papildināts ar CSDD komentāru: Veiktas izmaiņas CSDD cenrādī; pieaugs maksa par tehnisko apskati 45

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.decembris 2015 12:50

Valdība otrdien apstiprināja vairākas izmaiņas VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) pakalpojumu cenrādī, kas cita starpā paredz arī maksas palielināšanu par tehnisko apskati un topošo autovadītāju pārbaudi braukšanas eksāmenos.

Kā skaidro Satiksmes ministrijā (SM), šogad Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs tika lemts par detalizētākām pārbaudēm tehniskajā apskatē, kā arī par padziļinātu topošo autovadītāju pārbaudi braukšanas eksāmenos. Tādēļ atsevišķās pozīcijās tiek palielināta maksa par pakalpojumiem, kas saistīti ar tehnisko apskati, vadītāju kvalifikāciju un reģistrācijas procesā numurēto agregātu salīdzināšanu. Vienlaikus grozījumi paredz, ka vairākās pozīcijās netiek piemērota maksa par pakalpojumiem, piemēram, par elektromobiļu pirmreizējo reģistrāciju un par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem. Tāpat tiek mazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu mazumtirdzniecībā. Turklāt vairāki pakalpojumi ir pārcelti uz e-vidi.

Turpmāk tehniskajā apskatē tiks kontrolētas tādas satiksmes drošībai nozīmīgas lietas kā automobiļu elektroniskās vadības un drošības sistēmas, notiks pieslēgšanās pašdiagnostikas sistēmai (OBD) - bremžu antibloķēšanas sistēmas (ABS) pārbaude, elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmas (ESC) pārbaude un gaisa spilvenu drošības sistēmas (SRS) pārbaude, pastiprināta riepu protektora un vecuma kontrole. Tā rezultātā nepieciešams modernāks aprīkojums, kā arī palielinās patērētais laiks automobiļa kontroles veikšanai. Cenas izmaiņas skars tikai vieglos automobiļus un kravas automobiļus ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām - cenas par tehnisko apskati vidēji palielināsies par 2,80 eiro (3,61 eiro par pamata apskati, 1,98 eiro par atkārtotu apskati).

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs tika pieņemts lēmums par nepieciešamību pagarināt vadīšanas eksāmena ilgumu līdz 40 minūtēm. Vadīšanas eksāmena laika pagarināšana ir saistīta ar papildu eksāmenu transportlīdzekļus iegādi un lielākām darbaspēka izmaksām. Tāpēc maksa par vadīšanas eksāmenu palielināsies no 16,01 eiro uz 24,58 eiro.

Savukārt, lai mazinātu administratīvo slogu komersantiem, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu mazumtirdzniecību, ir paredzēts atteikties no tirdzniecības numura zīmju kartes izsniegšanas, to aizstājot ar tirdzniecības numura zīmes kartes noformēšanu Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Tāpat vairs nebūs paredzēta rēķinu - uzziņu veidlapu izsniegšana komersantiem, kuras plāno aizstāt atzīmes izdarīšana Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā. Lai samazinātu iespēju reģistrēt ārvalstīs zagtus transportlīdzekļus, nepieciešams veikt detalizētākās pārbaudes, iegādājoties specializētu pārbaudes tehniku, kā arī veikt datu salīdzināšanu ārvalstu reģistros. Paredzēts, ka maksa palielināsies nedaudz vairāk par vienu eiro - no 3,65 eiro uz 4,90 eiro.

Lai veicinātu Ministru kabinetā apstiprinātajā dokumentā "Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.-2016.gadam" noteikto - veicināt elektromobilitātes attīstību Latvijā - elektrotransportlīdzekļu lietotājus rosina atbrīvot no maksas par reģistrācijas pakalpojumiem pirmreizējā reģistrācijā.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu CSDD veic komercpārvadājumus veicošo transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem, par kuras veikšanu netiek iekasēta maksa par pakalpojumu, tomēr šāds atbrīvojums nebija paredzēts CSDD sniegto pakalpojumu izcenojumos. Noteikumu projektā noteikts, ka tehnisko kontroli uz ceļa veic bez maksas.

Noteikumu projekts paredz palielināt izcenojumu kuģošanas līdzekļu reģistrācijai. Tas saistīts ar papildu drošības pārbaudēm kuģošanas līdzekļiem. Proti, ieviestas stingrākas prasības pašizgatavotu motorlaivu un kuteru reģistrācijai, CE marķējuma pārbaude, ko nosaka grozījumi kuģošanas līdzekļu reģistrācijas nosacījumos. Paredzēts, ka kuģošanas līdzekļu reģistrācija palielinās par diviem eiro jeb no 2,60 eiro uz 4,60 eiro.

Papildināts ar CSDD komentāru:  Par izmaiņām tehniskajā apskatē

Par papildus pasākumiem ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai, par papildus pārbaudēm un izmaiņām apskatē vairākkārt diskutēts un lemts sanāksmēs par satiksmes drošību, piemēram, Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs. Valdības 2015.gada 15.decembra sēdē tika pieņemti grozījumi Ministru kabineta noteikumos par CSDD cenrādi.

Tā rezultātā no 2016.gada automobiļi, atkarībā no izgatavošanas laika (vecuma), tiks kontrolēti detalizētāk. Proti, visiem automobiļiem pastiprināti kontrolēs riepu tehnisko stāvokli: riepu uzstādīšanas nosacījumus, protektora dziļumu, riepu vecumu. Datiem par riepas vecumu būs informatīva nozīme, kas netiks vērtēta kā defekts vai nepilnība. Savukārt automobiļiem, kas ražoti pēc 2012.gada 1.janvāra pastiprinātu uzmanību pievērsīs ne tikai riepām, bet arī “gudrajām” sistēmām: tiks pārbaudītas elektroniskās vadības un drošības sistēmas, notiks pieslēgšanās pašdiagnostikas sistēmai (OBD) proti, tiks pārbaudītas elektriski pastiprinātās stūres iekārtas (EPS) darbība, adaptīvo priekšējo gaismas ierīču sistēmas darbība, atgāzu izplūdes sistēmas darbība. Tāpat tiks veikta bremžu antibloķēšanas sistēmas (ABS) pārbaude, elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmas (ESC) pārbaude, gaisa spilvenu drošības sistēmas (SRS) pārbaude.

Jāuzsver, ka praksē, lai apskates laikā pārbaudītu vecāku automobili, nepieciešams vairāk laika. Savukārt, lai detalizētāk pārbaudītu jaunāku automobili, pieslēdzoties tā pašdiagnostikas sistēmai, nepieciešams moderns aprīkojums; jaunākiem auto mehāniski defekti ir retāk, to identificēšanai un fiksēšanai nepieciešams mazāk laika. Tādejādi ir modelētas un valdības noteiktas teorētiskā tehniskās apskates procesa izmaksas, kas veidojas no apskatē veicamo darbību izmaksām, energonesēju izmaksām, darbaspēka izmaksām, kā arī investīcijām pārbaudēm nepieciešamajās iekārtās.

Maksu par apskati vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām no 2016.gada 1.janvāra palielinās par 2,98 eiro + PVN. 

 
Visi komentāri
 
mareks 17.decembris 2015 9:56
0 0 Atbildēt

Par examenu.

Pļurkt 17.decembris 2015 10:52
31 0 Atbildēt

A ja manam aizvēsturiskajam verķim nav pilnīgi nekā no šeit pieminētajām uzpariktēm, tad man arī jāmaksā par tām "papildus" pārbaudēm??

Ja manam verķim pie ABC smadzenēm var pielīst tikai izjaucot ārā visu priekšu salonā, tad ko???

HIPPY 17.decembris 2015 12:17
5 0 Atbildēt

Iekārtas ta nopirktas

Palaidniex 18.decembris 2015 8:15
26 0 Atbildēt

Šajā sakarā ir vecs aņuks.

Sieva un vīrs tūŗisma atpūtā. Vīrs pēc agrās rīta copes atnācis uz telti nosnausties, bet sieve ar laivu ieairējusies ezerā pa pliko sauļoties.

Piebrauc zivju inspektors un pamanot zvejas rīkus vaicā vai esot licence nopirkta, uz ko ar dvieli piesegusies madāma atbild, ka neesot, bet esot vīram. Šis nu sāk stādīt protokolu par zivju ķeršanu bez licences. Dāma protestē, bet inspektors nelokāms - tas ka maksķere netiek lietota un āķis nav ūdenī neko nenozīmējot - aprīkojums ir, ezerā esot - jāstāda protokols un viss. Uz ko dāma saka - nekas, ša zvanīšot policijai un pieteikšot izvarošanu. Uz šito inspektors ne pa jokam pārsteigti vaicā - kā tad tā??? Uz ko dāma mierīgi atbild, ka inspektoram izvarošanai viss nepieciešamais "inventārs" tak arī esot līdzi!

Aģents x 23.decembris 2015 19:23
2 0 Atbildēt

Vot vot, es par to pašu. Manam '93.gada pasātam nav ne abs, ne esc, ne srs. Tad kāda velna pēc man jāmaksā par pakalpojumu, kurš man nemaz neder? Un man nekrata tas, ka viņiem jāmaksā par iekārtām...

cd 23.decembris 2015 21:15
0 0 Atbildēt

Sakot no 2012 gada auto!

KillerMiller 6.janvāris 2016 16:52
0 0 Atbildēt

Nāksies maksāt par to, ka nolasīs un ierakstīs datu bāzē riepu ražošanas gadu.

Man jau arī tas nav vajadzīgs - nolasīt protu arī pats.

Es 17.decembris 2015 10:57
38 0 Atbildēt

Sanāk līdz šim laikam manam auto tika veiktas nepilnīgas pārbaudes? cik bezatbildīgi!

miers 17.decembris 2015 14:07
39 37 Atbildēt

Legāla atslēgu un imo kodu norakstīšana. Piedevām par klienta naudu.... :)

ABECEDE95 17.decembris 2015 15:00
9 0 Atbildēt

Ir bizness. Ir projebizness. Un ir najebizness. Šis ir tas pēdējais.

es 17.decembris 2015 17:02
8 0 Atbildēt

tas tak ir murgs! parbaudi lai veic bet nevajag uzreiz kabatas list! ta jau tautai nav to lidzeklu jo valsts to visu nem nos bet preti neko nedod!

imzz 17.decembris 2015 17:33
16 0 Atbildēt

Tā kā tikai dažās atpalikušās valstīs vieglajiem nekomerciālajiem auto TA ir reizi gadā, nevis divos, kā Rietumeiropā, tad vajadzētu parakstus un referendumu, ja citādi nevar, ka: 1. Vieglajiem nekomerciālajiem auto TA ir reizi 2 gados ( un jauniem auto pirmo reizi pēc 3 vai 4 gadiem ) 2. Tiesības izdot atļauju piedalīties ceļu satiksmē ( veikt TA ) ir visiem dīleru autorizētajiem servisiem uzreiz, un visiem citiem - ja veic attiecīgu sertifikāciju.

Palaidniex 18.decembris 2015 8:19
12 2 Atbildēt

Diemžēl pie mums pamanās nojāt auto pa pus gadu, un ir vesela rinda kuri pret auto esīu kārtībā attiecas vienaldzīgi vai pat apzināti noziedzīgi. Un pagaidām sabiedrība vēl nav kopumā gatava šādam uzticības kredīam. Pieaugs gan koruptīvie riski, gan būtiski pasliktināsies vidējais auto tehniskais stāvoklis. Diemžēl...

Un ar to sertificētā dīlerservisa reputāciju un saukšanu pie atbildības arī mūsu pārprastās demokrātijas valstī būs grūti - jo apgalvojums uz skati viss bija "tip-top" būš ļoti grūti apstrīdāms...

imzz 18.decembris 2015 10:20
4 2 Atbildēt

Rodas iespaids, ka tev ir Stokholmas sindroms ;) Runājot par "mūsu ceļiem" , tad auto var salauzt arī nedēlas laikā pēc TA.

Kopumā situācija ar ceļiem nav tik traka,ņemot vērā, ka lielākā autoparka daļa kursē pa pilsētām vai starp pilsētām un guļamrajoniem, ne reizes nenokāpjot no asfalta. Piem. Rīga-Jūrmala ( Ogre, Salaspils, Inčukalns ) utt. Pie kam autoparks tomēr ir uzlabojies kopš Žiguļu, Moskviču un Zaporožecu laikiem. Un , manuprāt, nav pamatota spraušanās klāt diagnostikas spraudnim, jo visus satiksmei bīstamos iespējamos traucējumus sistēmā čipam jārāda uz paneļa.

Pļurkt 18.decembris 2015 16:39
3 0 Atbildēt

Jā jā - Rīga un pārējie LAUKI!!

Kanibaals 23.decembris 2015 22:24
4 1 Atbildēt

Nu ja liek lētākas piekares detaļas tad maini ik pa 3-6 mēnešiem.

MaDDeX93 17.decembris 2015 21:48
6 0 Atbildēt

Karoč atkal izdomā kaut ko, lai vairāk varētu iebāzt sev ko kabatā. Debīli!

Palaidniex 18.decembris 2015 8:21
8 1 Atbildēt

Jebkura, absolūti jebkura uzņēmējdarbība domā - kā pēc iespējas vairāk nopelnīt! Ar altruismu nodarbojas un pilnīgi pretēji rīkojas tikai retie filantropi...

Pļurkt 18.decembris 2015 10:20
6 0 Atbildēt

Cik šajā muļķu karaļvalstī ir ministru, luriem algas ir jāpaceļ par 600 Eur/mēnesī? Cik deputāteļu, kam ik sasaukumu PIRMĀ sēde notiek par algu pacelšanas jautājuma izskatīšanu??

HIPPY 18.decembris 2015 12:14
2 3 Atbildēt

Nu ko – drīz būs arī pašiem ceļi jāremontē, jo absolūti jebkura uzņēmējdarbība domā - kā pēc iespējas vairāk nopelnīt! :D

Mnde 23.decembris 2015 16:58
1 0 Atbildēt

Tu varbūt tici pasakai, ka ceļu būves uzņēmumi līdz šim nodarbojās un turpmāk nodarbosies ar labdarību - ceļus remontēja remontēšanas pēc un darīja to bezpeļņas saimnieciskās darbības ietvaros vai pat no savas kabatas piemaksāja labāka rezultāta sasniegšanai?

D. 18.decembris 2015 21:27
7 0 Atbildēt

Eu!!! Es arī gribu būt tik bagāts kā CSDD- drīkst es arī pacelsu cenas??? Tikai lūgums kinkurenci aizliedziet!!!!

Nemiers 23.decembris 2015 14:21
12 1 Atbildēt

Un ja viņi kaut ku salauzis, vai pieslēgs neatbilstoši vadu un man spilveņi izšaus, vai pārbaudīs ABS tā kā viņš bēgs stradāt uz vietas, kurš par to maksās???

Saiga 23.decembris 2015 15:48
3 7 Atbildēt

Vai tas nav rekets no valsts puses, ja manam auto ir gaisa spilveni tad tā ir mana ekstra atiecībā uz vecāka gadagājuma auto. Vai ir vai nav tam jābūt manā paša izvēlē.

Var redzēt ,ka valstij nav kur naudu ņemt tad nu čakarē visādi kā vien var. Uzskatu ,ka mašīnai jābūt kārtība visai ritošai visiem bremžiem,uguņiem utt. kas var ietekmēt citus,bet pārējais kas skar manu komfortu ir mana paša ziņā.

Kanibaals 23.decembris 2015 22:25
2 0 Atbildēt

Ja tā ekstra ir, tad viņai ir jādarbojas, tāpat kā piemēram lukturu augstumu regulatori.

GB12 26.decembris 2015 23:05
6 0 Atbildēt

Cik zinu, bez Airbag, tāpat kā bez ABS, ESP u.c. elektronikām auto nemaz nevar dabūt Eiropas sertifikātu, tātad, ir tikai loģiski, ka šīm sistēmām ir arī jādarbojas. Tātad, tas, ka tās tiek pārbaudītas apskatē, ir tikai normāli. Nesaprotu, par ko cepiens.

iJuris 23.decembris 2015 15:59
2 0 Atbildēt

Varbūt tad veiksim pilnu diagnostiku arī gaitā, jo ir reizes kad abs kļūdu parāda tikai pēc apm 20km/h sasniegšanas, ja devēji nedod vienādi ticamu signālu pie dažādiem ātrumiem....

Turklāt pieminēto mezglu kļūdas tiek parādītas panelī.

imzz 23.decembris 2015 17:43
0 0 Atbildēt

tas būtu diezgan loģiski, jo kompaktās iekārtas, diagnostika+ notebooks pie spraudņa un izmešu kontroles iekārta tava auto bagāžniekā auto pārbaudei trasē beigās iznāktu lētāk nekā dārgi stacionāri stendi un iekārtas.

es 23.decembris 2015 19:29
3 0 Atbildēt

No visa nosauktā manam pārvietošanās līdzelim nav izņemot riepas.

Plukata 23.decembris 2015 19:34
4 6 Atbildēt

Visi lūžņi kam nav ABS SRS ESC ,jānodod lūžņos ,traucēsiet citiem bet apskati iziet tikuntā nevarēs .

Pļurkt 23.decembris 2015 19:42
5 0 Atbildēt

Visi jau nav ap3,14sēji kā Tu! Kādam arī ir pašam jāstrādā, bet ja strādā pats, tad tie pirmie nezi kāpēc nejēdz samaksāt algu!

Nenosprāgšanas pabalstu nevar saukt par algu, nu par to jaunu un modernu auto nevar nopirkt!!

Pļurkt 23.decembris 2015 19:39
1 0 Atbildēt

Tā jau domāju, ka tās 100 zirgagalvas izdomās kaut kādu atrunu!! Vecajiem auto esot ilgāk jābakstās, kamēr atrod visu pie kā var piekasīties!

Manam auto piekasīties var tikai pie neizvāktajām pāris pūciņām kaut kur tālu tālu kādā pažobelē, kaut arī auto ir 24 gadi!

GB12 26.decembris 2015 23:08
1 2 Atbildēt

Tā visi saka... savā laikā, kad tirgoju mašīnas, visi, kas savas vecās gribēja dot pretī sita pa krūtīm, ka esot ideālas. A reāli - tādi kapi, ka riskanti braukt.

Kanibaals 23.decembris 2015 22:28
6 0 Atbildēt

CSDD tā vietā, lai izdomātu dažādas atrunas varēja skaidri un gaiši pateikt, ka izmaksas tiek solidāri dalītas uz visiem kam veic TA neatkarīgi no izlaiduma gada. Es reizēm tualeti iestādēs arī neizmantoju, bet viņas tiek tīrītas par visu naudu.

PV 23.decembris 2015 22:50
3 0 Atbildēt

Man bija viens auto, kuram nobeidzās ABS. Kamdēļ nezinu, pat nemeklēju, veca mašīna, bremzes strādāja, pēc pāris gadiem pārdevu.

Un bija cits auto, ne tika vecs, kuram iedegās lampa par spilveniem. Nomainīju vienu datčiku pa 80LVL, pēc kā izdeva kļūdu, ka nav lāgi ar nākamo spilvenu. Pietika ar pirmo mēģinājumu. Negribēju maksāt par nākamajiem x.

Ja jaunie "verķi" iegādāti, lai turpmāk šādus auto izslēgtu no satiksmes, kādai daļai īpašnieku izmaksas būs daudz, daudz lielākas!

Jurs 24.decembris 2015 19:41
0 0 Atbildēt

Man arī dega lampiņa. Izskrūvēju, - un miers! Skatē viss kārtībā!

Kanibaals 25.decembris 2015 12:06
0 0 Atbildēt

Tev to spilvenu vietā bija koka klucis tāpēc arī kļūda.

rrrrr 24.decembris 2015 9:29
2 0 Atbildēt

visu laiku par maz,par maz naudiņas,vajag vēl un vēl celt cenas -malači!

Zita 24.decembris 2015 19:39
3 1 Atbildēt

Pavisam bez kauna palikuši ! Jau tā jāmaksā neadekvāti lielas summas par ceļiem, kuri ir nekvalitatīvi!

ViPtech 27.decembris 2015 10:07
2 4 Atbildēt

Viens no 100 nopērk autiņu ar kārtējo kroplību(Pārbāzts ar elektroniku,kas palielina darbības ateikšanās iespējas automobīlim ! ) un tad visiem pārējiem par to jācieš(jāpārmaksā) ?

ViPtech 27.decembris 2015 10:24
3 5 Atbildēt

Es autiņu uzskatu par pārvietošanās līdzekli,bet ja kāds nopērk autiņu ar "ar elektrisko dibenslaukamo" ,tad lai arī tas par to maksā.

Jēkabs 27.decembris 2015 20:46
0 0 Atbildēt

Tikko biju TA un interesants jaunums. Benzīnnieku pārbaudīja uz lieliem apgriezieniem , atgāzēm. Tukšgaitā viss skaisti, bet tā par 0,1 pārsniegts. Un PunkC!

Vēl kādam ir tā gadījies?

Kanibaals 2.janvāris 2016 18:01
0 0 Atbildēt

Sīkāk, kas, kur tev ir pārkāpts, kura gada auto?

Ieliec no atgāžu izdrukas čeka vērtības, kas tev tur rakstīts.

autodakteris 29.decembris 2015 0:21
0 0 Atbildēt

Pie vainas būs katalizātors.

KillerMiller 6.janvāris 2016 16:54
0 0 Atbildēt

Nē, maksa tiks paaugstināta visu gadagājumu auto.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aicinām Tevi nosūtīt epastu Jūrmalas domei, lai noraidītu ieceri cirst kokus Dubultu stāvlaukumam (+ VIDEO) 10

Jūrmalas pilsētas dome iecerējusi būvprojektu – satiksmes organizācijas uzlabošanu Dubultu prospektā un Z. Meierovica prospektā no Baznīcas ielas līdz Pils ielas laukumam.Lai to realizētu, plāno nocirst 22 kokus. Lasīt vairāk

 

Rīgas Motormuzejs tagad strādā katru dienu

No 2020. gada 6. jūlija Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem atvērts katru dienu no 10:00 līdz 18:00. Muzejā skatāma pastāvīgā ekspozīcija ar vairāk nekā 100 vēsturiskajiem spēkratiem, kā arī izstāde “GARĀŽA”, kur aplūkojami spilgtākie 2019. gada Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru atradumi. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija izmaiņas administratīvajos sodos (+ VIDEO) 10

Šodien stājies spēkā jaunais Administratīvās atbildības likums. Tas nomainījis vēl padomju laikā izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksu un ieviesis pamatīgas pārmaiņas likuma piemērotāju, toskait policijas darbā. Iedzīvotāji gan lielu atšķirību nejutīs, tomēr ir virkne nianšu, kam būtu jāpievērš uzmanība. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija jauni noteikumi attiecībā uz "Zaļo karti"

No šī gada 1.jūlija stājas spēkā izmaiņas "Zaļās kartes" jeb starptautiskās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises veidlapā, kas paredz, ka turpmāk "Zaļajai kartei" vairs nevajadzēs būt apdrošinātāju izdotai uz speciālas zaļas veidlapas, un katras dalībvalsts kompetence būs izlemt kādas krāsas "Zaļo karti" izsniegt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti