Divu nedēļu laikā savākts vairāk nekā 13 000 parakstu, aicinot mainīt ceļa nodokļa iekasēšanas modeli 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.februāris 2016 10:08

Divu nedēļu laikā portālā "Manabalss.lv" savākti 13 000 paraksti, lai iesniegtu Saeimā iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu, atceļot pašreizējo sistēmu, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma, bet tā vietā nodokli iekļaujot degvielas cenā, līdz ar to tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Komentējot šādu iedzīvotāju atsaucību, portāla vadītājs Imants Breidaks pauda viedokli, ka iedzīvotāji skaidri parāda, ka vēlas reālus rezultātus un ceļu kvalitātes uzlabošanos. Patlaban Saeimā tiek izskatīta arī iniciatīva "Par ceļiem un bedrēm", kuras mērķis ir Ceļu fonda atjaunošana un transporta nodokļa iekļaušana benzīna cenā.

Iniciatīvā, kuru iesniedzis Voldemārs Mellups, rosināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Iesniedzot šādu iniciatīvu, Mellups uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

Turklāt degviela Igaunijā esot lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 eiro, un, ja Igaunijā liek vienu centu pie litra, Latvijas piemērā automašīnai ar astoņu litru patēriņu gadā jāveic 100 000 kilometru noskrējiens, kas lielākai daļai privātā autotransporta īpašnieku ir fiziski nereāli, pauda Mellups. Ja nodoklis ir 160 eiro, gadā jānobrauc 200 000 kilometru. "Absolūti nereāli!" sašutis bija iniciatīvas pieteicējs.

Foto: Ekrānšāviņš

Iniciatīvas pieteikumā uzsvērts, ka, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, vidējais privātā autotransporta noskrējiens ir 10 000-20 000 kilometru. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.

Pieņemot iniciatīvu, sabiedrība iegūs, jo ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kas patlaban stāv dīkstāvē, kā arī pirks jaunas mašīnas. Tādā veidā tiks veicināta valsts ekonomika. Pašreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, kā gribētu.

Parakstīties var šeit >>>

 
Visi komentāri
 
anonimikis 9.februāris 2016 11:14
7 5 Atbildēt

Kā var atcelt neesošu nodokli?

Kanibaals 9.februāris 2016 18:26
1 3 Atbildēt

Kārtējā manabalss iniciatīva par ko deputātiem pasmieties, jo prasība ir nepārdomāta. Tāpat kā tās inciatīvas par laika grozīšanas atcelšanu, kur cilvēki balso paši nesaprotot par ko.

Kanibaals 9.februāris 2016 18:33
6 4 Atbildēt

Šis vispār kronis:

Pēc atcelšanas dzēst esošos ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti dēļ tā, ka iedzīvotājiem šis nodoklis esot nepanesams slogs.

Tātad čalis ir sakrājis parādus un ar šo savtīgi cer no tiem tikt vaļā :)

Ar ko šīs iniciatīvas atšķiras, pie kam viena jau ir savākusi parakstus? Manabalss pat neizvērtē, ka līdzīgas iniciatīvas jau iepriekš ir pieteiktas.

manabalss.lv/cela-nodoklis...las-cenas/show

manabalss.lv/cela-nodoklis/show

Thewhitenigga 23.februāris 2016 19:01
0 0 Atbildēt

Tu ar autobusu braukā? Personīgā auto nav? Kāda tev starpība..es domāju, ka cilvēki būti gatavi ne vienu vien šādu iniciatīvu veidot, lai beidzot tikti sadzirdēti..

JautāJUMS 9.februāris 2016 18:41
1 1 Atbildēt

Prasība ir pārdomāta un progresīva tikai juridiski vāji noformulēta. Nevar tak gribēt lai visus nodokļus samaksā tie kas neko nenopelna.Var jau iet vēl tālāk. Ja nemaldos tad zviedrijā pat ir progresīvā soda sistēma.

ES 9.februāris 2016 18:42
1 6 Atbildēt

Voldemār,kad pēdējo reizi maksāji ceļa nodokli?

Es maksāju ekspluatācijas nodokli,sanāk,ka gribi vēl vienu,lai

degviela arī paliek dārgāka.

--> ES 9.februāris 2016 21:26
2 7 Atbildēt

Lūk šādi pļūtīzeri kā ES mums pilna saeima, jēgas par notiekošo- nekādas, bet piesieties pie jebkura sīkuma teikumā- to gan prot uz urrā! Rota vīruss smadzenēs piedzimstot, kā rezultātā- verbālā diareja mūža garumā...

Kanibaals 10.februāris 2016 9:44
4 2 Atbildēt

Piesiešanās vietā, tiek maldināti cilvēki kas parakstās. Tādu iniciatīvu noraidīs, jo nav saprotama prasība un par ko tad īsti pilsoņi ir nobalsojuši.

Ilmārs 9.februāris 2016 19:00
2 1 Atbildēt

Tas jau arī ir automašīnas ekspluatācijas nodoklis.

Ivo 9.februāris 2016 23:49
3 0 Atbildēt

Piekrītu ES,vajag pareizi noformulēt jautājumu,lai gaidītu pozitīvu atbildi.

mazulītim ivo 10.februāris 2016 0:02
0 9 Atbildēt

dienišķo desiņu mammītei nevajag sagremot, pirms mutē likt? No kādas alas šitie infantilie tizleņi lien laukā??

Domu kopumā sagremot nav spējīgi, toties atsevišķus burtus gatavi iztirzāt uz 2 lappusēm.

Kanibaals 10.februāris 2016 9:45
4 0 Atbildēt

Esi laikam inciatīvas autors, pēc teksta spriežot līmenis tas pats.

Ivo 10.februāris 2016 0:21
6 1 Atbildēt

Aizej pie ginekologa zobārsta vietā,jo ārsts jau vien ir.

-A 10.februāris 2016 15:08
0 1 Atbildēt

Nu un? Lai jau tiek, ne jau viņam vienīģajam labums, bet visiem. Neredzu problēmu.

Latvietis 11.februāris 2016 0:00
0 0 Atbildēt

Valts budžetā ir paredzēts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis un iekasēs viņi to jebkurā gadījumā!

Man piemēram braucot mazāk sanāks maksāt vairāk jo auto patērē 13l/100km kādam, kurš brauc ar 8l būs mazāk, jo vairāk brauks jo vairāk maksās, tie kas nodarbojas ar pārvadājumiem cietīs visvairāk.

klau, pažarniek 11.februāris 2016 11:15
0 1 Atbildēt

degviela tāpat svārstās visu laiku pa pāris centiem šurpu-turpu...

bet tos ''lielos cietējus'' tā kā ne redz, ne dzird...

visi brauc un nebļaustās

un gan jau juristi sakārtos precīzi, kāds maksājums tiek pieprasīts atcelt - parakstu vācēji runā ar tautu tai saprotamā valodā par ''atcelt vajadzīgo'' objektu, kas tautas mutē vienalga ir pazīstams ar nosaukumu Nodoklis, kaut juridiskajos terminos to apzīmē nedaudz savādāk

toties visiem ir tāpat skaidrs, kuru maksājumu ir jāmaina !

imzz 11.februāris 2016 21:11
0 0 Atbildēt

Loģiski domājot, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis arī nav īsti pareizs nosaukums, jo tā summa nemainās atbilstoši ekspluatācijas apjomam. Es neteiktu, ka ir īpaši taisnīgi, ja tam, kurš gadā nobrauc 5000km jāmaksā tikpat , cik tam , kurš ar tādas pašas masas transportlīdzekli nobrauc 100 000km, tātad, ir transporta līdzekli "ekspluatējis" 20 reizes vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti