precizēts: Paceļot transportlīdzekļa nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu, plāno iekasēt 93 miljonus eiro 52

 

Audi Q7 Foto: iAuto.lv

Nozare.lv / iAuto | 21.oktobris 2016 14:57

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar ekspertiem izstrādājusi alternatīvu variantu attiecībā uz transportlīdzekļu nodevas apmēra izmaiņām, paredzot būtiskāk celt nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu. Šogad transportlīdzekļa nodevā iekasē 93 miljonus eiro, tādu pašu apjomu plānots iekasēt 2017.gada.

Šodien preses konferencē SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidroja, ka ministrija piedāvā transportlīdzekļa nodevu samazināt tām automašīnām, kas ir jaunākas par 2009.gadu un kurām ir mazs CO2 izmešu daudzums - no nulles līdz 50 gramiem par kilometru, bet tām automašīnām, kuru CO2 izmešu daudzums ir no 250 un virs 350 gramiem uz kilometru, - nodevas apmērs augs par 100-150 eiro.

"Nodoklis būtiskāk paaugstināsies tiem auto, kuru CO2 izmeši ir no 250 līdz 300 gramiem uz kilometru, no 300 līdz 350 gramiem uz kilometru un virs 350 gramiem uz kilometru. Būtībā tie ir luksusa klases auto. Jaunais nodoklis attieksies uz aptuveni 92 000 automašīnu, bet 2019.gadā tās būs vairāk nekā 111 000 automašīnu. 2017.gadā plānots iekasēt vairāk nekā 93 miljonus eiro," teica Vectirāns.

Panāktā vienošanās ar nozares pārstāvjiem paredz, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiks noteiktas 11 kategorijās.

Automašīnām ar CO2 izmešiem:

  1. līdz 50 gramiem uz kilometru nodoklis nebūs jāmaksā (iepriekš projektā bija paredzēti 20 eiro),
  2. ar izmešiem no 51 līdz 95 gramiem uz kilometru - nodokļa likme būs 12 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 48 eiro),
  3. ar izmešiem no 96 līdz 115 gramiem uz kilometru - 48 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 69 eiro),
  4. ar izmešiem no 116 līdz 130 gramiem uz kilometru - 84 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 91 eiro),
  5. ar izmešiem no 131 līdz 155 gramiem uz kilometru - 120 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 124 eiro),
  6. ar izmešiem no 156 līdz 175 gramiem uz kilometru - 144 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 140 eiro),
  7. ar izmešiem no 176 līdz 200 gramiem uz kilometru - 168 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 160 eiro),
  8. ar izmešiem no 201 līdz 250 gramiem uz kilometru nodeva būs 264 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 250 eiro),
  9. ar izmešiem no 251 līdz 300 gramiem uz kilometru - 408 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 360 eiro),
  10. ar izmešiem no 301 līdz 350 gramiem uz kilometru - 552 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 490 eiro),
  11. bet ar izmešiem virs 350 gramiem uz kilometru - 756 eiro (iepriekš projektā bija paredzēti 640 eiro).

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) piebilda, ka lielāks nodoklis pēc jaunās sistēmas būs jāmaksā tādām automašīnām kā, piemēram, "Porsche Cayenne", "Audi Q7", "BMW X5" u.c. Turpretī kopējā maksa ekonomiskajiem auto nodeva būs mazāka.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

iAuto papildina rakstu ar CO2 izmešiem* jaunākajiem modeļiem, lai redzētu, kā šie skaitļi izskatās dzīvē (tur arī pārsteigumi):

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid CO2 emisija 79 g/km (12 EUR (2))
  • Hyundai i20 CO2 emisija 92 - 144 g/km (12 - 120 EUR (2-5))
  • Nissan Qashqai CO2 emisija 122 - 138 g/km (84 - 120 EUR (4-5))
  • Porsche Cayenne Diesel CO2 emisija 173-179 g/km (144-168 EUR (6-7))
  • Audi Q7 CO2 emisija 144 - 193 g/km (120 - 168 EUR (5-7))
  • Porsche Cayenne CO2 emisija 215 g/km (264 EUR (8))

*Uzrādītie CO2 emisiju dati noteikti saskaņā ar NEDC procedūru, Eiropas Padomes direktīvas 80/1268/EEK aktuālajā redakcijā. CO2 izmešu daudzums svārstās atkarībā no uzstādīto riepu un disku izmēra.

Vectirāns uzsvēra, ka jaunā kārtība attieksies tikai uz tiem auto, kas ir jaunāki par 2009.gadu, un kārtība stāsies spēkā 2017.gadā. Turpretī pārējiem auto, kas ir vecāki, nodevas aprēķina kārtība nemainīsies nedz nākamgad, nedz pēc 2019.gada.

"Auto, kas ir vecāki par 2005.gadu, nodevu aprēķinās pēc pilnas masas, bet auto vecumā no 2005. līdz 2009.gadam aprēķinās pēc trim parametriem - motora tilpums, auto jauda un pilna masa. Katram auto šie parametri ir atšķirīgi, tie tiek sasummēti un veido nodokli," sacīja Vectirāns.

"Jaunais princips budžeta veidošanas kontekstā nenozīmē, ka vēlamies iegūt vairāk naudas, jo SM priekšlikuma ietekme uz budžetu ir neitrāla. Šādu piedāvājumu izstrādājām, lai ieviestu skaidrus principus, tādus, kādi ir ieviesti vairākās Eiropas Savienības valstīs," uzsvēra Tavars.

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

Jau rakstījām, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš aicināja pārskatīt piedāvātos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. "Iespējams, bija pārsteidzīgi vairāk iet uz vides jautājumiem, nevis turpināt ierasto veco kārtību," izteicās premjers.

Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija nolēma atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

SM sākotnēji iesniegtie grozījumi paredzēja no 2019.gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata CO2 izmešu apmēra. Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu līdz 50 gramiem uz vienu kilometru likme paredzēta 20 eiro, ar CO2 izmešu apmēru no 51 grama līdz 95 gramiem uz vienu kilometru likme - 48 eiro, bet ar izmešu apmēru no 96 gramiem līdz 115 gramiem uz vienu kilometru likmes apmērs - 69 eiro.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu no 116 gramiem līdz 130 gramiem uz vienu kilometru nodokļa likme paredzēta 91 eiro, ar izmešu apmēru no 131 grama līdz 155 gramiem uz kilometru - 124 eiro, no 156 gramiem līdz 175 gramiem - 140 eiro, no 176 gramiem līdz 200 gramiem - 160 eiro, no 201 grama līdz 250 gramiem - 250 eiro, no 251 grama līdz 300 gramiem uz vienu kilometru - 360 eiro, no 301 grama līdz 350 gramiem - 490 eiro, bet no 351 grama - 640 eiro.

Vēl par šo tēmu portālā iAuto lasi:

CSDD vairs neuzstās uz plānoto auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieaugumu

Valdība atceļ auto nodokli; palielina transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, no 2019.gada to diferencējot pēc izmešu apmēra

Valdība atbalsta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņas atlikšanu

Bentley Bentayga Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Opis 21.oktobris 2016 15:33
7 3 Atbildēt

Visiem jaunajiem Q7 izmeši ir zem 200 gr/km, BMW X5 tikai diviem modeļiem nedaudz virs - 5.0i un M

Reāli cietīs minivenu un nelielu ģimenes busiņu īpašnieki :)

anonimikis 21.oktobris 2016 15:43
12 4 Atbildēt

Ja jau sāki ar cipariem, tad nosauc reālus minivenus un nelielus busiņus, kuri cietīs. Citādi demagoģisks sviests.

experc 23.oktobris 2016 15:42
4 0 Atbildēt

chrysler grand voyager 207gr

qwers 23.oktobris 2016 16:20
4 0 Atbildēt

renault grand espace

aigi 21.oktobris 2016 16:14
5 4 Atbildēt

Opis gan dir... pat 2.0 dīzelis nepatēres vairāk par 160g/km un 2.0 litri ir gandrīz maksimums miniveniem un pasažieru busiņiem ar 8 vietām.

Pļurkt 21.oktobris 2016 17:34
8 5 Atbildēt

Cietīs agri cilvēki (tipa es), kuri nevar ievietoties tajos "ekonomiskajos" auto vai daudzbērnu ģimenes, kam IR nepieciešams minivens (kuri diez vai kāds ir kas patērē mazāk kā 10 L/100 km un ASV vāģu īpašnieki (jo tiem NAV dzinēju zem 2,5 L).

Respektīvi izkristalizējas 3 lielas grupas kuras tiks apčakarētas lai deputāteļiem un valdībai tiktu kārtējo reizi paceltas algas!

aigi 21.oktobris 2016 19:33
2 4 Atbildēt

Nu nebūs tā. Pasažieru busiņi līdz 8 vietām tādi kā Peugeot Traveler vai Opel Vivaro ar 2.0 dīzeli neizmet vairāk par 180 gramiem. Tas nozīmē ka daudzbērnu ģimenes necietīs. Tas pats attiecas uz miniveniem, pat Grande Cherokee 3l v6 dizelis iekļaujas 200 gramos.

GB12 22.oktobris 2016 0:48
3 3 Atbildēt

Tikai nevajag.

1. Škodā Superb pietiekami ērti var justies garš cilvēks. Tāpat, piemēram, Nissan X-Trail vai Ford S-Max;

2. Daudzbērnu ģimenes? VW Sharan izmeši maksimums ir 167 g/km 2 litru TSI benzīndzinējam. Multivanam - 176.

3. ASV auto īpašnieki? Vispirms, kas ASV vāģim ir tāds, kā nav Eiropas, izņemot lielus dzinējus un dizainiskas izvirtības? Bet par komfortu ir jāmaksā. Tā ir sen zināma patiesība auto industrijā. ASV auto nav nekāda dzīves nepieciešamība, tā ir vēlme.

Pļurkt 21.oktobris 2016 17:35
0 0 Atbildēt

gari cilvēki ...

RAFX 21.oktobris 2016 19:37
62 3 Atbildēt

Ko var ņemties...Tak visi auto nodokļi jāpieskaita degvielai,un viss...Kas brauc ,tas maksā.Es personīgi ar Savu nobraukumu gadā apm. 2000km. ceļus bojāju minimāli.Lai maksā "fūres,baļķu vedēji,komerc transports, u.t.t." viņi sačakarē visus ,jau tā sačakarētos ceļus.

Marks 21.oktobris 2016 22:34
5 1 Atbildēt

Un kā pierobežā? Tur ceļus nelabot vispār vai kā? Ja degviela maksās 10 - 20 centus dārgāk, tad vietējie 100% brauks un pildīsies aiz robežas! Mūsu tankus varēs klapēt ciet, bet taisni aiz robežas jaunus vērt vaļā! No Krievijas kontrabanda plauks un zels! Jā, es arī atbalstu, ka nodoklis ir degvielā, bet tad tai visās Baltijas valstīs jāmaksā vienādi. Lietuvā jau tagad nodoklis ir cenā, bet degviela maksā praktiski tā pat kā pie mums. Pieņemot šo valdība tikai iešaus sev kājā, jo zaudēs daudzus desmitus (vai simtus) miljonus, ko iekasē pašlaik, ejot TA!

Atb. M` 21.oktobris 2016 22:51
1 0 Atbildēt

Degviela jau Igaunijā ir lētāka par 5-10 centiem kā LV ... Un man šķiet ka pie Valkas LV pusē ir tikai viens noplucis bendzīntanks, a Igaunijas pusē vismaz trīs vai četri :)

Marks 21.oktobris 2016 23:50
1 1 Atbildēt

Un? Ko tu ar to mēģini pateikt? Gribi teikt, ka ja pacels LV degvielas cenas vēl par vismaz 10 centiem, būs jēga šeit pildīties? Protams, ka Valkā gan jau vispār reti kurš pildās LV pusē, tādējādi atbalsto Igaunijas ekonomiku. Es domāju ja cenas kāps vēl, tad brauks un vedīs degvielu uz vēl tālākām vietām! Tad lai pierobežā mums Igaunija, Lietuva un Krievija labo ceļus, jo maksājam viņiem vai kā?

Rupucs 22.oktobris 2016 1:10
1 0 Atbildēt

Drošvien jau pateikt mēģina to, ka tas jau notiek... Bet idejiski jau pareizi saka, ne mums ir jācīnās pret degvielas kontrabandu, tas ir darbs attiecīgajām iestādēm.

valcists 22.oktobris 2016 10:13
3 0 Atbildēt

Valgā degviela maksā 3-6centi dārgāk kā Latvijā...

Toms 21.oktobris 2016 20:00
4 0 Atbildēt

Mans variants ir tāds! Ja jau tik ļoti grib iekasēt, tad lai taisa atkal ceļu fondu! Un visu iekasēto nodokli novirza valsts infrastruktūrai (ceļiem, remontiem utt.) Iekasēs jau to visu tāpat!

kareteja valsts apzagsana 21.oktobris 2016 22:12
4 0 Atbildēt

deputati ar saviem lepnajiem autiniem pisis celus kopa bet nodokli mazu maksas . tie tak ir riktigi paraziti .

RR 21.oktobris 2016 22:49
16 1 Atbildēt

Pašreizējais nodokļu iekasēšanas un piemērošanas modelis ir sarežģīts, nepārskatāms, iedzīvotājam neizprotams un arī rada nepieciešamību pēc papildus funkciju un izpildes mehānismu ieviešanu valsts pārvaldē. Paskaidrošu.

Piedāvātais modelis piedāvā aprēķināt nodokli pēc izmešiem tikai jaunajiem auto, tiem kuriem ir zināms Co izmešu daudzums, nedaudz vecākiem, kuriem ir zināma jauda un tilpums , aprēķinās pēc esošās kārtības, kad summēja masas, jaudas un tilpuma summas. Tad paliek pavisam vecie kuriem tad ir tikai pēc pilnās masas ...

Tā kā nodoklis ir samērā paliels atjautīgie letiņi mēģina atrast visādus veidus kā to apiet - visbiežāk braucot ar ārvalstīs reģistrētiem auto, normatīvie akti gan nosaka ka tādi auto jāreģistrē un ka par to jāmakša kaut kāda nodeva un par šīs lietas neievērošanu pienāksies sods. Bet šis arī nozīmē to, ka būs(ir) nepieciešams mehānisms, kas nosaka, cik ilgi auto ir LV, vai ar to brauc pilsonis, cik viņš te ilgi atrodas, kādas ir likumīgais pamat šo ārvalstīs reģistrēto auto lietot, kas izrakstīs sodu , kas kontrolēs utt.

Līdzīgi var nosaukt veselu virkni funkciju un darbavietu, kas ir nepieciešamas tieši šī nodokļa administrēšanai.

šo visu var novērst pieturoties pie prakses, kas ir citās valstīs, kad šis auto ekspluatācijas nodoklis ir pievienots degvielas litra cenai un tad viss ir taisnīgi - brauc daudz, maksā daudz , brauc maz - maksā maz, brauc ar neekoloģisku neekonomisku auto - maksā vairāk, brauc ar jaudīgu auto , kas tērē daudz atkal maksā vairāk ... Nav nepieciešams kontrolēt kas ar ko brauc, jo uzpildoties nodokli samaksā ...

Papildus interesanta situācija veidojas smagajiem kravas auto - kas maksā un masās palielinātu auto ekspluatācijas nodokli un papildus tam sanāk ir jāpērk vinjete par ceļu lietošanu , principā sanāk aplikšana ar nodokli dubultā ...

Pirms kādiem sešiem gadiem Latvijas Volvo klubs rakstīja vēstuli par šo principu , un toreiz atbilde bija vienkārši unikāla - tas redz palielinās degvielas kontrabandu - jo degviela LV paliks dārgāka , kā kaimiņvalstīs... ziniet ko ... degviela kaimiņvalstīs ir stipri lētāka kā LV jau sen un tā nav iedz'votāju funkcija cīnīties ar kontrabandu bet valsts institūciju, par kuru darbu mēs maksājam ne mazus nodokļus.

Vispārējā burzmā un strīdos par auto nodok;li neviens nepamanīja ka ir palielināts uzņēmumu auto nodoklis, par kura izlietojumu vispār nekas nav skaidrs, a tas var būt pat vairāk kā 1000EUR gadā par auto ...

ezis71 22.oktobris 2016 11:37
5 0 Atbildēt

Ceļa nodokli pie degvielas mums neredzēt kā savas ausis kamēr nenomainīsies valdība.Man smiekli nāk kad viņi kaut ko runā par ekoloģiju,tas ir tikai aizsegs,tautai sprauž batonus ausīs.Kāpēc viņi negrib nodokli pie degvielas,tāpēc lai tu nepildītos pie kaimiņiem vai kur citur jo tad budžetā mazāk piķis.Pēc viņa modeļa stabili nodokļi katru gadu,neviens santīms neaizripos garām valsts kasei lai kalpi varētu dzīvot zaļi un šķērdēt mūsu naudu pa labi un kreisi.

Es 22.oktobris 2016 11:39
3 0 Atbildēt

Naudu jau iekasēs,bet vai no tā izmeši samazināsies? Un kur paliks iekasētā nauda... algās izmešu ķērājiem?

" Ļaujiet mums nopelnīt" - autobūve. 23.oktobris 2016 16:13
3 0 Atbildēt

Arī Latvijā seko tam marasmam, ko sauc par "ekoloģiju".

Jebkurš gudrs cilvēks, kurš kaut ko sajēdz vēsturē, zin, ka klimats mainās visu laiku, bez cilvēka darbības. 9- 11 gadsimtam Eiropā vispār valdīja bads. Latvijas teritorijā vien izmira 70% cilvēku, vairāk kā no buboņu mēra. Iemesls? BADS. Tāpēc, ka bija mazais ledus laikmets. Francijā jūlijā varēja uzkrist sniegs. Tāpēc valdīja bads. Kopš 11.gs klimats pasaulē silst. Pateicoties tam, mēs varam ēst pilnām māgām. Kas tur slikts? NEKAS! Ļoti labi ka silst? Vai cilvēks izraisīja sasilšanu 11.gadsimtā ( un pēc lielajiem ledus laikmetiem vēsturē). Nē.

Visas tās muļķības saistītas ar klimata pārmaiņām ir autobūves un citu ražošanas, ekonomikas sfēru lobijs. Lai varētu ražot dārgākus dzinējus, lai neļautu jaunattīstības valstīm attīstīties.

Pat pretīgi lasīt.

Fuj.

imzz 22.oktobris 2016 11:43
1 0 Atbildēt

Ja saražotā CO2 daudzumu rēķina ne pēc faktiski sadedzinātā degvielas daudzuma, bet gan teorētiski, tad noteikti tiek ņemts vērā kaut kāds auto vidēji statistiskais nobraukums, interesanti, kāds tas ir. Tik un tik grami uz kilometru, nu labi, bet cik tad ir kilometru ?

Michux 22.oktobris 2016 15:26
10 1 Atbildēt

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) piebilda, ka lielāks nodoklis pēc jaunās sistēmas būs jāmaksā tādām automašīnām kā, piemēram, "Porsche Cayenne", "Audi Q7", "BMW X5" u.c. Turpretī kopējā maksa ekonomiskajiem auto nodeva būs mazāka.

Nu cik var *irst un spraust mums batonus ausīs?

Tātad, luksus klases auto...

Audi Q7 3.0d [272Zs] 149g=120€ [~80'000€]

BMW X6 3.0d [258Zs] 157g=144€ [~85'000€]

Porche Cayenne 3.0d [262Zs] 173g=144€ [~90'000€]

Un tagad tautas klase...

Volvo V70 2.0d [163Zs] 149g=120€ [~40'000€]

VW Passat 2.0d [140Zs] 135g=120€ [~40'000€]

Škoda Octavia 2.0d [150Zs] 119g=84€ [35'000€]

Ir vēl pilns ar benzīna 1.4, 1.6, 2.0 modifikācijām kurām nodoklis ir vnk debesīs!!!

Volvo C30 1.6 [100Zs] 167g=144€ [~25'000€]

Un kur šeit ir taisnība?!? Auto nodokli klāt benzīnam un beigta balle!!! Kas vairāk brauc, tas arī lai vairāk maksā!!! Un valdībai pietrūkt naudas, tad lai cīnās ar ēnu ekonomiku, nevis aiztiek auto!!! Un vispār, lai sāk paši ar sevi...pret tautu ir jābūt godīgam!!! Citādi vienreiz tas mērs var būt pilns un atgriezīsies viduslaiki, kur ar dakšām gāja ciemos...

Guga 22.oktobris 2016 16:41
2 0 Atbildēt

Tāpat tak mēs maksāsim par tiem šakāļu (ups..deputātu) autiņiem. Noregulēs visu kā vajag.

Pļurkt 22.oktobris 2016 18:46
1 1 Atbildēt

A cik man būs jāmaksā par vecu Pordu 80+ ar 2,5 dīzeli??

Par teiksim Opel Askonu ar 2,0 KARBURATORU?

Tas ir par tiem auto kuriem pat sapņos nerādījās nevienam nomērīt cik tur CO2 no tierm izlien ārā.

A cik par trēisātrumu Minskiņu??? Tā takš IR ekspluzīvs transporta līdzeklis deputāteļu prātiņos!!

rt 23.oktobris 2016 15:26
0 0 Atbildēt

Lasīt māki???

Starp citu, vakar skatījos "Ar sapni mugursomā". Nu tad Azerbadžānā tik veciem močiem kā Minska dod tikai tranzīta vīzu uz 3 dienām. Braucējs var aptūsties 30 dienas, bet mocis tikai 3 un tad no valsts jāpazūd.

GB12 23.oktobris 2016 22:57
0 0 Atbildēt

Varbūt izlasi rakstu? Izmaiņas skars tikai tos auto, kas ražoti pēc 2009.gada. Jeb tev tas tā visā dzīvē tā pieņemts - vispirms noīdēties un pēc tam sākt domāt?

jj 22.oktobris 2016 21:17
3 0 Atbildēt

Kārtējā tautas apčakarēšana!Viss izdevās ar elektrību,turpinās ar transportu,nākošais varētu būt par mājokļiem.Laitauta maksā!!!Deputāti sev algas pacēla,ministri arī valsts darbiniekiem arī vajag algas lai nebēgtu uz Eiropu,bet tautai par to jāmaksā.vai tad kādu sodīja par pensionāru apzagšanu-viss notika oficiāli it kā-pat deputāti apstiprināja.Ko vēl teikt?Griķi jau sen būtu IELĀS IZGĀJUŠI!!!!Bet pie mums viss ir savādi.

rt 23.oktobris 2016 16:12
2 0 Atbildēt

Interesanti ko viņi ir panākuši ar iziešanu ielās? Vēžu rotāciju kulītē, neko vairāk.

iDmore 22.oktobris 2016 22:01
4 0 Atbildēt

Uzskatu, ka ar saviem abiem auto nobraucu drusku zem 10k gadā uz abiem auto kopā ņemot, bet nodokļos atstājot ap 300e jau tā stipri pārmaksāju..

Kārtējais variants, ražots Latvijā..

Iiiiii 23.oktobris 2016 0:16
1 0 Atbildēt

Diez kad algas bus kaa citas valstiis , visu skatas kaa citas valstis , katik naudu vairak iesuukt

Tralala 23.oktobris 2016 10:09
1 0 Atbildēt

(valsts iekasēs 93 miljonus)Tātad atkal tiksim drāzti!!!Ja virsraksts butu ,Valsts zaudēs 93 miljonus,tad varētu priecāties.

Autiņu uz svalku 23.oktobris 2016 10:23
4 0 Atbildēt

Man ir VOLVO S80 2,5 benzīns,CO2-206g Km,jāmaksā būs264eur gadā,pa trim gadiem esmu nobraucis 14000km!!!Gribās NOŠAUTIES lasot šitos murgus!!!

GB12 23.oktobris 2016 15:29
1 5 Atbildēt

Tev tas Volvo ir jaunāks par 2009.gadu? Ja tik maz ar tādu brauc, priekš kam tev mašīna ar tik lielu dzinēju?

Pļurkt 23.oktobris 2016 18:20
2 0 Atbildēt

A tev kāda daļa!!!

Kārtējo reizi vajag paspīdēt ar pamācībām?

Žopeļsalona gudrības vēl nekādi nebeidzas??

GB12 23.oktobris 2016 20:23
1 2 Atbildēt

Un tev kāda? Gribēšu, spīdēšu. Ne jau kaut kāds anonīms pļurkt man norādīs, ko rakstīt un ko nē.

ezis71 23.oktobris 2016 11:17
1 1 Atbildēt

Un kādi izmeši ir autiņiem ar amputētiem katalizātoriem un kvēpu filtriem?

Pļurkt 23.oktobris 2016 18:23
3 0 Atbildēt

Ja būtu PAMATskolā ķīmijas stundās kalusījies, nevis zem galda onanējis, tad zinātu ka pilnīgi vienādi CO2 izmeši ir vai ir tas kvēpu filtrs vai nē, vai ir kapalizators vai nē!

rt 23.oktobris 2016 15:22
0 2 Atbildēt

Luksusa klases auto jau nu varēja to nodokli vispār atcelt. Šīs klases braucēji ir tie, kuri uztur mūsu ekonomiku pie dzīvības. Viņi ir pietiekami nomaksājuši nodokļos par iespēju strādāt pašiem un dod darbu citiem. Līdz ar to šo nodokli varēja atcelt, tādā veidā valsts varēja izrādīt cieņu un iedod kādu bonusiņu uzņēmējiem. Jau tagad pietiekoši daudz saprātīgo brauc ar EST numuriem. Viņu rindas tikai palielināsies.

p.s. sēņu lasītāju atgriešanai mājās izstrādā speciālas programmas. Kāpēc kautko tādu nevar izdarīt arī uz auto atgriešanu LV reģistrācijā?

GB12 23.oktobris 2016 15:30
1 0 Atbildēt

Nepalielināsies. EE arī ieviesa dienesta auto nodokli, kā reiz šo latvju uzņēmēju dēļ, pie tam, tas ir būtiski lielāks kā Latvijas.

experc 23.oktobris 2016 15:54
4 0 Atbildēt

nepareiza bilde izvēlēta šim rakstam.

Vajadzēja uzlikt daudzbērnu ģimeni ar minivenu.

Renault grand espace 3.0 - 250 grami, Chrysler grand voyager 207 grami, utt.

Tāda jau Latvijas politika - ģimene ar vienu bērnu vai bez bērniem.

Pārējie lai sūkā....

Cilvēks, kas nopirka auto par 100 000, var arī 20 eiro pārmaksāt.

papa 23.oktobris 2016 16:00
1 0 Atbildēt

5. Persona, kurai pašai vai kopā ar laulāto vai kuras laulātajam apgādībā ir trīs nepilngadīgi bērni vai vairāk, par vienu no tās īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli maksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par attiecīgo kalendāra gadu 50 procentu apmērā, ja minētais transportlīdzeklis ir reģistrēts kā:

vieglais pasažieru vai plašlietojuma;

kravas transporta kaste vai furgons, ja attiecīgā automobiļa pasažiera sēdvietu skaits pārsniedz četras vietas;

autobuss ar pasažieru sēdvietu skaitu līdz 16 vietām; vieglais, kravas vai autobuss speciālais dzīvojamais.

experc 23.oktobris 2016 16:26
2 0 Atbildēt

bet ja divi bērni, suns un bieži brauc ciemos, pārvadā opi un omi?

Pļurkt 23.oktobris 2016 18:39
1 1 Atbildēt

A ja cilvim vienārši garas kājas un vidusmēra žopelī - konservu bundžā nevar ievietoties, tad arī jāmaksā LUKSUSKLASES nodoklis!!

es 24.oktobris 2016 9:15
2 1 Atbildēt

Es ar visiem 2m pāris gadus krīzes golfā satilpu bez problēmām. Tā kā nevajag te. Gribi dzīvot ar komfortu - maksā!

tu 24.oktobris 2016 16:30
1 0 Atbildēt

Tu arī smārtā vari satilpt bez problēmām. Tikai kā var satiplt kāds AIZ tevis?

Michux 23.oktobris 2016 20:08
2 0 Atbildēt

Man ir Volvo C30 2.0 benzīns. Šobrīd maksāju 85€, pēc jaunā likuma man būs jāmaksā 168€ (177g). Nezināju ka man ir luksus auto...

Jauki...jauns Audi Q7,kurš maksā ~80'000€, ar 3.0d (149g) maksās 120€, kamēr es, kura auto cena ir ~6'000€, maksāšu 168€!!!

GB12 23.oktobris 2016 20:40
0 2 Atbildēt

Izlasi rakstu uzmanīgāk. Pēc tā, kas tur minēts, sanāk, ka tev līdz šim nodoklis ir bijis 160 un pieaugs tikai par 8 euro. Vai otra versija - spriežot pēc cenas, tev auto ir vecāks par 2009.gadu - attiecīgi viss šis tevi neskars.

Un te nav runa par luksus auto, bet par auto ar lielu CO daudzumu. Tesla arī skaitās luksusa auto :)

Michux 23.oktobris 2016 21:40
0 0 Atbildēt

Līdz šim auto nodokli rēķināja pēc tilpuma, jaudas un masas...arī 2014.gada autiņus...pēc jaunā likuma vērtēs pēc co2 sākot ar 2009.gada ražojumu...lasi uzmanīgāk pats!!!

Tie 8€ ir starpība starp pirms mēneša iesniegto un pirms nedēļas iesniegto likumprojektu!!!

GB12 23.oktobris 2016 23:00
0 0 Atbildēt

Jā, vainīgs, vienu salikumu palaidu garām - projektā. Bet kura gada auto tev galu galā tad ir?

Janozaurs 23.oktobris 2016 22:25
2 0 Atbildēt

Tagad maksāju 200, maksāšu 260. (man ir ģimenes luksusautiņš....)

Bet porsche macan -( tāds, ubagu autiņš) maksās 144 eiro.

SM brīdina. 23.oktobris 2016 22:33
3 0 Atbildēt

Bet Tuvvaldis Jauntirāns uzskata, ka vajag ieviest jaunu sistēmu. Ceļa nodokli maksāt pēc automašīnas markas burtiem. Jo īsāks nosakums, jo tas ir skaistāks, tāpēc dārgāks. Piemēram:

VW - 300 eiro

OPEL, AUDI, 280 eiro

Škoda, Volvo - 250 eiro

Bentley - 100 eiro

Lamborghini - 25 eiro

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti