Valdība atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, no 2019.gada to diferencējot pēc izmešu apmēra 4

 

Cik par katru maksāsim? Volkswagen Golf GTE un Volkswagen Tiguan Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.septembris 2016 14:14

Valdība 27.septembrī atbalstīja automašīnu un motociklu nodokļa atcelšanu, vienlaikus palielinot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiek pārskatītas, tās palielinot par 7,4%, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, kā arī nepieciešamību kompensēt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa atcelšanu.

Savukārt no 2019.gada paredzēts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata oglekļa dioksīda (CO2) izmešu apmēra.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu:

  1. līdz 50 gramiem uz vienu kilometru likme būs 20 eiro,
  2. ar izmešu apmēru no 51 grama līdz 95 gramiem - 48 eiro,
  3. ar izmešu apmēru no 96 gramiem līdz 115 gramiem - 69 eiro,
  4. ar izmešu apmēru no 116 gramiem līdz 130 gramiem - 91 eiro,
  5. ar izmešu apmēru no 131 grama līdz 155 gramiem - 124 eiro,
  6. ar izmešu apmēru no 156 gramiem līdz 175 gramiem - 140 eiro,
  7. ar izmešu apmēru no 176 gramiem līdz 200 gramiem - 160 eiro,
  8. ar izmešu apmēru no 201 grama līdz 250 gramiem - 250 eiro,
  9. ar izmešu apmēru no 251 grama līdz 300 gramiem - 360 eiro,
  10. ar izmešu apmēru no 301 grama līdz 350 gramiem - 490 eiro,
  11. ar izmešu apmēru no 351 grama - 640 eiro.

Volkswagen Golf GTE Foto: iAuto.lv

Vienlaikus, ja automašīna pēc 2017.gada 1.janvāra Latvijā tiks reģistrēta pirmo reizi, tai tiks piemērotas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes, balstoties uz izmešu apmēru.

SM uzsver, Latvijā ir vienas no lielākajām CO2 emisijām jauniem pirmo reizi reģistrētiem automobiļiem. Lai arī pēdējos gados ir novērojama pozitīva tendence vidējam CO2 samazinājumam Latvijas autoparkā, tomēr, lai izpildītu turpmākos Latvijai dotos uzdevumus siltumnīcefektu izraisošo gāzu (arī CO2) samazināšanai, ir nepieciešamas būtiskas autoparka struktūras izmaiņas. Iecerēts, ka šāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas maiņa rosinātu izvērtēt transportlīdzekļa efektivitāti un stimulētu iedzīvotājus un uzņēmējus izvēlēties videi draudzīgākus spēkratus.

Savukārt vecākiem transportlīdzekļiem, par kuriem Ceļu satiksmes drošības direkcijai nav informācijas par CO2 izmešu daudzumu, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiks veidota, summējot tādas komponentes kā transportlīdzekļa motora jauda, motora tilpums un transportlīdzekļa pilna masa, bet transportlīdzekļiem, kuriem nav pieejama informācija par motora jaudu un/vai masu, nodokļa likme tiks aprēķināta pēc esošās kārtības - pēc transportlīdzekļa pilnas masas.

Nodokļa likmes, kas tiks aprēķināta pēc esošās kārtības, būs:

  1. 38 eiro (līdz 1500 kilogramiem (kg)),
  2. 81 eiro (no 1501 kg līdz 1800 kg),
  3. 137 eiro (1801 kg līdz 2100 kg),
  4. 174 eiro (no 2101 kg līdz 2600 kg),
  5. 210 eiro (no 2601 kg līdz 3000 kg),
  6. 242 eiro (3001 kg līdz 3500 kg) un
  7. 274 eiro (vairāk nekā 3500 kg).

Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kā arī likumprojekts, kas paredz atzīt likumu "Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli" par spēku zaudējušu, iekļauts nākamā gada valsts budžeta pavadošo likumprojektu paketē.

Volkswagen Golf GTE Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Ulass 30.septembris 2016 22:58
3 0 Atbildēt

Dzirdēju, ka šitais marazms atcelts!?...

Ha 1.oktobris 2016 13:41
5 0 Atbildēt

Lobēs mazos dīzeļus?

Ideja līdzvērtīga = kā ...ieviest obligātu prasību, visai pārtika pievienot kūtsmēslus.

un ja neēdīsi... Tevi sodīs!

imzz 1.oktobris 2016 16:08
13 0 Atbildēt

jautājums ir, vai nodokļu iekasēšanā vajadzīga vismaz kaut kāda taisnīguma un loģikas šķietamība, jeb svarīgs tikai iekasētās naudas daudzums ? CO2 un citas atgāzes auto saražo proporcionāli sadedzinātās degvielas daudzumam, tātad , loģiski būtu nodokli pievienot degvielas cenai. Ja ar auto nobrauc , piem 5000 km gadā, tad tā īpašniekam tā kā nebūtu taisnīgi maksāt tikpat kā tāda paša auto īpašniekam, kurš nobrauc 30 000 km, jo to pašu CO2 viņš saražos 6 reizes mazāk. Viens no izskaidrojumiem LV nodokļu politikai varētu būt bailes no degvielas iegādes kaimiņvalstīs un no kreisās degvielas.

Jānis 28.janvāris 2017 11:08
0 0 Atbildēt

Auto nodoklis ir saprotams,un tas ir visās valstīs,bet argumentācija pastāv daž''ada.Mums Latvijā ir tā:nodokļus maksājam daudz un ātri,bet ceļu būvniecība att''istā ļoti lēni,jo mums ir tikai 37% labi ceļi,bet pa pārējiem kratamies un vēl maksājam-tomēr dārgie ierēdņi =tas ir cūciski no Jūsu puses!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti