015 10:20
6 1 Atbildēt

Latviešu tūrista viedoklis. Nobrauc kādreiz nost no lielajām šosejām. Galvenā starpība starp latvijas un lietuvas ceļiem - lielās šosejas viņiem ir teicamā stāvoklī, un tur arī tā starpība beidzas. Ļoti iespējams ka šī starpība ir tādēļ ka viņiem valsts ir ar dažādām pilsētām, nevis vienas ūdensgalvas, kurā visa valdība un pizness salīduši, un 200 kilometru rādiusā vairāk nekā nav...

Pļurkt 30.augusts 2015 11:06
2 14 Atbildēt

Nu takš aizbrauc uz LT un nobrauc no lielajām šosejām!!!

Diemžēl tur piebraucamie ceļi pie vecajām komunistu laiku fermām ir labākā stāvoklī, kā lielum lielākā daļa ceļu Latvijā!!

Pa leišu GRANTĒTAJIEM ceļiem var mierīgi uz 100 vālēt!

Ir pabraukāts - tā ka vari paklusēt atbildes vietā!

msh 1.septembris 2015 23:37
0 0 Atbildēt

Tieši tā, ir pabraukāts. Un man sanāk pabraukāt pa žemaitiju, kas leišiem ir krutais gals - par cik kārotā jūra. Liepājas - Klaipēdas šosejas leišu puse, cepuri nost, kā sāk veidoties pirmās bedres, lej jaunu segumu. Tagad šie vēl nesen pagarināja Palangas - Klaipēdas autostrādi, nu tā sākas pirms Palangas lidostas, nevis Palangas nomalē braucot uz Kretingas pusi. Tikmēr mazie celiņi, ja gribas aizbraukt vistaisnāk uz to pašu Kretingu, caur Darbieniem - piedod atvaino, nekā tur laba nav. Labi, akurāt tāds ielāpu deķis kā mums viena otra valsts līmeņa šoseja, nav, bet tāpat vietām tik nelīdzens ka tikai es kā latvietis turpināju tur uz 90 braukt - leiši brauca uz 60-70. Ir arī sanācis braukt Klaipēdā pa grantētām ieliņām - ar tanku varbūt uz simtu var braukt - priekšā leitis ar pajaunu bubāru vilkās uz kādiem 20, man nebija noskaņojuma vilkties, es burtiski lēkāju uz kādiem 40, tā ka grabažniekā esošā instrumentu kaste lēkāja. Pa granti gan tur ir sanācis braukt maz, bet vienmēr pa izdangātu :)

rt 30.augusts 2015 16:44
0 0 Atbildēt

Jauniem auto pirmā apskate jau ir pēc diviem gadiem.

bbb 30.augusts 2015 10:18
0 0 Atbildēt

tu diagnostika doma ko runa. tapec jau ir tehniska apskate lai varetu noverst bojajumus.

rt 30.augusts 2015 16:42
13 1 Atbildēt

Es uzskatu, ka auto ir jābūt tādā stāvoklī, ka TA var iziet kaut vai katru dienu un bez aizrādījumiem. Auto stāvoklim ir jāseko līdzi. Ja nevari uzturēt auto, tad brauc kā santīmpisēji - ar sabiedrisko!

Pļurkt 30.augusts 2015 20:38
52 1 Atbildēt

Lai es pirktu auto pa Vācijas cenām, lietu degvielu pa Vācijas cenām, Maksātu Vācijas nodokļus un apskates cenu man ir jābūt arī Vācijas algām, nevis apsmiekls ar kādiem 1/5 - 1/10 daļa no Vācijas algas!!!

Tad arī varēs prasīt uzturēt auto ideālā stāvoklī!!

Bet pagaidām uzturu 20+ gadīgu braucamā stāvoklī!

GB12 30.augusts 2015 22:33
0 0 Atbildēt

Kārtējais čīkstulis. Ja tu būtu sava bosa vietā, maksātu par savu darbu Vācijas algu?

rt 31.augusts 2015 16:28
0 0 Atbildēt

Tu strādā par sētnieku?

rt 31.augusts 2015 16:37
0 0 Atbildēt

Starp citu, alga ir jānopelna, nevis jāsaņem! Un tas, cik tu nopelnīsi, ir atkarīgs nevis no valsts, bet no pelēkās vielas tavā galvā.

Es noteiki negribu pie mums neko no Vācijas. Man pietika ar dažiem komandējumiem, lai saprastu, ka tā pilsētvide ir pilnīgs murgs.

Žora 31.augusts 2015 16:48
0 0 Atbildēt

Pērc par Krievijas cenām, ja Vācu pa īsu.

EGSA 30.augusts 2015 21:20
0 0 Atbildēt

Pļurkt laikam skatē strādā un drāž mūs par katru sīkumu...

Mans saka: 30.augusts 2015 22:17
3 0 Atbildēt

Interesanti, ko teiktu atbildīgie šajā sakarā?

Vajag pacelt maksu, jo auguši pienākumi un darba laiki, tad kāpēc atkārtotā TA maksā pusi no pilnās TA arī tad, ja otrajā reizē gadās atrādīt nu jau degošu bremžu gaismu vai nomainītu bremžu caurulīti, kas aizņem 2 - 3 minūtes no laika!? Neviens taču nediferencē maksu pēc TA pavadītā laika? Tad sanāk, ka daļu naudas CSDD iegūst neko nedarot un nepelnīti, bet tagad vēl jāceļ cenas!

desa 30.augusts 2015 23:42
0 0 Atbildēt

Uz kurieni tas viss iet

ledus9 31.augusts 2015 11:52
0 0 Atbildēt

Monopols ir un paliek monopols. Var paskaitīt, cik naudas apskatē ienes viena inspektora darba vietas darba stunda un salīdzināt ar servisiem - neviens, pat viskrutākais dīleru serviss nestāv ne tuvu. Un tas viss ar visai viduvēju tehnisko aprīkojumu un personāla kvalifikāciju. Cik tad būtu jāmaksā darba stundai servisā ar tiešām labu aprīkojumu un kvalificētiem meistariem?

kasinsh79 1.septembris 2015 10:07
1 0 Atbildēt

Realitāte ir skarba, ja CSDD tagad patiešām slēgsies klāt pie auto borta datora un pārbaudīs visu elektronisko sistēmu darba kārtību (kļūdas, atbilstību utt.), pilnīgi noteikti vesels lērums auto īpašnieku TA vairs iziet nemaz nevarēs, jo auto atbilstība oriģinālam būs stipri atšķirīga ;)

Atklāsies brīnumu lietas, ka Airbag nestrādā vai pat to vairs nav vispār, ka dažam labam modernam dīzelim vairs nav kvēpu filtra utt. Būs ļooti jautri :))

ledus9 1.septembris 2015 11:28
3 0 Atbildēt

Diezgan nereāls scenārijs. Autoparks Latvijā ir diezgan raibs. Ja grib pieslēgties visiem auto, izmantojot vienu diagnostikas iekārtu, tad jāizmanto kāds universālais OBD2 skeneris, tipa ELM327. Bet ar to neko daudz redzēt nevar. Var ņemt kaut ko nopietnāku, teiksim kādu no BOSCH KTS... sērijas. Ar to var redzēt vairāk, bet ne visām mašīnām. Tad ko, tos, pie kuru mašīnam var pieslēgties, tos drāzīs, pārējos ne? Ja grib nopietni pārbaudīt, vajag katra auto ražotāja dīlera aprīkojumu. Pieņemsim, ka tas tiek iegādāts. Atbrauc uz apskati prezidenta Mercedes, tam tiek pieslēgts Mercedes skeneris StarDiagnosis un nolasa 37 visdažādākas kļūdas. Reāla situācija, tā mēdz būt visnotaļ svaigiem MB. Ko tālāk? Inspektoram aizies 2 stundas, kamēr viņš noskaidros, ko visas tās kļudas nozīmē. Pie nosacījuma, ka viņam ir visa dīlera dokumentācija. Jeb nemēģināt atšifrēt nevienu kļūdu, izmest pie jebkuras kļūdas esamības? Tad neviens MB sākot ar 210 E klasi apskati neizies. Esmu daudz slēdzies klāt daudz dažāda svaiguma MB bet nav bijis NEVIENS, kam nevienā no vairākiem desmitiem vadības bloku nebūtu nevienas kļūdas. Tātad inspektoram būs jāmāk orientēties visās šajās kļūdās turklāt ne jau vienam zīmolam, bet VISIEM. Nereāli. Tātad paliek OBD2, kāds 3 dolāru vērtā ELM327 līdzinieks, protams, smukāks, par vairākiem tūkstošiem, no konkursā uzvarējušās firmas pirkts bet ar tieši tām pašām iespējām, kā 3 dolāru ķīnietis. Ar kuru neko daudz pārbaudīt nevar.

kasinsh79 1.septembris 2015 11:40
1 0 Atbildēt

Arī par to iedomājos. Viena lieta - aparatūra, otra lieta - to zēniņu reālā KVALIFIKĀCIJA to visu zināt, saprast un veikt secinājumu. Utopija :)

REXX 1.septembris 2015 11:32
1 0 Atbildēt

Ne jau paaugstinātās/pastiprinātās kontroles dēļ ceļ cenu. Jau šobrīd- apskate aizņem max 15 minūtes, maksā, nepateikšu precīzi, bet ap 20 eur. Teorētiski- 4 a/m stundā. 80 eur. Krutāk, kā dīlercentrā. Bet vai tik dārga un apšaubāmas kvalitātes diagnostika (palasiet protokola otrā pusē par atbildību) IR ADEKVĀTS PASĀKUMS?

CSDD ir " uzlikta" 10% peļņa. Aparāts jāuztur. Kādreizējā aktivitāte, kad visi mainīja/pirka/pārdeva a/m, ir apsīkusi. Tātad- ceļam cenu. Ja nebūs ieņēmumu, izdomās vēl kaut ko.

ledus9 1.septembris 2015 12:38
0 0 Atbildēt

Garantēta klientu plūsma, neadekvāti augsti izcenojumi, minimāls nepieciešamais aprīkojums un personāla kvalifikācija, praktiski nekāda atbildība. Un tikai 10% peļņa. Jebkurā servisā pie šadiem nosacījumiem viss personāls ar pankūkām dibenu slaucītu. Bet CSDD nevar savilkt galus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen elektromobiļiem būs cits dizains un pievienos pogas

Volkswagen ieklausījies pircēju viedokļos, tādēļ nākamie markas elektromobiļi atšķirsies ar dizainu, bet līdzās skārienekrāniem atkal varēs redzēt pogas. Lasīt vairāk

 

Iznācis jaunais 2025. gada “Kalendārs Rallijs Latvijā”

Latvijas autorallija cienītāju uzmanībai nodots jaunais “Kalendārs Rallijs Latvijā"– pagājušās sezonas Latvijas un Baltijas autoralliju 14 spilgtāko mirkļu apkopojums, ko piedāvā fotogrāfi Raimonds Volonts un Jānis Asaris. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO) 5

Jaunākais Hyundai Tucson ārēji izskatās tāpat kā iepriekš. Kas mainījies? Šī ir ceturtās paaudzes Tucson modeļa modernizētā versija. Eiropas tirgum to vēl arvien ražo Čehijā, un tirdzniecībā tā nonāca vien gada vidū. Lasīt vairāk

 

No 1.decembra ceļu satiksmē tikai ar atbilstošām ziemas riepām 12

Tuvojoties Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajam ziemas periodam, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju pēdējo dienu laikā visā Latvijas teritorijā veikusi tehniskās kontroles uz ceļiem, lai pārbaudītu transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un riepu atbilstību ziemas prasībām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti