precizēts: Paceļot transportlīdzekļa nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu, plāno iekasēt 93 miljonus eiro 52

 

Audi Q7 Foto: iAuto.lv

Nozare.lv / iAuto | 21.oktobris 2016 14:57

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar ekspertiem izstrādājusi alternatīvu variantu attiecībā uz transportlīdzekļu nodevas apmēra izmaiņām, paredzot būtiskāk celt nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu. Šogad transportlīdzekļa nodevā iekasē 93 miljonus eiro, tādu pašu apjomu plānots iekasēt 2017.gada.

Šodien preses konferencē SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidroja, ka ministrija piedāvā transportlīdzekļa nodevu samazināt tām automašīnām, kas ir jaunākas par 2009.gadu un kurām ir mazs CO2 izmešu daudzums - no nulles līdz 50 gramiem par kilometru, bet tām automašīnām, kuru CO2 izmešu daudzums ir no 250 un virs 350 gramiem uz kilometru, - nodevas apmērs augs par 100-150 eiro.

"Nodoklis būtiskāk paaugstināsies tiem auto, kuru CO2 izmeši ir no 250 līdz 300 gramiem uz kilometru, no 300 līdz 350 gramiem uz kilometru un virs 350 gramiem uz kilometru. Būtībā tie ir luksusa klases auto. Jaunais nodoklis attieksies uz aptuveni 92 000 automašīnu, bet 2019.gadā tās būs vairāk nekā 111 000 automašīnu. 2017.gadā plānots iekasēt vairāk nekā 93 miljonus eiro," teica Vectirāns.

Panāktā vienošanās ar nozares pārstāvjiem paredz, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiks noteiktas 11 kategorijās.

Automašīnām ar CO2 izmešiem:

  1. līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā (iepriekš projektā bija paredzēti 20 eiro),
  2. ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru - nodokļa likme būs 12 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 48 eiro),
  3. ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru - 48 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 69 eiro),
  4. ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru - 84 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 91 eiro),
  5. ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru - 120 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 124 eiro),
  6. ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru - 144 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 140 eiro),
  7. ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru - 168 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 160 eiro),
  8. ar izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 250 eiro),
  9. ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru - 408 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 360 eiro),
  10. ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru - 552 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 490 eiro),
  11. bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru - 756 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 640 eiro).

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) piebilda, ka lielāks nodoklis pēc jaunās sistēmas būs jāmaksā tādām automašīnām kā, piemēram, "Porsche Cayenne", "Audi Q7", "BMW X5" u.c. Turpretī kopējā maksa ekonomiskajiem auto nodeva būs mazāka.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

iAuto papildina rakstu ar CO2 izmešiem* jaunākajiem modeļiem, lai redzētu, kā šie skaitļi izskatās dzīvē (tur arī pārsteigumi):

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid CO2 emisija 79 g/km (12 EUR (2))
  • Hyundai i20 CO2 emisija 92 - 144 g/km (12 - 120 EUR (2-5))
  • Nissan Qashqai CO2 emisija 122 - 138 g/km (84 - 120 EUR (4-5))
  • Porsche Cayenne Diesel CO2 emisija 173-179 g/km (144-168 EUR (6-7))
  • Audi Q7 CO2 emisija 144 - 193 g/km (120 - 168 EUR (5-7))
  • Porsche Cayenne CO2 emisija 215 g/km (264 EUR (8))

*Uzrādītie CO2 emisiju dati noteikti saskaņā ar NEDC procedūru, Eiropas Padomes direktīvas 80/1268/EEK aktuālajā redakcijā. CO2 izmešu daudzums svārstās atkarībā no uzstādīto riepu un disku izmēra.

Vectirāns uzsvēra, ka jaunā kārtība attieksies tikai uz tiem auto, kas ir jaunāki par 2009.gadu, un kārtība stāsies spēkā 2017.gadā. Turpretī pārējiem auto, kas ir vecāki, nodevas aprēķina kārtība nemainīsies nedz nākamgad, nedz pēc 2019.gada.

"Auto, kas ir vecāki par 2005.gadu, nodevu aprēķinās pēc pilnas masas, bet auto vecumā no 2005. līdz 2009.gadam aprēķinās pēc trim parametriem - motora tilpums, auto jauda un pilna masa. Katram auto šie parametri ir atšķirīgi, tie tiek sasummēti un veido nodokli," sacīja Vectirāns.

"Jaunais princips budžeta veidošanas kontekstā nenozīmē, ka vēlamies iegūt vairāk naudas, jo SM priekšlikuma ietekme uz budžetu ir neitrāla. Šādu piedāvājumu izstrādājām, lai ieviestu skaidrus principus, tādus, kādi ir ieviesti vairākās Eiropas Savienības valstīs," uzsvēra Tavars.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

Jau rakstījām, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš aicināja pārskatīt piedāvātos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. "Iespējams, bija pārsteidzīgi vairāk iet uz vides jautājumiem, nevis turpināt ierasto veco kārtību," izteicās premjers.

Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija nolēma atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

SM sākotnēji iesniegtie grozījumi paredzēja no 2019.gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata CO2 izmešu apmēra. Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu līdz 50 gramiem uz vienu kilometru likme paredzēta 20 eiro, ar CO2 izmešu apmēru no 51 grama līdz 95 gramiem uz vienu kilometru likme - 48 eiro, bet ar izmešu apmēru no 96 gramiem līdz 115 gramiem uz vienu kilometru likmes apmērs - 69 eiro.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu no 116 gramiem līdz 130 gramiem uz vienu kilometru nodokļa likme paredzēta 91 eiro, ar izmešu apmēru no 131 grama līdz 155 gramiem uz kilometru - 124 eiro, no 156 gramiem līdz 175 gramiem - 140 eiro, no 176 gramiem līdz 200 gramiem - 160 eiro, no 201 grama līdz 250 gramiem - 250 eiro, no 251 grama līdz 300 gramiem uz vienu kilometru - 360 eiro, no 301 grama līdz 350 gramiem - 490 eiro, bet no 351 grama - 640 eiro.

Vēl par šo tēmu portālā iAuto lasi:

CSDD vairs neuzstās uz plānoto auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieaugumu

Valdība atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, no 2019.gada to diferencējot pēc izmešu apmēra

Valdība atbalsta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņas atlikšanu

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

 
52 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
RAFX 21.oktobris 2016 19:37
62 3 Atbildēt

Ko var ņemties...Tak visi auto nodokļi jāpieskaita degvielai,un viss...Kas brauc ,tas maksā.Es personīgi ar Savu nobraukumu gadā apm. 2000km. ceļus bojāju minimāli.Lai maksā "fūres,baļķu vedēji,komerc transports, u.t.t." viņi sačakarē visus ,jau tā sačakarētos ceļus.

RR 21.oktobris 2016 22:49
16 1 Atbildēt

Pašreizējais nodokļu iekasēšanas un piemērošanas modelis ir sarežģīts, nepārskatāms, iedzīvotājam neizprotams un arī rada nepieciešamību pēc papildus funkciju un izpildes mehānismu ieviešanu valsts pārvaldē. Paskaidrošu.

Piedāvātais modelis piedāvā aprēķināt nodokli pēc izmešiem tikai jaunajiem auto, tiem kuriem ir zināms Co izmešu daudzums, nedaudz vecākiem, kuriem ir zināma jauda un tilpums , aprēķinās pēc esošās kārtības, kad summēja masas, jaudas un tilpuma summas. Tad paliek pavisam vecie kuriem tad ir tikai pēc pilnās masas ...

Tā kā nodoklis ir samērā paliels atjautīgie letiņi mēģina atrast visādus veidus kā to apiet - visbiežāk braucot ar ārvalstīs reģistrētiem auto, normatīvie akti gan nosaka ka tādi auto jāreģistrē un ka par to jāmakša kaut kāda nodeva un par šīs lietas neievērošanu pienāksies sods. Bet šis arī nozīmē to, ka būs(ir) nepieciešams mehānisms, kas nosaka, cik ilgi auto ir LV, vai ar to brauc pilsonis, cik viņš te ilgi atrodas, kādas ir likumīgais pamat šo ārvalstīs reģistrēto auto lietot, kas izrakstīs sodu , kas kontrolēs utt.

Līdzīgi var nosaukt veselu virkni funkciju un darbavietu, kas ir nepieciešamas tieši šī nodokļa administrēšanai.

šo visu var novērst pieturoties pie prakses, kas ir citās valstīs, kad šis auto ekspluatācijas nodoklis ir pievienots degvielas litra cenai un tad viss ir taisnīgi - brauc daudz, maksā daudz , brauc maz - maksā maz, brauc ar neekoloģisku neekonomisku auto - maksā vairāk, brauc ar jaudīgu auto , kas tērē daudz atkal maksā vairāk ... Nav nepieciešams kontrolēt kas ar ko brauc, jo uzpildoties nodokli samaksā ...

Papildus interesanta situācija veidojas smagajiem kravas auto - kas maksā un masās palielinātu auto ekspluatācijas nodokli un papildus tam sanāk ir jāpērk vinjete par ceļu lietošanu , principā sanāk aplikšana ar nodokli dubultā ...

Pirms kādiem sešiem gadiem Latvijas Volvo klubs rakstīja vēstuli par šo principu , un toreiz atbilde bija vienkārši unikāla - tas redz palielinās degvielas kontrabandu - jo degviela LV paliks dārgāka , kā kaimiņvalstīs... ziniet ko ... degviela kaimiņvalstīs ir stipri lētāka kā LV jau sen un tā nav iedz'votāju funkcija cīnīties ar kontrabandu bet valsts institūciju, par kuru darbu mēs maksājam ne mazus nodokļus.

Vispārējā burzmā un strīdos par auto nodok;li neviens nepamanīja ka ir palielināts uzņēmumu auto nodoklis, par kura izlietojumu vispār nekas nav skaidrs, a tas var būt pat vairāk kā 1000EUR gadā par auto ...

anonimikis 21.oktobris 2016 15:43
12 4 Atbildēt

Ja jau sāki ar cipariem, tad nosauc reālus minivenus un nelielus busiņus, kuri cietīs. Citādi demagoģisks sviests.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti